Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 gru 2010, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Panowie oco chodzi w naczepach typu chłodnia w oznaczeniach atp/frc. Frc jest naklejone na boku naczepy z datą wazności. Co to wogole oznacza czemu słuzy. Gdzie się wyrabia takie pozwolenie i do czego jest niezbędne? ogonie co musi posiadać naczepa chłodnia aby mozna nia przewozić mrozonki. Czy np naczepa dajmy na to z 1997 czy 2003 przejdzie takie badania?


Post Wysłano: 21 gru 2010, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

ATP konwencja dotycząca przewozów łatwopsujących

ATP - KONWENCJA PRZEWOZU TOWARÓW ŁATWOPSUJĄCYCH SIĘ
(Dz. U. z 1984 r. Nr 49, poz. 254)

TEKST KONWENCJI
ATP Konwencja dotycząca przewozu szybko psujących się towarów sporządzona w Genewie, dnia 1 września 1970r. umowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów, w skrócie zwana ATP. Obecnie stronami Umowy ATP są następujące państwa: Austria, Belgia, Chorwacja, Dania, Federacja Rosyjska, Finlandia, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Jugosławia, Kazachstan, Luksemburg, Maroko, Norwegia, Polska, Portugalia, Czechy, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Szwecja, USA, Węgry, Wielka Brytania i Włochy.
Szwajcaria podpisała Umowę , ale jej jeszcze nie ratyfikowała. Natomiast Afryka Południowa podjęła już prace nad przystąpieniem do Umowy ATP.

Umawiające się strony, pragnąc polepszyć warunki zachowania jakości szybko psujących się artykułów żywnościowych w czasie ich przewozu, w szczególności w ramach rozwoju handlu szybko psującymi się artykułami żywnościowymi, zawierają umowę o międzynarodowych przewozach ATP. Polska ratyfikowała umowę w 1984r.

Postanowienia umowy stosuje się do:
każdego przewozu wykonywanego na rzecz osób trzecich lub na własny rachunek wyłącznie, transportem kolejowym lub samochodowym lub obydwoma tymi rodzajami transportu.
do przewozów morskich na odległość mniejszą niż 150 km, pod warunkiem że ładunki dostarczane są bez przeładunku środkami transportu używanymi do przewozu lądowego lub przewozów lądowych i pod warunkiem że przewozy te poprzedza lub następuje po nich jeden lub kilka przewozów lądowych, albo są one wykonywane między dwoma takimi przewozami lądowymi.

Pojazdy wykorzystywane do przewozów szybko psujących się artykułów żywnościowych takie jak przyczepy, naczepy i kontenery muszą spełniać określone w załączniku do umowy normy, które są określone dla poszczególnych kategorii:

izolowany cieplnie środek transportu:
- środek transportu z izolacją normalną,
- środek transportu z izolacją wzmocnioną,
którego nadwozie wykonane jest z izolowanych termicznie ścian ograniczających wymianę ciepła z otoczeniem,
środek transportu chłodzony w sposób inny niż mechaniczny przy wykorzystaniu źródła zimna w postaci lodu naturalnego, płyt eutektycznych, suchego lodu lub gazów skroplonych pozwala obniżyć temperaturę wewnątrz nadwozia dla klas od A do D,
środek transportu chłodzony mechanicznie (agregat sprężarkowy, urządzenie absorbcyjne) pozwalający przy średniej temperaturze zewnętrznej +30 oC obniżać temperaturę wewnątrz próżnego nadwozia, a następnie utrzymywać ją zgodnie z normami dla określonej klasy od A do F.
ogrzewany środek transportu - wyposażony w urządzenie grzewcze pozwalający przy średniej temperaturze zewnętrznej utrzymywać temperaturę wewnątrz próżnego nadwozia przez 12 godzin, a następnie utrzymywać ją zgodnie z normami dla określonej klasy A lub B.

Umowa ATP zawiera również postanowienia dotyczące:

kontroli zgodności z normami środków transportu izolowanych cieplnie , chłodzonych niemechanicznie, chłodzonych mechanicznie i ogrzewanych,
metod i procedury pomiarów oraz kontroli jakości izolacji cieplnej i skuteczności urządzeń chłodniczych lub grzewczych,
doboru wyposażenia i warunków temperaturowych stosowanych przy przewozie mrożonych i głęboko mrożonych artykułów żywnościowych,
kontroli temperatury otoczenia przy przewozie,
procedury badania częściowego i pomiaru temperatur przy przewozach schłodzonych, mrożonych i głęboko mrożonych artykułów żywnościowych,
temperatur przy przewozach niektórych artykułów żywnościowych, które nie są mrożone i głęboko mrożone.


WŁAŚCIWOŚCI POJAZDÓW TRANSPORTOWYCH DLA TOWARÓW ŁATWO PSUJĄCYCH SIĘ, TRANSPORT CHŁODNICZY.

Transport chłodniczy posiada zabudowę chłodniczą, która jest wyposażona w dodatkowe urządzenie chłodzące, przy pomocy którego przy średniej temperaturze zewnętrznej +30C temperatura we wnętrzu pustej zabudowy może być obniżona i utrzymana w następujący sposób:

Klasa A:
Zabudowa z urządzeniem chłodzącym, które umożliwia wybrać temperaturę pomiędzy +12°C a 0°C

Klasa B:
Zabudowa z urządzeniem chłodzącym, które umożliwia wybrać temperaturę pomiędzy +12°C a -10°C

Klasa C:
Zabudowa z urządzeniem chłodzącym, które umożliwia wybrać temperaturę pomiędzy +12°C a -20°C

Moc chłodząca agregatu stwierdza się w protokole podczas kontroli na stanowisku dopuszczeniowym.

Uwaga: współczynnik przenikalności cieplnej k zabudów klasy C musi być równy lub mniejszy 0,4 W/m ² °C.

SYMBOLE UMIESZCZANE NA TABLICZKACH ZNAMIONOWYCH I TABLICZKACH IDENTYFIKACYJNYCH ŚRODKÓW TRANSPORTU.

Zabudowa - tabliczka identyfikacyjna.

Ta informacja musi odpowiadać oznaczeniu według poniższej listy:

Zabudowa chłodnicza standardowa klasy A FNA
Zabudowa chłodnicza wzmocniona klasa A FRA
Zabudowa chłodnicza wzmocniona klasa B FRB
Zabudowa chłodnicza wzmocniona klasa C FRC

Dodatkowo do wyżej wymienionych znaków identyfikacyjnych na tabliczce musi być naniesiona data upływu ważności (miesiąc, rok).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: