wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Tacho analogowe a Dynafleet
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23609
Strona 1 z 1

Autor:  Marycha [ 06 sty 2010, 1:56 ]
Tytuł:  Tacho analogowe a Dynafleet

W swoim volvo z 2005r posiadam tacho anlogowe i urządzenie Dynafleet które umożliwia mi satelitarną komunikacje z firmą. Widzą oni przez gps gdzie jestem , czas jazdy,ile jade na godzine , jakie spalanie itd.

Dynafleet
http://www.moto.startauto.pl/dynafleet- ... vo-trucks/

Jest to urządzenie bardzo mądre,niestety czasami wkurząjące kierowcę bo co nie zrobisz to wszystko w firmie widzą . czas jazdy , średnia predkośc ,spalanie.

Czesto jeżdze i posługuje sie danymi z tego urządzenia(czas jazdy) np. 4h 30 min wyciągam tacho analogowe a na nim jak byk 4h45min. Chodzi o to że dynafleet ma sensor ruchu i jak stoi sie w korku to on nie liczy czasu jazdy. Przejeżdżając przez zakorkowane miasto liczy on do czasu jazdy rzeczywisty czas poruszającego sie auta, a nie bierze pod uwage kilku sekundowych postojów;/ ( trudno aby kierowca odliczał sobie na kartce czas w któym stoi na czerwonym świetle, bądź przed pasami,dodatkowo tych kilku sekund postoju na tarczce nie widac.)

Czy ITD może nałożyć na mnie mandat ???? Chce podkreślić że nowe tacho cyfrowe działa na zasadzie dynafleet ( czyli liczy czas rzeczywisty poruszającego sie auta )!!!!!!!!!

Autor:  Cyryl [ 06 sty 2010, 7:19 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

561/2006, Art. 12 - wyjąć tarczkę i opisać.

Autor:  Marycha [ 06 sty 2010, 12:15 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

Cytuj:
561/2006, Art. 12 - wyjąć tarczkę i opisać.
Wiem że opisać tarczke to jest najprostszy sposób. NIE bede przecież co drugą tarczke opisywac , bo okaze sie że w miesiącu ponad 15 tarczek opisanych z przegietym czasem.
Chodzi mi o to czy można opierać sie na urządzeniu dynafleet, który nalicza czas jazdy tak jak tacho cyfrowe????

Autor:  Bajzel [ 06 sty 2010, 13:23 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

Rozwiązanie jest proste: nie opieraj się na Dynafleecie, masz zwykły zegarek, który godzin "nie przeciąga" - tak najłatwiej będzie.

Autor:  Marcin87 [ 08 sty 2010, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

Osobiscie mam zeszyt do czasu jazdy, normalnie piszesz start i pauze pomijajac stanie na swiatlach itp, najlepszy i najbardziej niezawodny sposob.

Autor:  PrusaX [ 13 sty 2010, 10:46 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

jak ci dynafleet przeciąga o 15 min to jak masz 4,10 stawaj i będziesz miał spokój

Autor:  Crunck [ 13 sty 2010, 17:48 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

Nie przeciąga 15 minut tylko wszystkie postoje.

Fakt faktem do pauzy możemy wliczyć minimum 15 minut więc powinieneś sobie pisać godzinę startu postojów od 15 minut i liczyć to w głowie niestety. Nic innego Ci nie pozostaje.

Autor:  Marycha [ 13 sty 2010, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

Jak mam okolo 4h to szukam parkingu, problemu nie mam ;)
Tylko czy ITD mogłoby sie doczepić, bo rzeczywisty czas (czystej jazdy) 4,3 a na tacho kilkana, kilkanaśnie minut wiecej. osobiście myśle że mogliby sie doczepić bo tacho pokazuje wiecej a dynafleet nie jest sprzężone z tacho.

Autor:  PrusaX [ 14 sty 2010, 0:16 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

codziennie kilka minut to w tygodniowym czasie wyjdzie z godzina półtorej, więc bardzo dużo, zasada jest taka 4,15 wjeżdzasz na parking zanim znajdziesz miejsce, staniesz to jest akurat ok, jazda na maxa często się kończy mandatem, poza tym jak jedziesz na 9h a już wyjechałeś 10tki, to 2x po 4,35 i już masz przegięcie niedość że dziennego czasu jazdy to i 3cia 10tka w cyklu

Autor:  Jaccu [ 29 mar 2011, 1:09 ]
Tytuł:  Re: Tacho analogowe a Dynafleet

Wiem, że temat dość stary, ale znalazłem w sieci taką opinię:
"Pracowałem na tym systemie przez 7 miesięcy, dokładnie byłem w firmie administratorem lokalnym systemu, osobą która wyciągała wszystkie dane z systemu, szkoliłem kierowców, dyspozytorów itd, osobą w firmie tylko i wyłacznie odpowiedzialną za obsłługe Dynafleeta. Stwierdzam, że wszystkie te opcje owszem istnieją, ale ich dokładność jest bardzo słaba... system często się wiesza, dane wskazujące poziom paliwa trzeba zaokrąglić do 100-150l więc jeśli kierowca spuści paliwo na dłuższej drodze, to jest to ciężko wykryć posługując się samym Dynafleet-em. Masy-przydatna rzecz, ale wskazania różnią się nie pół tony jak mówi producent, ale często nawet do DWÓCH ton!!! a jak poduszki są nie napompowane to... ehh, raz nawet kierowca zapłacił kare na granicy austriackiej, bo teoretcznie system wskazywał dobra wage, a był przeładowany... Następna rzecz to czas pracy, o ile czas jazdy, pracy (czyli tzw młotków) pokazuje wmiare dobre dane, to źle zlicza odpoczynek co wprowadza tylko kierowce w błąd, poprostu system podczas postoju się wylogowywuje, a po zalogowaniu źle zlicza pauze. A teraz dwie najważniejsze rzeczy, z którymi walczyłem od kilku miesięcy z ludźmi z Volvo... mianowicie skoki położeń i zawieszanie się systemu.
Skoki położeń - patrzycie na mape, auto teoretycznie wczoraj wjeżdża do Francji z Niemiec, a tak naprawde to auto jest już w Hiszpanii... nie ma żadnych odczytów!!!
Zawiesz anie systemu - podobnie jak wcześniej, ale samo się nie "naprawi", kierowca musi ustawić kluczyk stacyjki w pozycji "I" musi wyłączyć wyłącznik ADRu (prądu) na kilka minut, po czym włączyć... jeśli tego kierowca nie zrobi nie ma zadnego kontatu z autem, anie nie widać zmian położeń na mapie, poziomu paliwa, ani wagi auta, co więcej nie działa również komunikator...
Jest to stresujące przedewszystkim dla dyspozytorów, bądź klientów którzy wiedzą że auto jedze z punktu A do B, zaraz ma być na miejscu a auto stoi i stoi namapie, nie ma kontaktu z autem, wywołuje to niepotrzebny stres mase telefonów itd.
Więc jeśli chcesz korzystać z tego tylko jako gadżet sporo płatny to ok, ale jeśli chcesz tego używać jako narżedzie do kontroli nad taborem to głęboko się zastanów... ponoć inne firmy mają lepiej dopracowane te urządzenia, niekoniecznie firm produkujcych auta, niedługo sam będę miał porównanie. Pozatym współpraca z Volvo najlepsza nie była, bo nawet nie przyjmowali do wiadomości jak wiele błędów ma ich system, jak bardzo wskazania Dynafleet-a odbiegają od rzeczywistości, no i nie licz że wprowadzą zmiany w systemie na Twoją prośbę, nie ma takiej opcji
Moja ocena: 3+
Jeśli system pokazywałby dokładniejsze dane i był bardziej stabilny to postawiłbym 5- " http://etransport.pl/forum46968.0.html z czerwca 2008roku więc może już troszkę nieaktualny?
Ostatnio interesuję się tym systemem, bo będę z nim miał do czynienia. Z tego co tu wyczytałem, trzeba jeździć w/g swoich wyliczeń, ciężar zgodnie z tym co pokazuje waga a nie system. Jak widać brakuje temu systemowi jeszcze do doskonałości lecz firma ponoć spore pieniądze za to bierze. jestem ciekaw jak w tej chwili to wygląda.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/