Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 maja 2009, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Witam. Usiedliśmy na fh12 '99 1.500.000 przebiegu ale śmiga aż miło :wink:. Dzisiaj pierwsza trasa. Ale do rzeczy: Czytałem że volvo nie lubi dużych obrotów itp. ale my przy odcięciu (90) mamy 1.550-1600 obr/min. Wydaje mi się że to za dużo. Na normalnych oponach, trochę podjechane ale myślę że aż taka różnica to by nie była, niż jakby był na nówkach. Powiedźcie czy to duży problem(chyba odbije się to na spalaniu) ? Idzie coś w ogóle z tym fantem zrobić?
Dziękuje za wszelkie porady :mrgreen:

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 31 maja 2009, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Niezbytnio idzie coś robić. My tez mieliśmy jedno Volvo z takim przełożeniem, co prawda auto szło jak burza ale spalanie 35-36 l. Normalnie w Volvach jest 1400 obr.


Post Wysłano: 31 maja 2009, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 22:26
Posty: 92
GG: 6032841
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Wołomin

kolego pewnie w twoim volvie jest wolny most


Post Wysłano: 31 maja 2009, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Cytuj:
Niezbytnio idzie coś robić. My tez mieliśmy jedno Volvo z takim przełożeniem, co prawda auto szło jak burza ale spalanie 35-36 l. Normalnie w Volvach jest 1400 obr.
No właśnie i chyba to będzie to :(
Czyli mocy będzie pod dostatkiem?
Przedtem kierowca nim jeździł, taki nie za bardzo obeznany i paliło mu pod 40 :|
Czyli jedyna możliwość jeździć mniej? Np. te 80pare żeby obroty były niższe?

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 31 maja 2009, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Wiele to nie zmieni. My też próbowaliśmy jezdzić 85 i nic to nie dawało.


Post Wysłano: 31 maja 2009, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

A czy nie masz czasem mostu na zwojnicach czy zwolnicach zwał jak zwał.?


Post Wysłano: 01 cze 2009, 15:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

Cytuj:
A czy nie masz czasem mostu na zwojnicach czy zwolnicach zwał jak zwał.?
? Nie rozumiem o co chodzi, przybliż trochę o co biega :oops:
:wink:
Logicznie myśląc to przy 85 powinien mieć mniejsze obroty co za tym idzie mniejsze spalanie ale jak to nic nie daje... :>

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 01 cze 2009, 18:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 22:26
Posty: 92
GG: 6032841
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Wołomin

po prostu kolego masz wolny most (duże obroty mniejsza prędkość) ja w swoim volvie mam tak samo...


Post Wysłano: 05 cze 2009, 2:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

volva starszej daty chyba tak mialy w serri ja tez mam fh12 z 98 380 i
tez 90 mam przy 1600 obr. nic na to sie nie poradzi.
dodam ze mam standardowe opny 80 profil.
byc moze jak by byl most z "megi" czyli na opone 60 profil
a byla by zalozona 80 to wtedy moze odciecie przy 90
spadlo by do okolo 1400 obr. no ale moc tez by spadla...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 05 cze 2009, 8:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
volva starszej daty chyba tak mialy w serri ja tez mam fh12 z 98 380 i
tez 90 mam przy 1600 obr. nic na to sie nie poradzi.
dodam ze mam standardowe opny 80 profil.
byc moze jak by byl most z "megi" czyli na opone 60 profil
a byla by zalozona 80 to wtedy moze odciecie przy 90
spadlo by do okolo 1400 obr. no ale moc tez by spadla...
Ja mam FH12 420 z 97r. i przy 85 (kaganiec) ma ~1350 obr. Przez co nawet przy lekkim wzniesieniu trzeba schodzić o połówkę. Co do spalania wychodzi 32l/100.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: