Witam. Temat nietypowy bo mam problem z ciągnikiem. Żeby nie było oczywiście to tata ma ten problem. Pewnego dnia zbierając ziemniaki i chcąc zapalić ciągnik nie chciał zapalić. Zawsze palił odrazu, bez kręcenia. Tamtego razu krecił długo. Pierwsza mysl akumulator. Ale zapalił. Miał dziwny dźwięk, głosny. Przy ruszaniu bez gazu z przyczepą dusił się a z rury wylatywał czarny kłębiasty dym. Dodam że nigdy nie kopcił. Przyjechał mechanik przeczyścilismy filtr i nic. Wczoraj tata orał. Chcial sprawdzić czy ma jeszcze siłe. Strasznie kopcił i był bardzo głosny. Przyjechał ciągnik wydawał jeszcze głośniejsze dzwięki dym był bardzo silny i czarny. Chcielismy go zapalić to nie dało już rady. Kręcił kręcił i ledwo co by zapalił ale nie mógł sie dokręcic. Moje pytanie brzmi co może być przyczyną? W tamtym roku była wymieniana uszczelka na bloku silnika. I dwa lata temu też. Mamy urwaną szpilke i podobnmo krzywy blok.
Rejestracja:20 maja 2007, 12:45 Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk
3P czyli perkins, czyli jesteśmy w domu . Czarny dym oznacza o ile się nie mylę niespalone paliwo. Problem z odpaleniem+czarny dym+ inny dźwięk+ brak mocy... hmm nie jestem mechanikiem, ale może zawór się przepalił. Perkinsy to dosyć trwałe silniki, pochodzące z MF255.
Cytuj:
podobnmo krzywy blok.
Przepraszam jaki?
Tutaj raczej odpowiedzi na ten problem nie znajdziesz, najlepiej zapytaj na www.agrofoto.pl
Jest nierówny. Masz dwie czesci bloka. Oddziela go uszczelka. I własnie tam gdzie ta uszczelka jest to nierówne. Też stawialiśmy na zawór bo często odcinamy paliwo.
Powodem awarii jest pompa ale nie paliwowa a wtryskowa.
Co do uszczelki pod głowicą to powodem jej częstego przepalania jest właśnie "krzywy" blok silnika, dodam że w Perkinsach zdarza się to często tym bardziej jak ciągnik ciężko pracuje.
Kolego miałem taki silnik w tarpanie ,maszyna bardzo toporna ale bardzo silna,ja nie miałem takiego problemu ale poznałem troche ten silnik i wydaje mi się że to problem pompy wtryskowej .Zmień mechanika bo diagnozy nie wystawia się po rozebraniu silnika .A co do uszczelki pod głowicą to jest tak że jak były wymieniane tuleje powinny wystawać ponad blok dwie setki albo dwie dych( nie pamiętam dokładnie bo to było dawno temu)wtedy głowica prawidłowo dociska uszczelke do bloku .
kolego powiem ci tak
mam mf 255
brak mocy ------> pompa ale wtryskowa napewno nie paliwowa
czarny dym -----> wtryski
inny dzwięk ------> mozliwe ze któryś zawór poszedł ale głowy za to nie daje ale jak mówisz ze jest już rozebrany to będzie widać napewno
krzywy blok -----> nie ty pierwszy i nie ostatni który ma z tym problemy
napewno nie jest to uszczelka pod glowicą bo wtedy by dymil ale na biało
jeśli byś wymieniał pompę wtryskową to ja raczej radziłbym kupić nową, regenerowaną pompę to już trzeba dobrze trafić zeby była porządnie zrobiona
tyle z mojej strony
_________________ Jak przyjdzie ochota to i pies kota, wyłomota
PRoblem rozwiązny juz jakis czas temu. Wiem że została wymieniona uszczelka od blooka i została przewiercona urwana szpilka. Głowica w tamtym roku była szlifowana
Otóz jest pewien problem. Potrzebuje informacji jak rozebrac rozrusznik w Ursusie C360 3P. Jest problem taki, że prawdopodobnie w czasie jazdy kradnie prąd. Pomoże ktoś?
Otóz jest pewien problem. Potrzebuje informacji jak rozebrac rozrusznik w Ursusie C360 3P. Jest problem taki, że prawdopodobnie w czasie jazdy kradnie prąd. Pomoże ktoś?
Rozrusznik jest zasilany przez stycznik (zwany inaczej: elektromagnes, bendix). Jeśli uważasz, że tam Ci ginie prąd (skąd takie założenie?), to sprawdź najpierw przekaźnik.
_________________ Janusz Kastyk Ahoj, przygodo! Przygodo... ahoj? Wiozę się pomału... http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 51 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę