wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
TGL 12 250 + przyczepa http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42268 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | endriu007 [ 24 kwie 2014, 18:08 ] |
Tytuł: | TGL 12 250 + przyczepa |
A wiec do rzeczy mam kilka pytań *Jak jest ze spalaniem auto dmc 12 t + przyczepa do 10 11t zestaw przestrzenny? Czy nie będzie tak, że ciężarówka z mocą około 400KM spali to samo albo mniej? *Jak wyglądają opłaty drogowe w innych krajach niż Polska, czy jedynie jazda solo będzie bez mautu? *Eksploatacja i jazda. Jak jedzie taki zestaw? Da się to rozbujać jakoś sensownie. Eksploatacja są jakieś korzyści w porównaniu do wiekszych aut? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi. |
Autor: | SlawekDxI [ 27 kwie 2014, 10:02 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta. |
Autor: | trolu [ 27 kwie 2014, 10:21 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Cytuj: DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.
Na zestaw o dmc 12 ton w Niemczech nie ma opłat ale z przyczepa to już będzie miał 22 czyli opłaty są..A DMc przyczepy zależny od tego co jest w dowodzie ale zazwyczaj słabe auta poniżej 300 koni maja właśnie takie dmc przyczepy jak dmc samochodu. Kwestia tego jak skonfiguruje auto 1 właściciel Ale 18 lub 19 tonowe solówki z mocnymi motorami maja np dmc samochodu 18t a przyczepy 24. Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %; Zależy co ma auto w dowodzie i na tabliczce bo widziałem mana 14.284 który miał wbite 19600 na haku bo tyle może zgodnie z przepisami targać |
Autor: | SlawekDxI [ 27 kwie 2014, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
"Nasz" zestaw jest tak skonfigurowany żeby właśnie mieścić się w tych 12t DMC. |
Autor: | Pawełeczek [ 27 kwie 2014, 10:44 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Cytuj: DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.
Widziałem na TGLu 8.250 + przyczepa (12dmc cały zestaw) 13,5t. ładunku ! Jechał
|
Autor: | endriu007 [ 27 kwie 2014, 10:54 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Ogólnie auto ma jeździć z 8 tonami towaru, więc z stąd pomysł na 12t + przyczepa, macie może jakieś porównanie jak wypada taki zestaw w porównaniu z pojazdami o mocy do 400KM jeśli chodzi o spalanie? |
Autor: | trolu [ 27 kwie 2014, 11:52 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Cytuj: Cytuj: DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.
Widziałem na TGLu 8.250 + przyczepa (12dmc cały zestaw) 13,5t. ładunku ! Jechał Ja mam atego 1528 z zabudowa do bydła 6.20 mała kabina dzienna i jestem w stanie przeładować auto o jakieś 500-700 kilo. A znam faceta który ma atego 817 z zabudową 7 metrów i dużo kabiną i on tez ląduje do pełna czyli sztukę więcej niż ja i tez jeździ:) |
Autor: | endriu007 [ 27 kwie 2014, 11:54 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Kolego niektórzy chcą lecieć jak osobówka. |
Autor: | trolu [ 27 kwie 2014, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Cytuj: Kolego niektórzy chcą lecieć jak osobówka.
To man na pewno odpada bo przy atego prowadzi sie jak g****:) |
Autor: | Pawełeczek [ 27 kwie 2014, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Co to jest przeładowanie o 500-700kg ? TGL 8.250 + przyczepka na pusto waży 9,5 tony Towaru 13,5 tony co daje wynik 23 tony rmc... przy 12dmc. Widzisz różnicę pomiędzy przeładowaniem o 500-700kg, a 11ton ? Nie wiem kolego jak 12.250 sobie radzi (ale silnik chyba ten sam co 8.250) Przy 9 tonach ładunku kalkulator na stacji pokazał 27,5/100km |
Autor: | endriu007 [ 27 kwie 2014, 12:20 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Trolu atego 1229 też rozważam tylko, że merc ma 6 biegów i wydaje mi się że tu jednak skrzynia mana ma przewagę. Pawełeczek czyli i tak spalanie nie najgorsze przy takim ładowaniu. Ogólnie auto ma latać na Holandię i Danie, w jedna stronę około 8t powroty do kraju z jakimiś bzdurami typu materiały do produkcji, skrzynie bez towaru itp. |
Autor: | Kwiatula [ 27 kwie 2014, 12:29 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Cytuj: Trolu atego 1229 też rozważam tylko, że merc ma 6 biegów i wydaje mi się że tu jednak skrzynia mana ma przewagę.
Szczerze mówiąc to nie bardzo się to opłaca, jedyne na czym można przyoszczędzic to opłaty drogowe. Pawełeczek czyli i tak spalanie nie najgorsze przy takim ładowaniu. Ogólnie auto ma latać na Holandię i Danie, w jedna stronę około 8t powroty do kraju z jakimiś bzdurami typu materiały do produkcji, skrzynie bez towaru itp. Mam znajomego, latającego TGLem właśnie, zestaw 23t DMC. Spalanie średnie koło27-29 litrów. Także przy nowym aucie, standardowy zestaw spali to samo, a i problemów z ładunkami nie ma. A tak trzeba przebierac, bo to waga zbyt duża, a to coś innego. |
Autor: | SlawekDxI [ 27 kwie 2014, 12:37 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: DMC12t i przyczepa do 10 ton? A to nie jest tak że jak masz auto i przyczepę to musisz się zmieścić w DMC12t ? Czy da się rozbujać ? jak na takiego 250 konnego malucha stworzonego do dystrybucji wsadzisz 6 ton na auto (według Ciebie by tyle weszło gdyby miał DMC12t) i jeszcze 4-5t na przyczepę to by raczej nie jechało Eksploatacja jest tańsza,mniej pali opłaty,mniej kosztują.W Niemczech na razie niema toll-collecta na takie auta.
Widziałem na TGLu 8.250 + przyczepa (12dmc cały zestaw) 13,5t. ładunku ! Jechał Ja mam atego 1528 z zabudowa do bydła 6.20 mała kabina dzienna i jestem w stanie przeładować auto o jakieś 500-700 kilo. A znam faceta który ma atego 817 z zabudową 7 metrów i dużo kabiną i on tez ląduje do pełna czyli sztukę więcej niż ja i tez jeździ:) No wiesz 250km i 11t ładunku,podróżowanie raczej nie będzie komfortowe gdy pod wzniesiena będziesz musiał zejść o 1 czy 2 biegi w dół,ojcu załadowali 6.500t to na górkach schodził do 6.Z 11t to nie będzie jechać.Wiem jak jeździ 250km w tym aucie. |
Autor: | trolu [ 27 kwie 2014, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Taki zestaw na moje mija się z celem jeśli chodzi o transport .. spalanie jak normalnego zestawu na opłatach aby troche taniej.. a i stawka pewnie inna jak waga mała.. Zestawy tego typu maja moim zdaniem tylko sens dla producenta styropianu który tylko i wyłącznie rozwozi swoje produkty po hurtowniach i potem wraca na pusto i tak w kółko na usługi moim zdaniem mija to się z celem. Na transport szybciej kupił bym standardowy zestaw albo 3+3 z przyczepa na tandemie.. Bo może się zdarzyć ze samochód załadują Ci lekkim towarem(5-6ton) a na giełdzie pojawi się coś 16 tonowego co możesz jeszcze legalnie zmieść na przyczep a w nocy po kraju możesz załadować 20 na samochód i 25 na przyczepę tak jak jedzą u nas z materiałami budowlanymi:) i sypkimi Jeśli chodzi o przeładunki to samochód + przyczepa lepiej się sprawdza od naczepy bo ramy są krótsze i nie wyginają się tak jeszcze nie widziadłem wygiętej ramy przyczepy a naczepy juz tak |
Autor: | endriu007 [ 27 kwie 2014, 19:14 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Stawka 4zł za km wiec tragedii nie ma ale powoli bardziej skłaniam się do większego auta coś pod 400 KM. Bo z tego co piszcie oszczędności w paliwie szału nie robią i komfort podróżowania za dobry nie jest. |
Autor: | endriu007 [ 27 kwie 2014, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Stawka 4zł za km wiec tragedii nie ma ale powoli bardziej skłaniam się do większego auta coś pod 400 KM. Bo z tego co piszcie oszczędności w paliwie szału nie robią i komfort podróżowania za dobry nie jest. |
Autor: | SlawekDxI [ 27 kwie 2014, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
No widzisz,chłopaki za miedzą twierdzą że to właśnie atego w porównaniu do mana prowadzi się jak gówn* O kabinie mówią to samo że man o wiele lepiej wypada pod tym względem... |
Autor: | endriu007 [ 29 kwie 2014, 17:28 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Ogólnie po długich przemyśleniach i liczeniu kosztów prawdopodobnie będzie actros 1841 + naczepa firanka koniecznie z unoszoną ośką, ale jak to będzie to jeszcze napiszę. |
Autor: | endriu007 [ 03 maja 2014, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
Post pod postem bo nie miałem możliwości edycji, ogólnie co do auta to odpuściłem. Z tego co się dowiedziałem to atego 1229 ma już 8 biegów tak jak axor i jak bym miał kupować taki zestaw albo solo to kupił bym merca, z mercedesem już tak jest, że sprzedaż go w każdym stanie. |
Autor: | JĘDREK [ 05 maja 2014, 15:44 ] |
Tytuł: | Re: TGL 12 250 + przyczepa |
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/man ... rice=false myśle że zestaw tego typu byłby w miarę uniwersalny i z niedużym ładunkiem w 30 się zmieści |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |