Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 1:07
Posty: 2
GG: 487329
Samochód: Mercedes

Witam. Mam Sprintera o DMC do 4.6t .(Samochód prywatny) W dowodzie mam wbite ze dodatkowo mogę ciągnąć przyczepę o DMC 3.5t. Mam do przywiezienia samochód terenowy i przyczepę kempingowa z krajów UE. Załóżmy że popsuło sie w drodze z wakacji. Jeśli wezmę przyczepę do DMC 2,4t będę się mieścił w 7t DMC zestawu. Moje pytanie brzmi następująco? Czy muszę posiadać w tym samochodzie tachograf? I czy przepisy w UE (Francja Belgia Niemcy) są takie same w tej kwestii jak w Polsce? Jeśli ktoś z państwa potrafi fachowo odpowiedzieć na to pytanie i jeszcze poprze je jakimiś stosownymi paragrafami będę bardzo wdzięczny. Mój e-meil: klakbmw@wp.pl :?:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

dokumentacja czasu pracy kierowców obowiązuje w pojazdach powyżej 3,5t DMC - rozporządzenie 561/2006:
"1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu
drogowego:
a) rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów
łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 3,5 tony; lub
b) osób, pojazdami skonstruowanymi lub trwale przystosowanymi
i przeznaczonymi do przewozu więcej niż
dziewięciu osób łącznie z kierowcą.
",
ale:
"Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu
drogowego:... h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej
masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi
do niezarobkowego przewozu rzeczy;
".

ale trzeba wiedzieć co to jest ten niezarobkowy przewóz rzewczy.
właśnie wczoraj zakończyłem dyskusję z kolegą który twierdził, że do zrozumienia ustawy znajomość definicji jest calkowicie zbędna.

otóż definicję tego transportu znajdziemy w utawie o transporcie drogowym i brzmi ona tak:
"niezarobkowy przewóz drogowy – przewóz na potrzeby własne – każdy
przejazd pojazdu po drogach publicznych z pasażerami lub bez, załadowanego
lub bez ładunku, przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego
przewozu drogowego osób lub rzeczy, wykonywany przez
przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do jego podstawowej działalności
gospodarczej, spełniający łącznie następujące warunki:
a) pojazdy samochodowe używane do przewozu są prowadzone przez
przedsiębiorcę lub jego pracowników,
b) przedsiębiorca legitymuje się tytułem prawnym do dysponowania pojazdami
samochodowymi,
c) w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego – rzeczy przewożone są
własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione,
wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone
lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z
przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a
także przewóz pracowników i ich rodzin,
d) nie jest przewozem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w
zakresie usług turystycznych
".

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 13:14
Posty: 3
GG: 0
Samochód: T4

Witam ,
Odświeżam temat - chciałbym zapytać czy coś się zmieniło od 2009r. do dziś maj 2011.
Podobno w Niemczech jest wymóg tachografu powyżej 3,5 T. Tak słyszałem od człowieka który jeździ po auta - ale nie wiem czy straszył "konkurencję" czy tak jest faktycznie. A mam podobną sytuację zestaw auto+przyczepa PRYWATNY około 4.5 tony. Może ktoś w miarę szybko udzielić podpowiedzi... Dla jasności dodam że posiadam C+E.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Witam ,
Odświeżam temat - chciałbym zapytać czy coś się zmieniło od 2009r. do dziś maj 2011.
Podobno w Niemczech jest wymóg tachografu powyżej 3,5 T. Tak słyszałem od człowieka który jeździ po auta - ale nie wiem czy straszył "konkurencję" czy tak jest faktycznie. A mam podobną sytuację zestaw auto+przyczepa PRYWATNY około 4.5 tony. Może ktoś w miarę szybko udzielić podpowiedzi... Dla jasności dodam że posiadam C+E.
nic się nie zmieniło prawo jazdy sobie a wyposażenie pojazdu w tachograf sobie i jedno i drugie musi być,
ja ma też samochód + przyczepę zarejestrowane na siebie i też mam tachograf - prawo nie rozróżnia pojazdów ze względy na formę własności tylko na (w tym przypadku) DMC do 3,5 t i powyżej 3,5 tony.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 13:14
Posty: 3
GG: 0
Samochód: T4

Czyli co ... jadę prywatnie na urlop z przyczepą kempingową dwuosiową albo małą towarową
Auto DMC 2600 + Przyczepa 1200 i mam montować do Ducato tachograf ? Qur... czy to nie jest chore ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Czyli co ... jadę prywatnie na urlop z przyczepą kempingową dwuosiową albo małą towarową
Auto DMC 2600 + Przyczepa 1200 i mam montować do Ducato tachograf ? Qur... czy to nie jest chore ?
trochę nie na temat - ale jadąc takim "zestawem" jedziesz na prawie jazdy kat B czy C ?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: