wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Jazda z 1 podniesioną osią w krajach UE. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10466 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mca [ 02 wrz 2007, 13:28 ] |
Tytuł: | Jazda z 1 podniesioną osią w krajach UE. |
Czytając ogłoszenie nowej naczepy natchnąłem się na coś takiego: Cytuj: Uwaga: Według przepisów obowiązujących w UE przy jeździe z podniesioną 1 osią nie zostaje zachowany maksymalny dopuszczalny rozstaw osi, tzn. zostaje przekroczony promień zachodzenia przy zakrętach. W związku z tym jazda z podniesioną 1 osią może odbywać się wyłącznie na odpowiedzialność i ryzyko własne Użytkownika.
Czy kierowca może być ukarany mandatem w czasie kontroli (wydaje mi się,że nie) lub wypadku .
|
Autor: | użytkownik usunięty [ 02 wrz 2007, 13:38 ] |
Tytuł: | |
Nie sądzę, że może zostać ukarany. Chyba, że w przypadku, gdy jedzie załadowany i przekroczone są naciski. Tak słyszałem ale co do. |
Autor: | Cyryl [ 02 wrz 2007, 16:28 ] |
Tytuł: | |
przepisy UE mówią, że pojazd posiadający podnoszoną oś może jechać z podniesioną wyłącznie pusty. jeżeli na skrzyni ładunkowej będą chociaż puste palety kierowca może być ukarany. |
Autor: | Pazdz [ 02 wrz 2007, 16:30 ] |
Tytuł: | |
A za miotłę i pasy też ukarają ... zapomniałem o drabinie. |
Autor: | K92 [ 03 wrz 2007, 21:01 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: przepisy UE mówią, że pojazd posiadający podnoszoną oś może jechać z podniesioną wyłącznie pusty.
Nie wiem jak to jest w naczepach ale np. w Man-ie solówka 3 osiowa ostatnia os podnoszona i opuszcza się dopiero gdy jest załadowane ileś tam ton ładunku więc nie wiem czy zrobili by tak jeśli było by to niezgodne z przepisami
jeżeli na skrzyni ładunkowej będą chociaż puste palety kierowca może być ukarany. |
Autor: | Cyryl [ 04 wrz 2007, 6:17 ] |
Tytuł: | |
w naczepach jest podobnie, oś opuszcza się przy przekroczeniu około 8 - 12T ładunku. dlaczego tak zrobili? przy tym obciążeniu przekroczony zostaje dopuszczelny nacisk na oś, więc automatycznie oś opada. podnoszona oś jest do jazdy na pusto, w celu zmniejszenia zużycia goumienia, na zakrętach i zmniejszenia oporów toczenia (paliwo) nie ma jeszcze takich czujników (lub pewnie są za drogie), które zareagują na każdy ładunek, więc kierowca powinien sam opuścić oś, jednak jako najbardziej zawodny element w razie dużego ładunku zostanie wyręczony. |
Autor: | MAN [ 04 wrz 2007, 6:53 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: nie ma jeszcze takich czujnikó (lub pewnie są za drogie), które zareagują na każdy ładunek, więc kierowca powinien sam opuścić oś, jednak jako najbardziej zawodny element w razie dużego ładunku zostanie wyręczony.
To nie jest kwestia czujników jest to prosty czujnik cisnienia powietrza w poduszkach powietrznych gdy zostanie przekroczone zadane ciśnienie w poduszkach powietrznych to czujnik cisnienia załonczy elektrozawór który opuści oś.
|
Autor: | Cyryl [ 04 wrz 2007, 8:39 ] |
Tytuł: | |
słusznie, ale tutaj chodziło o przepis, który zabrania jazdy pojazdem z ładunkiem (każdym) z podniesioną osią. w momencie ładunku poniżej 5T nie ma takiej naczepy, której oś sama opadnie. i wydaje mi się, że koledze K92 chodziło o to, aby w momencie kiedy kierowca zapomni opuścić oś w przypadku małego ładunku, aby automat to zrobił za niego niezależnie od wagi i wymiarów. |
Autor: | MAN [ 04 wrz 2007, 8:45 ] |
Tytuł: | |
W nowych naczepach WIELTON zregóły niema możliwości ręcznie opuścić oś gdy jest sterowanie automatyczne. Zrezygnowali z montowania zaworu do opuszczania ręcznego osi |
Autor: | jancio [ 15 paź 2007, 18:38 ] |
Tytuł: | |
To zależy od naczepy. W kogelkach-izotermach nie ma możliwości opuszczenia ( a tak naprawdę zabezpieczenia przed samoczynnym podnoszeniem się) ośki przy częściowym ładunku. W takiej sytuacji jestem w stanie albo na drodze albo przed sądem udowodnić niesłuszność próby nałożenia mandatu ( jeśli przyjmiesz mandat to tak jakbyś się zgodził z karą i jej interpretacją). oczywiście warunek jest taki, że naczepa posiada homologację, jest sprawna technicznie i nie wprowadzono w niej samowolnych zmian konstrukcyjnych. Pozdrawiam. |
Autor: | carson city [ 15 paź 2007, 19:18 ] |
Tytuł: | |
Ja mam wywrotke schmitz i jest takie cos jak jest zaladowane ok 20ton oska opada ,ale jest dodatkowo zamontowant przelacznik do zawru z elektromagnesem i mozesz sam opuscic nawet na pusto spotkalem sie jeszcze z zawotem ktory jest zamontowany to chwilowego podniesienia oski (ok 2 min) z pelnym obciazeniem w razie ostrego skretu (moze pod duzym katem)zeby nie scinac opon . |
Autor: | jancio [ 15 paź 2007, 21:52 ] |
Tytuł: | |
To powiem szczerze, że Twoja naczepa jest naczepą, która w/g mnie spelnia wszystkie kryteria idealnego rozwiązania w/w mechanizmu. 1. Jest automatyczna 2. Ma mozliwość ręcznego opuszczenia ośki 3. Ma możliwość chwilowego, ręcznego podniesienia ośki w sytuacji kiedy jest to potrzebne. Gratulacje dla konstruktorów za pomysł i wykonanie. Natomiast przy okazji tematu chciałbym się zapytać iinych forumowiczów o bezpieczeństwo jazdy z podniesioną ośką (dyskusja na parkingu- podzielone zdania) W/g mnie na suchej i przyczepnej nawierzchni (asfalt, lato) korzystniej jest jeździć z opuszczoną ośką- większa powierzchnia hamowania, stabilizacja toru jazdy natomiast na nawierzchni mokrej lub ośnieżonej korzystniej jest podnieść ośkę w celu zwiększenia nacisku jednostkowego, który powinien opóźnić moment zerwania przyczepności czy to pod wpływem aquaplaningu czy po prostu uślizgu. Proszę wszystkich o komentarz i uwagi. |
Autor: | siwy scania [ 16 paź 2007, 8:46 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W/g mnie na suchej i przyczepnej nawierzchni (asfalt, lato) korzystniej jest jeździć z opuszczoną ośką- większa powierzchnia hamowania, stabilizacja toru jazdy natomiast na nawierzchni mokrej lub ośnieżonej korzystniej jest podnieść ośkę w celu zwiększenia nacisku jednostkowego, który powinien opóźnić moment zerwania przyczepności czy to pod wpływem aquaplaningu czy po prostu uślizgu.
Tak sie sklada, ze jest akurat odwrotnie. Zawsze na sliskim opuszczalo sie oske, bo to zawsze jedna wiecej do hamowania. Poza tym trudniej zerwac przyczepnosc trzech osi a nie dwoch.
Proszę wszystkich o komentarz i uwagi. |
Autor: | Marcin_mje [ 16 paź 2007, 20:08 ] |
Tytuł: | |
Ja mam wywrotke moeslein, ale nie wiem czy jest tam taki automat co sam opuszcza oske. Recznie mozna ja oczywiscie podniesc i opuscic. No nic trzeba bedzie wyprobowac:D Łodka pochodz z '99 roku |
Autor: | benek86 [ 16 paź 2007, 21:10 ] |
Tytuł: | |
Witam. a ja mam troszkę inne pytanko. mianowicie od czego to zależy która oś jest dźwignięta?? z góry dziękuje i pozdrawiam. |
Autor: | skoczek69 [ 16 paź 2007, 22:15 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Witam. a ja mam troszkę inne pytanko.
Z regóły w większości naczep podnoszona jest tylko pierwsza oś, chociaż widziałem i takie w których podnoszone były dwie. Podnoszone były pierwsze dwie lub pierwsza i ostatnia oś. Niewiem jak jest z tymi które mają podnoszone dwie osie, czy jest w nich opcja by jechać na jednej dwóch lub trzech, czy tylko na jednej i trzech osiach. Co do opuszczania się osi, to dzieje się to automatycznie po załadowaniu odpowiedniej ilości ładunku, lub manualnie czyli sam musisz opóścić oś.
mianowicie od czego to zależy która oś jest dźwignięta?? z góry dziękuje i pozdrawiam. |
Autor: | -=_CZARNY_=- [ 06 sty 2008, 12:16 ] |
Tytuł: | |
a ja ostatnio jechalem z naczepa platworma i wiozlem na niej 2 ciagniki siodlowe... oska sie mi samoczynnie podniosla- bylo cos spieprzone bo gdy opuscilem ja na pilocie to po wylaczeniu zaplonu choc na chwile sie podnosila no i tak zadowolony wyjechalem z parkingu i ciolem przez niemcy... wiec chyba mialem szczescie bo polowe dojczlandu tak przejechalem zanim sie zoorientowalem |
Autor: | harnasio [ 06 sty 2008, 18:43 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Z regóły w większości naczep podnoszona jest tylko pierwsza oś, chociaż widziałem i takie w których podnoszone były dwie. Podnoszone były pierwsze dwie lub pierwsza i ostatnia oś. Niewiem jak jest z tymi które mają podnoszone dwie osie, czy jest w nich opcja by jechać na jednej dwóch lub trzech, czy tylko na jednej i trzech osiach. Co do opuszczania się osi, to dzieje się to automatycznie po załadowaniu odpowiedniej ilości ładunku, lub manualnie czyli sam musisz opóścić oś.
W przypadku gdy 2 osie sa podnoszone nie ma możliwości regulacji ilości osi. Zawsze podniesione są dwie lub żadna. Takie zastosowanie możemy znaleźć chodźby w wywrotkach Wieltona, oczywiście nie wszystkich ale w Tomaszowie w konkurencyjnej firmie takich naczep jest ok 20 |
Autor: | lopez001 [ 26 lis 2011, 10:12 ] |
Tytuł: | Re: Jazda z 1 podniesioną osią w krajach UE. |
Mam pytanko...interesuje mnie bezpiecznik od osi ciągnącej w MAN TGX. Wie ktoś może który to bezpiecznik żeby po wyjęciu oś nie opadała?? |
Autor: | Bauer [ 27 lis 2011, 17:40 ] |
Tytuł: | Re: Jazda z 1 podniesioną osią w krajach UE. |
Takie pytania do działu Mechanika. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |