Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 mar 2010, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

witam mam pytanie czy sa przewidziane jakies kary za to ze nakreslila sie przerwa na przerwe. poprostu zapomnielismy przelozyc tarczek po 24 godzinach i tak nam sie nakreslilo...

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 22 mar 2010, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją aczkolwiek mają prawo cie ukarać (tylko rozważmy dlaczego? pauza wykręcona) dodam tylko od siebie że ja na weekendzie tarczki nie zmieniam i na jednej sie kręci i nawet żadnarm we Francji nie miał nigdy uwag (może taki fart?)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 22 mar 2010, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Ja również nie miałem z tym problemu. BAG, Żandarmeria, Policja i ITD oglądało moje tarczki z minimum 4 dni wstecz i nikt się nie przyczepił, że najechałem pauzą na jazdę.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 22 mar 2010, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Tarczka jest na 24h, więc teoretycznie mogą ukarać, a praktyce nie słyszałem o karach za najechanie pauzą na pauzę, a nawet pauzą na jazdę.
Co innego najechać jazdą na jazdę - tarczka staje się nieczytelna.

_________________
---


Post Wysłano: 22 mar 2010, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

dzieki wielkie chlopaki:)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 23 mar 2010, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2007, 22:25
Posty: 213

pauza na pauze moze wejść ale pauza na jazde juz nie.


Post Wysłano: 23 mar 2010, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
pauza na pauze moze wejść ale pauza na jazde juz nie.
nie do końca, 3821/85:
"7.2. Kierowcy stosują wykresówki w każdym dniu, w którym prowadzą pojazd, począwszy od momentu, w którym go przejmują. Nie wyjmuje się wykresówki z urządzenia przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jej wyjęcie jest dopuszczalne z innych powodów. Wykresówka nie może być używana przez okres dłuższy niż ten, na który jest przeznaczona."

wykresówka czyli tarczka tacho przeznaczona jest na 24h.
tyle prawo, ale w praktyce jak koledzy pisali za najście przerwy na przerwę nie karze się i w kraju i w innych krajach Europy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 mar 2010, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
pauza na pauze moze wejść ale pauza na jazde juz nie.
no to powiedz mi czy jeżeli zaczynasz jazde o 2 w nocy bo trzeba na rano gdzieś dotrzeć i o 17 kończysz (15 godzin pracy w tym 9 jazdy) i kolacja kąpiel i ok 20 idziesz spać to o 2 wstajesz zmieniać taho???( ja nigdy bo szanuje swój odpoczynek) i nową tarcze zakładam rano jak zaczynam nowy dzień i nigdy nie miałem żadnych uwag ze strony organów kontrolnych-bo pauza jest widoczna i samo najechanie zapisu pauzy na jazde też (wiec gdzie tu problem może być???)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 24 mar 2010, 17:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Jako, że jestem tu nowy witam szanowne grono forumowiczów

Mam taki problem:pierwsza trasa
jutro mam załadunek o 13 we wrocku i rano mam być w łodzi. Następnie rozładunek i powrót
Jak zrobić żeby być tam rano i nie przekroczyć 16 godz pracy. Załadunek bez tarczki i wieczorem dopiero wypisać??
Może banalne pytanie ale jak juz pisałem dopiero zaczynam sie uczyć

aha i ta zmiana tarczki, kiedy powinienem to zrobić


Post Wysłano: 24 mar 2010, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

doczytałem i faktycznie, w/g prawa tarczka jest na 24h, ale jeżeli pauza przeciągnie się i wymiana wyjdzie gdzieś w nocy, to nikt łba kierowcy nie urwie za to że wymieni rano.
ale jak zapomni i na starej ruszy to wtedy kara.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 mar 2010, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Ja bym zaczął od lektury 561 i sprawdził czy gdzieś jest tam napisane o 16sto godzinnym czasie pracy.

Czasu między załadunkiem a rozładunkiem jest dosyć,żeby zrobić odpoczynek dobowy.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 24 mar 2010, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

czytałem posty w których pisano o 13 godz pracy które można przedłużyć do 16 ale teraz patrze że to trochę archaiczne posty. Zaraz zabieram sie do czytania 561, ale nie wiem czy zdąze do jutra się oświecić więc jak ktoś mógłby pomóc... a co z tą tarczką.
Trochę chyba na mieszałem.


Post Wysłano: 24 mar 2010, 19:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Za to ze wymieni ja przed spaniem tez nikt głowy nie urwie

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 24 mar 2010, 19:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Czas pracy to 15h, tarczkę wymieniasz po 24h od jej wsadzenia, nie wcześniej, nie później (chyba, że wypada Ci pauza - generalnie nie powinieneś tak robić, ale możesz wymienić ją dopiero jak wstaniesz, by nie wstawać niepotrzebnie. Nikt Cię za to nie ukarze). Przy czym pauza może wejść na pauzę/jazdę, a na odwrót nie, bo się za to dość słono płaci.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 24 mar 2010, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Za to ze wymieni ja przed spaniem tez nikt głowy nie urwie
no niby nie ale tu już dochodzi do sytuacji że masz dwie tarczki z jednego dnia a przecież ta pauza 9 sie wyrysuje na tej tarczce wiec po co zużywać dwie wykresówki???

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 24 mar 2010, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Rozmawiałem z kilkoma ludźmi z ITD i otwarcie powiedzieli ze jeśli jedziesz potem robisz pauzę i np tarczka skończy ci się w środku pauzy to bez problemu można ja wymienić przed pauza. Oni nawet są zadowoleni jeśli na jednej tarczce jest jeden cykl.

Jeśli w jednym dniu pracy zaczniesz druga tarczkę ale zakończysz ja w dniu następnym to nie ma problemu. Gorzej jeśli np zaczynasz tarczkę dnia 24.03.2010 tego samego dnia ja kończysz zaczynasz następna i ta następna również kończysz dnia 24 to już jest bezpodstawne użycie dwóch wykresówek. Lecz jeśli założysz druga tarczkę przed pauza ponieważ w czasie pauzy musiał byś zmieniać pierwsza to nikt ci się do tego nie doczepi

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 24 mar 2010, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

ogólnie jest tak że jeżeli nie kombinujesz i masz pudełko tarczek zapisanych to nawet drobne przekroczenia są brane z przymrużeniem oka (mam na uwadze 5min ale raz kiedyś a nie co druga tarczka ) i inspektor też człowiek i rozumie pewne okoliczności no chyba że masz garść zaświadczeń że wychodzi że wcale nie jeździłeś,do tego bałagan w wykresówkach to i wzbudzasz jego podejrzliwość a ogólnie to kontrole są potrzebne i tylko dlatego że istnieją szef nie każe ci jeździć 20h na dobę tylko i odpoczywać daje

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 24 mar 2010, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 mar 2010, 16:17
Posty: 34
GG: 0
Samochód: MAN L2000

Wiedziałem że kierowca musi być odpowiedzialny w wielu kwestiach ale nie sądziłem że jest tego tak sporo. Mam nadzieje że i Ja po jakimś czasie posiądę taką wiedzę jak co niektórzy na forum:) duży respekt.
Jedno pyt. podjeżdżając pod załadunek (200m) wypisać tarczkę czy nie? zakładam że powinienem ale jak tego nie zrobię to czy przy kontroli będą problemy? Dodam że w trasę wyjazd ok6 godz po załadunku?


Post Wysłano: 24 mar 2010, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Cytuj:
[...]
Jedno pyt. podjeżdżając pod załadunek (200m) wypisać tarczkę czy nie? zakładam że powinienem ale jak tego nie zrobię to czy przy kontroli będą problemy? Dodam że w trasę wyjazd ok6 godz po załadunku?
Opisz dokładniej sytuację.
Jedziesz 6h non stop do celu + załądunek czy o 6 rano wyjazd ?
Wyraźniej kolego i bardziej zrozumiale (chyba że ja jestem dzisiaj jakiś "wczorajszy")

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 24 mar 2010, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Zaczyna prace
Podjezdza 200m pod zaladunek
po zaladowaniu rusza w trase dopiero po 6h

Tak ja to rozumiem

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: