Witam. Koledzy mam problem. Mój chłopak kupił pół roku temu Scanie 4.
Miesiąc temu oddał na serwis bo gdy była na luzie ruszała mu trochę do przodu.
Okazało się że to skrzynia biegów (zatarta skrzynia biegów) - do wymiany. Koszt 13 tysięcy.
Coś ze sprzęgłem było nie tak - 1 mm został do końca ,to też wymienili. Przejechał 10 km - półbiegi przestały chodzić. Pojechał na diagnozę -powiedzieli mu że to synchronizator. Skasowali go za diagnozę 170 zł.
Jest kumaty-wymienił sam. Nic nie pomogło. Wymienił elektrozawór - nie pomogło. Poradzili mu żeby wymienił Oringi - nie pomogło. Zorientował się że te dupki na serwisie nie podłączyli mu przewodów. Wziął i złączył je tym plastikiem ( nie wiem jak to się fachowo nazywa) jakby zatrzask czy coś.. No ,i połówki zaczęły działać przez 2 dni bez problemów. Teraz znowu przestały. ( Gdy Scania stoi ,nie zagrzeje się to połówki są -zagrzeje się - nie ma). Wymienił wszystkie oleje -jeżeli to coś wam mówi.
Chłopaki jeżeli mieliście taką sytuację ,albo wiecie co to może być,albo co robić..napiszcie .
Chłopak się załamał ,od pół roku jeździ i wszystko co nazbierał wydał na serwis a tu dalsze koszty.
Dajcie znać jak coś wiecie. Pozdrawiam
Rejestracja:11 mar 2010, 18:10 Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka
ale oniw serwisie wkoncu ta skrzynie wymienili?
przedewszystkim jeżeli serwis postawił diagnozę że do wymiany skrzynia, i twój chłopak ją u nich wymienił to auto nie ma prawa wyjechać z serwisu nadal nie sprawne!
Jeżeli wymieniał sam, a skrzynie wytargał gdzieś no to możliwe, że kupił jakiegoś śmiecia. Sam wymienił synchronizator w skrzyni scaniioskiej to musi być naprawdę kumaty już nie mówiąc o potrzebnym do tego specjalistycznym sprzęcie...
Ciężko postawić jakąś diagnozę, musimy wiedzieć jak auto się zachowuje po tych wszystkich zmianach? Jak chodzą biegi, czy wyskakują, czy tylko nie ma połówek?
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
normalnie u handlarza idzie dostac sprawna skrzynie do 4-ki za okolo 6-7k PLN brutto i daje on na to gwarancje (roznie 2-6 miesiecy).
Jezeli skrzynia byla wymieniana i zlatwial to serwis to powinna byc na nia jakas gwarancja.
Ogolnie to cala opowiesc jakos mi sie kupy nie trzyma - czyzby jakis troll
Pojechał na autoryzowany serwis w Gliwicach. Powiedzieli mu tam że oryginalna skrzynia ze Scani + robocizna wyniesie ok. 20tys. Pojechał i kupił używaną skrzynie (7 tys) ,zawiózł do tego serwisu i wstawili mu tą którą on kupił. Teraz jest wszystko ok,auto nie rusza na luzie do przodu. W fakturze jest napisane że wlano płyn do retardera - nie wlali. W skrzyni biegów nie było oleju ,już jest .. Dzwonił po wielu mechanikach i mówią że to raczej nie wina skrzyni..
Jak udowodnić teraz niby serwisowi że nie wlali płynu do retardera ? Albo że w skrzyni biegów nie było..
Synchronizator wymienił z pomocą ojca mechanika i brata który pracuje w Volvo.
Dolne i górne biegi działają.. jak chce przełączać na połówki to słychać jak powietrze przeskakuje tak troche ciszej niż powinno i nie przerzuca. Tak jakby chciało a nie mogło.. Czasami w rękojeści słychać no nie dosłownie ale coś pod ten fason - jakby było zwarcie. Może to jest przyczyną ? Ale jakby to była rękojeść to po podłączeniu tych przewodów połówki dalej by nie chodziły-a chodziły przez 2 dni. Wina elektryki?
Ja się na scaniach nie znam zbytnio bo nie mam, ale tam są połowki załączane elektrycznie i może tu bym poszukał. Sprawdzcie przełącznik i przejście kabli (instalację).
Jeśli to będzie ok, to może coś z powietrzem, to już przy skrzyni raczej będzie.
Podaj więcej info, czy została skrzynia na załączonej połówce, czy na calaku, jakie ciśnienie trzyma układ (dobije do 11atm?).
cisnienie powietrza na skrzyni nie powinno przekraczac 8.5 bar !!!
sprawdz z jakim naciagiem dokrecony zawor jak za mocno dociagniete sruby i jak ciepla skrzynia moze powierze nie dac rady przesunac wybieraka za zaworem powierznym
sprawdz czy nie ma wyciekow powietrza po przelaczeniu polowek
popatrz na gorze skrzyni masz 3 wtyczki powinny byc 2 pinowe dwa do elektromagnesow(nie pamietam dokladnie ale powinno byc po lewej stronie z tylu skrzyni oraz 1 do wlacznika swiatel cofania z przodu skrzyni
1 z elekromagnesow zalacza "polowki" drugi dolny-gorny poklad zmierz napiecie (najlepiej pod obciazeniem powinny byc zasilane 24v ) i opor na przewodach (bez obciazenia) jak ktorys z kabli bedzie skorodowany to masz brak zasilania lub zasilanie zanika pod obciazeniem i wysoki opor przejscia
nie wiem ktory model i typ skrzyni ale zawor chyba jest jedem podwojny do polowek i gorny dolny poklad odkrec poloz dogory nogami i podaj zasilanie na cewke sprwdz czy przesuwa
i czy plynnie i sie nie zacina (zawor ma tylko 2 pozycje gora - dol)
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 68 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę