Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 gru 2011, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

Panowie mam problem z pompką podnoszenia kabiny- kiedy chcę podnieść muszę dolewać oleju, kiedy opuszczam przy samym dole kabina zaczyna opadać i wyrzuca olej przez korek, zaobserwowałem też bańki powietrza wydobywające sie z oleju przez korek. czy to będzie wina popsutej pompki czy też układ jest zapowietrzony, jeśli tak to jak go odpowietrzyć? pozdrawiam.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 19 gru 2011, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Chyba układ bedzie zapowietrzony. Odpowietrza się przez podniesienie na maxa (aż się wywali sama do końca), i opuszczenie. Dla pewności zrób tak ze 3 razy.
Powinno byc dobrze.

Jest jeszcze opcja, że za dużo dolewasz płynu i wywala nadmiar. Jakieś 80% objetości pompki to poprostu zbiorniczek wyrównawczy, może nadmiar sie nie mieści.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 gru 2011, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

dolewam po troszku tak aby tylko podnieść kabinę
a kiedy ją opuszczam wywala go dużo więcej niż kazda porcja dolewania płynu. albo inaczej
opuszczam kabinę- wywali płyn zbiorniczek jest pełny na maxa- nie podniosę na nim kabiny do końca:/

problem z pompką wystepował od początku, czy jest opcja założenia pompki od innej kabiny ?

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 19 gru 2011, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Staly punkt programu w scani. Wyglada na to ze pompka do wymiany. Czesto problemy z podniesiem kabiny sa spowodowane rowniez wyciekami z silownika.


Post Wysłano: 19 gru 2011, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

http://moto.allegro.pl/pompa-pompka-pod ... 18584.html ma ktoś doświadczenia z taką pompą ? warto to kupić? w kazdym sklepie mi to proponowano ale sie zastanawiam jeszcze nad używką ze szrotu? tanio coś mi się widzi:) w Vestertruck 290zł powiedział mi.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 19 gru 2011, 23:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Zaryzykuj. Cena nie jest wysoka, nie masz duzo do stracenia. Z doswiadczenia wiem ze pompkach z tej polki cenowej 1 na 10 jest wadliwa wiec szanse na trafienie dobrej sa w okolicach 90%. W razie czego oryginalna pompke w serwisie mozesz nabyc za ok 2000 tys zl. Ja akurat pomki do Scani biore z Opoltransu i z reguly jest wszystko ok.


Post Wysłano: 20 gru 2011, 0:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

a kupie ją faktycznie wiele nie ma do stracenia, jak bedzie nie sprawna to jakaś tam gwarancja chyba jest.
w opoltransie widzę w katalogu online niby ich "mega"
http://sklep.opoltrans.com.pl/thumb.php ... 01775Z.jpg

z wyglądu taka sama jak te z allegro. tylko ze 360zł
zamawiam na alledrogo - stówka drogą nie chodzi:)

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 20 gru 2011, 0:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Szukaj Iveco eurotech, Renault menager, magnum, major. Pasują na 100%

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 gru 2011, 1:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

ja brałem z autos-u- chodzi:)


Post Wysłano: 21 gru 2011, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2009, 19:46
Posty: 45
GG: 0

Pompka na sto procent. Wszystkie reperaturki na ogół nie działają albo działają na dzień lub dwa. Używka pomoże ale na jak długo???
Nowa droga ale efekt pewny. Pozdrawiam. Roman.


Post Wysłano: 29 gru 2011, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

dzisiaj przystąpiłem do montażu pompki i się rozczarowałem. Pompka nie pasowała do samochodu- zbiorniczek wadził o uchwyt mocujący błotnik wiec postanowiłem nawiercić nowe otwory. kiedy je nawierciłem okazało się ze rozstaw otworów w pompce jest inny... wiec znowu przeróbki mocowania. kiedy juz zdołałem ją przykręcić pozakręcałem przewody i pompuję i dziwne rzeczy zaczęły się robić - siłownik od podnoszenia kabiny się wysuwał natomiast kabina się nie podnosiła, tak jakby zabezpieczenia nie puszczały :/ myślałem ze możne się pomyliłem z przewodami ale po zamianie nic nowego się nie stało. druga sprawa, chciałem zeby siłownik cofnął sie do pierwotnej pozycji ale po przestawieniu na funkcję opuszczania niestety się nie cofał. Popuściłem jeden z przewodów, olej zaczął wyciekać pod ciśnieniem i siłownik wrócił na swoje miejsce. Później zmieniłem na starą oryginalną pompkę i podobny motyw tylko na starej po przełączeniu na funkcję opuszczania siłownik wracał na swoje miejsce. czy ktoś miał podobny przypadek? ale jestem wku.... :/

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 29 gru 2011, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
dzisiaj przystąpiłem do montażu pompki i się rozczarowałem. Pompka nie pasowała do samochodu- zbiorniczek wadził o uchwyt mocujący błotnik wiec postanowiłem nawiercić nowe otwory. kiedy je nawierciłem okazało się ze rozstaw otworów w pompce jest inny... wiec znowu przeróbki mocowania. kiedy juz zdołałem ją przykręcić pozakręcałem przewody i pompuję i dziwne rzeczy zaczęły się robić - siłownik od podnoszenia kabiny się wysuwał natomiast kabina się nie podnosiła, tak jakby zabezpieczenia nie puszczały :/ myślałem ze możne się pomyliłem z przewodami ale po zamianie nic nowego się nie stało. druga sprawa, chciałem zeby siłownik cofnął sie do pierwotnej pozycji ale po przestawieniu na funkcję opuszczania niestety się nie cofał. Popuściłem jeden z przewodów, olej zaczął wyciekać pod ciśnieniem i siłownik wrócił na swoje miejsce. Później zmieniłem na starą oryginalną pompkę i podobny motyw tylko na starej po przełączeniu na funkcję opuszczania siłownik wracał na swoje miejsce. czy ktoś miał podobny przypadek? ale jestem wku.... :/
Bo masz zapowietrzony układ :!: i trzymają zaworki w siłowniku, takie zabezpieczenie żeby w razie w.... kabina na głowę ci nie spadła jak np pęknie przewód
Trzeba odpowietrzyć układ odkręcając przewód przy siłowniku lub nieco dłużej:
Ustawiasz na ponoszenie pompujesz do momentu aż przestanie się podnosić kabina lub stanie w miejscu pompka, przestawiasz na opuszczanie robisz 3-4 ruchy pompką i z powrotem ustawiasz na podnoszenie.
Jeśli wystąpi problem przy opuszczaniu trzeba dokonać analogicznej procedury jak wyżej, tylko przełączać na podnoszenie pomkę

Podobnie miałem jak pękł mi przewód to jakoś podniosłem kabinę ale już nadu nie poszła :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 gru 2011, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

tylko ze mnie kabina w ogóle się nie podnosi ale siłownik się wysuwa do pewnego momentu. tak jak pisałem wydaje mi się ze się nie zwalnia blokada kabiny.

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 29 gru 2011, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

a sprawdziles czy zwalnia blokade??

silowniki odblokowujace masz w tylnych zamkach. Czesto albo leci z nich olej albo po prostu same zamki sa zapieczone. W razie czego pomoz sobie breszka albo mlotkiem. Jak to jest ciagnik to nie ma wiekszego problemu. Natomiast jak skrzynia to juz jest troche gorzej. Widzisz, Scania to taka kur.. z tym podnoszeniem kabiny. Ma najgorsze rozwiaznie z jakim sie spotkalem. Najgorsze ze np w R czy nawet w nowej R nic z tym nie poprawili. Wg mnie powinny byc tam 2 silowniki tak jak w Magnum i problemu by nie bylo w ogole.


Post Wysłano: 29 gru 2011, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak jest zapowietrzony układ, też może nie otworzyć zamków, jak masz dojście do przewodów przy zamkach to spróbuj poluzować przewód i pompuj aż zacznie lecieć olej z przewodu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 gru 2011, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

moze sie nie znam ale "klika" tych pompek wymienilem i nie slyszalem o dopowietrzaniu ukladu.

Ale co ci szkodzi sprawdzic ;)


Post Wysłano: 29 gru 2011, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Układ podnoszenia kabiny to chyba w każdym autku śliski temat jest. Ja to czego nie kupię, to zaraz padają pompki, przewody, siłowniki.

Jeśli pamięć mnie nie myli, to na podnoszeniu płyn ma lecieć z jednego, a na opuszczaniu z dwóch naraz (ale nie jestem pewien). Tak wiem, ze to dziwne, ale tak ma być. Jeśli tak jest to pompka jest dobra, i porblem tkwi w układzie. Najprędzej to jest on zapowietrzony. Odpowietrza się (ja tak robię, bo szkół jest kilka) podnosząc na opór i opuszczając kilka razy.

Kiedyś kabina mi nie chciała opaść, zatrzymała się tak z 1,5m nad ramą i stała tak 1,5 dnia. Ja w tym czasie wymieniałem wszystko po kilka razy. Przyczyną była kuleczka metalowa, w jednym z nypli, która blokowała powrót płynu do pompki.
Do dziś nie wiem skąd się tam wzięła, ani czy ma tam być. Wyjąłem ją, i działa do dziś.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 gru 2011, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Weź breszke(łom, albo inne narzędzie tego typu) i podważ kabinę(wyrwij z zamków), kiedyś też lamentowałem nad kabiną i taki manewr pomógł.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 29 gru 2011, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pewnie wyleciała kulka z zaworka który jest wkręcony w siłownik, tylko że czasami nie chce kabina pójść maksymalnie tylko stanie np w połowie i też pół dnia nad tym myślałem. Odkręcałem tu i tam przewody i nic to nie dawało :] Jak się udało podnieść do końca to połowa sukcesu potem trzeba podnieść z 2-3 razy do końca i powinno być dobrze
Z pompki może lecieć z dwóch otworów bo się olej przelewa w środku zbiorniczka ale tłoczenie jest zawsze z jednej strony zależnie w jakiej pozycji jest zawór ustawiony

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 gru 2011, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

spróbuję z tą breszką ale nie sądze zeby to było zapieczone bo w tamtym tygodniu dzwigałem kabinę do góry, siłownik się wysuwa czuję ze dźwignia podnoszenia stawia duży opór płyn nie ma się gdzie podziać, jak bym wiedział ze sobie narobię tyle problemów to bym pozostał przy starej rzygającej pompce, bynajmniej na razie :[ jutro jeszcze jeden kurs, w sobotę pokombinuje z tymi blokadami kabiny albo wezwę jakiegoś Fachurę bo to nie na moje nerwy

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: