wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Własna firma http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13660 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | opal2@o2.pl [ 02 mar 2008, 16:40 ] |
Tytuł: | Własna firma |
Witam mam zamiar założyć własną małą firme transportową dmc 3,5 t na początek planuje sam jeżdzić , mam sprintera maxa z 98 roku jak założyć działanośc itp wiem ale mam pare innych pytań ponieważ nie znalazłem nic takiego na forum 1 jakie są stawki na transport miedzynarodowy dmc 3,5 bo w kraju ponoć 1zł średnio ??? 2 jak to wszytko wygląda ponieważ jestem laikiem w tych sprawach , tzn znajduje jakąś oferte w transie lub timo i co dalej ?? chodzi mi o listy przewozowe i faktury i wszyskot inne , w takim sensie że kto komu co ma wystwić , prosze was o pomoc bo dopiero wchodze w to a nie mam z kim o tym porozmawiać. pozdrawiam |
Autor: | ego [ 02 mar 2008, 23:59 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
Cytuj: Witam
Dużo pytań.Trudno w jednym zdaniu odpowiedzieć.Zacznę od tego: znajdujesz zlecenie na Timo czy Transie.Uważasz,ze stawka pasuje.Jedziesz.Rozładowujesz.Szukasz czegoś by jakoś do kraju wrócisz.Znajdujesz po jakimś czasie.Znów jesteś pewien,że stawka do przeżycia.Wracasz.Rozładowujesz.Piszesz dwie faktury(eksport i import) dla dwóch zleceniodawców.Płacisz od nich podatek.Płacisz od nich VAT.Rachunki za paliwo itd.. I zaczynasz podtrzymywac przy życiu nadzieję,że firmy-zleceniodawcy zapłacą.Że w ogóle zapłacą.I że będą prowadzić działalność nie krócej niż do momentu zapłaty tych faktur.W tym czasie albo jeździsz podtrzymując nadzieję przy życiu, albo-co bezpieczniejsze, choć mniej praktyczne-czekasz, aż wpłynie należność za poprzednie faktury.Tyle na początek..
mam zamiar założyć własną małą firme transportową dmc 3,5 t na początek planuje sam jeżdzić , mam sprintera maxa z 98 roku jak założyć działanośc itp wiem ale mam pare innych pytań ponieważ nie znalazłem nic takiego na forum 1 jakie są stawki na transport miedzynarodowy dmc 3,5 bo w kraju ponoć 1zł średnio ??? 2 jak to wszytko wygląda ponieważ jestem laikiem w tych sprawach , tzn znajduje jakąś oferte w transie lub timo i co dalej ?? chodzi mi o listy przewozowe i faktury i wszyskot inne , w takim sensie że kto komu co ma wystwić , prosze was o pomoc bo dopiero wchodze w to a nie mam z kim o tym porozmawiać. pozdrawiam |
Autor: | opal2@o2.pl [ 06 mar 2008, 12:05 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
a jak jest z tymi giełdami , opłaca sie korzystać z dwóch np. timo i transa czy tylko np z transa bo obie po miesiącu są płatne ...... ewentualnie która lepsza waszym zdaniem ... i jak to jest z tym OCP bo jedni mówią ze nie trzeba a drudzy ze tak ?? i ile sie płaci tego OCP na międzynarodówce dmc 3,5 t . aha i co myślicie o faktoringu ?? znalazłem kilka banków które sie tym zajmują , przelewają mi kase w ciągu 2 dni i już sie o nic nie martwie , pobierają podobno do 8 procent od faktury. ja myśle że to dobra sprawa jeśli płatność w transporcie jest 45 dni albo i więcej, tylklo jestem ciekaw jak to wygląda w praktyce i jeszcze jedno pytanie mam okazje kupić sprinta z 2000 roku po przekładce z anglika , oglądałem go i wyglądał profesjonalnie przełożony, nawet bym nie powiedział że to był anglik hehe, ale co mozecie mi doradzić ?? |
Autor: | ego [ 06 mar 2008, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
Cytuj: a jak jest z tymi giełdami , opłaca sie korzystać z dwóch np. timo i transa czy tylko np z transa bo obie po miesiącu są płatne ...... ewentualnie która lepsza waszym zdaniem ...
!.Korzystając wyłącznie z giełdy może być trudno pracować.Z reguły trafiają tam ładunki,których nie dało się samemu "obrobić" względnie sprzedać znajomym.I trudno tu mówic która lepsza która gorsza.i jak to jest z tym OCP bo jedni mówią ze nie trzeba a drudzy ze tak ?? i ile sie płaci tego OCP na międzynarodówce dmc 3,5 t . aha i co myślicie o faktoringu ?? znalazłem kilka banków które sie tym zajmują , przelewają mi kase w ciągu 2 dni i już sie o nic nie martwie , pobierają podobno do 8 procent od faktury. ja myśle że to dobra sprawa jeśli płatność w transporcie jest 45 dni albo i więcej, tylklo jestem ciekaw jak to wygląda w praktyce i jeszcze jedno pytanie mam okazje kupić sprinta z 2000 roku po przekładce z anglika , oglądałem go i wyglądał profesjonalnie przełożony, nawet bym nie powiedział że to był anglik hehe, ale co mozecie mi doradzić ?? 2.OCP to ubezpieczenie odpowiedzialności. Zastanów się co zrobisz gdy ładunek ulegnie zniszczeniu i odpowiedź sama przyjdzie. A DMC niezbyt ma tu zastosowanie.Bo czy na pewno ładunek na samochodzie o DMC 40 ton będzie zawsze mial wartość większą niz na DMC 3,5 tony?? 3.Zapytaj w banku ,co się stanie, gdy faktura zostanie zapłacona z opóźnieniem kilkumiesięcznym, bądź w ogóle nie zostanie zapłacona.Pewnie będziesz zaskoczony odpowiedzią. 4. Ja miałem auto po wymianie kabiny i niezbyt dobre wspomnienia.Ale moze trafisz na wyjątek.. |
Autor: | opal2@o2.pl [ 11 mar 2008, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
dlaczego mam być zaskoczony odpowiedzią ?? skoro bank przejmuje na siebie ściagniecie długu to czym ja mam sie przejmować ??? i jeszcze jedno pytanie na transie jest mało ładunków w kategorii nadwozia bus ale jest mnóstwo ładunków w kategorii plandeka ale na przykład o wymiarach : długość 4 metry i wysokość 1,5 metra i np. 1,3 tony więc skoro mam sprintera maxa który ma pake długą na 4,11 chyba to chyba dam rade wziąć taki ładunek co ?? aha i powiedzcie mi jeszcze konkretnie na jaką kwote wykupić OCP , mam zamiar jeżdzić też poza granicami kraju, i ile w przybliżeniu może wynosić rata pozdrawiam |
Autor: | ego [ 11 mar 2008, 17:20 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
Cytuj: dlaczego mam być zaskoczony odpowiedzią ?? skoro bank przejmuje na siebie ściagniecie długu to czym ja mam sie przejmować ???
Byłeś już w banku? Wnioskuję,że nie.Porozmawiamy gdy wrócisz. Pewnie sądzisz,że wpadłeś na genialny pomysl na który nikt nie wpadł i dlatego tyle plajtujących z powodu niezapłaconych faktur firm.
i jeszcze jedno pytanie na transie jest mało ładunków w kategorii nadwozia bus ale jest mnóstwo ładunków w kategorii plandeka ale na przykład o wymiarach : długość 4 metry i wysokość 1,5 metra i np. 1,3 tony więc skoro mam sprintera maxa który ma pake długą na 4,11 chyba to chyba dam rade wziąć taki ładunek co ?? aha i powiedzcie mi jeszcze konkretnie na jaką kwote wykupić OCP , mam zamiar jeżdzić też poza granicami kraju, i ile w przybliżeniu może wynosić rata pozdrawiam |
Autor: | krecik [ 11 mar 2008, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
ego, ty to umiesz pocieszyc ja siedze i sie modle zeby mi zaplacili niektórzy płacą;) @opal2 - co do rodzaju nadwozia - za kazdym razem trzeba pytac sprzedającego jak to bedzie ladowane, bo czasem jest górą, czasem bokiem, czasem tyłem, na sprintka wrzucisz tylko tyłem (bokiem mam na mysli przez cały bok a nie przez drzwi), ja u siebie w momencie przyjmowania zlecenia dopytuje szczegółowo jak to bedzie ladowane (z racji alergii na prace fizyczne i niechęci do zdejmowania plandeki) druga rzecz - ktorej sie nauczysz szybko - to dopytywać o miejsce docelowe PRZED przyjęciem zlecenia... czasem sie okazuje ze "Zrzut w Grójcu" jest odległy o 20 kilometrów od tegoż Grójca... stały numer - fracht z A do B, pytasz czy napewno A i czy napewno B, tak oczywiscie, kalkulujesz stawke, wysyłasz, przychodzi faxem zlecenie... a tam A jest ok, ale B jest 20 km dalej... jak niezareagujesz, to bedziesz dymał za darmo. Zazwyczaj po telefonie do spedytora dowiadujesz sie ze 'nie ma z czego dołożyc', często pomaga stwierdzenie ze w takim razie niech klient na plecach zaniesie zaraz sie brakujące pieniążki znajdują;) ciebie na busie to raczej nie dotyczy, ale na zestawie 'dorosłym' ja juz sie nauczylem dopytywac o warunki 'terenowe' na miejscu ladowania i zrzutu... oj szybko sie nauczyłem o to pytać , spedycje mają tendencje wyjątkowo optymistycznego podejscia do dzielności terenowej ciągnika z naczepą... i wysylają cie czasem na bagna |
Autor: | ego [ 11 mar 2008, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
Faktoringów są trzy podstawowe rodzaje.Trzeba by dłużej o tym..I to wcale niekoniecznie jest tak,że biorę zlecenie od kogokolwiek ,wracam, piszę fakturę i idę do banku z tekstem: tu jest faktura, odliczcie sobie te kilka procent i dawać mi tu w podskokach moja kasę bo nie mam czasu. Ale mogę się oczywiście mylić.Może gdzieś,poza reklamą,jest taki bank. |
Autor: | opal2@o2.pl [ 12 mar 2008, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
ok dzięki pójde do banku i jak wróce to napisze co mi powiedzieli i podyskutujemy hehe powiedziecie mi jeszcze tylko konkretnie odnosnie OCP tylko konkretnie bo nigdzie nie ma na ile , na jaki czas to sie robi i wogóle , słuchajcie byłem w 2 bankach i powiedzieli mi tak podpisuje z nimi umowe na skupywanie faktur , i tyle , jak mam fakture to faksuje im ją , oni w ciągu 48 godzin przelewają mi kase pomniejszoną o 1-5 % prowizji dla nich , i w obu bankach mówią że nie musze sie o nic martwić , oni sami zakmują sie windykacją a jak sie spytałem co jeżeli nie odzyskają kasy za fakture to babka mi powiedziała że sie jeszcze tak nie zdażyło żeby kogoś nie znaleźli |
Autor: | Cyryl [ 12 mar 2008, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
Cytuj: dlaczego mam być zaskoczony odpowiedzią ?? skoro bank przejmuje na siebie ściagniecie długu to czym ja mam sie przejmować ???...
proszę zauważyć, że firma Rico, co by o niej złego nie mówić, miała sztab ludzi znających się na transporcie, mieli doskonały sprzęt, dobrych kierowców i równie dobre o ile nie lepsze oparcie w bankach i się przejechała.dlatego trzeba mieć zaostrzony instynskt samozachowawczy. prawdą jest, że firma ta jeździła taniej od innych, ale dlatego miała tylu klientów. dlatego jeżeli ktoś myśli, że otwierając nowy zakład fryzjerski ze strzyżeniem po 20 zł zdobędzie klientelę mimo, że dokoła są inne strzygące po 18 zł od lat, to się myli, bdzie musiał zejśc z ceną do 16 zł. dodatkowa rada: bank nie będzie szukał Twoich wierzycieli, ściągnie należności z tego który jest pod ręką, czyli Ciebie. |
Autor: | opal2@o2.pl [ 13 mar 2008, 11:41 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
chciałbym przeczytać coś od kogoś kto miał do czynienia z jakimś faktoringiem a nie czytać domyysły i to co ktoś od kogoś usłyszał bo to bez sensu |
Autor: | ego [ 13 mar 2008, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
Cytuj: chciałbym przeczytać coś od kogoś kto miał do czynienia z jakimś faktoringiem a nie czytać domyysły i to co ktoś od kogoś usłyszał bo to bez sensu
Faktoringów są trzy podstawowe ,nazwijmy to ,rodzaje.Nie miejsce tu, by je szczegółowo omawiać. A umowa faktoringu, to (poza jednym wyjątkiem) rodzaj umowy kredytowej. Z zasady od dnia wypłaty, do dnia zapłaty przez klienta.I zależy ona od konkretnego przypadku. Inaczej będzie przez bank traktowany ktoś prowadzący dzialalność lat ileś, ze stałymi ,comiesięcznymi wpływami choćby po kilkadziesiąt tysięcy złotych, a inaczej ktoś -bez obrazy- z ulicy, posiadający plany i marzenia ze na pewno sie uda.Powtórzę: gdyby to bylo panaceum na niezapłacone faktury, to nie byłoby tylu plajtujących z tego powodu firm.Nie tylko transportowych przecież. Bank nie jest instytucją charytatywną. A na marginesie taka sytuacja: ktoś ma zarejestrowaną działalność.I nic wiecej. Nie ma majątku.Wystawia mi fakturę na , powiedzmy 500 000 złotych.Za cokolwiek. Idę do banku,rzucam ją na biurko, oni potrącają kilka tys. prowizji, wypłacają mi czterysta kilkadziesiąt tys. i koniec tematu? Niestety, nie jest tak pięknie.. |
Autor: | Cyryl [ 13 mar 2008, 12:12 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
na mojej imprezie w Obornikach podczas szkolenia dla spedytorów i przewoźników będzie miała swój wykład firma LUND@ z Legnicy zajmująca się między innymi faktoringiem. dzisiaj rozmawiałem z koleżanką z tej firmy na ten temat. faktoring jest trankowany bardzo idywidualnie i są bardzo wysokie wymagania. mówić szczerze banki i firmy od wierzytelności najchętniej w faktoring wchodzą tam gdzie jest 100% gwarancji płatności, ale akurat tam sam przewoźnik sobie poradzi, a im większe ryzyko tym większe wymagania, gwarancje i wyższy procent. |
Autor: | krecik [ 14 mar 2008, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
poza tym, 5% (przy małych obrotach bedzie ten wyższy procent) od faktury to bardzo dużo... biorąc pod uwagę że zarobek - po odliczeniu wszystkich kosztów stałych i zmiennych prowadzenia przedsiębiorstwa transportowego - zamyka sie w okolicach 8-9% od frachtu... to jak ci jeszcze bank przyjdzie i 5% zawinie, to sie bardziej opłaca w domu postać i wyspać. |
Autor: | Cyryl [ 15 mar 2008, 7:46 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
o 5% zapomnij. tak jest przynajmniej na Dolnym Śląsku. |
Autor: | krecik [ 15 mar 2008, 8:57 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
jeszcze raz, pełnym zdaniem |
Autor: | Cyryl [ 15 mar 2008, 9:36 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
na Dolnym Śląsku stawka za faktoring jest wyższa niz 5%. |
Autor: | opal2@o2.pl [ 15 mar 2008, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
Cytuj:
biorąc pod uwagę że zarobek - po odliczeniu wszystkich kosztów stałych i zmiennych prowadzenia przedsiębiorstwa transportowego - zamyka sie w okolicach 8-9% od frachtu... to jak ci jeszcze bank przyjdzie i 5% zawinie, to sie bardziej opłaca w domu postać i wyspać.
Ja mam zamiar sam jeździć to chyba zarobek bedzie większy niż 9 % co ?? ..... |
Autor: | krecik [ 15 mar 2008, 12:53 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
niespecjalnie... zlicz wszystkie koszty funkcjonowania firmy nie zapomnij o tym ze auto ktorym teraz jeździsz za 5 lat bedzie do sprzedaży i trzeba bedzie kupic cos nowego... czyli fajnie by było przez te 5 lat, poza 'zarobkiem na przeżycie' zarobić tez cos na nowe auto, zeby znow w leasing 0% kolejnego auta nie kupować... niezapominaj o serwisach, wymianie opon (wiem, wiem, one sie nie zużywają), niespodziankach na trasie (w ub. tygodniu w jednym miejscu zalatwilem dwie opony i urwałem nadkole w ciagniku i 2000zł poooszło), podatkach, komórce, internecie i paru innych drobiazgach... bo tak na szybko jak sobie policzysz, to nic tylko jeździć kółko 1000km po kraju - paliwo 1250zł, przychód (za 60 dni od daty dostarczenia papierów do spedycji) - 2600, czyli na czysto 1350zł gorzej ze po odliczeniu wszystkich kosztów stałych , odłożeniu kasy na 'czarną godzine i zakup nowego pojazdu za kilka lat' zostanie ci około 350złotych z takiej trasy... nie ma szału inne warianty sie oczywiscie sprawdzają, ale tylko do pierwszej poważniejszej awarii |
Autor: | ego [ 15 mar 2008, 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Własna firma |
Cytuj: Cytuj:
biorąc pod uwagę że zarobek - po odliczeniu wszystkich kosztów stałych i zmiennych prowadzenia przedsiębiorstwa transportowego - zamyka sie w okolicach 8-9% od frachtu... to jak ci jeszcze bank przyjdzie i 5% zawinie, to sie bardziej opłaca w domu postać i wyspać.
Ja mam zamiar sam jeździć to chyba zarobek bedzie większy niż 9 % co ?? ..... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |