wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23806 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ghrabia [ 15 sty 2010, 9:36 ] |
Tytuł: | DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
witam moze mi ktos pomoc?! zakupilem samochod ginaf 6x6 jego dmc jest 34t a u nas podobno 26t wiem ze piesze sie pismo do ministerstwa aby mozna bylo przewozic wiekszy tonarz moze wie ktos cos wiecej o tym jakie papierki trzeba zlozyc i jak to wyglada? czy jesli uzyskam pozwolenie to moge tak jak w holandii wozic 17,5 tony? bo masa samochodu to 16,5t . prosze o pomoc. pozdrawiam |
Autor: | bruno666 [ 17 sty 2010, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
34 tony to zapewne jego DMC techniczne. 8x8, którym jeżdżę ma 41 ton. W warunkach budów (poruszania się poza drogami publicznymi) masa całkowita przekracza nawet 50 ton. Jednak w dowodzie widnieje 32000 kg, co daje ładowność nieco ponad 15000 kg. Co do zmiany DMC, słyszałem, że robiono to z 5-ośkami. Zacząłbym od telefonu do wydziału komunikacji i wizyty u jakiegoś rozgarniętego diagnosty. |
Autor: | Cyryl [ 18 sty 2010, 7:34 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
DMC wynika z sumy nacisków na oś. przy 6x6 będą po 10t na osiach z kołami bliźniaczymi i 8t na osi kierowanej, to jest razem 28t i teoretycznie tej wartości DMC nie może przekroczyć. 26t będzie dla pojazdów z 3 osiami, ale jedną napędową i tą drugą z tyłu wleczoną (koła pojedyncze), wtedy będzie 10t + 8t x 2 = 26t. natomiast samochód kolegi Bruno666 może mieć maksymalnie 10t x 2 (tylne osie na bliźniakach) + 8t x 2 (przednie osie na kołach pojedynczych) = 36t DMC. jeżeli chciałbyś zwiekszyć DMC musiłbyś zwiększyć liczbę osi. najpierw przejdź się do najbliższej stacji kontroli pojazdów. |
Autor: | opticruise [ 18 sty 2010, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
DMC pojazdu 3-osiowego to 26 ton przy zawieszeniu pneumatycznym 25 ton przy zawieszeniu stalowym pojazd 4-osiowy może mieć max. 32 tony. Możesz uzyskać z MI dopuszczenie do większej DMC ale wówczas przy każdym przejeździe takim pojazdem trzeba mieć zezwolenie na przejazd pojazdem ponadnormatywnym wystawionym przez odpowiedniego zarządcę dróg. W praktyce nie do uzyskania w przypadku wywrotki. To Ginaf chyba z ołowiu jak pusty waży 16,5 tony |
Autor: | ghrabia [ 19 sty 2010, 10:17 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
jest firma co sie zajmuje zalatwianiem takiego pisma i w 90% udaje jej sie uzyskac pozwolenie. ale jesli dostane pozwolenie z ministerstwa to za kazdym razem jak od zarzadcy dostane to pozwolnie to musze uiscic jakas oplate za przewoz ponadnormatywny??? ten ginaf jest na zawieszeniu hydraulicznym ma wzmocniona rame i 3 os skretna ( a jest 6x6) |
Autor: | Harry_man [ 19 sty 2010, 11:36 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
Cytuj: DMC wynika z sumy nacisków na oś. przy 6x6 będą po 10t na osiach z kołami bliźniaczymi
Od kiedy na każdą składową osi wielokrotnej można ładować 10t DMC nie wynika tylko z sumy nacisków, bo są paragrafy które oddzielnie precyzują jedno i drugie. Maksymalna dopuszczalna masa dla 3-osiówki wynosi 26 ton przy czym co najmniej jedna oś musi być na bliźniaku, a zawieszenie musi być pneumatyczne. Dla 4-osiówki 32t na warunkach jak wcześniej. |
Autor: | ghrabia [ 19 sty 2010, 13:23 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
czyli wychodzi na to ze moge tylko przewozic 9,5 tony na ginafie ktory jest przystosowany do przewozu 17,5 tony to jest poprostu smieszne... |
Autor: | igoR84 [ 19 sty 2010, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1251181 ghrabia weź lepiej zadzwoń do tego ministerstwa. |
Autor: | Harry_man [ 19 sty 2010, 14:37 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
Nie wiem jak ten pojazd dostał zezwolenie, bo takowe na czas określony i nieokreślony dostają pojazdy przekraczające długość i szerokość. Przy przekraczaniu nacisków na oś wydają tylko zezwolenia na jednokrotny przejazd. http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzia ... 860c68ba14 Ale tak ogólnie też myślę, że powinieneś zasięgnąć fachowej opinii. Tutaj na forum takiej na pewno nie dostaniesz. |
Autor: | Cyryl [ 19 sty 2010, 16:52 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
zezwolenia wydaje nie minister, ale zarządzający drogami. załóżmy że Minister Infrastruktury wyda takie zezwolenie, które musi skutkować przekroczeniem dopuszczalnych nacisków na oś. i teraz zarządający stawia wagi na których wychodzą przekroczenia nacisków. powiedzmy, że ITD na widok zezwolenia ministra mięknie i nie karze grzywną, ale zarządzający drogą występuje do ministra o fundusze na remont dróg. jak pozwolił jeździć takim pojazdom, niech płaci za konsekwencje. dlatego też zezwolenia wydaje zarządzający drogami. minister gdyby nawet takie zezwolenie wydał to tak jakby strzelił sobie w stopę. ministrami zostają różni ludzie, ale zawsze umieją dbać o własny tyłek. |
Autor: | bruno666 [ 19 sty 2010, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
Cytuj: Cytuj: DMC wynika z sumy nacisków na oś. przy 6x6 będą po 10t na osiach z kołami bliźniaczymi
DMC nie wynika tylko z sumy nacisków, bo są paragrafy które oddzielnie precyzują jedno i drugie. Maksymalna dopuszczalna masa dla 3-osiówki wynosi 26 ton przy czym co najmniej jedna oś musi być na bliźniaku, a zawieszenie musi być pneumatyczne. Dla 4-osiówki 32t na warunkach jak wcześniej.Cytuj: czyli wychodzi na to ze moge tylko przewozic 9,5 tony na ginafie ktory jest przystosowany do przewozu 17,5 tony to jest poprostu smieszne...
No teoretycznie tak, bo to przystosowanie do 17,5 działa:a) w innych krajach, mających inne przepisy b) poza drogami publicznymi, w kopalniach, na budowach Ja też mam ładowność na drogach 15 ton, choć producent przewidział 24, a ładuje na budowie 30-35. Cytuj: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1251181
Właśnie coś takiego posiadał chyba kierowca 5-ośki, z którym rozmawiałem. Co prawda był to MAN, ale o ile pamiętam coś rozmowy, to zdaje się, że był on zarejestrowany jako pojazd specjalny.ghrabia weź lepiej zadzwoń do tego ministerstwa. Nie wiem tylko czy to może udać się z 3-ośką, bo jest to najnormalniejszy samochód ciężarowy. Jeśli chodzi o 5-ośkę, to w naszych przepisach zdaje się nie ma wzmianki o pojadach tego typu, stąd miejsce na specjalne zezwolenia i "kombinacje". ps. Cyryl, masz dużą wiedzę z zakresu transportu, ale nie wiesz wszystkiego, jak każdy z nas. Sprawiasz jednak wrażenie jakbyś "pozjadał wszystkie rozumy", jednocześnie mając przeświadczenie o ewidentnych brakach wiedzy u innych. |
Autor: | Cyryl [ 19 sty 2010, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
Cytuj: ...ps. Cyryl, masz dużą wiedzę z zakresu transportu, ale nie wiesz wszystkiego, jak każdy z nas...
oczywiście nie wiem wszystkiego, ale jeżeli potrzebuję jakiś wiadomości, to nie opieram się na tym: "że kolega powiedział" , "słyszałem na CB" itp. w takich wypadkach sięgam po przepisy prawne i czytam.
|
Autor: | bruno666 [ 22 sty 2010, 23:59 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
Cytuj: Cytuj: ...ps. Cyryl, masz dużą wiedzę z zakresu transportu, ale nie wiesz wszystkiego, jak każdy z nas...
oczywiście nie wiem wszystkiego, ale jeżeli potrzebuję jakiś wiadomości, to nie opieram się na tym: "że kolega powiedział" , "słyszałem na CB" itp. w takich wypadkach sięgam po przepisy prawne i czytam. |
Autor: | Cyryl [ 23 sty 2010, 7:03 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
Cytuj: ...Czasem może być to jednak pomocne. Bo jeśli słyszałem na CB, czy kolega powiedział, to znaczy, że jest jakiś trop, że warto szukać. Ale czy ja mam szukać czy zainteresowany?
zgadza się ale u większości kierowców to nie jest inspiracją do szukania, ich wiedza się na tym słyszeniu kończy.a przekaz słowny jest najlepszy do legend, podań i bajek. |
Autor: | ghrabia [ 23 sty 2010, 9:01 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
dzwonilem wczoraj do faceta co zalatwai ten papierek od ministertwa o przewoz nadtonazowy i mowil mi tak ze jesli otrzymam ten papierek na wywrotke to moge zamiast 9,5 tony przewozic tak jak mam w papierach 17,5 tony i policja a ni ITD mi nic nie zrobia ale musze zglosic to do krajowej dyrekcji drog ze przejezdzam w danym dniu od odcinka A do odcinka B i chcyba tez musze wpisac godziny kiedy wyjezdzam. musze jeszce wplacic na ich konto jescze pieniadze za kazdy przejechany kilometr ktory oni mi wylicza(tylko nie wiem jeszce ile) i dostaje w tedy od nich zaswiadczenie ze moge spokojnie przejezdzac. teraz jeszce zadezwonie do dyrekcji drog i sprawdze jak to wlasnie wyglada finansowo ile biora za ten kilometr.. |
Autor: | niwdew [ 24 sty 2010, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
Cytuj: teraz jeszce zadezwonie do dyrekcji drog i sprawdze jak to wlasnie wyglada finansowo ile biora za ten kilometr..
No i ile?
|
Autor: | ryba77 [ 05 lut 2010, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
Posiadam ginafa 8-4 o DMC 40t z adnotacja ze z kraju z ktorego byl sciagany{Holandia} DMC wynosi 43t. Mozna na niego zaladowac 23t jest to mozliwe dlatego ze tylne zawieszenie tego auta jest hydrauliczne przednie znow pneumatyczne .Rozstaw osi przy tym tez ma duze znaczenie[tylne osie oddalone sa od siebie wiecej niz 170cm przednie nie pamietam].Wszystkie kola sa na zwolnicach przy czym przednie opony maja rozmiar[dokladnie nie pamietamale chyba jest to ]425/65R22,5 tylne blizniaki w tym trzy osie skretne . Dopuszczalny nacisk kazdej osi to 10t oczywiscie przy odpowiedniej nosnosci drogi po ktorej sie porusza.Dopuszczalna masa konstrukcyjna dla tego autka to 48t. |
Autor: | ghrabia [ 15 lut 2010, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
kolego od dawna masz tego ginafa? ja mam 3 osiowy sprzet i pisze mi w dowodzie ze na os mam11,5 t jesli mozesz to podaj swoj nr gg albo tel bo mam pare pytan. |
Autor: | ryba77 [ 17 lut 2010, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: DMC 26 a DMC 34 Wazne!!! |
kolego rzuc mi na tego meila rybarczyk1@vp.pl numer telefonu a postaram sie z taba skontaktowac |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |