wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Scania R420-Przeróbka.
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30971
Strona 1 z 1

Autor:  Hubert. [ 15 maja 2011, 17:56 ]
Tytuł:  Scania R420-Przeróbka.

Witam. Mam do was ważne pytanie. Chodzi mi dokładnie o przeróbkę standartu na low deck. Jakie są tego koszty ? Co się z tym wiąże ? I co trzeba wymieniać prócz kół i zbiorników. ?
Chodzi mi dokładnie o tą Scanie. http://autoline.com.pl/sf/ciagnik-siodl ... 56000.html Według mnie także koszt jej naprawy w 30tyś złotych zamknąłby się. :) Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź.

Autor:  użytkownik usunięty [ 15 maja 2011, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Kolego, był kiedyś wątek o przeróbce, a dokładniej o próbie przeróbki ze standardu na L-D.
Masa rzeczy do przerobienia i z tego co pamiętam (o ile mnie pamięć nie myli) to koszta przeróbki były w granicach połowy wartości pojazdu.
A trzeba liczyć oprócz kół i zbiorników całe zawieszenie.

Autor:  DamLen [ 15 maja 2011, 19:27 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Do tego w przypadku pokazanej Rki dochodzi jeszcze zmiana zderzaka na niski. Przy takich kosztach naprawy wywalanie kolejnych pieniędzy na przeróbkę jest raczej mało opłacalne...

Autor:  Hubert. [ 15 maja 2011, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Dzięki wam za szybką odpowiedź ;) Więc musimy sobie darować przeróbkę.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 15 maja 2011, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Akurat zderzak to pikuś, ups... pan pikuś. Tu chodzi przede wszystkim o zawieszenia przód/tył na poduszkach, z tyłu dużo kombinacji nie będzie ale przód cały do wymiany prawdopodobnie os także, nie jestem pewien co do tłumika końcowego, ale most prawie na pewno. LD maja przełożenia 2,92 i mniejsze.

Autor:  użytkownik usunięty [ 15 maja 2011, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Most a i też z tego, co pamiętam zawieszenie kabiny jest chyba ciut inne jak w standardzie.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 15 maja 2011, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Cytuj:
Most a i też z tego, co pamiętam zawieszenie kabiny jest chyba ciut inne jak w standardzie.
W przypadku Scanii na 90 % nie. Miałem doczynienia z ex- low-deckiem i zawieszenie kabiny było identyczne jak w "normalnych", ciekawostka była za to przednia oś na dwu piórowych parabolach ale z płaska belką osi.:wink:

Autor:  użytkownik usunięty [ 15 maja 2011, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

To faktycznie ciekawa konfiguracja. Praktycznie przeróbka standardu na L-D robi się baaardzo kosztowna. Lepiej chyba sprzedać to co jest i kupić L-D.
Tak, jak widuję Scanię "czwórkę" przerobioną na eRkę. Naprawdę mają z nią teraz więcej problemów niż "efektu oczekiwanego".

Autor:  Rodiak [ 15 maja 2011, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Kolego Hubert., a czy w grę również wchodzi Scania 4 czy tylko Erka ? Bo mamy na stanie całą ramę L-D (kompletną) do Scanii serii 4 z 2003 roku. Jak interesuje to zapraszam na PW.

A co do przeróbki to tak jak koledzy wyżej wspomnieli - za dużo z tym zabawy. Już o wiele szybciej trafisz jakiegoś uszkodzonego, podobnie jak ta w linku, Low-deck'a i zawsze będzie to fabryczny L-D.

Autor:  Hubert. [ 16 maja 2011, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Cytuj:
Kolego Hubert., a czy w grę również wchodzi Scania 4 czy tylko Erka ? Bo mamy na stanie całą ramę L-D (kompletną) do Scanii serii 4 z 2003 roku. Jak interesuje to zapraszam na PW.

A co do przeróbki to tak jak koledzy wyżej wspomnieli - za dużo z tym zabawy. Już o wiele szybciej trafisz jakiegoś uszkodzonego, podobnie jak ta w linku, Low-deck'a i zawsze będzie to fabryczny L-D.
Chodzi tylko nam o model R. Z powodu takiego ,że musi być E4.
A co przeróbki ,odpuściliśmy sobie i patrzymy na seryjne ld ;). Dziękuje za rozjaśnienie sprawy.

Autor:  Michzio' [ 22 maja 2011, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Scania R420-Przeróbka.

Coś chyba straszycie z tymi kosztami.
Ja osobiście kupiłem w serwisie Scanii Rke przerobioną z L/D na Standard i nie ma z tym problemów. A na dodatek jak rozmawialiśmy z dealerem to od 06r Scania montuje te same mosty w L/D co w standardzie na oponie wysokość 65.

Tylko nasza Rka jest na poduchach z przodu i nie raz trzeba sie podnieść bo wraz jest troszkę niższa niż normalna Rka. Więc jeżeli jest na poduchach to nie musisz jej przekreślać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/