wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Kontrollbuch do 3,5 T http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34186 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | shavo [ 24 sty 2012, 0:30 ] |
Tytuł: | Kontrollbuch do 3,5 T |
Witam, tak więc dziś przyszedł mandat na kwotę 150 euro, tata z tego co pamięta chodziło o kontrollbuch podczas kontroli BAG, dokładnie napiszę o co chodzi bo list poszedł do tłumacza, ponieważ nie jest pewny czy nie chodziło także o umiejscowienie tablic ADR na aucie, tata już nie pracuje w zawodzie, ale mandat mandatem, dlatego pytam i proszę kogoś kto ma ten paragraf który podobno mówi o tym że busy do 3.5 T nie mają obowiązku wypełniania tego, bo jeśli takie coś naprawdę jest to wyśle się do nich list z tym paragrafem dzięki. |
Autor: | Long [ 24 sty 2012, 18:40 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Ja tylko słyszałem, że jak przejeżdżasz przez Niemcy, to nie musisz go wypełniać. Jeżeli faktycznie taki paragraf istnieje, to również czekam na informacje. |
Autor: | Kwiatula [ 24 sty 2012, 19:17 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
http://www.berlin.polemb.net/index.php?document=1230 Tyle tylko znalazłem. Ja generalnie piszę od Świecka i tyle. Rysuje na bieżąco w czasie jazdy, po 4,5 godzinie lecę dalej nie rysując, ale książka leży na fotelu z długopisem w gotowości w razie jakby coś się działo. Mija 45 minut to rysuję pauzę i dalej jadę kreśląc czas jazdy. Nie miałem kontroli pod tym kątem nigdy. |
Autor: | shavo [ 24 sty 2012, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Kuuuurde, z tego co tam pisze to jest obowiązek od 2,8 do 3.5t.. no nic może uda mi się gdzieś skontaktować z ITD no i czekam aż dostane przetłumaczenie od tłumacza. Czyli z tym kontrollbuchem niby nie obowiązującym w Niemczech to mit parkingowy i tyle.. no chyba że ktoś coś znajdzie;) |
Autor: | shavo [ 26 sty 2012, 13:58 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Dobra przetłumaczone, chodzi o brak 5 dni w wymaganych 28 dniach, czyli książki były wypisane dobrze, na terenie Niemiec, ale brakowało 5 dni z tych 28 czyli były wypisane na 23 dni do tyłu... Miał już ktoś taki problem? |
Autor: | Kwiatula [ 26 sty 2012, 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Jakbym się kręcił przez ten czas po D to bym może trzymał, a tak zawsze wyrzucam. Jak coś to jestem tam pierwszy raz i wcześniej nie byłem. Tak zawsze do tego podchodziłem. |
Autor: | shavo [ 26 sty 2012, 15:11 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Racja, zawsze można powiedzieć że po prostu się w D nie było i tyle.. masakra |
Autor: | Kwiatula [ 26 sty 2012, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Teoretycznie tak, w praktyce nigdy mnie nie kontrolowano pod tym kątem, a jedyną kontrolę w D miałem 3 lata temu. |
Autor: | shavo [ 26 sty 2012, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Jeszcze może coś w DAS się może dowiem, a oświadczenie można by napisać tylko trzeba znaleźć ustawę o tym że pojazdy od 2.8-3.5 T nie mają obowiązku posiadania kontrollbucha. |
Autor: | mk61 [ 26 sty 2012, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
561 Cytuj: Artykuł 2
I tyle w temacie.1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu drogowego: a) rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 3,5 tony; lub To, że Niemcy wprowadzają sobie ograniczenia dla ich przewozów, nie interesuje innych krajów. |
Autor: | shavo [ 26 sty 2012, 23:46 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Mogł byś podesłać linka do skąd to wziąłeś? Tak wiadmo, tylko widzisz jest jednak mandat |
Autor: | mk61 [ 27 sty 2012, 16:12 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Cytuj: ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
Inaczej mówiąc, rozporządzenie 561.
z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Tekst mający znaczenie dla EOG) |
Autor: | shavo [ 27 sty 2012, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Noo super dzięki wielkie! W weekend zaczne pisać odwołanie i daje cioci która jest tłumaczem niemieckiego, no i wyślę to;) O reszcie dam znać jeśli dostanę jakąś odpowiedź od nich i co powie DAS |
Autor: | DeviC3 [ 27 sty 2012, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Jak sprawa się wyjaśni, to powiedz jak na końcu wyszło. |
Autor: | zzx [ 27 sty 2012, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
no to może to wam pomoże w wyjasnieniu sytuacji: Für welche Fahrzeuge gelten die Fahrpersonalvorschriften? Die Fahrpersonalvorschri ften der Verordnung (EG) Nr. 561/2006 und Verordnung (EWG) Nr. 3821/85 gelten grundsätzlich für alle Beförderungen mit Fahrzeugen, die dem Gütertransport dienen, auf öffentlichen Straßen gelenkt werden und deren zulässiges Gesamtgewicht einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger 3, 5 Tonnen übersteigen. Ferner gelten die Vorschriften für Unternehmer und Fahrer von Fahrzeugen, die zur Personenbeförderung dienen und die nach ihrer Bauart und Ausstattung geeignet und dazu bestimmt sind, mehr als 9 Personen einschließlich Fahrer zu befördern. Es kommt nicht darauf an, ob sich das Fahrzeug in leerem oder beladenen Zustand befindet bzw. mit Fahrgästen besetzt ist. Im Inland müssen auch Fahrer von Fahrzeugen, die zur Güterbeförderung dienen und deren zulässiges Gesamtgewicht einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger mehr als 2, 8 t und nicht mehr als 3, 5 t beträgt, Aufzeichnungen über die Lenkzeiten, alle sonstigen Arbeitszeiten, die Lenkzeitunterbrechun gen und die Ruhezeiten führen. Wenn ein Kontrollgerät - analog oder digital - eingebaut ist, müssen die Aufzeichnungen durch Benutzung des eingebauten Gerätes geführt werden ( § 1 Abs. 7 FPersV). Die Tätigkeitsnachweise müssen bei Fahrzeugen ohne Kontrollgerät durch manuelle Aufzeichnungen erfolgen (§ 1 Abs. 6 FPersV). Diese sind für jeden Tag separat zu fertigen. Der Fahrer hat dabei jedes Blatt der Aufzeichnungen mit Vor- und Zuname, dem Datum, dem amtlichen Kennzeichen, den Kilometerständen bei Fahrtbeginn und Fahrtende zu versehen (§ 1 Abs. 6 FPersV). Die Aufzeichnungspflicht en sind dann erfüllt, wenn die Aufzeichnungen auf einem Vordruck nach dem Muster der Anlage 1 getätigt werden (§ 1 Abs. 7 FPersV). Liegt das Gesamtgewicht eines Fahrzeuges hingegen bei 2, 8 Tonnen oder darunter (einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger), so bestehen keine fahrpersonalrechtlic hen Aufzeichnungspflichten Krótko mówiąc pojazdy(zespoły pojazdów z przyczepą lub naczepą) powyżej 2,8 tony DMC na terenie Niemiec muszą rejestrować pracę kierowcy.Z dopuszczeniem między 2,8 a 3,5 tony zamiast tachografu książki kierowcy gdzie ręcznie zaznacza czas pracy, jazdy ,wypoczynku itd.. |
Autor: | shavo [ 28 sty 2012, 0:46 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
No ja rozumie, ale Niemiec się doczepił o to że książka nie była rozpisana w Polsce, treść mandatu brzmi podobnie że kierowca jest zobowiązany ble ble ble i że powinien Pan przestrzegać i że kara pieniężna jest podyktowana nie wypełnieniem obowiązków kierowcy pojazdu, ale ojciec mówi że książki były, i wszystko dobrze rozpisane ale że nie w Polsce. |
Autor: | orys [ 28 sty 2012, 0:59 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Cytuj: No ja rozumie, ale Niemiec się doczepił o to że książka nie była rozpisana w Polsce, treść mandatu brzmi podobnie że kierowca jest zobowiązany ble ble ble i że powinien Pan przestrzegać i że kara pieniężna jest podyktowana nie wypełnieniem obowiązków kierowcy pojazdu, ale ojciec mówi że książki były, i wszystko dobrze rozpisane ale że nie w Polsce.
Miałem kiedyś kontrolę drogową w Niemczech. Polizei, zapytali mnie o książeczkę, dostali skserowaną kartkę z wykresówką na dany dzień. Nie podobało im się. Odbyłem zatem z nimi taką rozmowę:Polizei: Niemieckie prawo mówi, że musi pan mieć zapis pracy z ostatnich 28 dni. Ja: Obiecuję panu, że jesli bedę jeździł po Niemczech przez 28 dni, to będę miał Polizei: Ale pan musi też teraz mieć na 28 dni wstecz jak pan wjeżdza do Niemiec Ja: Nie muszę. Polizei: Jak to? Ja: Bo ostatnie 28 dni jeździłem tylko po UK i Francji, ani w Uk, ani we Francji, ani w Belgii, ani w Holandii nie mam takiego obowiązku, tam niemieckie prawo nie obowiązuje. Polizei: Ale pan wie, że pan będzie jechał do Niemiec, to pan powinien już wcześniej się dostosować. Ja: Sugeruje pan, że jak wiem, że w jakimś kraju obowiązuje jakieś prawo, to powinienem go zacząć przestrzegać już wcześniej? Polizei: Właśnie! Ja: Aha, to czy mógłby mi pan powiedzieć jak przejechać na lewą jezdnię autostrady? Polizei: ??? Ja: Bo ja jadę do Szkocji i wiem, że tam się jeździ lewą stroną jezdni, to według tego co Pan mówi powinienem zacząć już teraz. Polizei: zaczyna się pienić Drugi policjant, który tylko się przysłuchiwał parska śmiechem, kładzie koledze rękę na ramieniu, coś mu tam mówi na ucho i potem do mnie "You can go, safe journey" Poza tym słyszałem że jakaś busiarska firma z Belfastu zbiera te mandaty a potem idzie z nimi zbiorowo do sądu i wygrywa. |
Autor: | mk61 [ 28 sty 2012, 5:01 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
To ja zapytam jeszcze inaczej. Według polskich przepisów kierowca wożący spożywkę musi mieć książeczkę zdrowia. W Rosji podejrzewam, że czegoś takiego nie ma. Czy więc rosyjski kierowca przywożąc produkty na teren PL również musi wyrobić tą książeczkę? No raczej nie. Książeczka obowiązuje firmy polskie i są to przepisy dotyczące polskich firm i pracowników na polskich umowach. |
Autor: | orys [ 29 sty 2012, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Cytuj: To ja zapytam jeszcze inaczej.
Myślę, że tak jest. Według polskich przepisów kierowca wożący spożywkę musi mieć książeczkę zdrowia. W Rosji podejrzewam, że czegoś takiego nie ma. Czy więc rosyjski kierowca przywożąc produkty na teren PL również musi wyrobić tą książeczkę? No raczej nie. Książeczka obowiązuje firmy polskie i są to przepisy dotyczące polskich firm i pracowników na polskich umowach. Ja mam polskie prawo jazdy, ale nie robiłem nigdy świadectwa kwalifikacji, bo nie było mi potrzebne, bo od razu wiedziałem, że będę pracować w UK gdzie wtedy wystarczało samo prawko. I z tego co wiem, gdyby mnie wysłali do Polski, to by mi Polska policja nic nie mogła zrobić, bo prawko wystarczy mi do JEŻDZENIA po polsce ciężarówką, natomiast Świadectwo potrzebne było do tego, abym w Polsce był zatrudniony. A nie byłem... |
Autor: | zzx [ 31 sty 2012, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Kontrollbuch do 3,5 T |
Cytuj: Cytuj: To ja zapytam jeszcze inaczej.
Myślę, że tak jest. Według polskich przepisów kierowca wożący spożywkę musi mieć książeczkę zdrowia. W Rosji podejrzewam, że czegoś takiego nie ma. Czy więc rosyjski kierowca przywożąc produkty na teren PL również musi wyrobić tą książeczkę? No raczej nie. Książeczka obowiązuje firmy polskie i są to przepisy dotyczące polskich firm i pracowników na polskich umowach. Ja mam polskie prawo jazdy, ale nie robiłem nigdy świadectwa kwalifikacji, bo nie było mi potrzebne, bo od razu wiedziałem, że będę pracować w UK gdzie wtedy wystarczało samo prawko. I z tego co wiem, gdyby mnie wysłali do Polski, to by mi Polska policja nic nie mogła zrobić, bo prawko wystarczy mi do JEŻDZENIA po polsce ciężarówką, natomiast Świadectwo potrzebne było do tego, abym w Polsce był zatrudniony. A nie byłem... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |