Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lis 2015, 10:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2014, 20:40
Posty: 100
Samochód: DAF XF 105 410
Lokalizacja: Tychy Stolica Motoryzacji

Witam

Mam taki problem wyrwała sie wtyczka 7pin abs ebs i potrzebuje ja podłączyć
, czy posiada ktoś jakiś schemat

Dziekuje


Post Wysłano: 28 lis 2015, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

viewtopic.php?f=86&t=13738

nie wiem jak u ciebie ale u mnie ABS jest 5 pinowy 2 są puste, przewód może być też 7 pinowy

możesz jeszcze spróbować odpiąc przewód ABS z drugiej strony i tak samo podłaczyc przewody no chyba że nie masz wypinanego.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 lis 2015, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2014, 20:40
Posty: 100
Samochód: DAF XF 105 410
Lokalizacja: Tychy Stolica Motoryzacji

Umnie wygląda to tak jest to przyczepa tandem Sommer zp 180, przewód jest na stałe nie jest wypinany.!!!

A z wiązki wychodza takie przewody:
Czerwony 4mm
Brązowy 4mm
Czarny 1,5mm
Żółty 1,5mm
Biały z czarnym paskiem 1,5mm
Biały z brązowym paskiem 1,5mm
Biały z zielonym paskiem 1,5mm

Jakby przewód był wypinany to by nie było problemu :?


Post Wysłano: 28 lis 2015, 11:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Umnie wygląda to tak jest to przyczepa tandem Sommer zp 180, przewód jest na stałe nie jest wypinany.!!!

A z wiązki wychodza takie przewody:
Czerwony 4mm
Brązowy 4mm
Czarny 1,5mm
Żółty 1,5mm
Biały z czarnym paskiem 1,5mm
Biały z brązowym paskiem 1,5mm
Biały z zielonym paskiem 1,5mm

Jakby przewód był wypinany to by nie było problemu :?
PIN 1 - zasilanie elektrozaworów 30 (stały) --> czerwony gruby
PIN 2 - zasilanie elektroniki 15 (po stacyjce) --> czarny cienki
PIN 3 - masa elektroniki --> żółty cienki
PIN 4 - masa elektrozaworów --> brązowy gruby
PIN 5 - kontrolka --> biały/czarny
PIN 6 - CAN H --> biało/zielony
PIN 7 - CAN L --> biało/brązowy


tak spróbuj

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 lis 2015, 11:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2014, 20:40
Posty: 100
Samochód: DAF XF 105 410
Lokalizacja: Tychy Stolica Motoryzacji

numeracja pinów we wtyczce tak??

Dziekuje zaraz zobacze


Post Wysłano: 28 lis 2015, 13:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
numeracja pinów we wtyczce tak??

Dziekuje zaraz zobacze
Tak

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lis 2015, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2014, 20:40
Posty: 100
Samochód: DAF XF 105 410
Lokalizacja: Tychy Stolica Motoryzacji

A wiec tak, połączyłem jak w opisie po przekręceniu zapłonu przyczepa cyka trzy razy. I świeci się kontrolka abs naczepy czy tez przyczepy ale to akurat wina czujnika koła prawego bo jest uszkodzony.

Czyli wszystko powinno byc ok??!!


Post Wysłano: 28 lis 2015, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Post Wysłano: 28 lis 2015, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2014, 20:40
Posty: 100
Samochód: DAF XF 105 410
Lokalizacja: Tychy Stolica Motoryzacji

W takim razie dziękuje Panowie Bardzo!!!

Zamykam Temat


Post Wysłano: 28 lis 2015, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no nie do końca ABS z uszkodzonym czujnikem to słabo działa.
u mnie np. podczas hamowania szczególnie na mokrym (czyli wtedy kiedy ma działać ABS) paliło opony i po wymianie problem zniknął.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 lis 2015, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2014, 20:40
Posty: 100
Samochód: DAF XF 105 410
Lokalizacja: Tychy Stolica Motoryzacji

hmm...
czyli jak ???
Jak wymienie czujnik to bedzie ok??


Post Wysłano: 28 lis 2015, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
hmm...
czyli jak ???
Jak wymienie czujnik to bedzie ok??
no pewnie że będzie hamować dużo lepiej.
wymień, a sam poczujesz tak na mój gust to 1-2 godzin roboty łacznie ze śniadaniem ( i bez problemów ze zdjęciem bębna).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 lis 2015, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2014, 20:40
Posty: 100
Samochód: DAF XF 105 410
Lokalizacja: Tychy Stolica Motoryzacji

tu u mnie nie bęben tylko tarcza, czujnik mam juz nowy i uchwyt ale gniazdo z instalacji mam uszkodzone i musze zorganizowac nowe a nie chce tych przewodów na stałe łonczyć a po drugie w czujniku abs sa dwa białe przewody a w instalacji brązowy i biały a podłączenie ma znaczenie!!!


Post Wysłano: 28 lis 2015, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

I tu się mylisz niema znaczenia jak podłączysz przewody od nowego czujnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lis 2015, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2014, 20:40
Posty: 100
Samochód: DAF XF 105 410
Lokalizacja: Tychy Stolica Motoryzacji

czyli biegunowość nie ma tu znaczenie i tak i tak bedzie działać poprawnie


Post Wysłano: 28 lis 2015, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lis 2015, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
I tu się mylisz niema znaczenia jak podłączysz przewody od nowego czujnika
chyba ma znaczenie.
jeżeli nie miało by znaczenia to dlaczego wtyczka i gniazdo złączki ma specjalne prowadzenie takie że nie da się inaczej podłączyć (czyli odwrotnie)?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 lis 2015, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Takie żebyś czasem nie zamienił wtyczki od lewego koła z prawym przy sterowniku
A widziałeś kiedyś wtyczki w samochodzie z możliwością zlaczenia obu części wtyczki z odwrotnej strony?
Pozatym producenci specjalnie wymyślają różne wtyczki do czujników od ABSu tak żebyś nie założył czujnika od innego pojazdu a tak na prawdę będzie to ten sam czujnik tylko będzie inna wtyczka

Żeby nie było sposób podłączenia kabli od czujnika sprawdzony w praktyce a nie w teorii co u nie których.
Najpierw dowiedz się na jakiej zasadzie działa czujnik prędkości obrotowej ABS a potem zadaj sobie pytanie czy ma znaczenie jak podłączysz wtyczkę od czujnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lis 2015, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no dobra nie kwestonuję twojej wiedzy i praktyki ani zasady działania jednak podłaczając czujniki (długość przewodu 40-50 cm.) do przewodu łączącego z centralką też są wtyczki i gniazda jednostronne.
nie zmienia to faktu że jazda z niesprawnym czujnkiem jest do bani i zestaw nie hamuje tak jak potrzeba.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 lis 2015, 23:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To jak wcześniej napisałem żeby czasem jakiś koleś przy montażu nie pomylił wtyczek co może się skończyć nie poprawnym działaniem ABSu
W oryginale masz czujnik do prawego koła i do lewego koła. Czujniki są takie same tylko różnią się samą wtyczką

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: