wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Ładowność przepisowa a rzeczywista http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44567 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piter_bar [ 02 cze 2015, 13:09 ] |
Tytuł: | Ładowność przepisowa a rzeczywista |
Cześć panowie Posiadam Actrosa 3 oske ostatnia pojedyncza podwieszana. Dane w dowodzie Masa własna 9290kg Ładowność 15710kg Dmc 25000kg Fizycznie auto waży 10880, ciagam przyczepę o Dmc 16000kg. Ile mogę załadować na pojazd aby nie łamać przepisów? Jeśli było to sorry, piszę z drogi właśnie. Pozdr |
Autor: | Luka [ 02 cze 2015, 13:33 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
Na samochód 14120 kg. |
Autor: | zzx [ 02 cze 2015, 15:02 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
Cytuj: Na samochód 14120 kg.
na sam samochód bez przyczepy możesz tyle załadować.w przypadku ciągnięcia przyczepy sprawy wyglądają zupełnie inaczej. 1. jak to przyczepa tandem czy z obrotnicą? 2. ładując cały zestaw musisz mieć nie więcej niż 40.0 t. dmc. 3. by dobrze to policzyć trzeba znać jeszcze masę własną przyczepy oraz w przypadku tandema nacisk maksymalny na zaczep ( z reguły jest to 1,0 t.) jak to będziesz wiedział napisz dane to ci policzę.( możesz jeszcze dopisać maksymalne naciski na oś szczególnie ostatnią podwieszaną) |
Autor: | piter_bar [ 15 cze 2015, 1:52 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
Hej podaję dane przyczepa 2 ośka z obrotnicą DMC 16000kg Masa własna 4100kg Ładowność 11900kg Największy dop. nacisk osi 80.00 kN Samochód DMC 25000kg Masa własna 9290 kg ( rzeczywiście jest 10.880 kg) Ładowność 15710 kg ( w dowodzie) 3 oś podwieszana pojedyncza Największy dop. nacisk osi 112,70 kN Pozdr |
Autor: | zzx [ 15 cze 2015, 6:45 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
na drogach o nacisku na oś 11,5 tony przy równym rozłożeniu ładunku przyczepa: ładowność 11900kg. samochód: ładowność 14120kg. jednak cała masa zestawu nie może przekroczyć 40000kg. zupełnie inną sprawą jest sprzęganie zestawu, którego dmc przekracza 40 ton. w rubryce w dowodzie masz na pewno wpisaną masę dopuszczalną zestawu i tam obowiązkowo jest podana powyższa wartość. poczytaj jeszcze tutaj: http://mlodytrucker.com/viewtopic.php?t=204 |
Autor: | Cyryl [ 15 cze 2015, 10:10 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
a nie lepiej sprawdzić w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnęgo wyposażenia? |
Autor: | Luka [ 15 cze 2015, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
Cytuj: na drogach o nacisku na oś 11,5 tony przy równym rozłożeniu ładunku
Czy byłaby jakaś różnica, gdyby przyczepa nie była na obrotnicy, a tandemem? Chodzi przede wszystkim o nacisk przyczepy na hak, no i co za tym idzie na tylne osie. Czy jedynie należy uwzględnić nacisk na hak przy rozkładaniu ładunku, natomiast ładowność się nie zmienia?
przyczepa: ładowność 11900kg. samochód: ładowność 14120kg. jednak cała masa zestawu nie może przekroczyć 40000kg. |
Autor: | zzx [ 15 cze 2015, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
Cytuj: Cytuj: na drogach o nacisku na oś 11,5 tony przy równym rozłożeniu ładunku
Czy byłaby jakaś różnica, gdyby przyczepa nie była na obrotnicy, a tandemem? Chodzi przede wszystkim o nacisk przyczepy na hak, no i co za tym idzie na tylne osie. Czy jedynie należy uwzględnić nacisk na hak przy rozkładaniu ładunku, natomiast ładowność się nie zmienia?przyczepa: ładowność 11900kg. samochód: ładowność 14120kg. jednak cała masa zestawu nie może przekroczyć 40000kg. |
Autor: | caro86wlkp [ 15 cze 2015, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
kiedyś jeździłem takim zestawem 3 osie, ostatnia podwieszana + przyczepa na obrotnicy. ważyłem z ciekawości osie i jak naładowałem max na przód to były takie wartości: pierwsza: 7t max. napędowa 13t podwieszana 4T co ciekawe wg napotkanej pani inspektor te wartości były normalne ale nie pamiętam dlaczego. odległość miedzy osiami była większa niż 1.3m |
Autor: | piter_bar [ 15 cze 2015, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
Ja niedawno ważyłem się, załadowałem pojazd od przedniej burty paletami z cegłą, tak, że kończył się ładunek z 20cm od tylnej burty i na przodzie było ponad 9 ton, dlatego przerzuciłem się na balony i ładowanie zawsze od tylnej burty mimo, że przeszkadzają nieco słupki niedemontowalne No dzięki panowie za doradzenie zerknę, czy mam w dowodzie wpisane max dmc zestawu jeszcze |
Autor: | zzx [ 15 cze 2015, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
Cytuj: kiedyś jeździłem takim zestawem 3 osie, ostatnia podwieszana + przyczepa na obrotnicy.
od czego był ta pani inspektor? chyba nie z ITD bo powinna przywalić ci karę za oś napędową.
ważyłem z ciekawości osie i jak naładowałem max na przód to były takie wartości: pierwsza: 7t max. napędowa 13t podwieszana 4T co ciekawe wg napotkanej pani inspektor te wartości były normalne ale nie pamiętam dlaczego. odległość miedzy osiami była większa niż 1.3m |
Autor: | caro86wlkp [ 15 cze 2015, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Ładowność przepisowa a rzeczywista |
ITD, ale właśnie mnie to zdziwiło. tyle że jak pytałem to już tym autem nie jeździłem także nie przywiązałem zbytniej uwagi do jej tłumaczenia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |