Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 sie 2011, 12:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2011, 23:40
Posty: 54
GG: 0

witam koledzy po naprawie skrzyni tzn tej nieszczęsnej przebitki w scani 4 wzięliśmy się za klocki na tylnej osi i co się okazuje. Z lewej strony urwane jest pokrętło od samoregulatora to co się cofa tłoczki. znając życie trzeba zdjąć zacisk i wymienić całe pokrętło, ale pomijając to z drugiej strony najprawdopodobniej zerwany jest łańcuszek w zacisku, ponieważ klocek nie równo brał. tzn u góry zjechany na dole ok 30%. przy cofaniu tłoczków górny zrównał się z dolnym i wszystko stanęło. nie idzie dalej cofnąć. W związku z tym mam pytanie czy idzie wymienić ten samoregulator i łańcuszek w zacisku czy trzeba nowy zacisk?. zaciski firmy Knorr. i czy to trudna sztuka i lepiej polecić ją komuś "kumatemu" pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

U mnie gdy "krzywo bral" to lancuszek tylko spadl-wystarczylo zalozyc i po problemie. Jak sie nie myle to na Alledrogo jest zestaw naprawczy za 349PLN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

Wszystko dasz radę zrobić sam samoregulator ok 300 zł łańcuszek ok 20 zł. Przyczyną urwanego łańcuszka i uszk samoregulatora może być zatarty któryś z tłoczków prawdopodobnie masz uszkodzoną gumkę na którymś z nich. "Tłoczki" są nagwintowane i wkręcają się w lornetkę. Gwint musi być czysty i tłoczki muszą się obracać leciutko. sprawdż również łożyska igiełkowe pod tzw kopytkiem oraz gładź na kopytku. Większość awarii zacisku spowodowana jest nieszczelnością zacisku a dalej woda zrobi swoje. Pamiętaj żę w małym dekielku u góry zacisku masz czujnik klocków gdy będziesz składał wszystko do kupy ustaw tłoczki w takiej pozycji jak przed rozebraniem oczywiscie oba tłoczki równo, w tym celu włóż w zacisk dwa nowe klocki i dokręć tłoczki a póżniej załóz łancuszek i cofnij do wysokości z przed demontażu i dopiero załóż dekielek. Być może uda ci się trafić w to samo położenie. Jeśli to nie pomoże trzeba będzie czujnik ustawić wg rezystencji. powodzenia


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

P.S sprawdź jeszcze stan prowadnic czy zacisk przesuwa się swobodnie ,przeważnie w scanii przednie zaciski a dokładnie krótki sworzeń z gumową tuleją.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2011, 23:40
Posty: 54
GG: 0

ok dzięki wielkie za odpowiedź jutro zaczynam się za to brać i zamawiam zestaw naprawczy jak zobaczę co dokładnie poszło. Pozdroooooooooo
P.S. jak zrobię to oczywiście napiszę co było


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2011, 23:40
Posty: 54
GG: 0

Witam! a więc po problemie.Okazało się, że łańcuszek był tak skorodowany aż się zaciął i nie wykładał się na zębatkach tylko przeskakiwał. Dlatego wychodził tylko jeden tłoczek. Kupiliśmy nowy łańcuszek, wszystkie nowe gumy i uszczelnienia założyliśmy i zaczęło działać, ale tylko w jedną stronę wykręcały się, a o cofnięciu tłoczków w celu założenia nowych klocków nie było mowy;/ Wydarliśmy cały zacisk rozebraliśmy na części pierwsze i okazało się, że jest minimalnie skrzywiony jeden tłoczek. A że była sobota po 14 i sklepy pozamykane to po namyśle szybko do sąsiada na tokarkę i przetoczył nowy gwint. Złożyliśmy przesmarowaliśmy i wszystko chodzi jak należy:) pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2012, 23:27
Posty: 2
GG: 0
Samochód: SCANIA

WITAM, MAM RÓWNIEŻ PROBLEM Z ZACISKAMI HAMULCOWYMI W SCANII 4, ZROBIŁEM PRZEGLĄD WSZYSTKICH ZACISKÓW PRZED ZIMĄ, WSZYSTKO CO NALEŻAŁO WYMIENIĆ CZY PRZESMAROWAĆ TO ZROBIŁEM, PO REMONCIE ZROBIŁEM OKOŁO 3 TYŚ KM I ZACZEŁY SIE PROBLEMY-ŚCIĄGANIE AUTA NA PRAWO-WIEC ZWALIŁEM ZACISK LEWY OKAZAŁO SIĘ ŻE ZOSTAŁA ZERWANA ŚRUBA NA TULEI ZACISKU TA WIĘKSZA, ZAŁOŻYŁEM NOWY ZESTAW NAPRAWCZY ALE ZWALIŁEM PRAWE KOŁO I OKAZAŁO SIĘ ZE RÓWNIEŻ JEST ZERWANA ŚRUBA NA TULEI ALE TA MNIEJSZA, CZY KTOŚ MIAŁ PODOBNE PROBLEMY I CZY WIE JAKA JEST PRZYCZYNA TEGO.POZDRAWIAM


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

ale dlaczego ty na nasz krzyczysz??? :shock:

W internecie jak ktos pisze wielkimi literami to znaczy ze krzyczy! Nie ma potrzeby krzyczec. Spokojnie zapytaj w czym problem a na pewno ktos ci pomoze


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2012, 19:52
Posty: 3
GG: 0

Kolego,

Zerwana śruba na sworzniu prowadzącym to nie częsty przypadek.
Zacisk nie równo pracuje na prowadnicy i dochodzi do przeciążeń i właśnie to powoduje zerwanie śruby.
Na krótkim sworzniu zazwyczaj obudowa jest "obita" i powstaje owal, który z czasem prowadzi do "skoszenia" prowadnicy, zacisk wówczas staje dociskając klocki do tarczy i ją grzeje.
Jeśli masz jajo na krótkim sworzniu w obudowie, pozostaje Ci wymienić korpus albo spróbować zamienić tuleję gumową na tuleję gumowo-metalową ale tylko do typu SB6/7, w żadnym wypadku SN6/7. SN6/7 to już nowszy typ zacisku i tuleja ma inne wymiary.
Pozdrawiam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: