wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
obsługa tachografu http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22240 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | munkow [ 08 paź 2009, 19:04 ] |
Tytuł: | obsługa tachografu |
Witam serdecznie i mam do was pytanie odnośnie tachografu, Pracuje jako dostawca, gdzieś tam jadę, potem wychodzę i staje różnie raz na 1 godzinę, raz na 30 min, a raz na 10. Czy podczas stawania i załadunku czy lunczu powinnem wcisnąć aby mieć 1) inne prace ( znak krzyżyka ) czy okres odpoczynku lub przerwy w pracy. Dziękuje za odpowiedź. Pracuje około 9 godzin dziennie, ale sama jazda to może 5 godzin. Czasami i 12,13 godzin, ale jak pisałem sama jazda może 5,6 godzin. Często staje, gdzieś tam jade 2,5 godziny, staje na 6 godziny aby zrobic duzy zaladunek i potem 2,5 wracam. To jak to liczyc. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 09 paź 2009, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: obsługa tachografu |
Jeżeli to Ty ładujesz auto, to powinieneś mieć tachograf w pozycji "inna praca". Jednak większość jeździ na "łóżeczku". Oczywiście podczas załadunku w razie kontroli jeżeli będziesz miał "łóżeczko" to nieciekawie. Ważne, aby po 4.5h JAZDY zrobić 45 min pauzy. |
Autor: | munkow [ 10 paź 2009, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: obsługa tachografu |
Dziękuje ci bardzo za odpowiedz. Ja mam pracę że czasami godzinę jade i na 2 staje, albo 4 godziny jadę staję i 5 godzin ładuje do ciężarówki i potem np.3 godziny wracam. Rozumiem że podczas załadunku powinnem mieć inna praca ok. Ale czy ta "inna praca" wlicza się do mojego czasu prowadzenia 9 h? widzisz bo ja pracuje nieraz i 13 godzin dziennie z tego może 7 to sama jazda. Mam czasami i 14 dostaw. Jadę i staje itd. i ważne pytanie: jak to zrobić aby móc pracować i 14 godzin z tego jazda może 7 godzin? Bo potem wyjmuje na końcu tarcze i widze że zaczełem od 6 rano a koniec o 17, przekroczony czas, tak tylko że jechałem może z tego 5 godzin. a może po godzinie 13 wstawić nową tarcze i mówić że zaczełem prace o 13? czy oni mogą to sprawdzić podłączając coś do tachografu tzn. że ciężarówka była używana od godziny 7? mam tachograf cyfrowy bez żadnych kart tylko tarcze. Dziękuje za okazałą pomoc. |
Autor: | ciucma102 [ 10 paź 2009, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: obsługa tachografu |
Kolego wiesz masz pojecie o czymś takim jak czas pracy kierowców. Proponuje przeczytać Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Cytuj: Ale czy ta "inna praca" wlicza się do mojego czasu prowadzenia 9 h?
Zaczynam sadzić ze nie wiesz na czym w ogóle polega czas pracy i inne pojęcia związane z prowadzeniem pojazdu
|
Autor: | igoR84 [ 10 paź 2009, 13:10 ] |
Tytuł: | Re: obsługa tachografu |
Cytuj: a może po godzinie 13 wstawić nową tarcze i mówić że zaczełem prace o 13? czy oni mogą to sprawdzić podłączając coś do tachografu tzn. że ciężarówka była używana od godziny 7? mam tachograf cyfrowy bez żadnych kart tylko tarcze.
Nieuzasadnione użycie kilku tarcz podczas doby jest karane mandatem.Jeśli masz tachograf na tarcze to nie jest to cyfrowy tylko analogowy. Cytuj:
i ważne pytanie: jak to zrobić aby móc pracować i 14 godzin z tego jazda może 7 godzin? Bo potem wyjmuje na końcu tarcze i widze że zaczełem od 6 rano a koniec o 17, przekroczony czas, tak tylko że jechałem może z tego 5 godzin.
Kolego najprościej czas pracy to jest każda składowa, jazdy, innej pracy, dyżuru i nawet odpoczynku. Tego wszystkiego możesz mieć max 15h, ale wtedy zostaje Ci 9h odpoczynku, a taki możesz zrobić nie więcej jak 3razy w tygodniu. . Niestety widzę że masz poważne braki, żeby nie napisać że nie wiesz NIC |
Autor: | ciucma102 [ 10 paź 2009, 13:29 ] |
Tytuł: | Re: obsługa tachografu |
odpoczynek nie składa się na czas pracy lecz na dobę kierowcy. Doba kierowcy= czas pracy + odpoczynek Czas pracy= czas jazdy+ inna praca + czas dyspozycji + pauzy |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 10 paź 2009, 14:11 ] |
Tytuł: | Re: obsługa tachografu |
Cytuj: Ja mam pracę że czasami godzinę jade i na 2 staje, albo 4 godziny jadę staję i 5 godzin ładuje do ciężarówki i potem np.3 godziny wracam.
W tym przypadku żeby było całkiem prawidłowo, powinieneś zrobić tak:4h jazdy, 5h załadunku jako "inna praca", potem możesz jechać 0.5h i musisz zrobić 45 min przerwy, ponieważ zebrało Ci się 4,5h JAZDY. Po tym odpoczynku masz czyste konto na następne 4,5h jazdy. Z tym, że będziesz mógł jechać tyle, aby zmieścić się w 13 lub 15h pracy. 4h jazdy + 5h pauzy + 0.5h jazdy to jest 9,5h pracy. do 13h będziesz mógł jechać lub wykonywać inną pracę jeszcze przez 3,5h. Możesz ten czas pracy przedłużyć do 15h i wykorzystać skrócony odpoczynek 9h, ale tak możesz zrobić tylko 3 razy w tygodniu. Cytuj: Rozumiem że podczas załadunku powinnem mieć inna praca ok. Ale czy ta "inna praca" wlicza się do mojego czasu prowadzenia 9 h?
Wlicza się do Twojego czasu pracy czyli sumy czasu prowadzenia i wykonywania "innej pracy". Czas ten wynosi 13 lub 15h. 13h dlatego, że po 13h zostanie Ci 11h aby zrobić właśnie tą 11h pauzę w ciągu 24h. Jeżeli przedłużysz czas pracy do 15h, to wtedy będziesz miał czas, aby w ciągu 24h zrobić 9h pauzy (3 razy w tygodniu). Cytuj: i ważne pytanie: jak to zrobić aby móc pracować i 14 godzin z tego jazda może 7 godzin? Bo potem wyjmuje na końcu tarcze i widze że zaczełem od 6 rano a koniec o 17, przekroczony czas, tak tylko że jechałem może z tego 5 godzin.
Ważne, aby po 4,5h JAZDY zrobić 45 min przerwy, a łączny czas pracy (prowadzenie i inna praca) nie przekroczył odpowiednio 13 lub 15h (dlaczego, wyjaśniłem wyżej).
|
Autor: | ciucma102 [ 10 paź 2009, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: obsługa tachografu |
Cytuj: 4h jazdy, 5h załadunku jako "inna praca", potem możesz jechać 0.5h i musisz zrobić 45 min przerwy
Chyba ze pierwsze 45min załadunku zrobi się na łózko i potraktuje jako pauzę.Druga sprawa to taka ze przy 5h załadunku można 3h zrobić jako pauzę i wtedy mamy skrócony odpoczynek dobowy . A tak na serio to trochę mnie śmieszy tłumaczenie takich spraw gościowi który pisze ze porusza się ciężarówką zawodowo |
Autor: | igoR84 [ 10 paź 2009, 16:33 ] |
Tytuł: | Re: obsługa tachografu |
Cytuj: odpoczynek nie składa się na czas pracy lecz na dobę kierowcy.
miałem na myśli "pauze" Cytuj: Chyba ze pierwsze 45min załadunku zrobi się na łózko i potraktuje jako pauzę.
Dokładnie. Mój sposób był podobny, po przyjechaniu na załadunek, przeważnie podczas załadunku kręciła się 45min przerwa, po ok 50min nawet gdy już było po załadunku przekręcałem na młotki, w tym czasie odbierałem papierki na droge, jak byłem głodny i był czas jadłem, przeważnie zawsze miałem 4,5h jazdy przed sobą.
Druga sprawa to taka ze przy 5h załadunku można 3h zrobić jako pauzę i wtedy mamy skrócony odpoczynek dobowy . Cytuj: W tym przypadku żeby było całkiem prawidłowo, powinieneś zrobić tak:
W ten sposób tracisz przynajmniej 45minut na odpoczynek który możesz "wcisnąć" podczas załadunku. Te 45minut to opóźnienie które może spowodować że nie dojedziesz do następnego rozładunku, bo np zakład pracuje do 18.00 a Ty będziesz o 18.45, może spowodować że przekroczysz czas pracy ponad 15h itd. 4h jazdy, 5h załadunku jako "inna praca", potem możesz jechać 0.5h i musisz zrobić 45 min przerwy, ponieważ zebrało Ci się 4,5h Planowanie sobie czasu na dzień, to bardzo ważna cecha kierowcy, wiadomo że nie zawsze da się przewidzieć czas na załadunek-rozładunek i sytuacje na drodze, ale jeżeli ma się jakiś plan w głowie, to zawsze można go korygować i w miare dokładnie określić swój przebieg pracy w danym dniu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |