wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Mercedes Vario http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11613 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mati685 [ 23 lis 2007, 22:15 ] |
Tytuł: | Mercedes Vario |
(C) Google Vario jest samochodem do potrzeb karzdego "klienta" tego samochodu. Samochód ten prezętuje się w wersjach: Furgon: Furgon z czesćiowo przeszklonym nadwoziem: Ze skrzynią ładunkową: Wywrotka : Podwozie do zabudowy: Miejsce pracy: Przejrzysty układ nieodbijającej światła deski rozdzielczej, wielopłaszczyznowa regulacja fotela kierowcy oraz wydajny system ogrzewania i wentylacji pomagają kierowcy odprężyć się i skoncentrować. Duża szyba przednia zapewnia lepszą widoczność, a standardowe wspomaganie układu kierowniczego lepszą kontrolę nad pojazdem. W dostępnej na życzenie podwójnej kabinie usiądzie wygodnie nawet siedem osób łącznie z kierowcą. 4x4: Warianty modeli Vario ze stałym napędem na wszystkie koła polecamy do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach, na przykład w ogrodnictwie lub na budowie – dołączane przełożenie do jazdy terenowej zapewnia większą dynamikę w terenie i dlatego też idealnie nadaje się do pokonywania nieutwardzonych, oblodzonych czy ośnieżonych dróg. Mechanizm różnicowy osi tylnej można dodatkowo zablokować celem polepszenia właściwości trakcyjnych. Przy takim napędzie nic tak łatwo Państwa nie zatrzyma. BlueTec®: System BlueTec® obejmuje zmodyfikowane silniki, w których podwyższone ciśnienie wtrysku ulepsza proces spalania paliwa i zmniejsza ilość emitowanych cząstek stałych. Innymi elementami systemu są katalizator i zbiornik AdBlue. Dodatek AdBlue tankuje się zwyczajnie z dystrybutora na stacji paliw i przewozi w osobnym zbiorniku. Stamtąd, poprzez układ dozowania płyn AdBlue dociera do spalin silnika, gdzie dzięki wysokiej temperaturze podlega hydrolizie do amoniaku, niezbędnego do reakcji chemicznych w katalizatorze. Tam w wyniku reakcji chemiczno-katalitycznej tlenki azotu podlegają przekształceniu w nietoksyczny azot i parę wodną. Największe osągi Varia: W przypadku załadowanego do pełna samochodu dostawczego o wiele ważniejsza niż maksymalna prędkość jest w decydujących momentach dynamika. Pod tym względem charakteryzujące się wysokimi momentami obrotowymi warianty silników wysokoprężnych Vario niezwykle imponują. Udoskonalone 4-cylindrowe silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i chłodzeniem powietrza dolotowego już w wariantach 613 D, 813 D i 813 DA (4x4) oferują moment obrotowy 490 Nm, a dzięki niemu dużą siłę napędową. Mocniejszy wariant silnika o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 610 Nm przewidziany jest dla typów 616 D, 816 D i 816 DA (4x4). W najlepszych wariantach 618 D, 818 D i 818 DA (4x4) silnik osiąga moc 130 kW (177 KM) i za pośrednictwem nowoczesnej 6-stopniowej skrzyni biegów przekazuje na koła moment obrotowy 675 Nm. Wszystkie silniki spełniają oczywiście wymagania normy Euro 4. Co myślicie o tym samochodzie? (C) http://www.mercedes-benz.pl http://www.google.pl Swoje własne źródła Wszelkie prawa zastrzeżone |
Autor: | mario [ 07 gru 2007, 0:00 ] |
Tytuł: | |
Vario to następca modelu 309, typowy wół roboczy to jeden z tych merców które jeżdżą dużo dłużej niż można się po nich tego spodziewać, to prawdziwa rodzynka na wschodzie, ukraińcy lubóją się w nich... |
Autor: | mierzej [ 07 gru 2007, 0:26 ] |
Tytuł: | |
u nas jeździ MB Vario 614D, na liczniku 198tys. km i jedyne co było przy nim robione poza regularnym serwisowaniem to wymiana krzyżaków i coś nawaliło z elektryką już nie pamiętam co było przyczyną bo to 1,5 roku temu ( ale w serwisie Białymstoku nie mogli sobie z tym poradzić), autko niezawdone jak narazie, tylko trochę trzęsie w kabinie (ale to urok roburka ). |
Autor: | mati685 [ 14 gru 2007, 19:34 ] |
Tytuł: | |
Tak! Vario to jest maszynka. Napisałem ten temat, ponieważ mój tata śmiga taki tylko 814.(chyba to samo co 813, albo już tego nie prdukują. Co do koni to ma ich od 120 do 159.Samochód dobry lecz ma troszke wad. Pierwsza to źe nadkola troche przeszkadzają, to w furgonie. Wchodzi 6 palet a mogło by 7-8 palet euro. Przynajmniej w mojego ojca to jak sie rusza merc ma drgawki, czyli wszystko drży i wydaje dżwięki pierdzenia. Dziwi mnie to że pólkas jest w dwóch kolorach widziałem już dwa takie merce. Jak ojciec kiedy zleci do domu Variem to pstrykne zdjęcia. Możliwe że to bedzie po świętach bo moze kdzieś sie przejade. |
Autor: | koyotes24 [ 22 maja 2008, 18:48 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Vario |
Moj ojciec tez smiga MB vario 614 i ma 330 tys. przejechane i nie bylo jeszcze zadnej kapitalki przy nim Nie wiem tylko dlaczego przestali go produkowac ani nie ma nowej generacji Vario |
Autor: | mati685 [ 23 maja 2008, 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Vario |
Vario nadal produkują. Tylko nie robią zmiany. Może im sie to nie oplaca. |
Autor: | rimorbod [ 24 cze 2009, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Vario |
Czy silniki 614/615 z nowymi 616/618 są "wymienne"? Tzn, że da się je przełożyć ze słabszego na najmocniejszy np? Pomijam kwestię komputera - ale chodzi mi o mocowania, sprzęgło, itp... Pzdr |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |