Witam Panowie mam prośbe. Jest ktos kto moglby opisac blokady ktore sa przedstawione na
zdjeciu? Nie chcialbym nic urwac itd.Co oznacza ta literka L na pierwszym zdjeciu?
1. Tak jak wyżej L to niski zakres.
2. Blokada przedniego mostu.
3. Blokada tylnych mechanizmów różnicowych.
4. Blokada skrzyni rozdzielczej.
5. Blokada między mostowa.
6. Rozłączenie napędu np. do holowania.
_________________ Wysłano z budki telefonicznej...
Panowie a o co chodzi z tym niskim zakresem? Co to takiego ta skrzynia rozdzielcza?
Są jakieś obostrzenia jeśli chodzi o łączenie blokad? które z którymi itp? Jest jakieś ograniczenie prędkości
na blokadzie przedniej? Przepraszam ze tyle pytań ale szef kupił auto które tez będzie w zimie odśnieżać
a ja po prostu w kwestii blokad jestem zielony.
Niski zakres- może nie dokładnie się wyraziłem, chodzi o tzw. dolną skrzynie czyli biegi od 1 do np. 3.
Skrzynia rozdzielcza to jak nazwa wskazuje rozdziela napęd pomiędzy przednią oś a tyle. Znajduje się za skrzynią biegów z którą jest połączona krótkim wałem napędowym a z niej wychodzą wały napędowe do przedniej i tylnych osi.
Jeśli chodzi o kolejność to bodajże najpierw mostowe, póżniej międzymostowe i skrzynia rozdzielcza, ale jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi, bo autem 6x6 jeździłem tylko miesiąc i to 5 lat temu...
Jeśli chodzi o prędkość mi tłumaczyli aby nie przekraczać 25- 30 km/h oraz unikać wszelkich skrętów zwłaszcza ostrych chyba że wymaga tego sytuacja.
_________________ Wysłano z budki telefonicznej...
Ja to widzę tak, patrząc od góry:
Najpierw włączasz 4,5 tzn blokady międzymostowe i ciągnie wtedy po jednym kole z każdego mostu(to które ma mniejsze opory). Na tym możesz jeździć, skręcać i nic się nie stanie.
Potem w razie potrzeby uruchamiasz 2 i 3 tzn osiowe blokady i wtedy z każdego mostu ciągną obydwa koła, z taką samą prędkością(prawdziwe 6x6). Wtedy powinieneś unikać skręcania, na przyczepnym podłożu bo mosty się rozpadną.
Obrazek 1 to reduktor który zwiększa moment na kołach. To taka druga skrzynia biegów, mająca dwa przełożenia - do jazdy szosowej, i "L" do terenowej. Na chłopski rozum, pojedziesz o połowę wolniej ale z dwukrotnie większą siłą.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 61 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę