Droga do większej wydajności.
Retarder Scania - urządzenie przeznaczone do zmniejszania prędkości pojazdu - w rzeczywistości przyczynia się do zwiększenia jego średniej prędkości. Retarder zwiększa średnią prędkość jazdy na krętych drogach w terenie górskim lub pagórkowatym.
Wydajność: W pojazdach bez retardera kierowca kontroluje prędkość podczas zjazdu ze wzniesienia za pomocą hamulca roboczego, hamulca silnikowego i zmiany biegów. Dla zwiększenia bezpieczeństwa konieczne jest zachowywanie szczególnej uwagi, aby hamowanie zaczynało się odpowiednio wcześnie i odbywało się płynnie, co zapobiega przegrzewaniu i nadmiernym prędkościom jazdy. Retarder Scania znacznie ułatwia kontrolę prędkości i zapewnia większe bezpieczeństwo. Niekiedy nie jest nawet konieczne używanie hamulca silnikowego i hamulca roboczego. Kierowca może nie zmieniać biegu, nawet gdy włączony jest retarder. Zjazd ze wzniesienia odbywa się szybciej i pojazd nabiera większego pędu przed pokonaniem kolejnego wzniesienia. Dzięki temu czas przejazdu trasy jest krótszy.
Zużycie paliwa: Rzadsze używanie hamulca i pedału przyspieszenia, oprócz zapewnienia płynnej i bezpiecznej jazdy, wpływa na mniejsze zużycie paliwa.
Mniejsza emisja substancji szkodliwych: Z mniejszym zużyciem paliwa wiąże się także mniejsza emisja substancji szkodliwych.
Koszty eksploatacji: Gdy Retarder Scania pracuje w trybie w pełni automatycznym, hamowanie w 75% odbywa się przy użyciu retardera i hamulca silnikowego. Wiąże się z tym zdecydowanie rzadsze używanie hamulca roboczego, co z kolei wpływa na mniejsze zużycie tarcz i klocków hamulcowych lub bębnów i okładzin szczęk. Mniejsze zużywanie się części to rzadsze wizyty w warsztatach i mniejsze koszty eksploatacji. Retarder Scania nie wymaga innych czynności konserwacyjnych poza okazjonalną kontrolą poziomu płynu.
Zalety dla kierowcy: Retarder Scania może pracować w trybie w pełni automatycznym (włączanym za pomocą pedału hamulca) lub w trybie manualnym (włączanym za pomocą dźwigni na tablicy rozdzielczej). Tryb automatyczny pozwala kierowcy na korzystanie z zoptymalizowanego układu hamulcowego jedynie przez zwykłe wciśnięcie pedału hamulca. Proste, prawda?. Tryb manualny pozwala kierowcy na korzystanie z retardera lub ignorowanie zgodnie z własną oceną sytuacji. W momencie manualnego operowania automatyczna nastawa parametrów pracy zostaje chwilowo wyeliminowana.
http://www.scania.pl