Autor
Wiadomość
Tytuł: Anglia
Post Wysłano: 15 lip 2008, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 19:01
Posty: 4
GG: 0

witam ,
chcialbym sie dowiedziec co jest potrzebne do kierowania samochodami ciezarowymi w uk?
gadalem z kierowcami (angole)ode mnie z roboty i powiedzieli mi ze tu jest tylko wymagane prawko oczywiscie wazne,tez nie slyszeli o czyms takim jak swiadectwo kwalifikacji.
tez mi jeden z nich powiedzial ze tutaj (uk) nie jest potrzebne prawko kat:c do kierowania samochodami ciezarowymi ale o ladownosci nie przekraczajacej 3,5t.
z gory dziekuje za odpowiedzi :lol:


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 15 lip 2008, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Cytuj:
witam ,
chcialbym sie dowiedziec co jest potrzebne do kierowania samochodami ciezarowymi w uk?
gadalem z kierowcami (angole)ode mnie z roboty i powiedzieli mi ze tu jest tylko wymagane prawko oczywiscie wazne,tez nie slyszeli o czyms takim jak swiadectwo kwalifikacji.
tez mi jeden z nich powiedzial ze tutaj (uk) nie jest potrzebne prawko kat:c do kierowania samochodami ciezarowymi ale o ladownosci nie przekraczajacej 3,5t.
z gory dziekuje za odpowiedzi :lol:
Tak tam nie ma czegoś takiego jak kurs na przewóz rzeczy. W Polsce też nie trzeba kat. C do takich aut...

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 17:26

Cytuj:
tez mi jeden z nich powiedzial ze tutaj (uk) nie jest potrzebne prawko kat:c do kierowania samochodami ciezarowymi ale o ladownosci nie przekraczajacej 3,5t.
Cytuj:
W Polsce też nie trzeba kat. C do takich aut...
Codziennie to coraz ciekawsze nowości na tym forum widzę. Prawo jazdy kat. C nie jest potrzebne do kierowania pojazdem o DOPUSZCZALNEJ MASIE CAŁKOWITEJ DO 3,5 t. Możesz mi wyjaśnić, jak auto, które ma ładowność do 3,5 t nie przekracza dopuszczalnej masy całkowitej 3,5 t?


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 19:01
Posty: 4
GG: 0

te samochody to sa dafy 8 150,albo 9 150 nie pamietam teraz,czyli w polsce potrzebne by bylo prawko kat.c tutaj nie jest wymagane taka kategoria czyli mozna jezdzic na ;b
ja napisalem ze nie przekraczaja ladownosci 3,5t a nie masy calkowitej bo to jest chyba mala roznica


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 18:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
...... jest chyba mala roznica
Hmmm
Może najpierw zajżyj w "papiery" danego wozu......


Więcej info na :arrow:
http://www.dvla.gov.uk

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 18:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

link :arrow:
http://www.dvlni.gov.uk/drivers/vocational1.htm

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 19:06

Cytuj:
ja napisalem ze nie przekraczaja ladownosci 3,5t a nie masy calkowitej bo to jest chyba mala roznica
Owszem jest różnica: auto nie przekraczające ładowności 3,5 t może mieć, a właściwie ma dopuszczalną masę całkowitą POWYŻEJ 3,5 t więc potrzebne jest prawo jazdy kat. C.


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2008, 11:58
Posty: 20
GG: 4815936

moze i nie C ale C1 na 100% trzeba miec


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 20:06

Cytuj:
moze i nie C ale C1 na 100% trzeba miec
Jeżeli dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 7,5 t.


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
te samochody to sa dafy 8 150,albo 9 150 nie pamietam teraz,czyli w polsce potrzebne by bylo prawko kat.c tutaj nie jest wymagane taka kategoria czyli mozna jezdzic na ;b
ja napisalem ze nie przekraczaja ladownosci 3,5t a nie masy calkowitej bo to jest chyba mala roznica
8 150 to 8 ton DMC ,a 150 KM mocy. Drugi wg tego samego wzoru.

_________________
ego


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 16 lip 2008, 23:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2008, 1:11
Posty: 9
GG: 1254547

W Anglii jeżeli zrobiłeś prawo jazdy kategorii B przed rokiem 1991 (bodajże) to do 7,5 DMC możesz jeździć, jeżeli masz prawo jazdy kat B wydane po 1991 musisz już dorobić C1 aby jeździć na 7,5 tonówkach.

Musisz mieć prawo jazdy kategorii C1 (7,5 tony), C bądz C+E, może być polskie ale musisz je zarejestrować w DVLA dadzą ci taką zieloną karteczke formatu a4 którą zawsze musisz mieć przy sobie celem wpisania ci w razie W punktów karnych. po 12 miesiącach od wydania takowej karty jeżeli jeździsz w UK musisz zmienić prawo jazdy na anglielskie koszt 50F (bonus że ubezpiecznie auta masz wtedy taniej).

Nie ma w anglii żadnych kursów typu przewóz rzeczy, jak masz prawko masz już wszystko co ci potrzebne. (ewentualnie kartę do cyfrowego tachografu sugeruję zrobić)


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 17 lip 2008, 7:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

ze strony DVLA
:arrow:

Vehicles you can drive and how old you must be to drive them
The tables list the vehicle category descriptions for driving tests passed after 1 January 1997 and the minimum ages for driving them. All weights refer to maximum authorised mass (MAM) unless stated otherwise. This is the total weight of the vehicle plus the maximum load it can carry.


Vehicle weights explained Motorcycles
Description Category Minimum age
Mopeds with an engine capacity not exceeding 50cc and a maximum design speed not exceeding 50km/h P 16
Light motorcycles with a cubic capacity not exceeding 125cc and a power output not exceeding 11kW (14.6bhp) A1 17
Motorcycles up to 25kW(33bhp) and a power to weight ratio not exceeding 0.16kW/kg. Motorcycle combination with a power to weight ratio not exceeding 0.16kW/kg A 17
Any size motorcycle with or without a sidecar A 21*

* Age 21 if the rider passed the test for large motorcycles as part of the Direct Access scheme, or two years from the date of test pass if the rider passed the test on a standard A motorcycle (power output up to 25 kW (33 bhp) or a power to weight ratio not exceeding 0.16kW/kg.)
Three or four wheeled light vehicles
Description Category Minimum age
Motor tricycles / quadricycles, three or four wheeled vehicles with an unladen weight not exceeding 550kg
B1
17*

Cars with and without trailers
Description
Category
Minimum age

Motor vehicles with a MAM not exceeding 3500kg having not more than eight passenger seats with a trailer up to 750kg. Combinations of towing vehicles in category B and a trailer, where the MAM of the combination does not exceed 3500kg and the MAM of the trailer does not exceed the unladen mass of the towing vehicle B
17*

As cars, but with automatic transmission
B
17*

Combinations of vehicles consisting of a vehicle in category B and a trailer, where the combination does not come within category B B+E
17


*Age 16 if you are currently getting Disability Living Allowance at the higher rate (mobility component)
Medium sized vehicles with or without trailers
Description
Category Minimum age
Vehicles between 3500kg and 7500kg with a trailer up to 750kg
C1
18
*

Combinations of vehicles where the towing vehicle is in subcategory C1 and its trailer has a MAM of over 750kg provided that the MAM of the combination thus formed does not exceed 12000kg and the MAM of the trailer does not exceed the unladen mass of the towing vehicle. (If you passed your category B test prior to 1.1.1997 you will be restricted to a total weight not more than 8250kg)
C1+E
21*


*Age 18 if combination weight is under 7500kg
Large vehicles with or without trailers
Description Category Minimum age

Vehicles over 3500kg with a trailer up to 750kg
C
21*

Vehicles over 3500kg with a trailer over 750kg
C+E
21*

*Age 17 if member of armed forces
*Age 18 if member of the young drivers scheme
Minibuses with or without trailers
Description
Category
Minimum age

Vehicles with between nine and sixteen passenger seats with a trailer up to 750kg
D1
21*

Combinations of vehicles where the towing vehicle is in subcategory D1 and its trailer has a MAM of over 750kg, provided that the MAM of the combination thus formed does not exceed 12000kg, and the MAM of the trailer does not exceed the unladen mass of the towing vehicle
D1+E
21*

Buses with or without trailers
Description Category Minimum age
Any bus with more than eight passenger seats with a trailer up to 750kg D 21*
Any bus with more than eight passenger seats with a trailer over 750kg D+E 21

*Age 17 if member of armed forces

*Age 18 while learning to drive or taking a passenger carrying vehicle (PCV) test; or not engaged in the carriage of passengers; or after passing a PCV test when:

driving on a regular service where the route does not exceed 50km
driving a PCV constructed to carry no more than 16 passengers
the vehicle is operated under a public service vehicle (PSV) operator's licence or permit
Other categories
Description Category
Minimum age

Agricultural tractors
F
17*

Road rollers
G
21**

Tracked vehicles
H
21***

Mowing machine or vehicle controlled by a pedestrian
K
16

Mopeds
P
16


*Age 16 for tractors less than 2.45m wide, it must only pull trailers less than 2.45m wide with two wheels, or four close-coupled

**Age 17 for small road-rollers with metal or hard rollers, they must not be steam powered, weigh more than 11.69 tonnes or be made for carrying loads

***Age 17 if the MAM of the tracked vehicle does not exceed 3500kg

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 17 lip 2008, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 19:01
Posty: 4
GG: 0

dzieki koledzy za wypowiedzi ja mam prawko wymienione na brytyjskie,karte tez mam.
dzis rozmawialem z jednym kierowca i prawdobodobnie on juz tez nie bedzie mogl jezdzic na prawku na osobowki poniewaz w tym roku prawdobodobnie zmienia sie jakis przepis
szerokosci przyczepnosci


Mam jeszcze jedno pytanko nie wiecie moze gdzie najlepiej szukac pracy na c+e w uk jakies agencje czy cos w tym stylu w tej chwili jestem tutaj okolo 5 lat za kolkiem na solowce prawie 2 lata chce zmienic bo juz mam po dziurki w nosie zakorkowane centrum londynu,z gory dzieki


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 19 lip 2008, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2008, 11:58
Posty: 20
GG: 4815936

witam ponownie
kurde powiedzcie mi jak to jest z tą wymianą bo już się gubię... Mam polskie prawko ABCE i wybieram się do Wlk.Bryt. i co mam robić? Wyrabiać teraz kartę do cyfrowego tacho?
Słyszałem, że do polskiego prawka da się wyrobić papier "counter part" i nie trzeba wymieniać plastiku... a może wymienić prawko na angielskie i dopiero tacho zrobić tam już? Podobno z polskim prawkiem nie chcą brać do roboty (bo ubezpieczenie tańsze) czy to jest prawda??
Aha,żeby było bardziej skomplikowanie to powiem, że miałem kiedyś angielskie prawko wymieniłem je na polskie ale zostało mi "counter part" z angielskiego prawka bo panie w okienku nie wiedziały co to.
Doradźcie co mam robić w takim przypadku???

Co do roboty w Anglii to wiem, że Eddie Stobart podobno bierze jak leci ludzi i g*&% płaci ale gdzieś trzeba zacząć, swoją drogą jak ktoś ma doświadczenie niech omija tą firmę szerokim łukiem (zasłyszane od znajomych). Masa roboty jest np. poczcie "Royal Mail" , w marketach typu "Sainsbury's" "Tesco" "ASDA" itp. codzien w domu, bardzo często lodówki,
Polecam stronę gumtree.com - na tej stronie znalazłem wszystkie prace jakie wykonywałem w Anglii, polecam zostawić ogłoszenie, że szuka sie pracy - dzwonią nawet z Anglii.
Dodatkowo polecam totaljobs.com .
Ja szukam obecnie firmy co lata na Europę (kierownica obojętnie po której) w południowym Londynie lub Anglii.

Mieszkałem kiedyś przez pare miesięcy w Milton Keynes, jest tam masa siedzib głównych firm takich jak Audi UK, Mercedes Benz UK, Red Bull F1 Team, Scania i wiele innych, są tam też potężne centra logistyczne i duże biznes parki i normalnie często na ulicach widać banery, że potrzebują kierowców z LGV1 (CE). Miasto podejrzewam, że najłatwiejsze do jazdy zestawem, prawie nie ma korków, szerokie ronda i dwupasmówki, 14 zjazd z M1.


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 19 lip 2008, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2008, 1:51
Posty: 7
GG: 0

Cytuj:
witam ponownie
kurde powiedzcie mi jak to jest z tą wymianą bo już się gubię... Mam polskie prawko ABCE i wybieram się do Wlk.Bryt. i co mam robić? Wyrabiać teraz kartę do cyfrowego tacho?
Słyszałem, że do polskiego prawka da się wyrobić papier "counter part" i nie trzeba wymieniać plastiku... a może wymienić prawko na angielskie i dopiero tacho zrobić tam już? Podobno z polskim prawkiem nie chcą brać do roboty (bo ubezpieczenie tańsze) czy to jest prawda??
Aha,żeby było bardziej skomplikowanie to powiem, że miałem kiedyś angielskie prawko wymieniłem je na polskie ale zostało mi "counter part" z angielskiego prawka bo panie w okienku nie wiedziały co to.
Doradźcie co mam robić w takim przypadku???

Co do roboty w Anglii to wiem, że Eddie Stobart podobno bierze jak leci ludzi i g*&% płaci ale gdzieś trzeba zacząć, swoją drogą jak ktoś ma doświadczenie niech omija tą firmę szerokim łukiem (zasłyszane od znajomych). Masa roboty jest np. poczcie "Royal Mail" , w marketach typu "Sainsbury's" "Tesco" "ASDA" itp. codzien w domu, bardzo często lodówki,
Polecam stronę gumtree.com - na tej stronie znalazłem wszystkie prace jakie wykonywałem w Anglii, polecam zostawić ogłoszenie, że szuka sie pracy - dzwonią nawet z Anglii.
Dodatkowo polecam totaljobs.com .
Ja szukam obecnie firmy co lata na Europę (kierownica obojętnie po której) w południowym Londynie lub Anglii.

Mieszkałem kiedyś przez pare miesięcy w Milton Keynes, jest tam masa siedzib głównych firm takich jak Audi UK, Mercedes Benz UK, Red Bull F1 Team, Scania i wiele innych, są tam też potężne centra logistyczne i duże biznes parki i normalnie często na ulicach widać banery, że potrzebują kierowców z LGV1 (CE). Miasto podejrzewam, że najłatwiejsze do jazdy zestawem, prawie nie ma korków, szerokie ronda i dwupasmówki, 14 zjazd z M1.


LGV to tzw class 2 czyli polskie C na tym można jeździć wszystkim niezależnie od ilości osi do 100 ton byle by był to jeden pojazd ( pod warunkiem że się wymieniło prawko na angielskie HGV to Class 1 czyli polski odpowiednik to C+E i z tym można jeździć właściwie wszystkim co sie porusza za wyjątkiem przewozu osób PSV jest to prawo jazdy które odpowiada D D+E D1 i z tym można wozić osoby co do pracy
jako kierowca w Anglii polecam prace TYLKO BEZPOŚREDNIO W FIRMACH TRANSOPRTOWO_LOGISTYCZNYCH A NIE PRZEZ AGENCJE kierowcy jeżdzący dla agencji nie mają praw do np płatnego urlopu , chorobowego i są przeważnie kontraktowani na roboczogodziny BEZ ŻADNEJ MOŻLIWOŚCI NADGODZIN


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 20 lip 2008, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 19:01
Posty: 4
GG: 0

co do wymiany prawka to wypelniasz formularz ktory jest dostepny jak sie nie myle na poczcie.wypelniasz i zanosisz do DVLA i oplacasz okolo 40-50 L.
czekasz az ci odesla i po sprawie .
co do karty kierowcy to jak chcesz,ja wyrabialem tutaj w uk i jest to kosz maly bo okolo 20-30L,czeka sie okolo 3 tyg moze byc wczesniej.
z tym ze zeby wyrobic karte musisz miec potwierdzenie adresu inaczej ci nie przejdzie,czyli jak bedziesz mial juz wymienione prawko na angielskie to wtedy starasz sie o karte bo musisz chyba wyslac prawko razem z formularzem na karte.

sorki ze tak zagmatwalem ta cala historie wymiany i wyrabiania tych dokumentow.
jeszcze jedno czesto jest tak ze pracodawca placi za wyrobienie karty kierowcy ,jezeli im na tym zalezy.

pozdrawiam ,szerokosci ,przyczepnosci ,niech sie kreca wam koleczka.


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 20 lip 2008, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
...bo musisz chyba.....


Hmmm.
Jak dla mnie to cały ten wątek nadaje się do śmietnika :!:

Najpierw zadajesz pytanie....
Później sam na nie odpowiadasz.......
Co "chwilę" przewija się słowo -->CHYBA<-- .......

W przepisach o wydawaniu/wymianie itd. różnych dokumentów nie istnieje słowo CHYBA !!!
Wszystko należy "załatwić" tak jak jest napisane w AKTUALNYCH Przepisach.
Wszystkie te informacje są "Łopatologicznie" napisane na stronie DVLA i gdybanie nie ma żadnego sensu :!:

ps.
Co do potwierdzenia adresu zamieszkania, to wystarczy:
- pisemne Oświadczenie Landlorda
- kwit imienny(z adresem) od Lekarza
- wyciąg/umowa z Bankiem
i dużo , dużo innych papierków na których widnieje Imię i Nazwisko oraz adres zamieszkania osoby zainteresowanej.

Na terenie U.K. nie istnieje obowiązek Meldunkowy , a jedynie adres "zadeklarowany" :!:

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 20 lip 2008, 12:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2006, 18:24
Posty: 71

Hej, ten temat byl juz wałkowany kilka razy :) opcja szukaj naprawde nie boli ponizej masz linki:
viewtopic.php?f=43&t=13848

viewtopic.php?f=43&t=14869

Powodzenia!


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 20 lip 2008, 12:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

aktualne ceny :arrow:
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/Dr ... DG_4022089



Wymiana Prawka wydanego w Polsce :arrow:
- Do max 5 lat można go nie wymieniać (można też natychmiast)

ze strony :arrow: http://www.direct.gov.uk/en/Diol1/Motor ... Next%C2%A0+



You do not need to exchange your licence:
until age 45 or for five years after becoming resident, whichever is the longer period
if you are over 45 but under 65 you can drive for five years or until your 66th birthday, whichever is the shorter period


ps.

Dobrze by było, gdyby ktoś utworzył jeden spójny i wiarygodny informacyjny Wątek na temat Prawa Jazdy w U.K. , a unikniemy "gdybania" ;-)

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Tytuł: Re: anglia
Post Wysłano: 22 sie 2008, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Nie znalazłem odpowiedniego tematu i nie chciałem zakładać nowego. Pytanie brzmi:

Płynął ktoś kiedyś Newhaven (GB) do Dieppe (F) :?:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: