wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
EEV? http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30600 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | krzysiekjx1 [ 17 kwie 2011, 14:18 ] |
Tytuł: | EEV? |
ostatnio w nowych pojazdach można spotkać oznaczenie EEV może osoby bardziej zorientowane wyjaśnią nam o co w tym chodzi i z czym to jest związane???? że ogólnie z ekologią to sie domyślam ale chodzi o badziej szczegółowe informacje typu-cóż to sie takiego zmieniło w rozwiązaniach technicznych??? |
Autor: | zzx [ 17 kwie 2011, 14:52 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: ostatnio w nowych pojazdach można spotkać oznaczenie EEV może osoby bardziej zorientowane wyjaśnią nam o co w tym chodzi i z czym to jest związane???? że ogólnie z ekologią to sie domyślam ale chodzi o badziej szczegółowe informacje typu-cóż to sie takiego zmieniło w rozwiązaniach technicznych???
za dużo by pisać tak w skrócie to jest euro 6. czyli jeszcze bardziej ekologiczne niż teraz.jest wyznaczona data od której tylko pojazdy spełniające normę eev będą mogły byc po raz pierwszy rejestrowane analogicznie jak było do tej pory. |
Autor: | DamLen [ 17 kwie 2011, 16:08 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: to jest euro 6.
EEV to takie jeszcze bardziej ekologiczne Euro 5 tylko że bez AdBlue, Euro 6 to już całkiem nowa norma.
|
Autor: | zzx [ 17 kwie 2011, 16:29 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: Cytuj: to jest euro 6.
EEV to takie jeszcze bardziej ekologiczne Euro 5 tylko że bez AdBlue, Euro 6 to już całkiem nowa norma.www.truck.pl cytat : '''' W porównaniu z normą Euro 5 wartości emisji cząstek stałych określone normą EEV są o ok. 33 procent niższe. Dysponując certyfikatem najbardziej wyśrubowanej obecnie normy emisji spalin UE EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), silniki tylko w nieznacznym stopniu ustępują wymogom normy Euro 6, która zacznie obowiązywać od roku 2014.'''' dlatego świadomie napisałem "że w skrócie".powyższy przytoczony cytat jest tylko wycinkiem artykułu. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 17 kwie 2011, 16:42 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
hm? wg zródła Scania Polska S.A. - "Począwszy od 31 grudnia 2012 roku wszystkie nowe modele samochodów ciężarowych sprzedawanych w Unii Europejskiej będą musiały spełniać nowe normy emisji spalin Euro 6, a rok później norma ta obejmie pojazdy nowo rejestrowane." |
Autor: | TRANS KASINKA [ 17 kwie 2011, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: Cytuj: to jest euro 6.
EEV to takie jeszcze bardziej ekologiczne Euro 5 tylko że bez AdBlue, Euro 6 to już całkiem nowa norma.A Volvo oznaczone symbolem EEV posiada zbiornik na AdBlue, np z silnikiem D13C EEV emisja spalin Euro 5 z wtryskiem AdBlue. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 17 kwie 2011, 17:35 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: Cytuj: to jest euro 6.
EEV to takie jeszcze bardziej ekologiczne Euro 5 tylko że bez AdBlue, Euro 6 to już całkiem nowa norma.Cytuj: A Volvo oznaczone symbolem EEV posiada zbiornik na AdBlue, np z silnikiem D13C EEV emisja spalin Euro 5 z wtryskiem AdBlue.
Jak EEV to nie Euro5
|
Autor: | TRANS KASINKA [ 17 kwie 2011, 17:45 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: to jest euro 6.
EEV to takie jeszcze bardziej ekologiczne Euro 5 tylko że bez AdBlue, Euro 6 to już całkiem nowa norma.Cytuj: A Volvo oznaczone symbolem EEV posiada zbiornik na AdBlue, np z silnikiem D13C EEV emisja spalin Euro 5 z wtryskiem AdBlue.
Jak EEV to nie Euro5 http://www.truck1-pl.com/_TPL_auto_7720 ... html?num=5 |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 17 kwie 2011, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
W skrócie, EEV to już nie E5, ale jescze nie E6. Silniki te są w prostej linii ewolucją E5 i oferowały je np. Volvo i MB, dopiero teraz powstają pierwsze jednostki spełniające E6, póki co Mercedes i Scanie je pokazały. |
Autor: | DamLen [ 17 kwie 2011, 18:07 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: silniki tylko w nieznacznym stopniu ustępują wymogom normy Euro 6, która zacznie obowiązywać od roku 2014.
I tu jest pies pogrzebany. Cytuj: To jak wytłumaczysz mi to ???
EEV oficjalnie niby podlega pod Euro 5.A wiecie co? Dla mnie te wszystkie normy i cała ta ekologiczna zadymka to jeden wielki pic, tak jak ptasia grypa. Wszystko wymyślone tylko po to, żeby można było bić na tym kasę. |
Autor: | Rezpekt [ 17 kwie 2011, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj:
A wiecie co? Dla mnie te wszystkie normy i cała ta ekologiczna zadymka to jeden wielki pic, tak jak ptasia grypa. Wszystko wymyślone tylko po to, żeby można było bić na tym kasę.
Czyli Twoim zdaniem dbanie o środowisko nie jest ważne ? Pozdrawiam. |
Autor: | zzx [ 17 kwie 2011, 20:28 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: Cytuj:
A wiecie co? Dla mnie te wszystkie normy i cała ta ekologiczna zadymka to jeden wielki pic, tak jak ptasia grypa. Wszystko wymyślone tylko po to, żeby można było bić na tym kasę.
Czyli Twoim zdaniem dbanie o środowisko nie jest ważne ? Pozdrawiam. |
Autor: | MAN [ 17 kwie 2011, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Te wszystkie normy euro to wielka lipa, praktycznie wszyscy w koło trują Azja, Afryka czy Ameryka Południowa i nikt się tym nie przejmuje a w Starej Europie ludzi zmuszają do zmiany samochodów. Jak patrze np w Rosji na tamtejsze samochody to się zastanawiam czy w tym kraju w ogóle są obowiązkowe przeglądy techniczne samochodów i tam nikt się nie przejmuje że kopci, dymi a nowy Kamaz ledwo spełnia euro3 Za chwilę będzie wylatywało czystsze powietrze z rury niż wleciało do silnika Już teraz się mówi że nowe samochody są g.....o warte a co dopiero będzie przy euro6 kupisz osobówkę i po 100tyś oddasz na złom bo silnik wyzionie ducha. Z pojemności 1,4 wykrzesać 160 koni w dieslu to ile to ma wytrzymać |
Autor: | tszpak [ 17 kwie 2011, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
" Pojazd przyjazny dla środowiska EEV (Environment Enhanced Vehicle) na rynek europejski W silniku D13C Euro 5 zastosowano unikalne oprogramowanie jednostki sterującej silnika w kontekście normy Euro 5. Zwiększeniu uległa moc o 20 KM, a także moment obrotowy w celu poprawy właściwości jezdnych. Silnik D13C korzysta z technologii SCR. Wszystkie silniki wyposażono w zawory upustowe wastegate. Modernizacji poddano także układ SCR poprzez zastosowanie nowej architektury wewnętrznej i zmianę położenia czujnika NOx. Wpływa to na oszczędniejsze zużycie paliwa i poprawę w zakresie stabilności emisji. Silniki o mocy 460 KM i 500 KM są również dostępne w wersji EEV (pojazd przyjazny dla środowiska – Environment Enhanced Vehicle). Zastosowano także większość nowych komponentów mających styczność z procesem spalania. We wszystkich modelach silnika D13C są stalowe tłoki o nowym miseczkowym kształcie, nowe tuleje cylindrowe i pieścienie tłokowe. W silniku D13C zastosowano nowy wałek rozrządu zapewniający większe przekrycie zaworów oraz nowe dysze we wtryskiwaczach paliwa z miedzianą tuleją i podkładką. Silnik C korzysta w większym zakresie z wtrysku wstępnego w celu zredukowania poziomu hałasu o 2 dBA przy pracy na wolnych obrotach. W silnikach zastosowano także nowy typ przepustnicy spalin w układzie EPG (regulatora ciśnienia spalin), która ma za zadanie utrzymywać wyższą temperaturę silnika przez dłuższy czas pracy na wolnych obrotach oraz służy jako hamulec silnikowy. Przepustnica jest sterowana w sposób nieskończenie zmienny przez jednostkę sterującą silnika, która wysyła sygnał do nowego modułu AVU (moduł zaworu powietrza) zamontowanego z lewej strony silnika. AVU zasila pneumatyczny siłownik manewrowy na turbosprężarce. Układ ten działa w systemie zamkniętej pętli i pozwala poprawić własności w zakresie hamowania przy niskiej prędkości obrotowej silnika. W pojazdach wyposażonych w silniki Euro 5 możliwe jest zainstalowanie nowego oprogramowania w wyższej wersji, które dodatkowo obniża poziom emisji. Niższa emisja wpływa na obniżenie opłat drogowych w takich krajach, jak Niemcy, czy Holandia. Po zainstalowaniu oprogramowania wydawane jest świadectwo w postaci naklejki, którą umieszcza się na silniku. Powyższe odnosi się do silników D13 460 i 500 KM, D11 oraz D13 420 KM. Dostępne są zestawy oprogramowania w celu podniesienia silników Euro 5 obowiązkowo do poziomu EEV. Procedura certyfikacji przebiega następująco: Przeprowadzona zostaje aktualizacja oprogramowania w pojeździe, następnie mechanik wypełnia formularz, który zostaje wysłany do VAS (Volvo Action Service), która to jednostka odpowiada za zarządzanie danymi, czyli VDA (Volvo Data Administration). VAS przesyła następnie formularz do przedstawicielstwa rynkowego, które wydaje klientowi świadectwo. ..." dodatkowe informacje u DEALEROW pozdrowienia |
Autor: | Rezpekt [ 17 kwie 2011, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: Te wszystkie normy euro to wielka lipa, praktycznie wszyscy w koło trują Azja, Afryka czy Ameryka Południowa i nikt się tym nie przejmuje a w Starej Europie ludzi zmuszają do zmiany samochodów. Jak patrze np w Rosji na tamtejsze samochody to się zastanawiam czy w tym kraju w ogóle są obowiązkowe przeglądy techniczne samochodów i tam nikt się nie przejmuje że kopci, dymi a nowy Kamaz ledwo spełnia euro3
A jak gdzieś giną albo głodują ludzie i tam nikt się tym nie przejmuje, to znaczy że my też mamy się nie przejmować ? Czyli Twoim zdaniem cały świat powinien kopcić ile wlezie, bo jak gdzieś tam mogą to dlaczego my nie, sorki ale dobrze że nie wszyscy tak myślą bo już chyba dawno życie na tej naszej biednej planecie by wyginęło . Świadomość jak bardzo ważna jest ochrona środowiska jest strasznie niska, a nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie mogą a nawet już są konsekwencje zaniedbywania tego. O naszą planetę trzeba dbać, ona wiecznie tylko dawać nie będzie, no i fajnie by było jak by moje dzieci, dzieci moich dzieci itd miały jeszcze gdzie żyć i czym oddychać .Za chwilę będzie wylatywało czystsze powietrze z rury niż wleciało do silnika Już teraz się mówi że nowe samochody są g.....o warte a co dopiero będzie przy euro6 kupisz osobówkę i po 100tyś oddasz na złom bo silnik wyzionie ducha. Z pojemności 1,4 wykrzesać 160 koni w dieslu to ile to ma wytrzymać Pozdrawiam. |
Autor: | davo76 [ 17 kwie 2011, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Widac wiekszosc tego forum slyszalo ze gdzies bija dzwony ale niewiedza czy to wogole w kosciele Poprostu opcja szukaj i wszystko jasne a tu jakies wizje ze jak euro 5 to nie EEV ze EEV to euro 6 itd itp. Narazie Euro 6 w sprzedazy niema i juz a EEV to jak juz zostalo napisane jest bardziej zaostrzona norma euro 5 (chodzi glownie o emisje sadzy) i widzialem Dafy, Mercedesy, Volva, Iveca, Scanie i Many i jesli sie nie myle to bez adblue nie widzialem zadnego. |
Autor: | Luka [ 17 kwie 2011, 23:58 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj:
Czyli Twoim zdaniem dbanie o środowisko nie jest ważne ?
Nie ma co przesadzać w żadną stronę.Pozdrawiam. Pamiętać trzeba, że obecne samochody nie dymią, nie kopcą i nie jeżdżą na "mieszance" oleju napędowego z silnikowym, jak to miało miejsce jeszcze kilka, kilkanaście lat temu. Odbywa się to z korzyścią dla wszystkich. Z drugie strony nic za darmo nie ma. Opracowanie silnika spełniającego EURO VI przez każdego z producentów pochłonęło ogromne ilości pieniędzy. O dużym "skoku" wymogów EURO 6 względem EURO 5 mówiono od dość dawna. Takie silniki wyposażane są również w coraz więcej elektroniki, w związku z tym potrafią być bardziej awaryjne, no i kosztowne w naprawie. Wzrastają koszty produkcji, zakupu i eksploatacji takiego ekologicznego samochodu. Koszty te ponoszą oczywiście użytkownicy. Jednocześnie nie wierzyłbym tak bezkrytycznie we wspomnianą "ochronę środowiska". Przy okazji dwóch (albo trzech) ostatnich mroźnych zim, zaczęły podnosić się głosy krytyki poddające w wątpliwość skuteczność części owych działań, na rzecz rzekomej ochrony środowiska. Umiar jest mile widziany we wszystkim. |
Autor: | DamLen [ 18 kwie 2011, 1:02 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: Czyli Twoim zdaniem dbanie o środowisko nie jest ważne ?
Oczywiście, że jest ale człowiek jak zwykle musi zwęszyć gdzieś interes i okazję do zabłyśnięcia. Nastała swoista moda na ekologię, normy, zmniejszanie zanieczyszczeń, reklamówki foliowe nagle stały się biodegradowalne i już trzeba za nie płacić itp., itd... A jakie są tak naprawdę tego efekty względem matki ziemi?
|
Autor: | MAN [ 18 kwie 2011, 6:30 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Zauważ taki fakt że np firma Scania zamieściła taki komunikat o podobnej treści. Trzeba zmusić ludzi poprzez zwiększenie różnych opłat za drogi, podatki itp do szybszej wymiany na samochody euro 5 bo za dużo jeszcze jeździ samochodów euro3. Takie ogłoszenie to tylko korzyść dla producenta bo sprzeda więcej nowych pojazdów. Wszystko fajnie wygląda w teorii, Zastanów się co się dzieje z starymi samochodami, są przetopione np na puszki do konserw? Z tego co widać to te samochody przeżywają drugą a nawet trzecią młodość gdzieś poza unią europejską i dalej trują środowisko i to w większej skali bo tam nikt się nie przejmuje jakimiś normami. Ja nie twierdze ze ta cała ekologia niema sensu i podnoszenie norm euro, ale nie na zasadzie zmuszania ludzi do zmiany samochodów na nowsze. Porostu jeździsz ile się da i złomujesz samochód i kupujesz nowy bardziej ekologiczny. A tak podchodząc do tego to co 2-3 lata trzeba wymienić samochód na nowy i pomyśl ile trzeba zużyć energii i surowców na wyprodukowanie pojazdu?. Wspominając o trwałości tych pojazdów czy ten nowy wytrzyma tyle lat co stary. Kiedyś kupiłeś np lodówkę i działała nawet i 20 lat teraz kupisz lodówkę i jak będzie działać 5 lat to już sukces |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 18 kwie 2011, 7:17 ] |
Tytuł: | Re: EEV? |
Cytuj: Zastanów się co się dzieje z starymi samochodami, są przetopione np na puszki do konserw?
http://www.youtube.com/watch?v=UVCh7065 ... ideo_title |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |