wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35109 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Iceferno [ 24 mar 2012, 15:41 ] |
Tytuł: | Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
Pytanie jest w temacie. Co można napisać aby się wybronić? |
Autor: | zzx [ 24 mar 2012, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
''''odstawienie pojazdu z miejsca załadunku na parking i rozpoczęcie przerwy...''''- przy założeniu że miałeś podczas załadunku włączone 'młotki'. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 25 mar 2012, 18:52 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
Cytuj: ''''odstawienie pojazdu z miejsca załadunku na parking i rozpoczęcie przerwy...''''- przy założeniu że miałeś podczas załadunku włączone 'młotki'.
wystarczy dyżur - wcale nie musiał pracować przy załadunku
|
Autor: | DEMON [ 25 mar 2012, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
hmm napisz przestawienie się dla gabarytu jak miałeś pauze włączoną:) |
Autor: | zzx [ 25 mar 2012, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
Cytuj: Cytuj: ''''odstawienie pojazdu z miejsca załadunku na parking i rozpoczęcie przerwy...''''- przy założeniu że miałeś podczas załadunku włączone 'młotki'.
wystarczy dyżur - wcale nie musiał pracować przy załadunkujeżeli nie skończył to dlaczego? |
Autor: | krzysiekjx1 [ 25 mar 2012, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: ''''odstawienie pojazdu z miejsca załadunku na parking i rozpoczęcie przerwy...''''- przy założeniu że miałeś podczas załadunku włączone 'młotki'.
wystarczy dyżur - wcale nie musiał pracować przy załadunkujeżeli nie skończył to dlaczego? |
Autor: | zzx [ 25 mar 2012, 19:59 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
Cytuj: bo stał pod rampą z pod której musiał przejechać na parking a dyżur miał bo oczekiwał na zakończenie załadunku
pozwolę sobie nie zgodzic sie z toba.poniżej masz wyjaśnienie ze strony ITD co to jest duzur i jak należy to definiować: ""Inspekcja Transportu Drogowego Co to jest czas dyżuru w pracy kierowcy? Ustawa o czasie pracy kierowców, obok okresu jazdy, różnego rodzaju przerw, odpoczynku dziennego, tygodniowego itp. każe uwzględniać także przy rozliczaniu kierowców tzw. czas dyżuru. Co to takiego – ten dyżur? Dyżur to taki okres, poza godzinami pracy, podczas którego kierowca co prawda nie pracuje, ale pozostaje do Twojej dyspozycji w miejscu pracy albo w innym miejscu, które mu wyznaczysz, w gotowości do wykonywania pracy. A zatem nie może swobodnie dysponować swoim czasem. Oznacza to, że dyżur jest czymś pomiędzy odpoczynkiem a wykonywaniem pracy. Czasu dyżuru nie wliczasz do czasu pracy kierowcy, chyba że podczas dyżuru kierowca będzie wykonywał pracę. Wówczas bezwzględnie musisz wliczyć czas takiego dyżuru do czasu pracy i wypłacić za niego pracownikowi wynagrodzenie. Kiedy kierowca dyżuruje? Za czas dyżuru powinieneś uznać te okresy, kiedy: 1. Kierowca poza normalnymi godzinami pracy nie wykonuje pracy, ale pozostaje do Twojej dyspozycji w zakładzie pracy lub miejscu przez Ciebie do tego wyznaczonym. 2. Pojazd jest prowadzony przez dwóch lub więcej kierowców – czas, kiedy dany kierowca akurat nie prowadzi pojazdu, jest dla niego czasem dyżuru. 3. Kierowca wykorzystuje przeznaczoną na odpoczynek przerwę 30- lub 45-minutową. Gdy kierowca wykorzystuje dobowy odpoczynek w pojeździe, a pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania, to czas ten nie jest czasem dyżuru, lecz odpoczynku i nie wlicza się go do czasu pracy. 4. Poza tym – kierowca pełni dyżur także wówczas, gdy poza normalnymi godzinami pracy jest zobowiązany do pozostania w pojeździe lub jego pobliżu w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy, mimo że nie wykonuje żadnej czynności związanej z przewozem, czyli: - nie prowadzi pojazdu, - nie wykonuje załadunku ani rozładunku, - nie wykonuje kontroli ani nadzoru nad osobami wsiadającymi i wysiadającymi, - nie sprawdza kontrolnie pojazdu ani ładunku, - nie dokonuje czynności spedycyjnych, - nie wykonuje codziennej obsługi pojazdów ani przyczep, - nie wykonuje niezbędnych czynności administracyjnych, - nie wykonuje innych prac podejmowanych w celu wykonania zadania służbowego czy zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy, - nie wykonuje czynności w celu utrzymania pojazdu w czystości. Uwaga! Czasu dyżuru nie możesz wliczać do okresu dziennego nieprzerwanego odpoczynku. Musisz za to wliczyć do czasu dyżuru przerwy."" |
Autor: | krzysiekjx1 [ 25 mar 2012, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
no ja nie dostrzegam tu żadnej niezgodności- kierowca siedzi sobie w kabinie lub nawet leży na leżance i oczekuje na zakończenie załadunku (są takie miejsca gdzie sie to tak odbywa) wiec co powinien wtedy włączyć na taho? jest to czas oczekiwania a twierdze tak bo sam ostatnio miałem niespodziewaną kontrol w porcie w Gdyni gdzie właśnie taka sytuacja miała miejsce i panowie byli bardzo zdziwieni że mam przełączony selektor i sobie pojechali szukać dalej ofiary |
Autor: | michal tczew [ 25 mar 2012, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
To w takim wypadku kolego wciskam kopertę i po przejechaniu robię 9/11 pauzy? Dobrze rozumiem? |
Autor: | krzysiekjx1 [ 26 mar 2012, 8:07 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy skończył się po załadunku. Jak opisać wydruk? |
Cytuj: To w takim wypadku kolego wciskam kopertę i po przejechaniu robię 9/11 pauzy? Dobrze rozumiem?
wg mnie bardzo dobrze-ogólnie koperta u mnie jest włączona cały dzień oprócz 45min pauzy i tej dobowej bo pozostały czas to nasza dyspozycyjność
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |