Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
Dziennik ustaw z dnia 5 marca 2015 r. Poz. 305
OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU
z dnia 30 stycznia 2015 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
DZIAŁ II
Wymiary, masy i naciski osi pojazdu
§ 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:
5) autobusu przegubowego – 18,75 m;
6) autobusu dwuosiowego – 13,50 m;
7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie – 15,00 m;
§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:
6) dwuosiowego pojazdu samochodowego – 18 ton;
7) trzyosiowego pojazdu samochodowego – 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;
9) trzyosiowego autobusu przegubowego – 28 ton;
podałem gdzie można to sobie sprawdzić, a mimo to padają odpowiedzi...... no nie do końca prawidłowe.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Nie będą, bo przeguby muszą spełniać kryteria z w/w rozporządzenia.
Co więcej, nie wiem, czy większość dostępnych ma rynku przegubów nie ma ok 18 m długości. Ale to kwestia do zweryfikowania.
Rejestracja:22 lis 2006, 18:57 Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna
Przeguby 18,75 w Polsce można policzyć na palcach jednej ręki, w Szczecinie mają kilka sztuk Solarisów Urbino 18,75 i to chyba wszystko. Standardowe przeguby mają długość w granicach 17,95 - 17,99m.
Tak dla zaspokojenia ciekawości, 9,5 metrowy midik MAN NM223 przy DMC 12t waży na pusto 8,7t, 12 metrowy Solaris Urbino przy DMC 18t waży 10,7t, MAN NL263 przy tej samej długości i DMC waży 11,8t. Piętnastometrowy, trzyosiowy MAN NL313-15 (DMC 26t) waży 15,5t. Przegubowy MAN NG313 (DMC 28t) ma masę 17t, a Solaris Urbino 18 16 ton.
Dzięki za informacje, czyli do DMC 40 ton jak w samochodzie ciężarowym jest nie możliwe w autobusie. Co prawda widząc najdłuższe przegubowce to się wydaje że mają więcej jak te 18.75m długości, ale to jednak będzie złudzenie wzrokowe tylko. Jeszcze takie pytanie czy można do Autobusu przypiąć większą przyczepkę niż lekka do DMC 750kg?
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
KATEGORIA D PRAWA JAZDY UPRAWNIA DO KIEROWANIA:
autobusem;
zespołem pojazdów złożonym z autobusu oraz z przyczepy lekkiej (do 750kg DMC);
pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
ciągnikiem rolniczym, pojazdem wolnobieżnym oraz zespołem złożonym z tego pojazdu i przyczepy lekkiej (do 750kg dmc) (tylko na terytorium RP).
Osoba ubiegająca się o tę kategorię prawa jazdy musi mieć ukończone 24 lata oraz posiadać już uprawnienia kategorii B.
KATEGORIA D+E PRAWA JAZDY UPRAWNIA DO KIEROWANIA:
zespołem pojazdów składającym się z autobusu i przyczepy;
zespołem pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub pojazdu wolnobieżnego z przyczepą (przyczepami) (tylko na terytorium RP).
Posiadacz prawa jazdy kat. B i D+E posiada również uprawnienia wynikające z kategorii B+E.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Czy ktoś się orientuje jak wygląda w Polsce ciąganie autobusem przyczepy pasażerskiej? Bo w dawniejszych latach takie coś się odbywało, wiadomo że chodzi to szczególnie o Jelcza.
Użytkownicy przeglądający to forum: łysy68 i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę