wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Stawka za km. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22926 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | rcko [ 22 lis 2009, 15:16 ] |
Tytuł: | Stawka za km. |
Ile średnio kierowca ciężarówki jężdzący po Europie lub tylko po Kraju ma płacone za kilometr? I jak to potem jest naliczane? Tzn, kilometry są liczone w dwie strony? Np: ktoś ma za kilometr 1.90zł, przejeździ w miesiącu 9000 km, 9000*1.90 =17.100 Suma wychodzi b.duża, tak więc pytam, jak to jest przeliczane? Jestem nowy w tym temacie i słabo się orientuję. Pozdrawiam. |
Autor: | DamianDafXF [ 22 lis 2009, 15:34 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Te 1.90 zł to jest dla pracodawcy. Dla kierowcy jest z tego 11%, wiec 17.100*0.11=1881(zł). |
Autor: | Fuller [ 22 lis 2009, 15:38 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
ooo jakby kierowca tyle miał od km to każdy by chciał być kierowcą! To co podałeś to tyle kosztuje km/tyle płacą firmie od km...a kierowca ma np. 15gr od km. Albo % od tego co zarobiła firma np.10-15 % |
Autor: | DamianDafXF [ 22 lis 2009, 15:48 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: ooo jakby kierowca tyle miał od km to każdy by chciał być kierowcą!
Właśnie...
To co podałeś to tyle kosztuje km/tyle płacą firmie od km...a kierowca ma np. 15gr od km. Albo % od tego co zarobiła firma np.10-15 % |
Autor: | Pazdz [ 22 lis 2009, 15:48 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: a kierowca ma np. 15gr od km.
15 gr.? Gdzie tak płacą? |
Autor: | Łukaszz [ 22 lis 2009, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: Ile średnio kierowca ciężarówki jężdzący po Europie lub tylko po Kraju ma płacone za kilometr? I jak to potem jest naliczane?
30gr za każdy przejechany kilometr + oczywiście podstawa. Jeżeli tu też mówimy o średnich kwotach to liczmy 1500zł brutto.
|
Autor: | adasko771 [ 22 lis 2009, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Ja akurat mam 38 gr za km, ale firmy za kilometr płacą więcej do 3000 tyś. km za kółko 0,95 centa a za każdy następny 1,05 euro za km. Koszt jednej z niemieckich spedycji. |
Autor: | Fuller [ 22 lis 2009, 16:40 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: Cytuj: a kierowca ma np. 15gr od km.
15 gr.? Gdzie tak płacą? PODKARPACIE,chyba najmniej się zarabia u nas.... ale te 15 gr. to podaje tak dla przykładu-choć zdarzają się i takie przypadki że tyle płacą + podstawa. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 22 lis 2009, 16:48 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: PODKARPACIE,chyba najmniej się zarabia u nas....
Dlatego wyjechałem na Dolny Śląsk EOT
|
Autor: | Fuller [ 22 lis 2009, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
śmieją się z Podkarpacia że "Ukraina" w kwestii zarobków i trochę tak jest.Gorzej wypadamy w porównaniu z dużymi miastami. Obserwuje od długiego czasu oferty pracy...naprawdę dużo ofert to oferty gdzie proponuje się wynagrodzenie rzędu 1200-1800 zł, np.ost jakiś "boss" dał ofertę na cysternę,kier.CE z doświadczeniem itp itd.wynagrodzenie...1500zł!!! Dla przykładu,mam wujka na śląsku w Gliwicach.na koparce ma 22zł/h + inaczej płatne nad godziny i tak samo za soboty.u nas na "UA" w ofertach na operatorów koparek w rubryce wynagrodzenie najczęściej widzi się "10,12 a w najleprzym wypadku 15 zł" |
Autor: | igoR84 [ 22 lis 2009, 17:16 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Może na początek fakt że jak pracodawca jeździ za 1,9zł -czyli stawkę głodową- to kierowca też ma głodową wypłatę. W moim regionie stawka wynosi zazwyczaj 30-35gr Cytuj: oczywiście podstawa Podstawa to dziś wcale nie taka oczywista sprawa, dużo osób dyma dziś za "gołe" kilometry, lub % od frachtu a podstawe to mają tylko na papierku.Może napisze kilka przykładów z którymi miałem okazję się w tym roku spotkać:1) podstawa 950zł +28gr/km (płatne za kilometry które prześle spedycja) + 100zł za wekeend za granicą, system: przeważnie PL-UE-PL 2)podstawa 1000zł + 40gr/km, system 4/1 UE 3)Brak podstawy jazda po kraju za 30gr/km co wekeend w domu 4)Brak podstawy jazda PL-UE-PL za 30gr, wekeend w domu, jak się trafi 5)Brak podstawy jazda po kraju za 30gr (jak się sprawdzisz to 35gr) + 4zł za godzine postoju na za/rozładunku, przebiegi ok 8000-9000km 6)Brak podstawy, jazda po kraju za 25-35gr/km w zależności od auta, jeden tydzień jeździsz po kraju i na wekeend w domu, nastepny tydzień co dzień, co drugi w domu i tak w koło, zarobki raczej mierne. 7)Brak podstawy, %od frachtu + 12zł "diety", jazda PL-S-PL-S-PL-S-PL dwa trzy dni w domu i dalej to samo, zarobki, słabe(max 3500zł) Są to niektóre przykłady wg których miałem okazję pracować w tym roku, lub pracodawca mi proponował. |
Autor: | Fuller [ 22 lis 2009, 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Może mi ktoś wytłumaczyć jedną sprawę? mianowicie jak to jest.... Ciężarówki/środki transportu kosztują tyle samo w PL co w UE,eksploatacja-serwis też podobnie. Ceny mamy takie jak w UE,nasi "bossowie" mają tyle samo euro za km co koledzy z zachodu a tam kierowca zarabia 2-3 razy tyle co u nas i im się opłaca wykonywać transport! A u nas wiecznie się narzeka że się nie opłaca? Jak to jest? |
Autor: | igoR84 [ 22 lis 2009, 18:12 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: Może mi ktoś wytłumaczyć jedną sprawę?
Co do stawek to 1,9zł to ile jest Euro? czyba mniej niż 0,5E także wątpie aby na zachodzie ktoś się w to bawił, u nas większość transportu zbiera ochłapy z UE. Dlaczego np tyle duńskich naczep ciągają polaczki? Dlatego że duńczyk ma np za 1km jeden 1,1E, polakowi da 0,7 a ten gania jak głupi i się jeszcze cieszy. Za same przekazanie roboty biorą ok 30-40%. mianowicie jak to jest.... Ciężarówki/środki transportu kosztują tyle samo w PL co w UE,eksploatacja-serwis też podobnie. Ceny mamy takie jak w UE,nasi "bossowie" mają tyle samo euro za km co koledzy z zachodu a tam kierowca zarabia 2-3 razy tyle co u nas i im się opłaca wykonywać transport! A u nas wiecznie się narzeka że się nie opłaca? Jak to jest? Po za tym Polska jest ciągle na etapie dorobkiewiczów, każdy chce mieć jak najwięcej dla siebie, i nawet 20lat po komuniźmie ciągle brakuje nam do standardów UE. Prawo mamy takie, że kierowca zarabia za jazdę po UE 1200zł, a resztę pod stołem. Tak czy siak dymamy za pensje bezrobotnego niemca. Zresztą ilu helmutów jeździ np 4/1? albo chociaż do PL? Polacy to może pracowity naród, ale nie mający za grosz poczucia wartości, który za pieniądze jest w stanie jechać wszędzie. Jeżeli na 10osób 9 pojedzie za 3500zł dymać w systemie 4/1 to jak ma być lepiej? jeżeli na 10 jeden by pojechał to co innego, ale szef wie że znajdzie przynajmniej 9 parobków więc czemu on ma się starać o pracę, na rynku jest pełno ochłapów które on weźmie. To jest sprawa złożona. Ale min tak to w ogólnym zarysie wygląda. |
Autor: | Cyryl [ 22 lis 2009, 18:18 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
to nie jest tak. 1. w tej chwili zarobki kierowców zawodowych na zachodzie drastycznie spadły. ze względu na spadek stawek tam też oraz ze względu drastycznego spadku transportu międzynarodowego. przerzuty unijne robią kierowcy z dawnych demoludów. wystarczy przypomnieć sobie ile widzieliśmy 10 lat temu pojazdów niemieckich w Polsce, a dzisiaj. 2. pojazdy tyle samo nie kosztują. polski przewoźnik lub spedycja kupują 2-3 auta nigdy nie osiągnie takiej ceny jak wielka korporacja zachodnia kupująca w jednym rzucie 1000 aut. 3. przedsiębiorstwa egzystują w innych warunkach. inne są podatki. u nas opłaty sa wielokrotne i poukrywane. w rzeczywistości tak jak służba zdrowia niby darmowa kosztuje więcej niż ekskluzywna prywatna klinika. 4. stawki po jakich jeżdżą przewoźnicy są różne. niemiecki przewoźnik jest najczęściej 2-3 w kolejce, a polski dostaje frachty jako 5-6 od polskiego pośrednika. 5. terminy płatności. w starej UE terminy płatności są krótsze (wynika to z ilości pośredników) oraz pewniejsze. w Polsce przewoźnik tylko wspomagający się internetową giełdą ładunków musi przyjąć, że jakiś 10% albo nie zostanie zapłacone, albo będzie na tą kasę czekał ponad rok. jedni i drudzy prowadzą działalność prawie tak samo, ale prawie robi wielką różnicę. 6. firmy które stanowiły o sile polskiego transportu wielkości 20-50 aut, które najszybciej przystosowały się do zmieniającej się gospodarki dzisiaj są najmniej opłacalne. w tej chwili transport zmierza do modelu amerykańskiego, czyli albo wielka korporacja z wielotysięczną flotą, albo silngiel kierowca - przedsiębiorca posiadający jeden ciągnik siodłowy, jeżdżący z naczepami korporacji. inne firmy będą kulały, albo upadną. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 22 lis 2009, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Tak czytam i czytam, i coraz bardziej uświadamiam sobie że jednak mam dobre a nawet bardzo dobre warunki wynagrodzenia i pracy. |
Autor: | kselu1 [ 23 lis 2009, 0:10 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: nasi "bossowie" mają tyle samo euro za km co koledzy z zachodu a tam kierowca zarabia 2-3 razy tyle co u nas i im się opłaca wykonywać transport!
po czym to wnioskujesz?... Jak to jest? jezdzac i mieszkajac w UK, sytuacje w Polsce znam tylko z forum oraz rozmów ze znajomymi(wsrod ktorych jest 3 prowadzacych firmy transportowe i kilku kierowców zawodowych) i stawki o jakich czytam i slysze różnia sie drastycznie... maly przyklad - stawka dla firmy - 1.2 funta za mile (jedziesz z ładunkiem, zrzucasz, wracasz. czasami bierzesz cos po drodze ale rzadkosc. mimo tego płatne w dwie strony) nie mówie ze tak jest zawsze i wszedzie ale tak tez jest. sa wyzsze sa i mniejsze. |
Autor: | rcko [ 23 lis 2009, 13:06 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
I ile tak robicie w miesiącu km? Jaka jest podstawa średnio? Pracodawca płaci za obydwie strony? Np: jadę do Niemiec, i powrót też mam naliczany? |
Autor: | marcinklb [ 23 lis 2009, 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
a te stawki to wy mówicie brutto czy netto ? Tak zazwyczaj to pracodawcy podawają stawki na umowach brutto czy netto ? |
Autor: | DamianDafXF [ 23 lis 2009, 14:17 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: I ile tak robicie w miesiącu km? Jaka jest podstawa średnio?
Naliczane masz kilometry ładowne.
Pracodawca płaci za obydwie strony? Np: jadę do Niemiec, i powrót też mam naliczany? |
Autor: | igoR84 [ 23 lis 2009, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za km. |
Cytuj: ile tak robicie w miesiącu km?
Myśle że średnia 10 000km to taki wynik pomiędzy międzynarodówką a krajówką.Cytuj: a te stawki to wy mówicie brutto czy netto ?
Naliczanie płacy od przebytych kilometrów oraz % od frachtu jest zabroniony, nikt nie ma w umowie np 30gr/km. W umowie często gęsto kierowca ma najniższą krajową. Czasem ma tą podstawę plus ilość przejechanych kilometrów, na kraju jednak zazwyczaj jest "goła" kilometrówka, czyli jak masz 30gr/km (zawsze na ręke) zrobisz ich 8000 to dostaniesz 2400zł wypłaty. Każda firma praktykuje troszke inaczej, np za przepał mogą odjąć z wypłaty ,czy za wybitą lampę, ale możesz też dostac premie za dbanie o auto, czy dobre spalanie. Zależy od firmy. Stawka kilometrowa jak i % od frachtu są to stawki umówione z pracodawcą, tego nie ma nigdzie zapisane. To że w umowie jest np 1276zł brutto, to jest wymagane prawem, wiele firm tyle podaje z racji faktu płacenia mniejszego ZUS-u, bo im większe wynagrodzenie na papierku tym większy składki itp trzeba odprowadzić. W tym wypadku formalnie zarabia się ok 1000zł na ręke. Wypłata z kilometrówki czy % frachtu jest wypłatą wcześniej umówioną słownie, i odbywa się "pod stołem". Tak to niestety w większości dziś wygląda.
Tak zazwyczaj to pracodawcy podawają stawki na umowach brutto czy netto Cytuj: Jaka jest podstawa średnio?
Tak jak wcześniej napisałem dziś ta podstawa to wcale nie jest taka oczywista sprawa, jeżeli będąc ostatnio za granicą z rozmów z ok 5kierowcami wyszło że nikt nie miał podstawy to znaczy że nie jest ciekawie. Podstawa jak już jest to zazwyczaj ok 1000zł w górę. W każdej firmie jest inaczej. Gość z Rabena np mówił mi że po 13latach jazdy miał 1900zł podstawy na ręke, to było jeszcze przed "kryzysem" a czy to prawda to nie wiem. Zazwyczaj te kwoty oscylowały w granicach 1000-2000zł. Lecz jak to teraz wygląda?- raczej gorzej.Pracodawca płaci za obydwie strony? Np: jadę do Niemiec, i powrót też mam naliczany? Co do wyjazdu do Niemiec to jazda dla Ciebie jak i pracodawcy za płatne kilometry tylko w jedną stronę jest raczej nieopłacalna. Tu znów zależy od firmy, jedni płacą za ładowne kilometry np. 40gr a za puste np 15gr. Ja natomiast miałem zawsze stają stawkę kilometrową, czy jadę na pusto, czy z towarem. Także dziś w większości wypłata zależy od tego ile przejedziesz. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |