Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lis 2009, 18:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

wyszło to na innym forum, ale dotyczy wszystkich więc postanowiłem tutaj też napisać.

jak napisał jeden z kolegów, kierowca pojazdu 2,8t DMC został ukarany na terenie Niemiec za brak dokumentacji czasu pracy.

dyr. 561/2006 wyraźnie mówi o konieczności dokumentacji czasu pracy w pojazdach powyżej 3,5t DMC.

ja takimi autami się nie zamuję, a ponieważ o takim czyś napisali poważni ludzie postanowiłem sprawdzić jak się sprawa ma. z czystrego egoizmu ponieważ posiadam samochód - kamper o DMC 3,1t i może mnie też to dotyczyć.

otóż w Niemczech i Austrii w pojazdach 2,8 - 3,5t DMC obowiązuje dokumentacja czasu kierowców, jeżeli pojazd ten wykorzystywany jest do transportu rzeczy.

ponieważ większość pojazdów takich nie posiada tachografów, wystarczy gdy kierowca rozpisuje pracę w specjalnej książce, którą można kupić w tamtych krajach na niektórych stacjach benzynowych.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Kamperem to jedziesz raczej na wycieczke a nie do pracy, prawda?

U nas teoretycznie tez trzeba prowadzic ewidencje czasu pracy kierowcow ponizej 3,5t. Tylko nikt tym sie specjalnie nie przejmuje i nikt tego nie sprawdza. W poprzedniej firmie kierowcy prowadzili takie cos.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

A ja na innym forum wyczytałem że za źle wypełnioną książke jest większy mandat niż za jej brak, niestety jest to tylko wypowiedź kogoś kto niby dostał taki mandat a ile w tym prawdy, nie wiem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 17:10
Posty: 199
GG: 1
Samochód: BMW E70 4.8i
Lokalizacja: Tu i tam

Witam. Gdzieś miałem wzór jak to wygląda dokładnie - jak znajdę na kompie do wrzucę.
PS. Jak miałem stłuczke w Niemczech to pierwsze o co policjant poprosił to właśnie ksiązka z opisanym czasem pracy - co prawda 2 poprzednie godziny nie były opisane - ale nic nie powiedział. Popatrzył na wcześniejsze daty ( które były ok) i oddał kajet :D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:23
Posty: 262
GG: 4086883
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

mi dali w niemczech takie kartki pokserowane
wpisywalem godzine rozpoczecia pracy, potem stan licznika i potem godzine zakonczenia pracy

tam trzeba ogolnie wiecej zaznaczac ale nikt sie tam tym nie przejmuje bo samochodow na niemieckich blachach nie kontroluja

ale jestem ciekawe czy taki kierman do 3,5t tez moze zalozmy prowadzic 9h i musi miec 11h przerwy w ciagu doby?

_________________
B C D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 gru 2007, 0:23
Posty: 109
GG: 10480858
Samochód: 440 dxi
Lokalizacja: Pniewy

Cytuj:
ale jestem ciekawe czy taki kierman do 3,5t tez moze zalozmy prowadzic 9h i musi miec 11h przerwy w ciagu doby?
Może, ale nie musi.

_________________
Uczeń Technikum Logistycznego ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 16:34
Posty: 96
Samochód: co popadnie
Lokalizacja: Strzegom

Cytuj:
A ja na innym forum wyczytałem że za źle wypełnioną książke jest większy mandat niż za jej brak, niestety jest to tylko wypowiedź kogoś kto niby dostał taki mandat a ile w tym prawdy, nie wiem.

I to jest niestety prawda. Za brak książki można dostac 50 euro mandatu, natomiast za złe wypisanie min 200euro. Jednak polecam prowadzic tą książkę tym ludziom co jeżdzą mniejszymi.

_________________
#ircownia
This is an attack!
Być prawdziwym Polakiem znaczy dbać o swój język Ojczysty!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2007, 22:14
Posty: 78
Lokalizacja: Radom

Tak sobie mysle, jaki jest sens prowadzenia takiego zeszytu skoro do 3.5T nie obowiazuja zadne przepisy dotyczace czasu pracy. Wpisze ze jechalem 20h,to pan Policjant nie wypisze mi mandatu bo nie ma podstawy prawnej, jedynie zobaczy, jak goni sie polskiego kierowce :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Tak sobie mysle, jaki jest sens prowadzenia takiego zeszytu skoro do 3.5T nie obowiazuja zadne przepisy dotyczace czasu pracy. Wpisze ze jechalem 20h,to pan Policjant nie wypisze mi mandatu bo nie ma podstawy prawnej, jedynie zobaczy, jak goni sie polskiego kierowce :)
Przeczytaj co w poście wprowadzającym pisze Cyryl. Jest tam takie zdanie: "otóż w Niemczech i Austrii w pojazdach 2,8 - 3,5t DMC obowiązuje dokumentacja czasu kierowców, jeżeli pojazd ten wykorzystywany jest do transportu rzeczy."
I pozbądź się niczym nie uzasadnionej manii prześladowczej.

_________________
ego


Cytuj:
A ja na innym forum wyczytałem że za źle wypełnioną książke jest większy mandat niż za jej brak, niestety jest to tylko wypowiedź kogoś kto niby dostał taki mandat a ile w tym prawdy, nie wiem.
To tak samo jak z tarczką. Za przerysowaną jest większa kara jak z jej brak niestety :/


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

Cytuj:
ponieważ większość pojazdów takich nie posiada tachografów, wystarczy gdy kierowca rozpisuje pracę w specjalnej książce, którą można kupić w tamtych krajach na niektórych stacjach benzynowych.
no właśnie większość nie posiada ,nawet samochody które od nowości trafiają do firm nie posiadają,nie wiem czemu ale to jest na zasadzie kto chce niech ma ? czy co? ,ojciec kiedyś sprowadzał z Niemiec auta i na kilkadziesiąt dostawczaków trafiło się kilka które miały tacho :T4,Ducato i kaczor 207 .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
ponieważ większość pojazdów takich nie posiada tachografów, wystarczy gdy kierowca rozpisuje pracę w specjalnej książce, którą można kupić w tamtych krajach na niektórych stacjach benzynowych.
no właśnie większość nie posiada ,nawet samochody które od nowości trafiają do firm nie posiadają,nie wiem czemu ale to jest na zasadzie kto chce niech ma ? czy co? ,ojciec kiedyś sprowadzał z Niemiec auta i na kilkadziesiąt dostawczaków trafiło się kilka które miały tacho :T4,Ducato i kaczor 207 .
Pomyśl chwilę i niewykluczone,że doznasz olśnienia dlaczego tak jest.Too dość proste.

_________________
ego


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

pomyślałem i wymyśliłem że tacho nie jest wymagane przepisami,więc całe to zamieszanie nie ma sensu ,kto to wymyślił w ogóle ,książki to sobie może bajkopisarz wypisywać ,nie długo wymyślą wymagane tacho w rowerze z przyczepką dla listonosza(bo w Niemczech tak jeźdżą) :lol:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 17:10
Posty: 199
GG: 1
Samochód: BMW E70 4.8i
Lokalizacja: Tu i tam

Cytuj:
pomyślałem i wymyśliłem że tacho nie jest wymagane przepisami,więc całe to zamieszanie nie ma sensu ,kto to wymyślił w ogóle ,książki to sobie może bajkopisarz wypisywać ,nie długo wymyślą wymagane tacho w rowerze z przyczepką dla listonosza(bo w Niemczech tak jeźdżą) :lol:
To słabo myślałeś w takim razie.
Skoro jakiś kraj ma przepis to się trzeba do niego stosować. Masz mieć książke pracy kierowcy i koniec kropka. A że jest inaczej niż w innych krajach europy to nie zmienia faktu że masz jechać i tłumaczyć że to zamieszanie i wogóle głupi pomysł.

PS. W polsce masz 0.2 promila a np. w Czechach 0.0 - też będziesz sie kłócić że nie ma sensu ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

nie chodzi mi o tą ksiązke tylko o to że jeśli jest wymagane rejestrowanie czasu pracy to czemu większość takich samochodów nie ma tacha :?: :!:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2006, 15:09
Posty: 118
Lokalizacja: Wieluń

To w końcu jadąc takim busem 3,5t i mając tę ksiązkę muszę jechać tak jak wg tacho (pauzy itp.), czy moge tam np wpisać 20h jazdy i też będie dobrze?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

trzeba zapytać Fryców i Hansów :lol: ,wyczytałem na necie że to obowiązuje tylko obywateli Niemieckich w Niemczech, w unijnych przepisach nic takiego niema tylko w Niemieckich ,a policaje i bagi wlepiają mandaty bo traktują przecież Polaków jak swoich :/


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 wrz 2008, 8:22
Posty: 113
Lokalizacja: Sulechów

Witanko :)
Cytuj:
To w końcu jadąc takim busem 3,5t i mając tę ksiązkę muszę jechać tak jak wg tacho (pauzy itp.), czy moge tam np wpisać 20h jazdy i też będie dobrze?
Jedziesz tak jakbyś miał tacho :), chcąc się dostosować do :
Cytuj:
Zmiany w niemieckim rozporządzeniu dotyczącym kierujących pojazdami [1]
Dnia 30 stycznia 2008 r. w Federalnym Dzienniku Ustaw zostało opublikowane „Drugie rozporządzenie o zmianie przepisów dotyczących kierujących pojazdami" (Fed. Dz. U. z 2008 r., tom I, s. 54 i n.), w którym obok zmiany przepisów ustawy o dopuszczeniu osób i pojazdów do ruchu drogowego (Strassenverkehrszulassungsordnung - StVZO) zostały przede wszystkim uregulowane zmiany rozporządzenia dotyczącego kierujących pojazdami (Fahrpersonalverordnung, FPersV). Zmiany te mają przede wszystkim na celu dostosowaniu dotychczasowych przepisów do rozporządzenia (WE) nr 561/2006 (ABI. L 102/1) i wchodzą w życie z dniem 31 stycznia 2008 r. Najważniejszym skutkiem wejścia w życie powyższych przepisów jest to, że regulacje dotyczące czasu prowadzenia pojazdów, jak i okresu postoju, mają zastosowanie także do małych pojazdów do przewozu towarów (pojazdów mechanicznych o masie całkowitej od 2,8 t do 3,5 t włącznie) oraz do zawodowego przewozu osób na odcinku o długości do 50 km zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 561/2006.
tutaj link do zapisu tego rozporządzenia w formacie Worda :

http://ttuutto.w.interia.pl/rozporz_niemcy_3.5_t.doc

Poniżej przedstawiam zeskanowane wzory z takiej książeczki :


Tak wygląda strona do wypełniania :

Obrazek

Poniżej daję linki do większych skanów ( tutaj nie można ich zamieścić - zbyt duże ) jak ktoś będzie chciał może je sobie wydrukować w formacie B5 ( format kartki od zeszytu ), nie czyściłem zbytnio tych skanów, lecz to nie powinno być dla Was problemem ;).
Wstawiam po kolei od pierwszej strony takiego zeszytu :

http://ttuutto.w.interia.pl/obrazek00001.jpg

http://ttuutto.w.interia.pl/obrazek00004.jpg

http://ttuutto.w.interia.pl/obrazek00005.jpg

Wypełniając każdy dzień po kolei ( 7 dni - koniec tygodnia podliczamy jak w skanie niżej )

http://ttuutto.w.interia.pl/obrazek00006.jpg

Takich kartek jak te dwie powinniśmy mieć - siedem (7)

http://ttuutto.w.interia.pl/obrazek00007.jpg

Jeżeli kręcimy pauzy 45 h ( np. sobota niedziela to rysujemy kreski )na wszystkich godzinach. )

Zgodnie z Rozporządzeniem 561/2006 oraz z niemieckim .
Cytuj:
Karty kierujących pojazdem po upływie ich ważności należy mieć przy sobie przynajmniej przez 28 dni kalendarzowych.
Bo Rozporządzenie wydane przez Niemców mówi :
Cytuj:
Obowiązujący od 01.01.2008 r. rozszerzony obowiązek okazywania wykazów działalności z bieżącego dnia i z poprzedzających go 28 dni kalendarzowych stosuje się także w odniesieniu do ręcznych zapisów, podlegających sporządzeniu na podstawie rozporządzenia dotyczącego kierujących pojazdami, (§ 1 ust. 6 zd. 4 FPersV).
I jeszcze jeden ważny punkt ( chodzi tu o tak zwane popularnie Urlopówki lub weekendówki )
Cytuj:
Według Federalnego Urzędu ds. Transportu Towarów (BAG) za niedziele i dni świąteczne nie jest wymagane przedłożenie ww. zaświadczenia, chyba, że istnieje przypuszczenie, że kierowca prowadził w niedzielę lub dzień świąteczny pojazd, dla którego wymagane było udokumentowanie czasu pracy kierowcy.
Ręcznie wystawione zaświadczenia są niedopuszczalne.
Zaświadczenie musi zostać podpisane przez przedsiębiorcę albo upoważnioną przez niego osobę, która nie jest kierowcą danego pojazdu, oraz przez samego kierowcę.
Dlaczego ręcznie nie mogą być wystawione ??

Bo jest wzór i powinno być wypisane i wydrukowane na komputerze .

Proszę tu jest wzór urlopówki do pobrania w Wordzie :

http://ttuutto.w.interia.pl/kartaurlopowa.doc


Pozdrawiam "wizura" ;)

_________________
“Kiedy wyda Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który
wie już wszystko o jeździe i o szosach, sprzedaj jak
najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za
kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych
kierowców”.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 wrz 2008, 8:22
Posty: 113
Lokalizacja: Sulechów

By nie mieszać tematów kolejne pytanie które zadał :
Cytuj:
trzeba zapytać Fryców i Hansów :lol: ,wyczytałem na necie że to obowiązuje tylko obywateli Niemieckich w Niemczech, w unijnych przepisach nic takiego niema tylko w Niemieckich ,a policaje i bagi wlepiają mandaty bo traktują przecież Polaków jak swoich :/
Kolego nie musisz się pytać Niemców. Sprawa jest bardzo prosta i zrozumiała : Jeżeli jedziesz przez Niemcy musisz stosować się do ich wewnętrznych przepisów - i nie podlega to dyskusji - proste.

Niemcy są krajem tranzytowym, wprowadzili ten przepis gdyż bardzo dużo wypadków było z udziałem samochodów 2,8 do 3,5 t.

Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności, każdy na swoim stanowisku pracy powinien zapoznać się z obowiązującymi przepisami, rozporządzeniami oraz ustawami. Koniec kropka. ;)

_________________
“Kiedy wyda Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który
wie już wszystko o jeździe i o szosach, sprzedaj jak
najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za
kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych
kierowców”.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Skoro przepis obowiązuje w Niemczech to jak to trzeba rozpisac.
Podpinam sobie lawetke do busa przekraczam zdrowo te 3.5 t i wioze sobie auto z UK do PL.
Skoro w innych krajach tranzytowych nie musze dokumentowac swojej jazdy to czy po 10ciu h jazdy wjezdzajac do Niemiec zaczynam jazde na "legalu"???
Jako osoba prywatna tez przewoze rzecz,to co z dokumentacja poprzednich 28dni??Wypelniam 28 kart,ze nic nie robilem,czy oszukuje Niemca,ze w Holandii z zrobiłem 11h pauzy a poprzednie 10h rozpisuje ze wczesniejszymi datami...??

Dla mnie to jakies nieporozumienie ten przepis...a chcialbym wiedziec jak jest np w przypadku takiego prywatnego laweciarstwa :wink:

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: