Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 mar 2011, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Witajcie.

Zastanawiam się nad pracą w dystrybucji. Artykuły nabiałowe. Na razie bus (chłodnia, kontener). Tak więc towar sam miałbym rozładowywać. Z tego co mi ojciec mówi (pracuje w mleczarni) to strasznie kradną na magazynach, sklepach itp. a później kierowca za to musi bulić. Wiadomo, że wszystkich skrzynek nie da się rady przejrzeć i przeliczyć. I jak tu teraz uchronić się przed obciążaniem za braki w towarze :?:

Ogólnie może macie jakieś dobre rady dla początkujących (tą żebym nie szedł na dystrybucję to znam :))


Post Wysłano: 22 mar 2011, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 maja 2009, 21:10
Posty: 58
GG: 0

Kolego wszystko zależy od firmy do jakiej trafisz w jednej musisz się bardzo pilnować a w innej luzik. Najlepiej w miarę możliwość rzucić okiem czy zabierasz towar który masz na fakturach a ponadto warto w każdym punkcie sprawdzać towar razem z osobą która przyjmuje. Może się zdarzyć że będziesz miał na początku tzw podrzutki żeby mogli sprawdzić czy jeśli jest jakaś pomyłka to czy wróci dany towar. A najważniejsza zasada to starać się dobrze żyć z ludźmi zarówno z magazynierami jak i na sklepach i jakoś to będzie :) Życzę powodzenia :D


Post Wysłano: 22 mar 2011, 19:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Pracuję w dystrybucji, w firmie produkcyjnej więc mogę Ci trochę Grzesiu doradzić.
Powiedz tylko, czy to praca dla hurtowni czy producenta?
Na początku na pewno będą sprawdzać czy nie kradniesz towaru, tak jak kolega wyżej napisał będziesz miał dokładane "świnie".
Nie słyszałem o czymś takim jak obciążenia za brakujący towar, magazynierzy są od przeliczenia i zapakowania pojemników, palet czy co tam będziesz na auto ładował, jak jest niezgodność to trudno pomyłka przy załadunku i już, zdarza się.
Tak czy inaczej na sklepie w 99% przypadków liczycie dostarczany towar z kimś z obsługi.

Kwestia przepałów, rozliczania z paliwa, przejechanych kilometrów to rzecz indywidualna dla każdej firmy. Ja osobiście nie prowadzę żadnej ewidencji oprócz powiadomienia kierownika transportu o stanie licznika na koniec każdego tygodnia, gdybym miał codziennie wpisywać dokładnie gdzie byłem, ile przejechałem to siedziałbym w biurze drugie tyle co w trasie.

Czas pracy to też różnie bywa. Pierwszego dnia jazda + rozliczenie zajęło mi 20h :). Teraz tą samą trasę jadę o połowę krócej.

Bywa, że magazynierzy są zmęczeni, niedowartościowani (niekoniecznie finansowo) i odbijają sobie pewne rzeczy w pracy, ale to naprawdę margines większości zależy na jak najszybszym odebraniu towaru, żeby oddać się innym ciekawszym zajęciom. Tak jak Tobie na jak najszybszym powrocie do domu.

Jakie Ci proponowali warunki finansowe? Rozmawiałem nie raz z chłopakami jeżdżącymi solówkami i część z nich pracuje za 1400 zł/mies. i przykro mi się zrobiło przez chwilę, ale potem przeszło. Busikiem to rozumiem przy "normalnym" czasie pracy.

Praca w dystrybucji nie jest wcale taka zła jak się mówi i jeżeli szefostwo jest w porządku do Ciebie i vice versa to praca jest bardzo przyjemna (przyznam, że czasami w weekendy tęsknię już za poniedziałkiem ;] ).

Minusem może być wczesne wstawanie (1-4 nad ranem) i...i jeszcze coś pewnie się znajdzie :).

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 22 mar 2011, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Praca od 4 rano do teoretycznie 16-17.

Ostatnio zaczepiłem kierowcę to mówił że czasem zdarza się nawet do 21.

Auta sam nie ładuję. Rano tylko odpalam maszynę i jadę. Praca jest z firmy logistycznej. Oni biorą od mleczarni i później rozwożą do tesco, lidli itp.

Co do warunków finansowych to 100zł/dzień. W soboty się pracuje, czyli łatwo policzyć że w okolicach 2500zł jeśli dobrze zrozumiałem to jest to płaca netto. Podobno składki odprowadzają od tego co się zarobi, a nie jak w innych firmach od minimum.

Bus jest na kat.C więc chyba tacho obowiązuje :?: Jak tak to co zrobić w przypadku zjazdu o 21 a rozpoczęcia pracy o 4 dnia następnego :?: (pierwsze przegięcie to 17h pracy, a drugie za krótka pauza)

Szkoda, że nie zgodzili się na puszczenie mnie z jakimś innym kierowcą na jeden dzień, żeby zobaczyć co i jak... Muszę mieć badania i dopiero wtedy z kimś pojadę i wszystko mi wytłumaczy.
Ogólnie opinie mało ciekawe i w dodatku cały czas szukają kierowców więc coś musi być nie tak...


Post Wysłano: 23 mar 2011, 18:15
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Cytuj:
Bus jest na kat.C więc chyba tacho obowiązuje :?: Jak tak to co zrobić w przypadku zjazdu o 21 a rozpoczęcia pracy o 4 dnia następnego :?: (pierwsze przegięcie to 17h pracy, a drugie za krótka pauza)
W tym przypadku nie stosuję się tzw. urlopówek ? ;)

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: