Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lip 2012, 2:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2011, 11:55
Posty: 16
Samochód: VOLVO FL
Lokalizacja: Warszawa

Koledzy, przepraszam ale szukam na forach, czytam te ustawy i już zgłupiałem a od mojej logistyki w firmie to się niczego nie dowiem bo są tępi strasznie i nawet nie potrafią prostej roboty poskładać żeby ręce i nogi to miało i trzeba to za nich robić a bajzel taki w papierach, że chroń nas przed krokodylami.

Sprawa wygląda tak:

Jeżdzimy w budowlance po Warszawie a kilka razy w miesiącu jakaś traska w polskę.
Wiadomo jak to na budowach trochę czasu na rozładunek, to na załadunek i tak w kółko.
Pracę zaczynamy o 7 (włożenie karty) i różnie kończymy.

Z mojej strony pilnuję:
- trasa max 4,5 h jazdy przerwa 45 min ( albo dzielona 15 +30) i dalej 4,5 i przerwa ewent +1 h jazdy
- przerwy 11 lub skrócona 9
- dobowa 45 + ewent doliczanie 3 h ze skróconej



Teraz moje pytania :

1) Ile godzin pracy mogę mieć dziennie bo ja stosuję max 13h lub max 15h (skrajne przypadki)?

2) Jak to jest z tymi godzinami nocnymi (Art. 21) i pracą max 10 h bo czasami wyjeżdzamy o 3 lub 4 rano? Jakie to są godziny nocne?

3) Czy jeżdząc "wokół komina " i przeważnie praca trwa ponad 9h muszę w tym czasie wykręcić 45 minut pauzy (Art. 13.1) ?

4) Tu mam największy problem: (Art. 11.1) praca nie może przekraczać 8 h (Art. 15.1) a dalej max 10 h przedłużone do 12h.
Jak mam się do tego stosować? przychodzę na 7 wkłóadam kartę i co dalej, do której mogę pracować??
Czasami jest tak że wkładam kartę o 7 i do 12 stoję bo nie ma roboty a później dymam do 19, czy to jest ok?
Opcja, że przychodzę na 7 a kartę wkładam o 12 jak jest robota to chyba odpada bo w takim wypadku to przy tych max 10 h pracy wyjdę o 22 i będę w pracy 15 h na dobę

Z góry dzięki za wyjaśnienie :)


Post Wysłano: 08 lip 2012, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2011, 11:55
Posty: 16
Samochód: VOLVO FL
Lokalizacja: Warszawa

Ktoś pomoże??


Post Wysłano: 08 lip 2012, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Pytasz o podstawowe podstawy.
Skłaniam się, że albo nie masz prawo jazdy (nie posiadasz KW), albo zamiast robić Kw chodziłeś do sadu kraść jabłka.
Cytuj:
3) Czy jeżdząc "wokół komina " i przeważnie praca trwa ponad 9h muszę w tym czasie wykręcić 45 minut pauzy (Art. 13.1) ?
To jakiś specjalny transport? :)

http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf Tu masz wytłumaczone...


Post Wysłano: 08 lip 2012, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

To może ja wtrącę swoje 3 grosze ;)

Ad. 1. Z tego co wiem do 15h pracy nie rzucają się o nic (kontrola) natomiast powyżej tego rożnie to może być.

Ad. 2. Pora nocna jest ustalana przez firmę u mnie jest to miedzy 21:00 a 5:00 rano. Jeśli chodzi o przepisy to wygląda to tak ze jeśli ustalisz sobie te godziny i kiero wyjedzie o 4:45 to może pracować maksymalnie do 14:45 i ani minuty dłużej. Przy czym nie ma znaczenia czy prowadził pojazd 9h czy tez dopiero 4h. O ile dobrze wiem to ITD tego nie sprawdza ale PIP już tak.

Ad. 3. Musisz kręcić pauzę bo tego wymagają przepisy natomiast czy faktycznie będziesz miał przerwę czy tez rozładunek w tym czasie to już twoja sprawa.

Ad. 4. Te artykuły przytoczone to masz z czego? Kodeksu pracy? Bo jeśli tak to one kierowców nie obowiązują. Po to jest ustawa o czasie pracy kierowców która to reguluje żebyś nie musiał zaglądać nigdzie indziej.

Jeśli gdzieś się mylę to prosze o sprostowanie.


Post Wysłano: 09 lip 2012, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2012, 18:39
Posty: 1

A ja napisze Ci tak: Czy jezdzisz wokol komina czy wokol miasta to jazda jest jazda tak wiec jak juz wczesniej wspomniales 4,5 h max i potem 45 minut przerwy z mozliwoscia podzielenia tego na pierwsze 15 minut a potem 30 minut ale i tak musisz to zrobic w czasie nie przekraczajacym 4,5 godziny jazdy. Nie musisz przerwy tj 45 minut robic dopiero po 4,5 h jazdy , mozesz wczesniej ale musisz pamietac, ze po wykreceniu pauzy tj. 45 min mozesz jechac maksymalnie 4,5 h no i oczywiscie musisz pilnowac zeby Twoj calkowity czas jazdy nie przekraczal 9 h lub dwa razy w tygodniu 10h. W cyfrowym tachografie mozesz sobie sprawdzic ile masz wyjechane w danym dniu. Odnosnie czasu pracy, pracowac mozesz maksymalnie 15 h ALE! z tego co musisz wiedziec to dwa razy w tygodniu Twoja dobowa przerwa musi wynosic 11h a reszta czyli 3 razy w tygodniu 9h, tak wiec liczac, ze doba ma 24 godziny to jezeli rozpoczynassz prace w poniedzialek to mozesz pracowac 15 h i tak samo we wtorek i srode ale w czwartek i w piatek juz mozesz pracowac tylko 13 h zeby wyszla Ci przerwa 11 h bo 13 +11 = 24 czyli doba. Oczywiscie mozesz pracowac 15 h ale w tym momencie juz jak zrobisz 11 godzin pauzy to i tak nie bedziesz jej mial zaliczonej bo laczny czas przekracza 24 godziny. I bez roznicy czy stoisz czy nie Twoj czas pracy rozpoczyna sie od momentu wlozenia karty, np. wkladasz karte o 7 rano wiec mozesz pracowac do godziny 22 jezeli to jest 15 godzin pracy a do 20 godziny, jezeli jest to 13 godzin pracy. Moge Ci jeszcze podpowiedziec, ze jezeli jest taki dzien kiedy juz musisz zrobic 11 godzin pauzy a stoisz i nie ruzsasz sie juz ponad 3 godziny to mozesz te 3 godziny polaczyc z 9 godzinami pauzy,ktore pozniej zrobisz i da Ci to razem 11 godzin, ktore powinny byc ustawowo. Wiadomo, ze 3 i 9 daje 12 ale to i tak liczy sie jako 11. Mam nadzieje, ze nie zglupiejesz jak to przeczytasz ale niestety musisz sie tego nauczyc.


Post Wysłano: 09 lip 2012, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2011, 11:55
Posty: 16
Samochód: VOLVO FL
Lokalizacja: Warszawa

No właśnie nie zgłupiałem. Czyli wyszło na to że swojego czasu dobrze pilnuję ( 13h, 15h, i przerwy 9,11, 3+9) Tylko nie rozumiem jak to ten czas pracy wg PIP ma się do czasu pracy kierowcy??

Czy wg PIP jeśli pracyję po 13 a czasami te 15 h to przeginam bo to na to wychodzi czy mam rozumieć, że jeśli mam w umowie kierowca to oni już do mnie nie wnikają bo mnie dotyczy inny wymiar rozliczania czasu pracy??


Post Wysłano: 09 lip 2012, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

To ile czasu mozesz pracowac, zalezy od wielu czynników, np. statusu firmy, wieku, rodzaju umowy o pracę, regulaminu wewnętrznego firmy w której pracujesz i stanowiska pracy.
Pracujac jako kierowca, jezdząc do 50 km "wokół komina" np. w budowlance, to tacho nie jest potrzebne - polskie przepisy na to pozwalają a Twój szef jeśli jest kumaty wykorzysta ten przepis i będziesz mógł tyrać za kierownicą nawet 24h/dobę. :lol:

Jeśli chodzi o czas pracy jako kierowca w transporcie, na trasach pow. 50 km od siedziby firmy, to czas pracy określajają przepisy międzynarodowej umowy transportowej - AETR - konkretnie rozporządzenie WE / 561 / 2006 tejze umowy.
http://www.csk.szczecin.pl/czas-pracy-k ... -w-pl-i-ue

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: