wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=32374 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | etransport [ 06 wrz 2011, 15:05 ] |
Tytuł: | Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
Rozporządzenie 561/2006 (UE) dzienny czas prowadzenia pojazdu –oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku. Uploaded with ImageShack.us Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Uploaded with ImageShack.us Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. Uploaded with ImageShack.us tydzień - oznacza okres od godz. 00.00 w poniedziałek do godz. 24.00 w niedzielę, tygodniowy czas prowadzenia pojazdu - oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu tygodnia Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 90 godzin. Należy pamiętać, że każdy tydzień zazębia się z kolejnym co przedstawia poniższy schemat. Uploaded with ImageShack.us Częstym błędem popełnianym przy wyliczaniu jazdy dwutygodniowej jest przekonanie, że odpoczynek tygodniowy odcina jazdę dwutygodniową. Jeśli tak jak w podanym przykładzie kierowca w piątek uzyskał 90 godzin jazdy dwutygodniowej to w sobotę i niedzielę nie może prowadzić już pojazdu. Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | glaca [ 18 wrz 2011, 14:28 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
i przy ostatnim schemacie jest haczyk ponieważ jeśli zrobimy 45 i chcemy wyjechac w niedzielę w nocy to należy pamiętac że tacho cyfrowe pracuje w czasie UTC i nawet jeśli ruszymy w minutę po północy w poniedziałek to czas zostaje doliczony do poprzednich 90h i mamy problem na 1 lub 2h przekroczenia w zależności od aktualnie obowiązującej strefy czasowej |
Autor: | zzx [ 18 wrz 2011, 14:34 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
Cytuj: i przy ostatnim schemacie jest haczyk ponieważ jeśli zrobimy 45 i chcemy wyjechac w niedzielę w nocy to należy pamiętac że tacho cyfrowe pracuje w czasie UTC i nawet jeśli ruszymy w minutę po północy w poniedziałek to czas zostaje doliczony do poprzednich 90h i mamy problem na 1 lub 2h przekroczenia w zależności od aktualnie obowiązującej strefy czasowej
proponuję przeczytać tekst załączony do rysunku.
|
Autor: | glaca [ 18 wrz 2011, 14:37 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
proponuje najpierw mierc tacho cyfrowe a porem pouczac innych,ja tylko ostrzegam przed możliwym błędem i informacja ta przeznaczona jest dla użytkowników takiego sprzętu |
Autor: | zzx [ 18 wrz 2011, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
Cytuj: proponuje najpierw mierc tacho cyfrowe a porem pouczac innych,ja tylko ostrzegam przed możliwym błędem i informacja ta przeznaczona jest dla użytkowników takiego sprzętu
poczytaj tekst poniżej na temat czasu UTC.UTC - Universal Time Coordinated (GMT Greenwich Mean Time) - format czasu wykorzystywany w systemie tachografów cyfrowych. Czas UTC nie uwzględnia lokalnych zmian np. czasu letniego/zimowego. Wszystkie tachografy stosowane w Unii Europejskiej rejestrują czynności, sporządzają wydruki w tym samym czasie UTC. •w okresie letnim czas UTC = czas lokalny - 2 godz. np. jeżeli w Polsce jest godzina 14-ta wg czasu lokalnego to wg czasu UTC będzie to godzina 12-ta •w okresie zimowym czas UTC = czas lokalny - 1 godz. np. jeżeli w Polsce jest godzina 14-ta wg czasu lokalnego to wg czasu UTC będzie to godzina 13-ta Ustawianie czasu UTC przeprowadza tachnik warsztatu podczas kalibracji tachografu posługując się kartą warsztatową. W celu ograniczenia manipulacji kierowca ma możliwość przestawienia plus/minus 1 minutę na tydzień. Jeżeli różnica wynosi wiecej niż 20 minut tachograf powinien być przestawiony przez technika. Tachografy cyfrowe mogą pokazywać czas lokalny, dla odróżnienia czas lokalny na wyświetlaczu może być oznaczony kropką. Kierowca ma możliwość dowolnego ustawienia czasu lokalnego w tachografie, nie musi jednak tego robić, gdyż nie ma to wpływu na dane rejestrowane w pamięci tachografu. |
Autor: | glaca [ 18 wrz 2011, 15:04 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
człowieku tłumaczę jak chłopu na roli że właśnie z tego powodu jeśli ruszysz minutę północy to tacho jest jeszcze w poprzednim tygodniu i zaliczy ci czas prowadzenia powyżej 90h, na wydruku na samym dole gdzie sa drukowane zdarzenia bedzie to odnotowane jako przekroczenie czasu jazdy, jeśli tak jak na obrazku będzie to 36h to tam będzie napisane 38h, spróbuj kiedys |
Autor: | zzx [ 18 wrz 2011, 15:08 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
nie bardzo cię rozumiem . jeżeli stosujesz różne jednostki czasu to zawsze się pomylisz jeżeli zawsze będziesz stosował czas utc nie ma możliwości pomyłki tak samo jest w przypadku czasu zegarowego (takiego z normalnego zegarka) jeżeli będziesz się do niego stosował zawsze będzie dobrze, ale w przypadku cyfrówek lepiej stosować czas utc. |
Autor: | glaca [ 18 wrz 2011, 15:09 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
pomużcieeeeeeeeeeeeeeeeee |
Autor: | albertmor [ 18 wrz 2011, 18:12 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
Cytuj: pomużcieeeeeeeeeeeeeeeeee
Spróbuje Jeżeli zakończyłeś jazdę np.w piątek o godz.15,a czas jazdy z dwóch tygodni wynosi 90godz. To teoretycznie możesz jechać po pauzie 45 godz. Ale nie możesz ruszyć np. w niedziele o godz.20,bo to jest jeszcze stary tydzień do którego doliczą Ci się godz.jazdy. I tu kolega glaca słusznie zauważył,że jeżeli ruszysz w nowym tyg.w poniędziałek o godz.0:00 (czyli w niedziele o 24:00)czasu zegarowego(lokalnego w Polsce) to według tachografu (który zawsze liczy wg.czasu UTC) będzie jeszcze niedziela godz.22:00 i doliczy Ci 2godz.do poprzedniego tygodnia i w ten sposób przekroczysz czas jazdy w okresie dwutygodniowym. Bardziej łopatologicznie nie umiem tego wyjaśnić. |
Autor: | zzx [ 18 wrz 2011, 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
Cytuj: Cytuj: pomużcieeeeeeeeeeeeeeeeee
Spróbuje Jeżeli zakończyłeś jazdę np.w piątek o godz.15,a czas jazdy z dwóch tygodni wynosi 90godz. To teoretycznie możesz jechać po pauzie 45 godz. Ale nie możesz ruszyć np. w niedziele o godz.20,bo to jest jeszcze stary tydzień do którego doliczą Ci się godz.jazdy. I tu kolega glaca słusznie zauważył,że jeżeli ruszysz w nowym tyg.w poniędziałek o godz.0:00 (czyli w niedziele o 24:00)czasu zegarowego(lokalnego w Polsce) to według tachografu (który zawsze liczy wg.czasu UTC) będzie jeszcze niedziela godz.22:00 i doliczy Ci 2godz.do poprzedniego tygodnia i w ten sposób przekroczysz czas jazdy w okresie dwutygodniowym. Bardziej łopatologicznie nie umiem tego wyjaśnić. chodzi o to że wszystkie operacje powinienes mieś w/g jednej jednostki czasowej a nie mieszac czas UTC z tachografu ( z czasem lokalnym)- w tym podanym przykładzie zakończysz o 13 czasu UTC i bedzie to 15 czasu lokalnego i o tym trzeba pamiętać. |
Autor: | albertmor [ 18 wrz 2011, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
Cytuj:
chodzi o to że wszystkie operacje powinienes mieś w/g jednej jednostki czasowej a nie mieszac czas UTC z tachografu ( z czasem lokalnym)
Idąc Twoim tokiem rozumowania,to ktoś może się sugerować tylko i wyłącznie czasem lokalnym i będzie miał zonga podczas kontroli. Bo tak jakby patrzył tylko na czas lokalny to wg.Twojej teorii będzie mógł ruszyć w niedziele o 24:00 czasu lokalnego. I w takim przypadku przekroczy czas jazdy w okresie dwutygodniowym o 2 godz.Nie można posługiwać się tylko takim,lub takim czasem. Np.wypisując urlopówkę posługujesz się czasem lokalnym,a w/w przykładzie musisz popatrzeć na czas UTC. |
Autor: | zzx [ 18 wrz 2011, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
popatrz na wyjaśnienie problemu tu: http://www.sofiba.pl/tachografy-cyfrowe ... rowym.html za www.sofiba.pl może jeszcze cos takiego was przekona; W tachografie musi być ustawiony czas lokalny. Na wydrukach masz zawsze UTC. Inspektorzy sami sobie odejmą/dodadzą odpowiednie godziny na podstawie kraju, w którym firma ma siedzibę. |
Autor: | albertmor [ 18 wrz 2011, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
zzx ja to wiem,Ty też to wiesz,kolega glaca też to wie. Rozchodziło się tylko o konkretny przykład podany przez glace,żeby "świeżak"(osoba która zaczyna jazdę na tachografie cyfrowym) miała na uwadze różnicę pomiędzy czasem UTC,a czasem lokalnym,bo w tym konkretnym przypadku można strzelić gafę,która będzie kosztowna podczas ewentualnej kontroli. |
Autor: | zzx [ 18 wrz 2011, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: Dzienny czas prowadzenia pojazdu (tygodniowy i 2t.- poradnik |
jest jeszcze jedno proste załatwienie problemu: rozpoczynanie roboty np.o 7 rano wtedy żadne utc i lokalne nie imaja się kierowcy i kończenie pracy w tygodniu w piątek np.o 18. problem z głowy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |