wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Dopuszczalna długość zestawu w Polsce
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12367
Strona 1 z 1

Autor:  Jacek_Bydgoszcz [ 03 sty 2008, 20:32 ]
Tytuł:  Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

Koledzy mam pytanko, czy wie ktoś z was, jaka jest dozowolona długośc zestawu w Polsce? Mam renault premium z sypialnia, firanka długość zabudowy 7,4 i mam oakzje kupić do niej przyczepe na tandemie 9,2, czy mzieści sie w normie?

Autor:  Piotrekk [ 03 sty 2008, 20:33 ]
Tytuł: 

Tak bo to nawet 18 m nie ma :lol:

Autor:  Harry_man [ 03 sty 2008, 20:46 ]
Tytuł: 

16,5m dla ciągnik + naczepa
18,75m dla solo + przyczepa.

Autor:  ego [ 03 sty 2008, 21:01 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tak bo to nawet 18 m nie ma :lol:
... pod warunkiem,ze auto nie będzie miało kabiny, a przyczepa dyszla.Ale to szczegół.

Autor:  Jacek_Bydgoszcz [ 03 sty 2008, 22:50 ]
Tytuł: 

no właśnie, dlatego sie zastanawiam, ale kolega Piotrekk chyba zapomniał o tych dwóch rzeczach :lol:

Autor:  ego [ 03 sty 2008, 23:07 ]
Tytuł: 

Cytuj:
no właśnie, dlatego sie zastanawiam, ale kolega Piotrekk chyba zapomniał o tych dwóch rzeczach :lol:
Oj... Taka drobnostka.. A bardziej serio, to jeszcze jakiś czas temu było 18,35. Przedłużone zostało do 18,75 w ramach walki z "kurnikami".Wtedy dodano,że powierzchnie ładunkowe nie mogą przekraczać 7,80. To wszystko z dopiskiem CHYBA, bo nie interesowałem się tym, więc głowy nie daję. Przyzwyczaiłem się do niej zresztą dość mocno. Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć.. Z dyszlem skrętnym to może bym się odważył.. :)

Autor:  Harry_man [ 03 sty 2008, 23:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć..
Zazwyczaj widuje się takie z małymi autami typu atego, TGL, eurocargo itp. Raczej do przewozu lekkich ładunków przestrzennych, więc nie jest tak strasznie.

Autor:  ego [ 03 sty 2008, 23:46 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć..
Zazwyczaj widuje się takie z małymi autami typu atego, TGL, eurocargo itp. Raczej do przewozu lekkich ładunków przestrzennych, więc nie jest tak strasznie.
Tak, ale gdy to się planuje Premiumką ciagać, to pewnie i standardowe ładunki by w grę wchodzily. W takim razie ja wolałbym przyczepę z dyszlem skrętnym i na trzech osiach.

Autor:  Harry_man [ 03 sty 2008, 23:57 ]
Tytuł: 

Nie ma się co rozwodzić. Zakładając, że ta premiumka ma normalną kabinę sypialną, to przy skrzyni 7,4m przyczepa będzie o jakiś metr za długa.

Autor:  jamra [ 04 sty 2008, 1:41 ]
Tytuł: 

Można brać przykład z VOSa. W ostrowie co jakiś czas stacjonuje na "parkingu" przed Dephi ich scania z krótką kabiną P z kurnikiem a odległość między zabudowami jest tak mała, że dwóch rąk włożyć nie idzie. na moje oko max 20-25cm. Zawsze mnie zastanawiało co się stanie jak będzie skręcać na polskim przejeździe kolejowym :P Albo jak tandem najedzie na próg zwalniający.

Sory za OT.

Autor:  ego [ 04 sty 2008, 11:22 ]
Tytuł: 

Dobrze by było przyjrzeć się dyszlowi i zaczepowi.Bywa ,że jest tam system dźwigni, lub układ hydrauliczny, siłownik,który w takich sytuacjach utrzymuje bezpieczną odlległość.A w pozycji na wprost zachowuje dopuszczalną długość

Autor:  fafciuk [ 01 lip 2009, 11:19 ]
Tytuł:  Re: Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

koledzy czy solówka 3 osie + tandem 3 osie miesci sie w normie ?

Autor:  mati685 [ 02 lip 2009, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

A może tak wymiary?

Autor:  jeszkin [ 14 lip 2009, 17:04 ]
Tytuł:  Re: Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 30 kwietnia 2004 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia



§ 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu samochodowego, z wyjątkiem autobusu – 12,00 m;

2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy – 12,00 m;

3) pojazdu członowego – 16,50 m;

4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy – 18,75 m;

5) autobusu przegubowego – 18,75 m;

6) autobusu dwuosiowego – 13,50 m;

7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie –15,00 m;

8 ) zespołu złożonego z autobusu i przyczepy – 18,75 m;

9) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy – 22,00 m;

10) motocykla, motoroweru lub roweru, pojazdu czterokołowego oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru, roweru lub pojazdu czterokołowego z przyczepą – 4,00 m.

Autor:  glaca [ 26 lip 2009, 17:18 ]
Tytuł:  Re: Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

spotkałem na trasie mobila który ciągnął amerykanem standartową firankę.Zapytałem na CB jak to się ma do przepisów. Jezdzi po polsce i wystarczy mu zezwolenie ze starostwa przy tym nie jest to gabaryt.nie gadaliśmy długo bo on pomykał od prawego do lewego a ja odwrotnie.

Autor:  Fuller [ 26 lip 2009, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

Cytuj:
koledzy czy solówka 3 osie + tandem 3 osie miesci sie w normie ?
ilość osi nie określa długości pojazdu,jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Jedyna reguła to zmierzyć zestaw i zobaczyć czy mieści się w dozwolonych długościach określonych przez przepisy (które zresztą przytoczył już kolega Jaszkin)

Co do jazdy "amerykanem" z naczepą 13,6 to widziałem ost jak stała SCANIA serii T też ze standardową naczepą...i też się trochę zdziwiłem na jakich zasadach to śmiga.

Autor:  Biszczo [ 05 sty 2012, 1:42 ]
Tytuł:  Re: Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

A, Pany a jak to jest z dopuszczalnymi szerokościami?? Jakie szerokości mogą mieć pojazdy, a od jakich się zaczyna ponadgabaryt? Pozdro.

Autor:  DRIVER1965 [ 05 sty 2012, 2:44 ]
Tytuł:  Re: Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

Biszczo,żeby wyczerpująco odpowiedzieć na Twoje pytanie,musimy prawidłowo nazwać "gabaryt".Pojazd Nienormatywny.Poczytaj wyżej Jaszkina.Wszystko co napisał to norma.Wszystko co powyżej NIE norma,czyli nienormatywny,potocznie mówiąc "gabaryt".Przy okazji dodam,że praca w transporcie nienormatywnym,jest szkodliwa dla zdrowia.Zryty beret i rozwalony zegar biologiczny.Jest przerwa świąteczna,siedzę w domu i kładę się spać o 4 rano.

Autor:  korni8808 [ 05 sty 2012, 15:57 ]
Tytuł:  Re: Dopuszczalna długość zestawu w Polsce

Cytuj:
Przy okazji dodam,że praca w transporcie nienormatywnym,jest szkodliwa dla zdrowia.Zryty beret i rozwalony zegar biologiczny.Jest przerwa świąteczna,siedzę w domu i kładę się spać o 4 rano.
To nie od pracy, to SKS. :wink:Tez jeżdżę nocą i ze snem nie mam problemów, dlatego z chęcią przejdę na ponad-gabaryt :roll:
A beret ryją polskie drogi :P

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/