Cytuj:
Jak to rozliczyć? Mamy 9h jazdy + 45 min. pauzy. Więc czasu pracy wychodzi 9h i 15 minut. Ponieważ pierwsze 15 minut pauzy zaliczamy do czasu pracy. Różnica jest taka, że chcąc jechać na 10h, możemy jechać maksymalnie 9h i 45 min., żeby nie przekroczyć 10 godzin pracy.
Co za bzdury. Zaprzeczasz sam sobie.. piszesz 'mamy 9h jazdy + 45 min. pauzy.' a za chwile 'wiec czasu pracy wychodzi 9h i 15 minut'.
Powinno być: mamy 9h jazdy + 45 min. pauzy co łącznie zawiera się w 9h i 45min. czasu pracy od momentu rozpoczecia nowej 'doby' (dobowego czy tez dziennego okresu rozliczeniowego).
Natomiast kontrowersyjne setno sprawy ktore mnie poruszylo to 'pierwsze 15 min z pauzy zaliczamy do czasu pracy'.
Czas pracy to jest ogol czasu, od momentu rozpoczecia nowej 'doby' przeznaczony zarowno na jazde, inne prace, dyspozycje jak i na pauze, ktory uzalezniony jest od dlugosci odpoczynku dobowego jaki zamierzamy odbyc przed uplywem 24h od momentu rozpoczecia owej 'doby', wylaczajac pauze (odpoczynek) dobowy, lub 'tygodniowy'.
np. zaczynamy o 00:00, wiec doba 24 godzinna skonczy nam sie o 24:00. Jesli zamierzamy odbyc 9h pauze to czasu pracy mamy 15h.
Jesli zamierzamy odbyc 11h pauzy to czasu pracy mamy 13h.
Wiec wszystko to co bedzie sie odbywalo od momentu ruszenia (jazdy), dyspozycji, lub innych prac od 00:00 do 13:00 (w przypadku checi odbycia 11h odpoczynku dobowego) lub do 15:00 (w przypadku checi odbycia 9h odpoczynku dobowego) bedzie czasem pracy. Tak jak wczesniej wspominalem wylaczajac odpoczynek dobowy lub tygodniowy.
Natomiast autorowi zapewne chodzilo o kwestie tachografu analogowego, w przypadku ktorego minimalna pauza ktora jest uznana za odpoczynek musi wynosic co najmniej 15min.
Jesli bedzie wynosila 14min. lub mniej zostanie zaliczona przez kontrolujacych jako czas jazdy, jesli selektor ustawiony jast na stale na 'lozko'.