Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Mercedes Vario
Post Wysłano: 23 lis 2007, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Obrazek
(C) Google

Vario jest samochodem do potrzeb karzdego "klienta" tego samochodu. Samochód ten prezętuje się w wersjach:

Furgon:
Obrazek
Furgon z czesćiowo przeszklonym nadwoziem:
Obrazek
Ze skrzynią ładunkową:
Obrazek
Wywrotka :
Obrazek
Podwozie do zabudowy:
Obrazek

Miejsce pracy:

Przejrzysty układ nieodbijającej światła deski rozdzielczej, wielopłaszczyznowa regulacja fotela kierowcy oraz wydajny system ogrzewania i wentylacji pomagają kierowcy odprężyć się i skoncentrować. Duża szyba przednia zapewnia lepszą widoczność, a standardowe wspomaganie układu kierowniczego lepszą kontrolę nad pojazdem. W dostępnej na życzenie podwójnej kabinie usiądzie wygodnie nawet siedem osób łącznie z kierowcą.

Obrazek
Obrazek

4x4:

Warianty modeli Vario ze stałym napędem na wszystkie koła polecamy do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach, na przykład w ogrodnictwie lub na budowie – dołączane przełożenie do jazdy terenowej zapewnia większą dynamikę w terenie i dlatego też idealnie nadaje się do pokonywania nieutwardzonych, oblodzonych czy ośnieżonych dróg. Mechanizm różnicowy osi tylnej można dodatkowo zablokować celem polepszenia właściwości trakcyjnych. Przy takim napędzie nic tak łatwo Państwa nie zatrzyma.
Obrazek

BlueTec®:

System BlueTec® obejmuje zmodyfikowane silniki, w których podwyższone ciśnienie wtrysku ulepsza proces spalania paliwa i zmniejsza ilość emitowanych cząstek stałych. Innymi elementami systemu są katalizator i zbiornik AdBlue. Dodatek AdBlue tankuje się zwyczajnie z dystrybutora na stacji paliw i przewozi w osobnym zbiorniku. Stamtąd, poprzez układ dozowania płyn AdBlue dociera do spalin silnika, gdzie dzięki wysokiej temperaturze podlega hydrolizie do amoniaku, niezbędnego do reakcji chemicznych w katalizatorze. Tam w wyniku reakcji chemiczno-katalitycznej tlenki azotu podlegają przekształceniu w nietoksyczny azot i parę wodną.

Największe osągi Varia:

W przypadku załadowanego do pełna samochodu dostawczego o wiele ważniejsza niż maksymalna prędkość jest w decydujących momentach dynamika. Pod tym względem charakteryzujące się wysokimi momentami obrotowymi warianty silników wysokoprężnych Vario niezwykle imponują.

Udoskonalone 4-cylindrowe silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i chłodzeniem powietrza dolotowego już w wariantach 613 D, 813 D i 813 DA (4x4) oferują moment obrotowy 490 Nm, a dzięki niemu dużą siłę napędową. Mocniejszy wariant silnika o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 610 Nm przewidziany jest dla typów 616 D, 816 D i 816 DA (4x4).

W najlepszych wariantach 618 D, 818 D i 818 DA (4x4) silnik osiąga moc 130 kW (177 KM) i za pośrednictwem nowoczesnej
6-stopniowej skrzyni biegów przekazuje na koła moment obrotowy 675 Nm. Wszystkie silniki spełniają oczywiście wymagania normy Euro 4.


Co myślicie o tym samochodzie?

(C) http://www.mercedes-benz.pl
http://www.google.pl
Swoje własne źródła

Wszelkie prawa zastrzeżone


Tytuł:
Post Wysłano: 07 gru 2007, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2005, 15:47
Posty: 57
Lokalizacja: lublin

Vario to następca modelu 309, typowy wół roboczy to jeden z tych merców które jeżdżą dużo dłużej niż można się po nich tego spodziewać, to prawdziwa rodzynka na wschodzie, ukraińcy lubóją się w nich...

_________________
życie w drodze...


Tytuł:
Post Wysłano: 07 gru 2007, 0:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lut 2007, 2:23
Posty: 80
Lokalizacja: Elbląg

u nas jeździ MB Vario 614D, na liczniku 198tys. km i jedyne co było przy nim robione poza regularnym serwisowaniem to wymiana krzyżaków i coś nawaliło
z elektryką już nie pamiętam co było przyczyną bo to 1,5 roku temu ( ale w serwisie Białymstoku nie mogli sobie z tym poradzić), autko niezawdone jak narazie, tylko trochę trzęsie w kabinie (ale to urok roburka :) ).


Tytuł:
Post Wysłano: 14 gru 2007, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Tak! Vario to jest maszynka. Napisałem ten temat, ponieważ mój tata śmiga taki tylko 814.(chyba to samo co 813, albo już tego nie prdukują. Co do koni to ma ich od 120 do 159.Samochód dobry lecz ma troszke wad. Pierwsza to źe nadkola troche przeszkadzają, to w furgonie. Wchodzi 6 palet a mogło by 7-8 palet euro. Przynajmniej w mojego ojca to jak sie rusza merc ma drgawki, czyli wszystko drży i wydaje dżwięki pierdzenia.
Dziwi mnie to że pólkas jest w dwóch kolorach widziałem już dwa takie merce. Jak ojciec kiedy zleci do domu Variem to pstrykne zdjęcia. Możliwe że to bedzie po świętach bo moze kdzieś sie przejade.

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 22 maja 2008, 18:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 10:01
Posty: 85
GG: 0
Lokalizacja: zza siedmioma górami

Moj ojciec tez smiga MB vario 614 i ma 330 tys. przejechane i nie bylo jeszcze zadnej kapitalki przy nim :) Nie wiem tylko dlaczego przestali go produkowac ani nie ma nowej generacji Vario :/


Post Wysłano: 23 maja 2008, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Vario nadal produkują. Tylko nie robią zmiany. Może im sie to nie oplaca.

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 24 cze 2009, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Czy silniki 614/615 z nowymi 616/618 są "wymienne"? Tzn, że da się je przełożyć ze słabszego na najmocniejszy np? Pomijam kwestię komputera - ale chodzi mi o mocowania, sprzęgło, itp...
Pzdr


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: