Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 cze 2010, 13:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

WItam
Panowie czym jet kabotarz mały a czym duzy(rozumiem ze mały to przewozenie towarów wewnątrz innego kraju firmy która prowadzi działalnosć w innym kraju) a duzy kabotaz np przewoząc towar z niemiec do Hiszpani? czy na jeden i drugi nalezy mieć pozwolenia? Rózne juz opinie słyszałem i się pogubułem


Post Wysłano: 09 cze 2010, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

mały kabotaż; czyli: przewozy wewnątrz danego kraju, np.: Berlin-Hamburg;
duży kabotaż; czyli: przewozy odbywające się na terenie kilku państw, np.: Bruksela-Paryż


pozwolenia to nie wiem


Post Wysłano: 09 cze 2010, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Post Wysłano: 09 cze 2010, 22:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
mały kabotaż; czyli: przewozy wewnątrz danego kraju, np.: Berlin-Hamburg;
duży kabotaż; czyli: przewozy odbywające się na terenie kilku państw, np.: Bruksela-Paryż
Czyli jadąc z Warszawy do Poznania też robię kabotaż??

Należy tu uściślić definicję małego i dużego kabotażu.
Oba rodzaje tych przewozów wykonuje przewoźnik, którego siedziba jest zarejestrowana poza Państwami gdzie ładunek jest załadowany i rozładowany - i to jest esensja kabotażu. Reszta w miarę się zgadza. Mały kabotaż - to wykonywanie przewozów wewnątrz jednego kraju, duży to pomiędzy krajami.

Jeśli chodzi o pozwolenia to na duży kabotaż wewnątrzunijny nie są potrzebne żadne, natomiast w kwestii drugiej, prawo zostało ostatnio niec zliberalizowane i takie przewozy zaczęły być w ogóle realizowane - pozwoleń nie potrzeba,jednak jest jeszcze kilka obostrzeń,których należy przestrzegać.


A i jeszcze jedno, od kiedy Bruksela i Paryż to państwa ?

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 11 cze 2010, 10:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2010, 20:01
Posty: 320
Lokalizacja: Warmińsko=Mazurskie

Wewnątrz kraju z którego przewoźnik pochodzi o kabotażu nie ma mowy, kabotaż odbywa się w obcym kraju! Z tego co wiem w danym kraju unii można zrobić ileś kabotaży w ciągu tygodnia! Nie wiem czemu nazywa się kabotaż mały, czy duży, kabotaż to kabotaż! Nasuwa się problem, bo skoro mam ładunek np. w Hamburgu w 8 miejscach, który realizuję w jeden dzień to muszę czekać na możliwość dokonania kabotażu aż 7dni od ostatniego kabotażu, no chyba że wyjadę z Niemiec na kabotaż w innym kraju i wrócę po określonym czasie! Troszkę to skomplikowane dla tych co realizują tego typu kabotaże! Nie wiem, pewnie i to się zmieni!

_________________
A;B;C;C+E+ADR...chciało by się więcej, ale nie mam już sił!
CB 6227 Gustaw; SP4HIE


Post Wysłano: 28 wrz 2012, 0:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A co jeśli ktoś ładuje w obcym kraju (Szwecja) 4 miejsca i rozładowuje 6? Wykonuje to w ciągu 2 dni. To znaczy że po wykonaniu takiego przewozu musi wyjechać z danego kraju? Czy może wykonać jeszcze 2 takiego przewozy mieszcząc się w 7 dniach?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: