Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 wrz 2007, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Witam!
Gdzieś obiło mi sie o uszy że w Europie zachodniej można jeździć już od 18 lat zestawami DMC 40 ton? Czy to prawda a jak tak to jakie dokumenty są wymagane oczywiście oprócz C+E


Tytuł:
Post Wysłano: 20 wrz 2007, 14:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2007, 2:13
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa

rzeczywiscie mozna jezdzic o 18 malo tego w niektorych krajach praktyki zaczyna sie w wieku 16lat jako pomocnik(niewiem dokladnie na jakiej to zasadzie sie odbywa) taki informacje przekazal mi pan ktory jest inspektorem itd i jednoczesnie prowadzi szkolenia innych inspektorow wiec informacje powinny byc prawdziwe


Tytuł:
Post Wysłano: 20 wrz 2007, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Każdy coś słyszał, tylko nie wie gdzie i co. Najlepiej się nie odzywać i nie wprowadzać w błąd.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 wrz 2007, 22:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Ja mam trochę inne pytanie, ale tez związane z jazda po europie, jak jest z prawem jazdy w innych krajach, jeśli mam polskie bezterminowe a zacznę pracować w innym kraju UE gdzie należy przechodzić co pięć lat odnowienie czy ja też muszę taki egzamin przechodzić. :wink: :arrow:

_________________
TIR - Transport International Road


Tytuł:
Post Wysłano: 20 wrz 2007, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2007, 2:13
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Każdy coś słyszał, tylko nie wie gdzie i co. Najlepiej się nie odzywać i nie wprowadzać w błąd.
chyba czegos nie zrozumiales napisalem dokladnie co i od kogo wiem.ow inspektor twierdzi ze za granica nie ma przepisu dot.21lat i tam spokojnie mozna jezdzic.inna sprawa jest kto zatrudni 18latka z innego kraju ale to juz osobna kwestia.co do 16latkow zatrudnianych jako pomocnik ma to na celu wczesniejsze zapoznanie sie z zawodem i nabieranie doswiadczenia


Tytuł:
Post Wysłano: 21 wrz 2007, 15:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2007, 14:55
Posty: 22
Lokalizacja: Poznań

Szczerze mówiąc dawanie możliwości prowadzenia takim zestawem tak młodym ludziom jest dla mnie nieporozumieniem. Sam mam 18 lat i gdybym miał możliwość wyjechania na drogę ciągnikiem z naczepą nie zdecydowałbym się. Zbyt duża odpowiedzialność na zbyt małe umiejętności. Inna sprawą jest fakt ze patrząc na umiejętności to nie ma wielkiego znaczenia czy zaraz po kursie za kółkiem usiądzie osoba mająca 18 czy 21 lat różnica polega raczej na psychice 21 latek będzie bardziej odpowiedzialny (chociaż też nie jest to regułom). Fajnym pomysłem jest możliwość praktyk Sam chętnie wstępnie poznałbym zasady zabezpieczania ładunku, zapinania plandeki, poznania (teoretycznie) techniki jazdy i wypełniania papierków. jest to dobre dla takich ludzi jak ja którzy nie maja w rodzinie żadnych kierowców a chcieliby spędzić kilka dni w trasie i zobaczenia jak to wygląda w realu.


Tytuł:
Post Wysłano: 21 wrz 2007, 16:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

To w końcu jak to jest.W jakich krajach europy można jeździć od 18? może jakiś link wyjaśniający tę sprawę.


Tytuł:
Post Wysłano: 23 wrz 2007, 10:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 18:45
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Może ja trochę to rozjaśnię. W innych krajach europy prawko na ciężarówkę można robić po 21 roku życia, a w Polsce od 18. Samo prawko w Polsce w sumie nie wiele daje bo i tak trzeba mieć 21 lat żeby jeździć na zestawach dmc 40 ton, ale na zachodzie nie ma tego typu wymagań wiekowych, czyli jak ma człowiek prawko C+E to może siadać od razu na duży zestaw pod dwoma warunkami: nie jeździ samochodem po Polsce i samochód nie jest na polskich blachach (teoretycznie). Powodem takiej sytuacji jest to, że polskie prawo jazdy jest honorowane we wszyskich krajach UE, jest to pewnego rodzaju kruczek prawny.
Więc jeżeli chodzi o jazdę na dużych zestawach na zachodzie od 18 lat to jest to teoretycznie dopuszczalne bez żadnych dodatkowych warunków lub pozwoleń.

_________________
skończy się diesel to i ja sie skończę


Tytuł:
Post Wysłano: 23 wrz 2007, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Proszę przeczytać" Rozporządzenie Rady (EWG) NR 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985r w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego" SEKCJA III,artykuł 5
Na podstawie tego artykułu zatrudniani są kierowcy w niektórych firmach

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Tytuł:
Post Wysłano: 23 wrz 2007, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 18:45
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Cytuj:
Proszę przeczytać" Rozporządzenie Rady (EWG) NR 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985r w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego" SEKCJA III,artykuł 5
Na podstawie tego artykułu zatrudniani są kierowcy w niektórych firmach
Prosze zwrócić uwagę na ostatnie zdanie. Służby kontrolne często sprawdzają tylko wymagane uprawnienia i pomijają wiek, uważają że skoro delikwent ma uprawnienia to ma też wymagany wiek. Na tym forum była już opisana sytuacja gdzie 19 letni chłopak poszedł pracować w polskiej firmie, dopiero po miesiącu jego szef zobaczył, że nie ma 21 lat. Osobiście znam również przypadek, że 19 latek jeździ dużymi zestawami w firmie swojego ojca (polska firma). Wie ktoś może jakie są kary dla firmy za zatrudnianie kierowców na dmc 40 t poniżej 21 lat w Polsce??

_________________
skończy się diesel to i ja sie skończę


Tytuł:
Post Wysłano: 23 wrz 2007, 12:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2007, 2:13
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa

o ile sie niemyle to chyba po 500 dla pracodawcy i kierowcy moga dac a jesli sytuacja by sie powtarzala itd wnioskuje o odebranie licencji takiemu przewoznikowi.tak ja zrozumialem z tego co mi tlumaczyl facet z inspekcji


Tytuł:
Post Wysłano: 23 wrz 2007, 13:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Cytuj:
Cytuj:
Proszę przeczytać" Rozporządzenie Rady (EWG) NR 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985r w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego" SEKCJA III,artykuł 5
Na podstawie tego artykułu zatrudniani są kierowcy w niektórych firmach
Prosze zwrócić uwagę na ostatnie zdanie. Służby kontrolne często sprawdzają tylko wymagane uprawnienia i pomijają wiek, uważają że skoro delikwent ma uprawnienia to ma też wymagany wiek. Na tym forum była już opisana sytuacja gdzie 19 letni chłopak poszedł pracować w polskiej firmie, dopiero po miesiącu jego szef zobaczył, że nie ma 21 lat. Osobiście znam również przypadek, że 19 latek jeździ dużymi zestawami w firmie swojego ojca (polska firma). Wie ktoś może jakie są kary dla firmy za zatrudnianie kierowców na dmc 40 t poniżej 21 lat w Polsce??
A co mówi to zdanie,bo nie wiem o które chodzi?

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Tytuł:
Post Wysłano: 23 wrz 2007, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 18:45
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

To jest to zdanie.
Cytuj:
Na podstawie tego artykułu zatrudniani są kierowcy w niektórych firmach
Miałem na myśli to, że nie każdy stosuje sie do ogólnie przyjętych norm

_________________
skończy się diesel to i ja sie skończę


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: