wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Anteny i problemy z nimi związane...
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3709
Strona 1 z 6

Autor:  GRZEGORZ [ 11 cze 2006, 21:37 ]
Tytuł:  Anteny i problemy z nimi związane...

Mam pytanko znalazłem bardzo fajną antenke boomeranga tylko w opisie nie jest podane jaki jest zysk tej anteny. Ale napisali Typ: 1/4 Fali. Może ktoś z was wie co to oznacza.

Autor:  kavka [ 12 cze 2006, 13:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Mam pytanko znalazłem bardzo fajną antenke boomeranga tylko w opisie nie jest podane jaki jest zysk tej anteny. Ale napisali Typ: 1/4 Fali. Może ktoś z was wie co to oznacza.
To ten który ma 2,75 m . Na zysk nie patrz bo to wszystko bujdy , taki chwyt marketingowy . Antena balkonowa , miałem ją przez jakiś czas postawioną na dachu i działała tak sobie .

73!

Autor:  GRZEGORZ [ 12 cze 2006, 14:00 ]
Tytuł: 

Dzięki. Temat zostawmy na problemy anten :wink:

Autor:  chudy [ 12 cze 2006, 17:55 ]
Tytuł: 

ale lepszy Boomerang na balkonie niż mobilówka na dachu... :lol:

Autor:  kavka [ 12 cze 2006, 22:47 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ale lepszy Boomerang na balkonie niż mobilówka na dachu...
Nie zawsze :wink: Ale napewno jest to tańsze rozwiązanie :wink:

73!

Autor:  Cyryl [ 21 cze 2006, 21:11 ]
Tytuł: 

więc największy problem z anteną w mobilu jest taki, że to część wystająca czyli zewnętrzna.
miałem antenę zwykłą na wsporniku przykręconym do zawiasu tylnej klamy, w efekcie po pół roku zastała wyrwana ze złamanym kawałkiem wspornika, druga magnesówka, którą miałem 2 lata i zdejmowałem na noc została ucięta w biały dzień i to mnie trochę wkurzyło. po prostu szkoda mi było wysiłku i pieniędzy.
aż kiedyś gość stał ciężarówką i czegość szukał okazało się że na kikucie przwodu antenowego który leżał na tylnym siedzeniu dogadałem się z 30 metrów.
pomyślałem że jeżeli tak to na zwykłej antenie radiowej tez może pociągnąć.
i tak zrobiłem, zamontowałem najtańsza antenę za 20 zł i po dzisiejszej jeździe Wrocław - Poznań - Wrocław mogę stwierdzić co natępuje:
- antenę zamontowałem bez żadnego strojenia,
- kabel antenowy jest sztukowany w połowie swojej długości,
- ja słyszę z odległości około 4-5 km,
- natomiast jestem słyszalny na odległość 2-3 km.

wnioski:
prawdopodobieństwo kradzieży takiej anteny jest dużo mniejsze z powodu jej wartości, natomiast ewentualna strata jest również mniejsza. jedynie auto zabawnie wygląda z dwoma zwykłymi antenami.

Autor:  chudy [ 21 cze 2006, 22:08 ]
Tytuł: 

nnn

Autor:  Cyryl [ 22 cze 2006, 5:07 ]
Tytuł: 

ponieważ mam autko z tyłem ściętym więc tylne drzwi są jak w kombi mocowane na dwóch zawiasach górnych. pod zawiasami są podkładki, ja z prawego wyjąłem podkładkę i w to miejsce wstawiłem odpowiednio wyprofilowany wspornik z blachy stalowej 1,5 mm z dwoma otworami pod zawias (10) i pod antenę (17).
jak już wspominałem auto ma dwie anteny na jednej - wspólnej bym nie ryzykował, bo podczas nadawania można uszkodzić zwykłe radio.

Autor:  kavka [ 23 cze 2006, 16:24 ]
Tytuł: 

Wszystko ładnie pięknie tylko jak podłączycie SWR miarke to skali wam braknie . Zwykła radiówka to nic innego jak kawałek druta a to nie bedzie dobrze działać . A gdzie cewka skracająca ?? To nie ma racji bytu . Może się udać dzień , miesiąc , rok a może i w pierwszej minucie pójść końcówka mocy . Jeśli chcecie maskować anteny to polecam gotowe wyroby :
Indiana :
http://www.sklepcb.port2000.pl/index.ph ... dukt=65590
Gamma:
http://www.sklepcb.port2000.pl/index.ph ... dukt=66354
Vermont:
http://www.sklepcb.port2000.pl/index.ph ... dukt=65648

Z czego te dwie pierwsze działają bardzo dobrze bo jest to konstrukcja helikalna (drut nawięniety na całej długości promiennika z włókna szklanego) .

73!

Autor:  Cyryl [ 24 cze 2006, 8:07 ]
Tytuł: 

jeszcze jest jedna najważniesza sprawa, o której nie wspomniałem:
aby wszystko dobrze działało antena musi mieć włąściwą oporność, za mała może spowodować spalenie się końcówki mocy, więc antena radiowa służy prawie wyłącznie do słuchania, a jeżeli do nadawania to tylko na skręconym radiu, aby pełne 4W nie szło na drut, a dymek z radia.

co do uwagi Kavki:
święta racja, ale mieszkam w takiej dzielnicy Wrocławia, że wszystko zostaje zdewastowane i ideą tego manewru jest zminimalizowanie strat.
dość częstym zjawiskiem jest wprawianie się młodych złodziei polegające na wyłamywaniu zamków i jaki byś nie założył zamek przetwa on 3-4 miesiące.
z tego względu mam pozakładane zaślepki, a zamki otwieram z pilota.

tutaj czy zamaskujesz czy nie, ta antena po jakimś czasie zostanie też zniszczona, więc najistotniejszym jest jej cena.

Autor:  kavka [ 24 cze 2006, 10:07 ]
Tytuł: 

Cytuj:
święta racja, ale mieszkam w takiej dzielnicy Wrocławia, że wszystko zostaje zdewastowane i ideą tego manewru jest zminimalizowanie strat.
dość częstym zjawiskiem jest wprawianie się młodych złodziei polegające na wyłamywaniu zamków i jaki byś nie założył zamek przetwa on 3-4 miesiące.
z tego względu mam pozakładane zaślepki, a zamki otwieram z pilota.

tutaj czy zamaskujesz czy nie, ta antena po jakimś czasie zostanie też zniszczona, więc najistotniejszym jest jej cena.
Niestety w takim kraju żyjemy :(

73!

Autor:  Man-18224 [ 29 cze 2006, 14:56 ]
Tytuł: 

Cyryl jeżeli ktoś chce ukraść to ukradnie i bez znaczenia bedzie to dla nie go czy założysz zaślepki czy nie jak ma ukraść to ukradnie i nie zapobiegniesz temu takimi sposobami. pzodrawiam. :) :>

Autor:  Cyryl [ 29 cze 2006, 16:00 ]
Tytuł: 

co do okradania samochodów jestem w tym ekspertem, oczywiście jako ofiara.
od 1992 roku mieszkam w złodziejskiej dzielnicy i moje auta były wielokrotnie okradane, więc poznałem parę reguł, które trzeba przestrzegać aby auto zostało względnie bezpieczne.
1 wewnątrz nie może być nic cennego.
2 radio zwykłe musi być kasetowe i co najmniej 10 letnie.
3 każde inne nawet ze zdejmowanym panelem zginie, miałem taki patent, że na radio lepsze zakładałem sam wierzch od radia "Safari" (raz zapomniałem i radio zniknęło.
4 brak zamków, bo na nich wprawiają się początkujący złodzieje i są regularnie wyłamywane. zaślepki nie zabezpieczą przed włamaniem, ale ograniczą straty (zaślepkę potrafię sam wytoczyć ze z pręta okrągłego 3cm stali nierdzewnej).
5 radio CB musi być niskiej jakości - ONWA nie stanowi żadnego atrakcji dla złodzieja.

Autor:  chudy [ 29 cze 2006, 16:30 ]
Tytuł: 

i do tego 10 letnie auto jakie posiadają rodzice i jesteśmy bezpieczni :lol:
mnie się zdaje że złodzieje kradnący sprzęt CB się na nim nie znają tylko wiedzą że CB jest ostatnio chodliwe i biorą co popadnie bez znaczenia czy to stara, niezniszczalna Onwa Mk3 czy też herbert....
w miejsce skradzionej anteny znalazłem w piwnicy SIRTELA S60 Rambo z główką i batem, ponad 70cm, teraz tylko dokupię dzwonek i antena załatwiona :D
ale już nigdy nie zostawimy z Tatą anteny na dachu, nawet pod sklepem... :twisted:

Autor:  DRIVER1965 [ 30 cze 2006, 0:48 ]
Tytuł:  Re: Anteny i problemy z nimi związane...

Cytuj:
Mam pytanko znalazłem bardzo fajną antenke boomeranga tylko w opisie nie jest podane jaki jest zysk tej anteny. Ale napisali Typ: 1/4 Fali. Może ktoś z was wie co to oznacza.
Pytanie gdzie chcesz umieścić tą antene i do jakich łączności ma służyć.Do łączności lokalnej najlepsza jest antena 1/2 fali,wtedy mniej jest zakłóceń.Anteny 1/4 czy np 7/8 są dobre do łączności DX.

Autor:  kavka [ 30 cze 2006, 18:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
1/4 czy np 7/8 są dobre do łączności DX.
1/4 Fali jest najlepsza na local , do DX jest słaba . 1/2 jest pośrodku , a najlepsza do DXów jest 5/8 wzwyż ...

73!

Autor:  DRIVER1965 [ 30 cze 2006, 21:03 ]
Tytuł: 

Aby ćwierćfalówka prawidłowo funkcjonowała muszą być przeciwwagi,powiedz gdzie w ciężarówce zamontujesz taką antenę?na dachu?życzę powodzenia pod najbliższymi liniami tramwajowymi.Na kabłąku lustra? to będzie antena kierunkowa.

Autor:  kavka [ 01 lip 2006, 17:11 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Aby ćwierćfalówka prawidłowo funkcjonowała muszą być przeciwwagi,powiedz gdzie w ciężarówce zamontujesz taką antenę?na dachu?życzę powodzenia pod najbliższymi liniami tramwajowymi.Na kabłąku lustra? to będzie antena kierunkowa.
Przepraszam ale tutaj mowa była o antenie stacjonarnej ...

73!

Autor:  SZREKFL6 [ 23 lip 2006, 19:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Przepraszam ale tutaj mowa była o antenie stacjonarnej ...
Kolego KAVKA nazwa tego działu to ANTENY i problemy z nimi związane więc chyba nikt nie jest zdziwiony że tu każdy prezentuje swoje patenty bądź jakieś kłopoty z nimi związane :wink: :wink:


A więc mam antene PRESIDENT GAMMA która pochodzi również z ciężarówki ale mam z nią problem :? :? Antena ta nie jest cała, brak końcówki co widać na zdjęciach. Może mi ktoś powiedzieć jak może to wpłynąc na jakość nadawania i odbioru tej anteny :?: :?: I jak ewentualnie można zrobić by ta antena nadawała się dalej do użytku :wink: :wink: :]

Z GÓRY DZIĘKUJĘ

A oto fotki, oceńcie i proszę o odpowiedź :U
ObrazekObrazek

Autor:  kavka [ 24 lip 2006, 13:14 ]
Tytuł: 

Fotki nie chodzą ... Jeśli brak tylko końcówki zaślepiającej antene to poprostu dorób coś takiego i antena będzie chodzić ale jeśli brakuje jakieś części promiennika to niestety jest już szmelc ...

73!

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/