Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2008, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2008, 16:13
Posty: 4
GG: 0

Witam Wszystkich!!!! Koledzy mam pytanko chodzi o Scania 114 380KM. Od pewnego czasu zaczeła mi coraz więcej palić. weszła już na 42litry/100km. W kołach 800000km sprawdzałem wtryski i wszystko OK. Czy może być jakaś inna przyczyna tak dużego spalania?


Post Wysłano: 09 mar 2008, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

znaczy sie pompowtryskiwacze sprawdzone ...

A czy sa jeszcze jakies oznaki oprocz tego duzego spalania ?

co moze ewentualnie byc:
- kierowca sie zmienil i jezdzi dieslem (chyba ze to Ty jezdzisz tym autem)
- filtr powietrza zatkany
- turbosprezarka
- intercooler sie rozszczelnil
- uszkodzony czujnik doladowania
Nie wiem czy autko ma moc czy ja stracilo ?


Post Wysłano: 09 mar 2008, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Kolego na bank pompowtryski !! U nas było to samo a teraz Scania pali 27-29 litrów .
pozdrawiam


Post Wysłano: 09 mar 2008, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Miałem ze dwa razy pęknięty kolektor wydechowy(tą pierwszą, najdłuższą część) od spodu.Przy innym (była to 113 ,nie jestem pewien czy tu to rozwiązanie zostało) była pęknięta sprężyna w siłowniku przestawiającym klapę ,przez co powietrze przy niższych temperaturach omija intercooler.Bywa ,ze elektrozawór nim sterujący się uszkodzi.

_________________
ego


Post Wysłano: 11 mar 2008, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2008, 16:13
Posty: 4
GG: 0

Koledzy Scania pali bez zarzutu, ma siłę i nie kopci. Nie wiem co jest. Spalanie zaczeło stopniowo rosnąć gdzieś tak od 1,5 roku.


Post Wysłano: 11 mar 2008, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

kierowca Cię robi w rogi i powolutku normę podnosi cwaniaczek


Post Wysłano: 11 mar 2008, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2008, 16:13
Posty: 4
GG: 0

nie robi bo już go sprawdzałem. Tym bardziej że samochód nie jeżdzi w dalekie trasy tylko na zwózce mleka.


Post Wysłano: 12 mar 2008, 0:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

jedz na serwis na diagnostyke komputerowa bo tak na odleglosc to ciezko cos powiedzec (tym bardziej ze niby wszystko jest OK oprocz spalania). Diagnostyka nie jest droga - w granicach 200zl (w porowaniu na stratach w paliwie to nic).
Podlacza kompa posprawdzaja wszystko. W tym modelu ktory masz idzie juz odczytac dane robocze z jednostki EDC i tam m.in. bedzie srednie spalanie (tylko ze jezeli nie byles na serwisie to bedzie spalanie z calego przebiegu). Niech Ci to zczytaja i zapisza, autko pojezdzi troche i znowu udaj sie na serwis. W ten sposob mozna odczytac spalanie i inne parametry z tego krotkiego odcinka przebiegu. Jezeli wsystko bedzie dobrze i spalanie wg komputera bedzie duzo nizsze niz to co "tankujesz" to pozostaje Ci jedynie zasadzic filcaka kierowcy.
PS. 11 380 jak ktos dobrze jezdzi to potrafia palic do 30L (z reguly 24-26). A 42 litry to nawet 500konna V-ka nie wezmie (no chyba ze ja w lesie uzytkujesz).


Post Wysłano: 12 mar 2008, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Witam!!! Nie wiem skąd jesteś ale przydałoby się w tej scanii zrobić regulację silnika i tyle. Zazwyczaj pomaga. Spalanie zawsze idzie w dół. A serwis tylko sprawdzi spalanie na komputerze i na tym się skończy ponieważ nic innego w serwisie autoryzowanym nie potrafią zrobić. Kiedyś znajomy przywiózł mi wykresy z komputera SCANII do interpretacji bo oni sami na serwisie nie potrafili powiedzieć co z tym autkiem się dzieje. Dali mu tylko dwie kartki i stwierdzili że autko dużo chodzi na wolnych obrotach stąd wysokie normy spalania. Powiedzieli mu że na tych wykresach jest test pompowtryskiwaczy i go zbyli. Jak później się okazało wykresy dotyczyły prędkości pojazdu, prędkości obrotowej silnika, temperatury płynu chłodzącego oraz obciążenia pojazdu i średniego zużycia paliwa. Gość z serwisu stwierdził że auto za dużo pali ponieważ dużo chodzi na wolnych obrotach i dlatego dużo pali. Goście na serwisie widocznie nie potrafili zrobić testu wyrównoważania cylindrów. Takie to serwisy są w Polsce niestety. Po wykonaniu regulacji silnika przeze mnie spalanie spadło o 3-4 litry oraz autko odzyskało moc. Powodzenia


Post Wysłano: 12 mar 2008, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2008, 16:13
Posty: 4
GG: 0

Dzięki kolego za podpowiedż. Na temat serwisów mam takiesame zdanie. Ale co masz na myśli przez "zrobienie regulacji"??


Post Wysłano: 13 mar 2008, 0:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

no bo serwis serwisowi nie rowny ...
Jak zaczniesz grzebac sam - "regulowac" to moze wyjsc jeszcze gorzej :]
PS. Jezeli wyciagane i sprawdzane byly pompowtryskiwacze to i regulacja powinna byc zrobiona, a wiecej oprocz tego nic sie nie reguluje.

PS.2 Proponuje moze jakos ostrzegac o konkretnych serwisach w ktorych sie niedouczeni mechanicy, a nie wrzucac wszystkie do jednego worka ...
Artur29 moze zaczniesz ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: