Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 gru 2012, 12:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2012, 14:33
Posty: 12
GG: 1
Samochód: volvo
Lokalizacja: poznań

witam co sadzicie o praktykach wsrod niektorych przewozników którzy w pojazdach euro 5 odłączają system adblue i wten sposob oszczędzają. jest to praktycznie nie do wykrycia przez służby na drodze ale czy naprawde nie ma na to zadnej rady żeby zwalczyc taka nieuczciwa konkurencje?


Post Wysłano: 27 gru 2012, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Można postawić cały szereg pytań które będą zaczynać się zdaniem
Cytuj:
witam co sadzicie o praktykach wsrod niektorych przewozników którzy...
... płacą oficjalnie swoim kierowcą najniższą krajową
Cytuj:
i wten sposob oszczędzają

na podatkach.

Mówią, że przysłowia są mądrością narodów a jedno z przysłów mówi tak.
Cytuj:
Jeśli nie możesz kogoś pokonać, przyłącz się do niego.
Napisałeś
Cytuj:
jest to praktycznie nie do wykrycia przez służby na drodze
czy ktoś Ci broni odłaczyć Ad blue w Twojej cieżarówce ?

Nie wiem czy odłączenie Ad blue to taka duża oszczędność. Ile Ad blue na 100 km połyka E5 ? 5 - 10 % w stosunku do zużytego paliwa ? Na trasie Białystok - Paryż to będzie ok 60 l x 2,1 (brutto w detalu) x 2 = 252 zł / 4 (bo większość frachtów jest liczona w Euro) = 63 e. Zakładamy ze w obie strony jedziesz załadowany, to "oszczędzasz" na 1 frachcie ok 30 e.

Teraz pozostaje pytanie, czy i ile będzie kosztowała przyjemność jazdy bez Ad blue podczas kontroli BAG... ?

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 27 gru 2012, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Teraz pozostaje pytanie, czy i ile będzie kosztowała przyjemność jazdy bez Ad blue podczas kontroli BAG... ?
Nic :mrgreen: bo niema jak tego sprawdzić

Jak bym jeździł samochodem na szczochy sam bym je odłączył z praktycznego punktu, to awaryjność układu Adblue i wysokie koszta napraw.
Znajomy ma rocznego robura E5 i w ciągu tego roku system Adblue był naprawiany dwukrotnie na serwisie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 gru 2012, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2012, 14:33
Posty: 12
GG: 1
Samochód: volvo
Lokalizacja: poznań

własnie o to chodzi że nie ma tego jak sprawdzić a przydałoby sie w kilku firmach które zalazły mi za skóre


Post Wysłano: 27 gru 2012, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2011, 19:57
Posty: 66
Samochód: Renault Premium
Lokalizacja: RKR

A jak sie odłączy Ad blue to auto wtedy nie traci mocy?


Post Wysłano: 27 gru 2012, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
A jak sie odłączy Ad blue to auto wtedy nie traci mocy?
Można oszukać sterownik EDC emulując prace układu Ad blue, tak jakby normalnie działało

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 gru 2012, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 250

Cytuj:
Cytuj:
A jak sie odłączy Ad blue to auto wtedy nie traci mocy?
Można oszukać sterownik EDC emulując prace układu Ad blue, tak jakby normalnie działało
Dodam, że takie praktyki stosują nawet autoryzowane stacje obsługi :)


Post Wysłano: 27 gru 2012, 23:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

O ile nie rozwiąże się problemu z wyświetlaniem błędu pobierania ad-blue, to podczas kontroli funkcjonariusz może zwrócić uwagę na ikonkę.

Potem chyba jest możliwe sprawdzenie od kiedy się "wyświetla" błąd.
I w takich Niemczech mogą skasować maut za Euro 0 i "rozstrzelać" za oszukiwanie :)
*

*Słów pisanych kursywą nie jestem pewny w 100%


Post Wysłano: 27 gru 2012, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
O ile nie rozwiąże się problemu z wyświetlaniem błędu pobierania ad-blue, to podczas kontroli funkcjonariusz może zwrócić uwagę na ikonkę.

Potem chyba jest możliwe sprawdzenie od kiedy się "wyświetla" błąd.
I w takich Niemczech mogą skasować maut za Euro 0 i "rozstrzelać" za oszukiwanie :)
*

*Słów pisanych kursywą nie jestem pewny w 100%
Jeśli sprytnie ominie system, np poprzez podanie fałszywych wartości do sterownika Ad blue, to myślę że kontrolka nie powinna się zapalić. :wink:

Sam mam teraz problem z tym układem, gdyż coś jest nie tak z czujnikiem NoX (tak stwierdzili na serwisie) i auto pobiera ok 2l roztworu na 2000km. Na desce rozdzielczej jak również podczas diagnostyki z poziomu wyświetlacza kierowcy nie widać żadnych błędów, ale póki auto normalnie się zachowuje, nie traci mocy nie interesuję się tym problemem.


Post Wysłano: 28 gru 2012, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 gru 2012, 19:31
Posty: 5

Podobno najłatwiej jest oszukać DAFA natomiast najtrudniej VOLVO. Z autopsji wiem że w FH co sezon, to wydatek rzędu kilku tys. zł na naprawy.. Dlatego nie dziwię się ludziom którzy próbują oszukać system który i tak g***o daje..


Post Wysłano: 28 gru 2012, 2:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2012, 14:33
Posty: 12
GG: 1
Samochód: volvo
Lokalizacja: poznań

skoro uwazacie ze przy kupnie nowego dafa pierwsze co nalezy zrobic to odłączyć ad-blue bo g**** daje i wymienic impulsator na starszego typu to nie mam wiecej pytań


Post Wysłano: 28 gru 2012, 2:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
skoro uwazacie ze przy kupnie nowego dafa pierwsze co nalezy zrobic to odłączyć ad-blue bo g**** daje i wymienic impulsator na starszego typu to nie mam wiecej pytań
Nikt tu nie napisał czegoś takiego.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 28 gru 2012, 14:11

ASO Dafa z którym miałem do czynienia, się chyba nawet z wyłączeniem adblue nie kryje. Co się dziwić, ludzie wiedzą i kupują, taniej eksploatacja wychodzi.


Post Wysłano: 28 gru 2012, 18:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2012, 14:33
Posty: 12
GG: 1
Samochód: volvo
Lokalizacja: poznań

nie zapłacić kierowcy wynagrodzenia też taniej wychodzi, jeden płaci drugi nie - jeden poniesie konsekwencje drugi nie. potem nie miejcie pretensji ze szef oszczedza na czym sie da a na waszych dietach w szczegolnosci


Post Wysłano: 28 gru 2012, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Widząc twoje podejście, nie chce mi się z Tobą dyskutować, ale odpowiem tak jak twój szef by Ci odpowiedział na twoje żale:
"nie odpowiada Ci, zwolnij się".

Od siebie dodam tyle: Poszukaj czegoś lepszego, lepsze warunki pracy, atmosfera, może i kasa...
Obaj dobrze wiemy, że jest typ ludzi którym wszędzie jest źle, stos świadectw pracy, szukanie roboty 200km od domu. Zwróć uwagę, żebyś nie stał się jednym z nich. Może za bardzo Cię frustruje rozłąka z bliskimi, może po prostu nie nadajesz się do tej pracy.
Może 1/3 kasy i po 8śmiu godzinach do domu Ci wystarczy. Przecież to nic złego czasem odpuścić.

Nie piszę tego złośliwie, tak porostu czasem jest.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 06 sty 2013, 15:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2012, 14:33
Posty: 12
GG: 1
Samochód: volvo
Lokalizacja: poznań

zgadza sie wszystko conapisales tylko zrozum ze niektorych moze irytowac sytuacja gdy po odejsciu z pracy za porozumieniem stron - nie otrzymujesz calego naleznego wynagrodzenia bo juz jestes niepotrzebny i do niczego nie przydasz sie stajesz sie zwyklym smieciem


Post Wysłano: 06 sty 2013, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

To w końcu w tym wątku co poruszamy?
Sprawę z wyłączaniem systemu ad-blue, czy Twoje gorzkie żale po odejściu z firmy?


Post Wysłano: 06 sty 2013, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
To w końcu w tym wątku co poruszamy?
Sprawę z wyłączaniem systemu ad-blue, czy Twoje gorzkie żale po odejściu z firmy?
No co, on tylko chce zrobić po złości firmie z której odszedł.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: