wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Scania R800
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34028
Strona 1 z 1

Autor:  NorbertMaska1 [ 13 sty 2012, 12:16 ]
Tytuł:  Scania R800

http://www.youtube.com/watch?v=MnyKNquO ... re=related

Ktoś słyszał o takim wynalazku ? To ma być produkowane czy to tylko prototyp ? . Skoro Mercedes posunął się tak daleko to czemu miała by to nie zrobić Scania ? ;] Pozdro!
Jak było to najmocniej przepraszam.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 13 sty 2012, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

To jest fotoszopka zwykła. A jeżeli chodzi o moc - http://www.youtube.com/watch?v=lvX7ySpN ... 00bumNTTQc 750 z standardowych 460 .

Autor:  Leszek [ 13 sty 2012, 13:04 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Też mi to wygląda na jakieś zabawy programem graficznym niż na koncepcyjny samochód.

Autor:  DamLen [ 13 sty 2012, 16:18 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

To jest wytwór fantazji jakiegoś turka, na tym kanale jest też Scania R1000 i jakiś inny concept truck.

Autor:  NorbertMaska1 [ 13 sty 2012, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Cytuj:
To jest wytwór fantazji jakiegoś turka, na tym kanale jest też Scania R1000 i jakiś inny concept truck.
Ta R1000 nawet daje radę,troche chyba wyglądem przypomina Actrosa.Jeśli Scania wprowdzi naprawdę takie coś to Mercedes będzie miał godnego konkurenta :D

A tu link prezentujący R1000 jak by ktoś nie widział lub nie mógł znaleźć :

http://www.youtube.com/watch?v=DJqW7UfjfAw

Autor:  korni8808 [ 13 sty 2012, 17:58 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Ciekawe skąd nabiorą powietrza do zasilania z takim grillem :?:

Autor:  NorbertMaska1 [ 13 sty 2012, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Cytuj:
Ciekawe skąd nabiorą powietrza do zasilania z takim grillem :?:
z Huraganu.

Autor:  MAN F8 19.361 [ 13 sty 2012, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Ta R800 z boku lekko przypomina 110-141 :lol: Ale przód to już ktoś ostro się musiał spić dzień wczesniej :/

Autor:  maciek13. [ 14 sty 2012, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

To jest koncepcja. :) Nie wejdzie to do seryjnej produkcji.

Autor:  marcinABCEuk [ 19 lut 2012, 19:33 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Nie wiem czy to koncepcja czy nie,ale nudząc się w kolejce do kasy na niemieckiej stacji przeglądałem Truckera i tam był artykuł na 3 strony o tej R1000.Z drugiej strony skoro to fotoszopka to dlaczego to opisują w branżowej prasie?

PS:Były też zdjęcia zamaskowanego DAFa po modernizacji.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 19 lut 2012, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

A wy myślicie, że jak długo ciężarówki będą wyglądały tak jak teraz ? Obstawiam, że za 10-15 lat po polskich drogach będą jeździły takie ciągniki jak ten z filmiku. Nie ważne, że to zapewne fotomontaż. 1000 kucyków pod kabiną i prawie 60 ton za plecami to całkiem niedaleka przyszłość. W chwili obecnej mamy tendencję do wzrostu mocy ciężarówek przy cały czas takiej samej dmc. Jednak ciężarówek z motorem 700 konnym się nie opłaca kupować do standardowego gabarytu a tym bardziej 1000 konnego więc z pewnością dmc także pójdzie w górę.

Autor:  olwin [ 20 lut 2012, 1:50 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Cytuj:
A wy myślicie, że jak długo ciężarówki będą wyglądały tak jak teraz ? Obstawiam, że za 10-15 lat po polskich drogach będą jeździły takie ciągniki jak ten z filmiku. Nie ważne, że to zapewne fotomontaż. 1000 kucyków pod kabiną i prawie 60 ton za plecami to całkiem niedaleka przyszłość. W chwili obecnej mamy tendencję do wzrostu mocy ciężarówek przy cały czas takiej samej dmc. Jednak ciężarówek z motorem 700 konnym się nie opłaca kupować do standardowego gabarytu a tym bardziej 1000 konnego więc z pewnością dmc także pójdzie w górę.
Szczerze wątpię żeby DMC wzrosło. Wiązało by się to z dłuższymi zestawami które kiepsko by się sprawowały na naszych drogach i "rondkach". Pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa na polskich drogach z takimi kolosami. Moim zdaniem nasz piękny kraj nie jest przystosowany ani do 60T DMC ani do zestawów 25,25m. Po za tym w jakim kraju moc jest wyznacznikiem DMC?

Autor:  Mihu [ 20 lut 2012, 8:20 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Cytuj:
Cytuj:
Po za tym w jakim kraju moc jest wyznacznikiem DMC?
Swego czasu było tak, np. w Niemczech Zachodnich, gdzie obowiązywał współczynnik: min. 8KM/1t DMC. Miało to wpłynąć na usprawnienie płynności ruchu na drogach. Czy tak jest dalej? Nie wiem, chociaż i tak dziś wszystkie pojazdy z zapasem spełniają tą normę :wink:

Autor:  Użytkownik usunięty [ 20 lut 2012, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Scania R800

Cytuj:
Cytuj:
A wy myślicie, że jak długo ciężarówki będą wyglądały tak jak teraz ? Obstawiam, że za 10-15 lat po polskich drogach będą jeździły takie ciągniki jak ten z filmiku. Nie ważne, że to zapewne fotomontaż. 1000 kucyków pod kabiną i prawie 60 ton za plecami to całkiem niedaleka przyszłość. W chwili obecnej mamy tendencję do wzrostu mocy ciężarówek przy cały czas takiej samej dmc. Jednak ciężarówek z motorem 700 konnym się nie opłaca kupować do standardowego gabarytu a tym bardziej 1000 konnego więc z pewnością dmc także pójdzie w górę.
Szczerze wątpię żeby DMC wzrosło. Wiązało by się to z dłuższymi zestawami które kiepsko by się sprawowały na naszych drogach i "rondkach". Pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa na polskich drogach z takimi kolosami. Moim zdaniem nasz piękny kraj nie jest przystosowany ani do 60T DMC ani do zestawów 25,25m. Po za tym w jakim kraju moc jest wyznacznikiem DMC?
Pytanie, kogo to obchodzi, że my jesteśmy nie przystosowani do takich aut ? Póki co jesteśmy w uni i jeżeli w innych krajach europejskich zaczną takie zestawy wypierać standardowe jak narazie 40 ton to u nas też to się stanie. To nie my wyznaczamy normy jakie są w uni tylko państwa które są lepiej rozwinięte a my mamy za nimi gonić bo na tym wspólnota polega. Jest sporo przykładów gdzie unia coś narzuciła a Polska chociaż nieprzygotowana musiała normy przyjąć.
Co do mocy, to nie moc ma być wyznacznikiem dmc ale pomyśl logicznie, jak długo będziemy tkwić w takim punkcie jak teraz ? 20 lat temu ciężarówki miały często niewystarczającą moc w stosunku do swojego dmc. W tej chwili moc przeciętnej ciężarówki przekracza potrzeby zestawu dmc 40t. Gdyby nie palanowano powiększania masy całkowitej to przemysł motoryzacyjny ciężarówek mógłby się zatrzymać w miejscu. Bo po co wymyślać i ładować pieniądze w konstruowanie coraz mocniejszycg silników spełniającycg coraz wyższe normy euro skoro nie miałoby to konretnego zastosowania w przyszłości.
Coraz większą wagę przykłada się do ochrony środowiska i ekonomiczności transportu. Wprowadzenie zestawów o większej ładowności pozwoli zredukować ilość ciężarówek, przynajmniej na jakiś czas. Potem znowu coś się rozwinie i znów wymyślą coś większego i bardziej ładownego. Rynek ma coraz większe potrzeby. Infrastruktura państw zachodu jest w stanie jeszcze wiele udźwignąć a my się będziemy musieli dostosować mimo iż będzie to dla nas uciążliwe. W dzisiejszym świecie jeśli coś się nie rozwija to się cofa. Żyj lokalnie, myśl globalnie. ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/