Generalnie volva lubi sporo zeżreć (34-37l na 420 1seri) przy ciężkich butach stosownym ładunku i niekoniecznie na trasie to realna norma. Ale wizyta w serwiśie na komputer może wykryć że stosunkowo niewielkim kosztem zejdziesz poniżej czterdziestki. (niekrępuj się i pisz co wykryli po ewentualnym serwisie)
Volvo 40L/100Km...? To bardzo dużo Nasze Vovlo FH na dotarciu(tandem) pali max 33L. Ładunki jak wszędzie. TomVol dobrze Ci poradził. Zajedz najlepiej do servisu Volvo, podłączą pod komputer i dowiesz się. Pozdrawiam
A może byś napisał po jakich trasach się porusza twój Camion, i jakie ciężary nim wozisz.
Przy okazji napisz rok i przebieg auta.
Będzie łatwiej ocenić prawdopodobną przyczynę.
Właśnie , najpierw podaj przy jakim ładunku (?) w jakim terenie. No i jak 40 L spala Tobie no to niech ktoś inny pojeździ jeden dwa dni - jak nie będzie dużej różnicy to znaczy że to coś mechanicznego a jeśli spalanie będzie mniejsze no to już tylko Ty możesz to zmienić.
Koledzy samochód Volvo 380Km 1996rok 1100000km wozi po 22T-24T
Samochód jeździ do Rumuni i z powrotem do Polski nieraz troche po polsce ale 40L to przesada cos musi byc nie tak?
Ogółem trasy Polska - Rumunia to przeprawa przez dość ciężkie tereny, myślę że 40l/100km to jest baaaaaardzo wysoka górna granica dopuszczalnego ~ spalania, aby zjeść potrzeba tu chyba techniki kierowcy, aczkolwiek sprawdzić pompę/wtryski czy inne podzespoły odpowiedzialne za dozowanie paliwa chyba nie boli i warto sprawdzić
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
MCBEZEL ma rację, to ciężka trasa duużo gór, ale po tym przebiegu musiały być robione wtryski i pompa paliwowa przy ok:800-900tyś.km. zajrzyjcie do wtrysków może zaczynają lać, ale to mało koni, silnik D12A więc EURO2 380KM wtoczyć pod góre to musi spalić on po prostu ma ciężko, dla porównania moje 485KM w 16stce pali mi 35 na równinie do 40 po polskich górkach.
Mimo wszystko jest to za duże spalanie jak na 380 KM. Polecam tak jak koledzy sprawdzić stan pompowtrysków (pewnie są już do wymiany), choć niewiem czy nie będzie czasem konieczny remont silnika.
Nastukał już lekko ponad milion, b. wskazane jest przeglądnięcie go od śrubki każdej Remont może okazać się konieczny
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
My mamy Volvo z 94r. również z silnikiem 380 KM, pompowtryski musieliśmy wymienić gdy miał ok 900 tyś, zaś kolejnym koniecznym krokiem był remont silnika (auto miało nabite 1mln z groszami). Było to spowodowane dużym spalaniem 37l/100km jak i utratą dużej ilości mocy. Auto po wszystkich remontach odrazu odzyskało pełną moc oraz mniejsze spalanie. Teraz silnik ma ok. 1.3 mln i nadal "rwie do przodu"
sprawdź intercoler!!! on może być odpowiedzialny za zbyt duże spalanie?
a nie osłabł?
[ Dodano: Wto, 20.11.2007, 22:09 ]
wybacz niedoczytałem przecież jest słaby!!!
mam identyczny problem z reno 385km
zero dymu, oleju nie ubywa a skubana słaba !!!
byle górka i do małej skrzyni trzeba schodzić
ja stawiam na intercoler ale sprawdzę to dopiero w sobotę jak auto zjedzie
pozdro
Raczej bez wizyty na serwiśie niezaoszczędzisz, kolego może potencjometr, czujnik interkulera, czujnik temperatury, itp.
Możliwa jest że kierowca przepala.
Intercoler to raczej nie jest winien temu spalaniu, moze tu jednak kierowca jest winien, jeździ po górach i ma ciężką nogę to wystarczy, jezeli nie dymi to niema co się czepiać wtrysków czy pompy, jesli z silnikiem wszystko jest ok to wina musi leżeć po stronie człowieka
Użytkownicy przeglądający to forum: Jacek C i 44 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę