wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Przeładowany Samochód http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=32323 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | michal21980 [ 01 wrz 2011, 12:54 ] |
Tytuł: | Przeładowany Samochód |
Witam dostałem zawiadomienie od WITD o wszczęciu postępowania w sprawie przeładowanego samochodu: tylna oś napędowa 1,48t przekroczenie natomiast ogólnie samochód był przeładowany o 260 kg Zażądano ode mnie złożenia obszernych i popartych dowodami wyjaśnień dotyczących wyników przeprowadzonej kontroli Czy może ktoś wie w jaki sposób skutecznie się tłumaczyć z takich sytuacji. bardzo proszę o przykłady pisma które powinienem złożyć. Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam |
Autor: | Cyryl [ 01 wrz 2011, 13:14 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
teraz to już po herbacie. przyjąłes kopie protokołu kontroli i tam w lewym dolnym rogu jest rubryka: "uwagi kontrolowanego", którą zapewne zostawiłeś wolną. znaczy to, że uznałeś kontrolę za przeprowadzoną dobrze i nie wnosisz zastrzeżeń. teraz musisz uznać wynik kontroli i czekać na wysokość grzywny. |
Autor: | etransport [ 01 wrz 2011, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
Cytuj: teraz to już po herbacie.
Nie zgodzę się z przedmówcą. Nie należy czekać na karę tylko jeśli uważasz, że zostałeś (zostaniesz ukarany) niesłusznie powinieneś sprawę wyjaśnić.przyjąłes kopie protokołu kontroli i tam w lewym dolnym rogu jest rubryka: "uwagi kontrolowanego", którą zapewne zostawiłeś wolną. znaczy to, że uznałeś kontrolę za przeprowadzoną dobrze i nie wnosisz zastrzeżeń. teraz musisz uznać wynik kontroli i czekać na wysokość grzywny. Od momentu otrzymania zawiadomienia o wszczęciu postępowania masz 7 dni na odpowiedź. Jeśli posiadasz solidne argumenty nic nie stoi na przeszkodzie abyś ich użył. Co innego jeśli kontrola została przeprowadzona bezbłędnie i wina jest bezsporna. Zależy jaki ładunek wiozłeś czy był to żwir czy drewno. Jeśli żwir to czy naczepa posiadała grodzie zabezpieczające przed przesunięciem się ładunku ponieważ jasne jest, że w przypadku hamowania ładunek może się przesunąć. Jeśli zostanie wydana decyzja administracyjna zostanie Ci tylko odwołanie. Skoro przeważenie wynosiło 260 kg nie wiem jak mogło wyjść przekroczenie na napędowej o 1,48. Trzeba sprawdzić taryfikator i porównać z protokołem kontroli. Pozdrawiam |
Autor: | Cyryl [ 01 wrz 2011, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
oczywiście masa pojazdu może być niższa niż dopuszczalna, jednak naciski mogą być przekroczone znacznie. podczas pracy gdzie miałem styczność z transportem kruszywa na moim odcinku rozładowywało się do 800 samochodów na dobę. w czasie jazdy ładunek może się przesunąć, do przodu do tyłu, dowolnie. jednak jeżeli było tak nieznacznie przekroczona masa całego pojazdu w przypadku takim jak ten przekroczenia nacisku na oś należałoby w rubryce o jakiej wspominałem wpisać: "bezpośrednio przed kontrolą podczas jazdy byłem zmuszony do gwałtownego hamowania aby uniknąć wypadku" lub coś w tym rodzaju. nie ma żadnego wpisu znaczy że kierowca potwierdza i akceptuje wynik kontroli. nie ma tu żadnej logiki. przypomnę przypadek mojego kierowcy, który podczas kontroli nie mógł sobie przypomnieć gdzie wsadził licencję. inspektor ITD zakończył kontrolę, protokół został podpisany przez obie strony. kierowca odjechał 1km i przypomniał sobie, wrócił i pokazał tą licencję, ale protokół o braku licencji został zakończony. dodatkowo można sprawdzić czy na ten pojazd została wydana licencja w ministerstwie infrastruktury. jednak procedura została uruchomiona i mój szef chyba 2 razy jeździł do sądu w Opolu wyjaśniając sprawę. od tego czasu mija jakieś chyba 8 lat i nie wiem czy sprawa ostatecznie zostałą wyjaśniona. więc jeżeli kierowca podpisze protokół kontroli bez uwag to pozamiatane. |
Autor: | etransport [ 01 wrz 2011, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
Cytuj: oczywiście masa pojazdu może być niższa niż dopuszczalna, jednak naciski mogą być przekroczone znacznie.
To, że kierowca podpisze protokół nie oznacza, że przedsiębiorca godzi się z powstałymi naruszeniami. Niestety co województwo to inny obyczaj. Praktyki stosowania przepisów w województwach są rozbieżne. W przypadku braku wypisu z licencji o którym piszesz dokumenty należy okazać podczas kontroli. Skąd inspektor mógł wiedzieć czy kierowca miał ten wypis w pojeździe lub może ktoś mu ten wypis dowiózł?
podczas pracy gdzie miałem styczność z transportem kruszywa na moim odcinku rozładowywało się do 800 samochodów na dobę. w czasie jazdy ładunek może się przesunąć, do przodu do tyłu, dowolnie. jednak jeżeli było tak nieznacznie przekroczona masa całego pojazdu w przypadku takim jak ten przekroczenia nacisku na oś należałoby w rubryce o jakiej wspominałem wpisać: "bezpośrednio przed kontrolą podczas jazdy byłem zmuszony do gwałtownego hamowania aby uniknąć wypadku" lub coś w tym rodzaju. nie ma żadnego wpisu znaczy że kierowca potwierdza i akceptuje wynik kontroli. nie ma tu żadnej logiki. przypomnę przypadek mojego kierowcy, który podczas kontroli nie mógł sobie przypomnieć gdzie wsadził licencję. inspektor ITD zakończył kontrolę, protokół został podpisany przez obie strony. kierowca odjechał 1km i przypomniał sobie, wrócił i pokazał tą licencję, ale protokół o braku licencji został zakończony. dodatkowo można sprawdzić czy na ten pojazd została wydana licencja w ministerstwie infrastruktury. jednak procedura została uruchomiona i mój szef chyba 2 razy jeździł do sądu w Opolu wyjaśniając sprawę. od tego czasu mija jakieś chyba 8 lat i nie wiem czy sprawa ostatecznie zostałą wyjaśniona. więc jeżeli kierowca podpisze protokół kontroli bez uwag to pozamiatane. |
Autor: | Cyryl [ 02 wrz 2011, 5:33 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
niestety nie ma jak pisać odwołania, przekroczenie nacisku o 1,48t było i nie możemy tego podważyć. co napisać w odwołaniu? że nacisk był inny? oczywiście można pisać odwołanie, ale to strata czasu. |
Autor: | michal21980 [ 02 wrz 2011, 7:52 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
Tłumaczenie się że ładunek uległ przemieszczeniu odpada towar buł ułożony na paletach a konkretnie to był to transport z jajkami, kierowca podpisał protokół " nie wnoszę uwag i zastrzeżeń do ważenia , odmówiłem drugiego warzenia" |
Autor: | Mieciu [ 02 wrz 2011, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
Zasada jest ze protoklu sie nie podpisuje w takiej sytuacji. Nikt nie moze Cie zmusić do zlozenia podpisu a pracownika do odpowiadania w imieniu firmy tym bardziej! |
Autor: | michal21980 [ 03 wrz 2011, 9:02 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
OK. dzięki za rady ale czy jest sens w takiej sytuacji pisać wyjaśnienia wydaje mi się że te pisma są standardowe dla wszystkich czy się podpisało protokół czy nie, żądają ode mnie wszechstronnych i popartych dowodami wyjaśnień dotyczących stwierdzonych naruszeń zawartych w protokole kontroli |
Autor: | goldwine119 [ 08 wrz 2011, 9:44 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
teraz to już po herbacie. przyjąłes kopie protokołu kontroli i tam w lewym dolnym rogu jest rubryka: "uwagi kontrolowanego", którą zapewne zostawiłeś wolną. znaczy to, że uznałeś kontrolę za przeprowadzoną dobrze i nie wnosisz zastrzeżeń. teraz musisz uznać wynik kontroli i czekać na wysokość grzywny. _________________ coach outlet Coach Handbags Coach Factory Outlet |
Autor: | Cyryl [ 08 wrz 2011, 11:10 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
Cytuj: ...To, że kierowca podpisze protokół nie oznacza, że przedsiębiorca godzi się z powstałymi naruszeniami...
przy właściwej masie pojazdu i przekroczonym nacisku jedyne co można reklamować to przesunięcie towaru.i tutaj ciekawostka: kierowca przewożący nie wiedział że ma przesunięty ładunek na tyle aby zmienić nacisk na oś (nie napisał o tym w protokóle), a przedsiębiorca piszący odwołanie tydzień później lepiej wiedział od kierowcy co działo się na skrzyni ładunkowej? |
Autor: | kastyk [ 08 wrz 2011, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Przeładowany Samochód |
Cytuj: przy właściwej masie pojazdu i przekroczonym nacisku jedyne co można reklamować to przesunięcie towaru.(...)
A nie spowoduje to czasami "dołożenia" do kary naruszenia artykułu z ogólnie znanej ustawy, który mówi o zabezpieczaniu ładunku?
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |