wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii G http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10868 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Igor [ 04 paź 2007, 18:26 ] |
Tytuł: | Scania serii G |
Scania G Szwedzki producent, Scania poszerzyła swoja ofertę o nowy pojazd, Scanię G. Jest to kompromis pomiędzy serią P i R, który ma wypełnić lukę i dotrzeć do klientów wymagających konkretnych rozwiązań. Seria G zbudowana jest z używanych już do produkcji elementów, dlatego więc projektowanie tej ciężarówki trwało nie wiele czasu. Kabina Scanii G zamontowana jest wyżej niż serii P, ale niżej od serii R. Wprowadzenie kabiny Highline do Serii P poszerzyło jej przeznaczenie do długich, choć regionalnych tras. Wszystkie ciężarówki wyposażone w kabiny Highline będą posiadać nowe, zamykane półki nad przednią szybą. Kabiny sypialne w seriach G i R będą posiadać nowe, zewnętrzne schowki z większymi pokrywami by ułatwić dostęp. Podsumowując, Scania posiada teraz 3 serie ciężarówek i 14 wersji kabin. Klienci Scanii mają jeszcze do wyboru dwie kabiny załogowe w dwóch długościach i jedną kabinę z niskim wejściem. Silniki Serie P, G oraz R bazują na systemie modułowym Scanii. Dlatego więc każdy model dostępny jest w tak wielkiej liczbie kombinacji z różnymi silnikami. 9 litrowy silnik nie będzie dłużej dostępny w serii R, ale 6 cylindrowy 12/13 litrowy ciągle pozostaje. Silnik V8 jest oferowany jako wyposażenie dodatkowe serii R. Przeznaczenie Seria P przeznaczona jest głownie do dystrybucji i budownictwa, ale jest także "graczem" w Europejskiej "klasie kompaktowej". Seria P jest też wyposażona w nowoczesne silniki spełniające surowe normy emisji spalin (EEV). Seria G jest nowym pojazdem Scanii przeznaczonym do transportu krajowego i budownictwa. Seria R to flagowy model Scani, wyposażony komfortowo i dostępny z silnikami V8. Inne kabiny Bazując na serii P Scania oferuje pojazdy nisko wejściowe oraz z kabinami załogowymi. Scania Low-Entry (Nisko wejściowa) ma nisko zawieszoną kabinę. Pomiędzy podłożem a dolnym stopniem jest 155mm, gdy auto jest opuszczone (możliwość tzw. przykucnięcia samochodu, często spotykane w autobusach). Kabina jest wygodna, mieści 5 osoby. Wszystkie częsci kabiny bazują na standardowych komponentach Scanii. Scania CrewCab (Kabina załogowa) jest dostępna w wersji krótkiej (4-5 osób) oraz długiej (6-8 osób) Źródło: http://www.scania.com Zdjęcia: http://www.scania.com Tłumaczenie: Igor Samson Zapraszam do dyskusji na temat Scanii G |
Autor: | SEBA-driver [ 04 paź 2007, 19:26 ] |
Tytuł: | |
Na moje oko to w wygladzie mozna zauważyc ,ze kabina jest osadzona podobnie jak w Scaniach serii 4 , chodzi mi o wysokośc ,można to zauważyc patrząc na róznice miedzy nadkolem a kabina , no i takie detale jak brak reflektorów dalekosieznych w osłonie przeciwsłonecznej ,no i 5 żeberek w grillu ,a nie 6 jak w R , zawsze to jakies obciecie kosztów . Ciekawe jaka jest róznica w cenie miedzy np G 420 ,a R 420 |
Autor: | Edler [ 04 paź 2007, 22:25 ] |
Tytuł: | |
Stawiam piątaka że sporo tych aut weźmie HKP. Pozatym bardzo ciekawe rozwiązanie na transport krajowy.P jest za mała a R może być za droga a G będzie idealna.Niedługo może bede w serwisie Scani to sobie z kimś pogadam o tym xD |
Autor: | skoczek69 [ 04 paź 2007, 22:57 ] |
Tytuł: | |
Scania tym pojadem chce zapełnić lukę pomiędzy modelami P i R, ponieważ inni producenci mają modele plasujące się pomiędzy pojazdami dystrybucyjnymi a tymi na dalekie trasy. Seria G to odpowiednik samochodów takich jak VOLVO FM, MERCEDES AXOR, IVECO STRALIS ACTIVE DAY, DAF CF itp. |
Autor: | Łukasz03 [ 20 paź 2007, 20:43 ] |
Tytuł: | |
Czytałem prezentacje tego modelu Scanii w "Polskim Trakerze" i myślę że to bardzo dobre rozwiązanie do transportu krajowego lub lokalnego z potrzebą przewiezienia czegoś większego. Ogólnie wnętrze tego modelu jest wystarczające lecz tunel jest wyższy w porównaniu do Scani R. Pzdr. |
Autor: | >krystian< [ 22 lut 2008, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Kilka zdjęć tej Scanii: Źródło : http://www.scania.com |
Autor: | W123 [ 23 maja 2009, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
(Moja pierwsza) Scania G380 |
Autor: | Igor [ 23 maja 2009, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Ja również miałem okazję sfotografować Scanie G420: |
Autor: | Rodiak [ 23 maja 2009, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
I ja Scania G 420 |
Autor: | chichita [ 25 maja 2009, 13:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Bez fajerwerków Ostatnio Scania idzie na dno- takie mam odczucie. Nic nowego nie prezentuje. Jedyna nowosc to silniki xpi. Silniki przynam, ze ma dobre, ale w srodku pełno kiepskich plastików. Deska prawie nie zmieniona.Wszystkie marki przechodza face-lifting, a w Scani to jest prawie niezauważalne Taka jest moja opinia |
Autor: | Balbin [ 25 maja 2009, 14:30 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Cytuj: Bez fajerwerków Ostatnio Scania idzie na dno- takie mam odczucie. Nic nowego nie prezentuje. Jedyna nowosc to silniki xpi. Silniki przynam, ze ma dobre, ale w srodku pełno kiepskich plastików. Deska prawie nie zmieniona.Wszystkie marki przechodza face-lifting, a w Scani to jest prawie niezauważalne Taka jest moja opinia
Volvo także szło podobną drogą - mam na myśli lifting serii FH, gdzie oprócz silników, oznaczenia modelu i kolorystyki wnętrza nie przeprowadzono żadnych zmian. Dopiero niedawno ujrzeliśmy przecież naprawdę nową odsłonę FH.Pojawiają się plotki o nowych silnikach w układzie V, etap "wieku niemowlęcego" za niedługo minie silniki XPi... moim zdaniem nie będziemy musieli aż tak długo czekać na poważny lifting Scanii |
Autor: | Długi [ 25 maja 2009, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Czyli, że jak co roku nie wychodzi nowy kozacki model to już TIR nie jest fajny ? |
Autor: | chichita [ 25 maja 2009, 17:25 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Cytuj: TIR nie jest fajny ?
Długi pozostawie to bez komentarza Wyjaśnienie słowa "TIR" viewtopic.php?f=43&t=6796&start=0Modele Scani nie roznia sie prawie niczym.Chodzi mi o to ze wszystkie maja prawie taki sam design.Scania zawsze była innowacyjna, az do czasu kiedy wypusciła "erke".W sprzedaży Scania tez jest na szarym koncu. Niechce sie z nikim kłocic Takie jest moje zdanie |
Autor: | W123 [ 25 maja 2009, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Pamiętajmy tylko,że ciężarówka jest dla kierowcy - dla osoby,która przez 90% jazdy siedzi w środku a nie wychodzi z krzesełkiem by podziwiać piękno swojego auta - to kabina ma być ergonomiczna i "podporządkowana" kiermanowi - wygląd jest jakby gratis |
Autor: | Peres [ 25 maja 2009, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Cytuj: Cytuj: TIR nie jest fajny ?
Długi pozostawie to bez komentarza Wyjaśnienie słowa "TIR" viewtopic.php?f=43&t=6796&start=0
... |
Autor: | Rodiak [ 04 lip 2009, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Jakoś mam szczęście do tej serii Scania G340 Scania G420 8x6 Scania G420 6x6 |
Autor: | Traker199 [ 03 sie 2009, 13:21 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Ogólnie to Scania G jest takim pośredniakiem między Scanią P a R.Scania G według mnie jest lepsza na budowę niż Erka,choćby z tego powodu,że kabina jest niżej osadzona i kierowcy nie będą musieli się wdrapywać jak to jest w Erce.Ciekawe jak spisuję się taka scania na budowie. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 03 sie 2009, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Cytuj: Ciekawe jak spisuję się taka scania na budowie.
Podejrzewam, że podobnie jak seria P lub R w końcu tylko kabina troszkę zmieniona, trochę logiki...
|
Autor: | W123 [ 21 mar 2010, 17:13 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii G |
Nowa Scania G420: |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |