wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

CZas pracy. Czy dobrze rozumiem
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23926
Strona 1 z 2

Autor:  DEMON [ 20 sty 2010, 21:26 ]
Tytuł:  CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Witam mam takie pytanie....
Przypuscmy jechalem:
30 minut do zaladunku
Tam przyszlo mi stac 4 godzinki wiec wbija mi sie przerwa 15 minutowa
nastepnie jade 4
przerwa 45 minut
jade godzine
znow staje na rozladunek 5 godzin
i potem dobijam 3.5 godziny

czy to tak moze wygladac i czy jest poprawnie??

1h jazdy
4h pauzy
3.5 Jazdy
45min pauzy
1h jazdy
5h pauzy
3.5 jazdy
11 pauzy

Czy moze tak to wygladac??

Autor:  Dawido [ 20 sty 2010, 21:34 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Nie możesz, gdyż czas pracy maksymalny to 15h, a z Twojego przykładu 18,45min..

Autor:  alte [ 20 sty 2010, 21:34 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Od momentu ruszenia auta masz max. 15h czasu pracy a mi tu wychodzi prawie 19 godzin :shock:

Autor:  DEMON [ 20 sty 2010, 21:37 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

to co w takim wypadku zrobic??

Autor:  alte [ 20 sty 2010, 21:42 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Jezeli tak ju zrobiles to chyba najlepiej wyrzucic ta tarczke, tanszy mandat za brak tarczki niz za przekroczony czas pracy.
Jezeli to tylko teoretyczne rozwazania to gdzies tam musisz wkomponowac pauze 9h.
Nielegalnych podpowiedzi nie bede podawal. :)

Autor:  DEMON [ 20 sty 2010, 21:50 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

aha rozumiem
czyli moze byc tak??
1h jazdy
4h pauzy zaladunek
3.5jazda
45m pauzy
1 jazda
9pauzy?? a co z reszta czasu jazdy marnuje sie?? to jest czysto teoretyczne pytanie i nie zrobilem tak ale spotykam znajomego ktory ma mniej wiecej taki czas jazdy jak napisalem.

Autor:  alte [ 20 sty 2010, 21:54 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Ja bym zrobil tak
1h jazdy
4h pauzy/ zaladunek
4,5h jazdy
9 lub 11 h pauzy.

Autor:  DEMON [ 20 sty 2010, 22:00 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

aha rozumiem:)
a reszta czasu przepada??
i jeszcze jedno pytanie przed kazda pauza 9 badz 11 godzin wkladam nowa tarcze?? czy dopiero przed ruszeniem ??

Autor:  alte [ 20 sty 2010, 22:02 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
aha rozumiem:)
a reszta czasu przepada??
Raczej tak, niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle
Cytuj:
i jeszcze jedno pytanie przed kazda pauza 9 badz 11 godzin wkladam nowa tarcze?? czy dopiero przed ruszeniem ??
Calkkiem niedawno dowiedzialem sie na tym forum, ze mozesz pauze zrobic na otwartym tacho, tzn. wyciagasz tarcze i potem rysujesz pauze na odwrocie.

Autor:  DEMON [ 20 sty 2010, 22:07 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

aha rozumiem:) czyli wszytsko jasne:) dzieki wielkie za pomoc :):) naprawde

Autor:  Bury [ 20 sty 2010, 23:01 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Poczytaj sobie o mozliwosci dzielenia regularnego dziennego okresu odpoczynku.
Było walkowane na forum kilka razy.

Autor:  dudek81 [ 22 sty 2010, 22:16 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Tarcze możesz zmienić po pauzie, jeśli sobie wyliczysz, że ta pauza nie zajdzie na zaczętą pracę. Lub przed pauzą, jeśli wiesz, że zajdzie.
Przecież nie będziesz wstawał w środku nocy i zmieniał tarczy :wink:

Autor:  Użytkownik usunięty [ 22 mar 2010, 0:21 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
Tam przyszlo mi stac 4 godzinki wiec wbija mi sie przerwa 15 minutowa
Nie 15 min, tylko 4h w związku z tym możesz zastosować tutaj odpoczynek dzielony, o którym już wspomniano w tym temacie, ale jak to wygląda wysil się sam i poszukaj. Jeśli pauza trwa 45min, a czas jazdy jest mniejszy niż 4,5h, to nie liczymy tego jako 15 min, tylko po tych 45 min mamy czyste konto na kolejne 4,5h jazdy.

Jeśli zacząłeś pracę wyjeżdżając o 6 rano i jechałeś 4h, to masz max 15h czasu pracy, czyli o 21 powinieneś stanąć na 9h odpoczynek, lub 13h czasu pracy i o 19 powinieneś stanąć na 11h odpoczynek. Chodzi o to, żeby od momentu rozpoczęcia pracy mieć możliwość zrobienia 9 lub 11h odpoczynku i zmieścić się z tym w 24h.

Autor:  DeviC3 [ 22 mar 2010, 8:58 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
Poczytaj sobie o mozliwosci dzielenia regularnego dziennego okresu odpoczynku.
Było walkowane na forum kilka razy.
Jak dzielę odpoczynek 3h i potem 9h, to ile mogę jechać w międzyczasie?
3h pauzy
9/10h jazdy(+przerwy)
9h pauzy
?

mógłby ktoś przedstawić jak to wygląda?

Autor:  użytkownik usunięty [ 22 mar 2010, 9:14 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Tak, możesz tak zrobić.
Między 3h odpoczynku a późniejszym "dokręceniem" 9h możesz prowadzić, pracować tyle, ile pozwala Ci 561/2006, czyli 9, 10h jazdy oczywiście pamiętając o obowiązkowych przerwach w jeździe. I oczywiście czas odpoczynku dzielonego, a dokładniej 9g tego odpoczynku musi najpóźniej zakończyć się z chwilą upływu 24h od rozpoczęcia pracy.
A co do tarczki, możesz, ale nie musisz zakładać nowej, po zakończeniu odpoczynku dobowego, lecz musisz pamiętać, że nie może ona "siedzieć" dłużej, jak 24h w tacho.
Osobiście przekładam tarczkę z chwilą zakończenia odpoczynku dobowego, choćby nawet nastąpiło to po 22h od rozpoczęcia pracy.
Poza tym, pierwsze Actrosy, mające tachograf pod prędkościomierzem, do którego wkładałeś tarczkę tak, jak do odtwarzacza CD w radiu samochodowym samoczynnie (jeśli tylko był włączony zapłon) wyrzucały tarczkę, po upływie 24h. Uważam, że to było dobre rozwiązanie, zwłaszcza "dla zapominalskich".

Autor:  MAN [ 22 mar 2010, 9:59 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
Cytuj:
Poczytaj sobie o mozliwosci dzielenia regularnego dziennego okresu odpoczynku.
Było walkowane na forum kilka razy.
Jak dzielę odpoczynek 3h i potem 9h, to ile mogę jechać w międzyczasie?
3h pauzy
9/10h jazdy(+przerwy)
9h pauzy
?

mógłby ktoś przedstawić jak to wygląda?
Trochę inaczej
np 3h jazdy
3h pauzy
6-7h jazdy
9h pauzy

Tak wygląda dzielony odpoczynek a nie jak przedstawiłeś na swoim przykładzie gdzie masz najpierw 3h pauzy a potem zaczynasz pracę

Co do nie wykorzystanego czasu jazdy w ciągu 13h lub 15h przepada, gdyż musi nastąpić pauza 9h lub 11h zanim upłynie 24h od rozpoczęcia jazdy

Autor:  DeviC3 [ 22 mar 2010, 10:36 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

No wiadomo, że nie zaczynasz pracy od pauzy, ale pominąłem już to.

Autor:  wiakary [ 26 kwie 2010, 19:46 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

troche z innej beczki zeby nie zakładac nowego tematu.
w ciagu tygodnia jezdze różnymi autami raz z tachem a raz bez niego pojazdami do 3,5t u jednego pracodawcy. Jak powinienem udokumentowac czas kiedy prowadze auto bez tacho nie objete przepisami odnosnie czasu pracy kierowcy???

Autor:  Marix [ 26 kwie 2010, 20:58 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

zaświadczenie od pracodawcy, ze w takim a takim czasie, nie prowadziłeś pojazdu objętego obowiązkiem rejestrowania czasu pracy

Autor:  Użytkownik usunięty [ 26 kwie 2010, 23:10 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
troche z innej beczki zeby nie zakładac nowego tematu.
w ciagu tygodnia jezdze różnymi autami raz z tachem a raz bez niego pojazdami do 3,5t u jednego pracodawcy. Jak powinienem udokumentowac czas kiedy prowadze auto bez tacho nie objete przepisami odnosnie czasu pracy kierowcy???
Przykład:

W poniedziałek jeździsz pojazdem wyposażonym w tachograf więc wiadomo, że rejestrujesz czas pracy na tarczczce. Zakładamy, że skończyłeś pracę o 18, to na odwrocie od 18 rysujesz kopertę jeśli wracałeś do domu autobusem, lub samochodem jako pasażer, albo młoteczki jeśli wracałeś swoim autem i Ty prowadziłeś, następnie po tym do 24 rysujesz łóżeczko. We wtorek jeździsz autem o DMC do 3,5t więc na ten dzień pracodawca wystawia Ci zaświadczenie i zaznacza opcję, że prowadziłeś właśnie taki pojazd. Zaświadczenie to musi być wystawione od wtorku od godz. 00.00 do godz. 24.00.

W przypadku gdy część dnia prowadzisz auto wyposażone w tachograf, to rejestrujesz czas pracy na tarczce, a jeśli potem przesiadasz się na auto o DMC do 3,5t, to na odwrocie rysujesz młoteczki odkąd zacząłeś jeździć tym drugim autem do czasu kiedy skończysz. Tu uwaga: obowiązuje Cię wtedy czas pracy jak dla pojazdu wyposażonego w tachograf - rozpocząłeś pracę np. o 6 rano, jeździłeś do 12 autem wyposażonym w tacho więc autem do 3,5t możesz jeździć do 19 lub do 21 jeśli wydłużysz czas pracy do 15h.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/