wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33841
Strona 1 z 1

Autor:  DanielC [ 31 gru 2011, 1:20 ]
Tytuł:  Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

witam, czy może mi ktoś znający temat opowiedzieć jak wygląda kwestia wymaganych dokumentów, szkoleń itd zeby polak ale z angielskim prawkiem mógł podjąć prace w polsce, ze znajomym wyszla taka rozmowa, ze on w agngli nie potrzebuje ang odpowiednika naszej kwalifikacji wstepnej itd. Jak to jest?

Autor:  RadekNet [ 31 gru 2011, 11:18 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Juz ktos tu o to pytal ... kwalifikacje miec musisz (u nich nazywa sie to CPC) na dokladniej tej samej zasadzie co w reszcie Europy.

Autor:  scotlanddriver [ 31 gru 2011, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Juz ktos tu o to pytal ... kwalifikacje miec musisz (u nich nazywa sie to CPC) na dokladniej tej samej zasadzie co w reszcie Europy.
BZDURA :!:

Jesli juz to "Driver CPC", samo "CPC" to w skrocie uprawnienia managera transportu (miedzy innymi ja je mam :> ).
Jesli masz prawo jazdy kategorii C lub C+E i kurs na nie ukonczyles po 10 wrzesnia 2009 to musisz posiadac Driver CPC (robisz to w tej chwili razem z kursem na prawo jazdy).
Jesli masz prawojazdy kat. C lub C+E z przed tej daty to masz czas na zrobienie tego swistka do 10 wrzesnia 2014 a w przypadku kat D lub D+E do 10 wrzesnia 2013, po tej dacie za brak tego dokumentu 1000 pounds mandat (nawet jesli zapomnisz) co wedlug mnie jest totalna bzdura bo prawa jazdy nie musze miec przy sobie mam 7 dni na dostarczenie go na komisariat policji i 10 dni na dostarczenie go do Traffic Area Office po kontroli Vosa.

W tej chwili jedynym dokumentem jaki wiekszosc kierowcow musi posiadac to tylko prawo jazdy (ale nie koniecznie przy sobie).

Na koniec taka ciekawostka :wink: , malo kto wie ze w UK kierowca posiadajacy prawo jazdy kat C moze prowadzic autobus.
Musza byc oczywiscie spelnione odpowiednie warunki:
- trzeba posiadac prawo jazdy kat.C co najmiej dwa lata
- autobus bez pasazerow (nawet jednego - w ciezarowce mozna miec pasazera)
- autobus jest uszkodzony lub po wypadku i prowadzisz go do naprawy lub jest juz po naprawie i prowadzisz go do stacji diagnostycznej na przeglad lub do bazy po przegladzie.
Jest to dobre dla mechanikow.

Autor:  RadekNet [ 31 gru 2011, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Cytuj:
Juz ktos tu o to pytal ... kwalifikacje miec musisz (u nich nazywa sie to CPC) na dokladniej tej samej zasadzie co w reszcie Europy.
BZDURA :!:

Jesli juz to "Driver CPC", samo "CPC" to w skrocie uprawnienia managera transportu (miedzy innymi ja je mam :> ).
Masz racje - "bzdura", ze nie samo CPC a Driver CPC. Moj skrot myslowy.
Cytuj:
Jesli masz prawo jazdy kategorii C lub C+E i kurs na nie ukonczyles po 10 wrzesnia 2009 to musisz posiadac Driver CPC (robisz to w tej chwili razem z kursem na prawo jazdy).
Tu widze, ze moja bzdura pokrywa sie z Twoja prawda.
Cytuj:
Jesli masz prawojazdy kat. C lub C+E z przed tej daty to masz czas na zrobienie tego swistka do 10 wrzesnia 2014 a w przypadku kat D lub D+E do 10 wrzesnia 2013, po tej dacie za brak tego dokumentu 1000 pounds mandat (nawet jesli zapomnisz) co wedlug mnie jest totalna bzdura bo prawa jazdy nie musze miec przy sobie mam 7 dni na dostarczenie go na komisariat policji i 10 dni na dostarczenie go do Traffic Area Office po kontroli Vosa.
Czyz to sie nie zbiega w czasie, kiedy i w reszcie Europy musisz miec "odrobione" szkolenia na KW/Driver CPC? O ile sie nie myle wszystko sie rozbija o unijna dyrektywe 2003/59/EC.
Cytuj:
W tej chwili jedynym dokumentem jaki wiekszosc kierowcow musi posiadac to tylko prawo jazdy (ale nie koniecznie przy sobie).
Polprawda.

Autor:  scotlanddriver [ 31 gru 2011, 13:22 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Juz ktos tu o to pytal ... kwalifikacje miec musisz (u nich nazywa sie to CPC) na dokladniej tej samej zasadzie co w reszcie Europy.
BZDURA :!:

Jesli juz to "Driver CPC", samo "CPC" to w skrocie uprawnienia managera transportu (miedzy innymi ja je mam :> ).
Masz racje - "bzdura", ze nie samo CPC a Driver CPC. Moj skrot myslowy.
Cytuj:
Jesli masz prawo jazdy kategorii C lub C+E i kurs na nie ukonczyles po 10 wrzesnia 2009 to musisz posiadac Driver CPC (robisz to w tej chwili razem z kursem na prawo jazdy).
Tu widze, ze moja bzdura pokrywa sie z Twoja prawda.
Pytanie odnosilo sie do niego, niewiadomo kiedy zrobil prawo jazdy :wink:
Cytuj:
Cytuj:
Jesli masz prawojazdy kat. C lub C+E z przed tej daty to masz czas na zrobienie tego swistka do 10 wrzesnia 2014 a w przypadku kat D lub D+E do 10 wrzesnia 2013, po tej dacie za brak tego dokumentu 1000 pounds mandat (nawet jesli zapomnisz) co wedlug mnie jest totalna bzdura bo prawa jazdy nie musze miec przy sobie mam 7 dni na dostarczenie go na komisariat policji i 10 dni na dostarczenie go do Traffic Area Office po kontroli Vosa.
Czyz to sie nie zbiega w czasie, kiedy i w reszcie Europy musisz miec "odrobione" szkolenia na KW/Driver CPC? O ile sie nie myle wszystko sie rozbija o unijna dyrektywe 2003/59/EC.
No i co z tego? Ja na chwile obecna mam tylko prawo jazdy i to bez zadnych kodow czy cos takiego.
Cytuj:
Cytuj:
W tej chwili jedynym dokumentem jaki wiekszosc kierowcow musi posiadac to tylko prawo jazdy (ale nie koniecznie przy sobie).
Polprawda.
No dobra digicard lub tarczki do tachografu i nic po za tym!

Autor:  RadekNet [ 31 gru 2011, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Mam dziwne wrazenie, ze obaj ruszylismy temat jednostronnie - ja nowe prawo jazdy, Ty stare prawo jazdy ;)

Ale w sumie drugie pytanie wciaz wisi w powietrzu - czy z Twoim prawem jazdy (bez "kodu") moze Cie zatrudnic polski pracodawca? W koncu w Polsce przed kwalifikacja byl przewoz rzeczy...

Autor:  scotlanddriver [ 31 gru 2011, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Mam dziwne wrazenie, ze obaj ruszylismy temat jednostronnie - ja nowe prawo jazdy, Ty stare prawo jazdy ;)

Ale w sumie drugie pytanie wciaz wisi w powietrzu - czy z Twoim prawem jazdy (bez "kodu") moze Cie zatrudnic polski pracodawca? W koncu w Polsce przed kwalifikacja byl przewoz rzeczy...
Kiedys mialem "Swiadectwo Kwalifikacji" taka mala karta jak prawo jazdy ktora stracilo waznosc kilka lat temu, nigdy nie mialem zadnego kodu w prawie jazdy (wiele razy czytalem na forum ze jest cos takiego w Polsce), wiec wydaje mi sie ze z moim prawem jazdy mialbym problem w Polsce z podjeciem pracy jako kierowca - ale w polskich przepisach to dobrze obeznany jest Cyryl ja sie znam na brytyjskich i w nich moge pomoc.
Pozdrawiam i zycze Szczesliwego Nowego Roku :D

Autor:  orys [ 31 gru 2011, 15:47 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Cytuj:
Juz ktos tu o to pytal ... kwalifikacje miec musisz (u nich nazywa sie to CPC) na dokladniej tej samej zasadzie co w reszcie Europy.
BZDURA :!:

Jesli juz to "Driver CPC", samo "CPC" to w skrocie uprawnienia managera transportu (miedzy innymi ja je mam :> ).
Zaiste bzdura. CPC to znaczy Certificate of Proffesional Competence (czyli świadectwo kwalifikacji zawodowej w wolnym tłumaczeniu) ale wcale nie musi być z transportu. Może być np. z bezpieczeństwa sieci komputerowych albo z szydełkowania ;-) My sobie tak mowimy w branży, bo dla nas to jest domyślnie transport, ale inne branże też mają swoje CPC.
Cytuj:
Na koniec taka ciekawostka :wink: , malo kto wie ze w UK kierowca posiadajacy prawo jazdy kat C moze prowadzic autobus.
Musza byc oczywiscie spelnione odpowiednie warunki:
- trzeba posiadac prawo jazdy kat.C co najmiej dwa lata
- autobus bez pasazerow (nawet jednego - w ciezarowce mozna miec pasazera)
- autobus jest uszkodzony lub po wypadku i prowadzisz go do naprawy lub jest juz po naprawie i prowadzisz go do stacji diagnostycznej na przeglad lub do bazy po przegladzie.
Jest to dobre dla mechanikow.
...warunkiem koniecznym jest bycie zatrudnionym w odpowiednim miejscu ;-)

Natomiast można jeszcze prowadzić autobus mając jedynie prawo jazdy kategorii B: jeżeli autobus jest zabytkowy (starszy bodaj niż 1984), nie robi się tego "for hire or reward" czyli na tym nie zarabia, i jednorazowo autobusem nie jedzie więcej niż 9 osób wliczając kierowcę. ;-)

Autor:  scotlanddriver [ 31 gru 2011, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Cytuj:
Na koniec taka ciekawostka :wink: , malo kto wie ze w UK kierowca posiadajacy prawo jazdy kat C moze prowadzic autobus.
Musza byc oczywiscie spelnione odpowiednie warunki:
- trzeba posiadac prawo jazdy kat.C co najmiej dwa lata
- autobus bez pasazerow (nawet jednego - w ciezarowce mozna miec pasazera)
- autobus jest uszkodzony lub po wypadku i prowadzisz go do naprawy lub jest juz po naprawie i prowadzisz go do stacji diagnostycznej na przeglad lub do bazy po przegladzie.
Jest to dobre dla mechanikow.
...warunkiem koniecznym jest bycie zatrudnionym w odpowiednim miejscu ;-)
Jak np warsztat lub firma transportowa ktora prowadzi naprawy na zlecenie - nie koniecznie firma musi byc powiazana z transportem osobowym :wink: .
Cytuj:
Drivers who have held categogy C entitlement for at latest two years can drive a vehicle in category D, but only if it is damaged or defective and is being driven to a place of repair or road tested following repair or inspection and provided it is not carrying passengers
Cytuj:
Natomiast można jeszcze prowadzić autobus mając jedynie prawo jazdy kategorii B: jeżeli autobus jest zabytkowy (starszy bodaj niż 1984), nie robi się tego "for hire or reward" czyli na tym nie zarabia, i jednorazowo autobusem nie jedzie więcej niż 9 osób wliczając kierowcę. ;-)
Oczywiscie masz racje, ale trzeba posiadac prawo jazdy wydane do 31 grudnia 1996 lub jesli po tej dacie to musisz miec wpisany kod 101 (tak samo sie dzieje gdy wymieniasz stare prawo jazdy na nowe plastikowe) - znajomy to zalatwial jakis czas temu kosztowalo go to 22 pounds w DVLA i wydaja bez problemowo ale gdy jej niemasz to jak jazda bez uprawnien :/ .
Cytuj:
Until 31 December 1996 drivers passing thier car test (category B) also gained automatic entitlement to drive vehicles up to 7.5 tonnes,minibuses and to draw trailers over 750kg without taking a further test. These entitlements will continue to be valid until expiry, but they have limiting category restriction (107 and 101). A car test passed on or after 1 January 1997 only entitles you to drive a vehicle up to category B.
code 101 - vehicle may not be used for hire or reward
code 107 - restricted to a total combination mam of not more than 8.250kgs over 7.5 tonnes.

Autor:  orys [ 01 sty 2012, 2:51 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Jak np warsztat lub firma transportowa ktora prowadzi naprawy na zlecenie - nie koniecznie firma musi byc powiazana z transportem osobowym :wink: .
Cytuj:
Drivers who have held categogy C entitlement for at latest two years can drive a vehicle in category D, but only if it is damaged or defective and is being driven to a place of repair or road tested following repair or inspection and provided it is not carrying passengers
Tak, ale tu patrzysz w złym miejscu, to o czym ja mowię wynika z kwestii ubezpieczeniowych.
Cytuj:
Oczywiscie masz racje, ale trzeba posiadac prawo jazdy wydane do 31 grudnia 1996 lub jesli po tej dacie to musisz miec wpisany kod 101 (tak samo sie dzieje gdy wymieniasz stare prawo jazdy na nowe plastikowe) - znajomy to zalatwial jakis czas temu kosztowalo go to 22 pounds w DVLA i wydaja bez problemowo ale gdy jej niemasz to jak jazda bez uprawnien :/ .
Cytuj:
Until 31 December 1996 drivers passing thier car test (category B) also gained automatic entitlement to drive vehicles up to 7.5 tonnes,minibuses and to draw trailers over 750kg without taking a further test. These entitlements will continue to be valid until expiry, but they have limiting category restriction (107 and 101). A car test passed on or after 1 January 1997 only entitles you to drive a vehicle up to category B.
code 101 - vehicle may not be used for hire or reward
code 107 - restricted to a total combination mam of not more than 8.250kgs over 7.5 tonnes.
[/quote]

Tu też mowisz o czymś innym - to o czym Ty mówisz to jest kwestia tego, że oni do 1006 roku mieli stare kategorie prawa jazdy - dziś de facto te prawka są powymieniane i tacy ludzie mają w nich wpisany zestaw B C1 D1. Natomiast to co ja mówię o autobusach jest w przepisach gdzieś indziej, ale nie chce mi się teraz szukać ;-)

Chodzi o to, że nawet z prawdziwym B możesz jeździć na przykład zabytkowym Routemasterem jeśli spełniasz warunki o ktorych mówię. Podobnie jak bodajże możesz jeździć parową ciężarówką itp.

Podobnie jak mało kto wie, ale posiadacz polskiego prawa jazdy kat B może jeździć ciągnikiem rolniczym bez przyczepy ;-)

Autor:  scotlanddriver [ 01 sty 2012, 14:26 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Cytuj:
Jak np warsztat lub firma transportowa ktora prowadzi naprawy na zlecenie - nie koniecznie firma musi byc powiazana z transportem osobowym :wink: .
Cytuj:
Drivers who have held categogy C entitlement for at latest two years can drive a vehicle in category D, but only if it is damaged or defective and is being driven to a place of repair or road tested following repair or inspection and provided it is not carrying passengers
Tak, ale tu patrzysz w złym miejscu, to o czym ja mowię wynika z kwestii ubezpieczeniowych.
Eee, nie jest az tak zle :wink:
Prowadzac firme transportowa i majac przy tym warsztat prowadzacy naprawy dla innych firm transportowych i nie tylko, dla wlasnego bezpieczenstwa lub spokoju powinienes posiadac nie tylko standardowe ubezpieczenia zwiazane z transportem ale takze "Professional Indemnity Insurance" ktore czesto dostajesz w pakiecie bez wiekszych kosztow.
W momencie gdy ktos ma wypadek i policja wreczy kierowcy "Prohibition Notice PG9" oraz "Form PG 9B(Exemption Notice)" ktora da prawo na wykorzystanie powyzszego przepisu bez dodatkowych kosztow ale w terminie do 10 dni, jesli przekroczysz ten termin lub kierowca nie otrzymal formy PG 9B lub w danym przypadku nie zezwala ona na ten przepis musisz zorganizowac lawete lub twoj warsztat musi posiadac "trade plates" i w tym przypadku tak jak mowisz ubezpieczenie jest delikatnie mowiac ... drogie :> .

Autor:  scotlanddriver [ 01 sty 2012, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Roznice i podobienstwa w wymaganiach miedzy PL a GB

Cytuj:
Cytuj:
Oczywiscie masz racje, ale trzeba posiadac prawo jazdy wydane do 31 grudnia 1996 lub jesli po tej dacie to musisz miec wpisany kod 101 (tak samo sie dzieje gdy wymieniasz stare prawo jazdy na nowe plastikowe) - znajomy to zalatwial jakis czas temu kosztowalo go to 22 pounds w DVLA i wydaja bez problemowo ale gdy jej niemasz to jak jazda bez uprawnien :/ .
Cytuj:
Until 31 December 1996 drivers passing thier car test (category B) also gained automatic entitlement to drive vehicles up to 7.5 tonnes,minibuses and to draw trailers over 750kg without taking a further test. These entitlements will continue to be valid until expiry, but they have limiting category restriction (107 and 101). A car test passed on or after 1 January 1997 only entitles you to drive a vehicle up to category B.
code 101 - vehicle may not be used for hire or reward
code 107 - restricted to a total combination mam of not more than 8.250kgs over 7.5 tonnes.
Tu też mowisz o czymś innym - to o czym Ty mówisz to jest kwestia tego, że oni do 1006 roku mieli stare kategorie prawa jazdy - dziś de facto te prawka są powymieniane i tacy ludzie mają w nich wpisany zestaw B C1 D1. Natomiast to co ja mówię o autobusach jest w przepisach gdzieś indziej, ale nie chce mi się teraz szukać ;-)

Chodzi o to, że nawet z prawdziwym B możesz jeździć na przykład zabytkowym Routemasterem jeśli spełniasz warunki o ktorych mówię. Podobnie jak bodajże możesz jeździć parową ciężarówką itp.

Podobnie jak mało kto wie, ale posiadacz polskiego prawa jazdy kat B może jeździć ciągnikiem rolniczym bez przyczepy ;-)
Nie wszyscy maja wymienione stare prawa jazdy na nowe plastiki :wink: np. jeden z naszych kierowcow David ma jeszcze stara ksiazeczke (fakt faktem ze odchodzi w tym roku na emetyture i dlatego go nie wymienial) a w niej ma jeszcze stare kategorie :wink: :
D - dzisiejsze A
A - dzisiejsze B, C1, D1(101), B+E, C1+E(107), D1+E
HGV2 - dzisiejsze C
HGV1 - dzisiejsze C+E

Szczerze mowiac moja wiedza o zabytkach konczy sie na naszej firmowej 4 osiowej SCANI P380 z 2005 :wink: , ale naszczescie jest to jej ostatni rok i czerwcu sie jej pozbywamy - jest juz zbyt awaryjna i nie oplaca sie jej juz trzymac :/ .
Pozdrawiam w Nowym Roku i zycze wiele szczescia :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/