wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Jazda z 1 podniesioną osią w krajach UE.
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10466
Strona 1 z 1

Autor:  Mca [ 02 wrz 2007, 13:28 ]
Tytuł:  Jazda z 1 podniesioną osią w krajach UE.

Czytając ogłoszenie nowej naczepy natchnąłem się na coś takiego:
Cytuj:
Uwaga: Według przepisów obowiązujących w UE przy jeździe z podniesioną 1 osią nie zostaje zachowany maksymalny dopuszczalny rozstaw osi, tzn. zostaje przekroczony promień zachodzenia przy zakrętach. W związku z tym jazda z podniesioną 1 osią może odbywać się wyłącznie na odpowiedzialność i ryzyko własne Użytkownika.
Czy kierowca może być ukarany mandatem w czasie kontroli (wydaje mi się,że nie) lub wypadku :?:.

Autor:  użytkownik usunięty [ 02 wrz 2007, 13:38 ]
Tytuł: 

Nie sądzę, że może zostać ukarany. Chyba, że w przypadku, gdy jedzie załadowany i przekroczone są naciski. Tak słyszałem ale co do.

Autor:  Cyryl [ 02 wrz 2007, 16:28 ]
Tytuł: 

przepisy UE mówią, że pojazd posiadający podnoszoną oś może jechać z podniesioną wyłącznie pusty.
jeżeli na skrzyni ładunkowej będą chociaż puste palety kierowca może być ukarany.

Autor:  Pazdz [ 02 wrz 2007, 16:30 ]
Tytuł: 

A za miotłę i pasy też ukarają :?: :lol:

... zapomniałem o drabinie.

Autor:  K92 [ 03 wrz 2007, 21:01 ]
Tytuł: 

Cytuj:
przepisy UE mówią, że pojazd posiadający podnoszoną oś może jechać z podniesioną wyłącznie pusty.
jeżeli na skrzyni ładunkowej będą chociaż puste palety kierowca może być ukarany.
Nie wiem jak to jest w naczepach ale np. w Man-ie solówka 3 osiowa ostatnia os podnoszona i opuszcza się dopiero gdy jest załadowane ileś tam ton ładunku więc nie wiem czy zrobili by tak jeśli było by to niezgodne z przepisami

Autor:  Cyryl [ 04 wrz 2007, 6:17 ]
Tytuł: 

w naczepach jest podobnie, oś opuszcza się przy przekroczeniu około 8 - 12T ładunku.

dlaczego tak zrobili? przy tym obciążeniu przekroczony zostaje dopuszczelny nacisk na oś, więc automatycznie oś opada.
podnoszona oś jest do jazdy na pusto, w celu zmniejszenia zużycia goumienia, na zakrętach i zmniejszenia oporów toczenia (paliwo) nie ma jeszcze takich czujników (lub pewnie są za drogie), które zareagują na każdy ładunek, więc kierowca powinien sam opuścić oś, jednak jako najbardziej zawodny element w razie dużego ładunku zostanie wyręczony.

Autor:  MAN [ 04 wrz 2007, 6:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
nie ma jeszcze takich czujnikó (lub pewnie są za drogie), które zareagują na każdy ładunek, więc kierowca powinien sam opuścić oś, jednak jako najbardziej zawodny element w razie dużego ładunku zostanie wyręczony.
To nie jest kwestia czujników jest to prosty czujnik cisnienia powietrza w poduszkach powietrznych gdy zostanie przekroczone zadane ciśnienie w poduszkach powietrznych to czujnik cisnienia załonczy elektrozawór który opuści oś.

Autor:  Cyryl [ 04 wrz 2007, 8:39 ]
Tytuł: 

słusznie, ale tutaj chodziło o przepis, który zabrania jazdy pojazdem z ładunkiem (każdym) z podniesioną osią.
w momencie ładunku poniżej 5T nie ma takiej naczepy, której oś sama opadnie. i wydaje mi się, że koledze K92 chodziło o to, aby w momencie kiedy kierowca zapomni opuścić oś w przypadku małego ładunku, aby automat to zrobił za niego niezależnie od wagi i wymiarów.

Autor:  MAN [ 04 wrz 2007, 8:45 ]
Tytuł: 

W nowych naczepach WIELTON zregóły niema możliwości ręcznie opuścić oś gdy jest sterowanie automatyczne. Zrezygnowali z montowania zaworu do opuszczania ręcznego osi

Autor:  jancio [ 15 paź 2007, 18:38 ]
Tytuł: 

To zależy od naczepy. W kogelkach-izotermach nie ma możliwości opuszczenia ( a tak naprawdę zabezpieczenia przed samoczynnym podnoszeniem się) ośki przy częściowym ładunku. W takiej sytuacji jestem w stanie albo na drodze albo przed sądem udowodnić niesłuszność próby nałożenia mandatu ( jeśli przyjmiesz mandat to tak jakbyś się zgodził z karą i jej interpretacją). oczywiście warunek jest taki, że naczepa posiada homologację, jest sprawna technicznie i nie wprowadzono w niej samowolnych zmian konstrukcyjnych.
Pozdrawiam.

Autor:  carson city [ 15 paź 2007, 19:18 ]
Tytuł: 

Ja mam wywrotke schmitz i jest takie cos

jak jest zaladowane ok 20ton oska opada ,ale jest dodatkowo zamontowant przelacznik do zawru z elektromagnesem i mozesz sam opuscic nawet na pusto

spotkalem sie jeszcze z zawotem ktory jest zamontowany to chwilowego podniesienia oski (ok 2 min) z pelnym obciazeniem w razie ostrego skretu (moze pod duzym katem)zeby nie scinac opon .

Autor:  jancio [ 15 paź 2007, 21:52 ]
Tytuł: 

To powiem szczerze, że Twoja naczepa jest naczepą, która w/g mnie spelnia wszystkie kryteria idealnego rozwiązania w/w mechanizmu.
1. Jest automatyczna
2. Ma mozliwość ręcznego opuszczenia ośki
3. Ma możliwość chwilowego, ręcznego podniesienia ośki w sytuacji kiedy jest to potrzebne.
Gratulacje dla konstruktorów za pomysł i wykonanie.
Natomiast przy okazji tematu chciałbym się zapytać iinych forumowiczów o bezpieczeństwo jazdy z podniesioną ośką (dyskusja na parkingu- podzielone zdania)
W/g mnie na suchej i przyczepnej nawierzchni (asfalt, lato) korzystniej jest jeździć z opuszczoną ośką- większa powierzchnia hamowania, stabilizacja toru jazdy natomiast na nawierzchni mokrej lub ośnieżonej korzystniej jest podnieść ośkę w celu zwiększenia nacisku jednostkowego, który powinien opóźnić moment zerwania przyczepności czy to pod wpływem aquaplaningu czy po prostu uślizgu.
Proszę wszystkich o komentarz i uwagi.

Autor:  siwy scania [ 16 paź 2007, 8:46 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W/g mnie na suchej i przyczepnej nawierzchni (asfalt, lato) korzystniej jest jeździć z opuszczoną ośką- większa powierzchnia hamowania, stabilizacja toru jazdy natomiast na nawierzchni mokrej lub ośnieżonej korzystniej jest podnieść ośkę w celu zwiększenia nacisku jednostkowego, który powinien opóźnić moment zerwania przyczepności czy to pod wpływem aquaplaningu czy po prostu uślizgu.
Proszę wszystkich o komentarz i uwagi.
Tak sie sklada, ze jest akurat odwrotnie. Zawsze na sliskim opuszczalo sie oske, bo to zawsze jedna wiecej do hamowania. Poza tym trudniej zerwac przyczepnosc trzech osi a nie dwoch.

Autor:  Marcin_mje [ 16 paź 2007, 20:08 ]
Tytuł: 

Ja mam wywrotke moeslein, ale nie wiem czy jest tam taki automat co sam opuszcza oske. Recznie mozna ja oczywiscie podniesc i opuscic. No nic trzeba bedzie wyprobowac:D Łodka pochodz z '99 roku

Autor:  benek86 [ 16 paź 2007, 21:10 ]
Tytuł: 

Witam. a ja mam troszkę inne pytanko.
mianowicie od czego to zależy która oś jest dźwignięta??
z góry dziękuje i pozdrawiam.

Autor:  skoczek69 [ 16 paź 2007, 22:15 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Witam. a ja mam troszkę inne pytanko.
mianowicie od czego to zależy która oś jest dźwignięta??
z góry dziękuje i pozdrawiam.
Z regóły w większości naczep podnoszona jest tylko pierwsza oś, chociaż widziałem i takie w których podnoszone były dwie. Podnoszone były pierwsze dwie lub pierwsza i ostatnia oś. Niewiem jak jest z tymi które mają podnoszone dwie osie, czy jest w nich opcja by jechać na jednej dwóch lub trzech, czy tylko na jednej i trzech osiach. Co do opuszczania się osi, to dzieje się to automatycznie po załadowaniu odpowiedniej ilości ładunku, lub manualnie czyli sam musisz opóścić oś.

Autor:  -=_CZARNY_=- [ 06 sty 2008, 12:16 ]
Tytuł: 

a ja ostatnio jechalem z naczepa platworma i wiozlem na niej 2 ciagniki siodlowe... oska sie mi samoczynnie podniosla- bylo cos spieprzone bo gdy opuscilem ja na pilocie to po wylaczeniu zaplonu choc na chwile sie podnosila no i tak zadowolony wyjechalem z parkingu i ciolem przez niemcy... wiec chyba mialem szczescie bo polowe dojczlandu tak przejechalem zanim sie zoorientowalem :)

Autor:  harnasio [ 06 sty 2008, 18:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Z regóły w większości naczep podnoszona jest tylko pierwsza oś, chociaż widziałem i takie w których podnoszone były dwie. Podnoszone były pierwsze dwie lub pierwsza i ostatnia oś. Niewiem jak jest z tymi które mają podnoszone dwie osie, czy jest w nich opcja by jechać na jednej dwóch lub trzech, czy tylko na jednej i trzech osiach. Co do opuszczania się osi, to dzieje się to automatycznie po załadowaniu odpowiedniej ilości ładunku, lub manualnie czyli sam musisz opóścić oś.

W przypadku gdy 2 osie sa podnoszone nie ma możliwości regulacji ilości osi. Zawsze podniesione są dwie lub żadna. Takie zastosowanie możemy znaleźć chodźby w wywrotkach Wieltona, oczywiście nie wszystkich ale w Tomaszowie w konkurencyjnej firmie takich naczep jest ok 20 ;)

Autor:  lopez001 [ 26 lis 2011, 10:12 ]
Tytuł:  Re: Jazda z 1 podniesioną osią w krajach UE.

Mam pytanko...interesuje mnie bezpiecznik od osi ciągnącej w MAN TGX. Wie ktoś może który to bezpiecznik żeby po wyjęciu oś nie opadała??

Autor:  Bauer [ 27 lis 2011, 17:40 ]
Tytuł:  Re: Jazda z 1 podniesioną osią w krajach UE.

Takie pytania do działu Mechanika.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/