wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Pauza promowa Krok po Kroku
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47444
Strona 1 z 1

Autor:  bartek4334 [ 07 sty 2018, 20:33 ]
Tytuł:  Pauza promowa Krok po Kroku

Witam. Panowie od Lutego wracam po przerwie do pracy i jest sporo ofert gdzie lata się na Skandynawie. Nigdy nie płynąłem promem i byłbym wdzięczny za opisanie w podpunktach co kolejno trzeba robić.
Dojezdzam na parking przed promem i co dalej?
Ps: inne sprawy typu jak wyglada wjazd, jakiś bilecik itd. również mile widziane :-)

Autor:  ciucma102 [ 07 sty 2018, 20:59 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Dojezdzasz na parking
1 idziesz do operatora po bilet jesli masz ok jesli warten to idziesz zapisac sie na liste
2 dostajesz bilet na ktorym sa wypisane miejsca gdzie masz stanac na terminalu
3 wjezdzasz na terminal ,,wbijasz pauze "(o tym dalej bo ilu sioferow tyle teorii)
4 jak doplynie lajba to kaza wjezdzac co czynisz
5 parkujesz na promie wbijasz prom
6 idziesz do kajuty albo do recepcji po karte do kajuty
7 idziesz jesc tudziesz jak prawdziwy bywalec promow [wycenzurowano] sie do odciecia i zrobic zapasy na dalszy tydzien
8 zjezdzasz z promu i dokrecasz pauze badz lecisz dalej


Odnosnie pauz
Pauza promowa moze byc przerwana maksymalnie 2 razy. Laczny czas przerwania nie moze byc dluzszy niz 60min

Na promie musimy odebrac regularny odpoczynek 11h chyba ze bez przerwy zrobimy 9h

Odpoczynek wraz z praca musi sie zmiescic w 24h

Wiec musisz sobie sam rozplanowac czy po dojechaniu na terminal wbijasz zakonczenie czy po odebraniu biletu czy dopiero po wjezdzie na prom. Ilu szoferow tyle mozliwosci

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Autor:  bartek4334 [ 07 sty 2018, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Dzięki kolego za zainteresowanie :-) Powiedzmy, że pierwszą część ogarniam :-) Jak nie przeżyje sam to się reszty nie dowiem.
Tylko teraz ta dalsza część :D
Jeśli zakończenie zrobię dopiero na promie to muszę zrobić tam 9H pauzy lub ile tam wyjdzie,a resztę do 11H dokrecic po zjechaniu z promu?
Odpoczynek i praca musi się mieścić w 24H w momencie gdy robimy nieprzerwany odpoczynek 9H?
No a pytanie co w momencie gdy dojeżdżamy na terminal robimy pauze i po 5H każą wjeżdżać?

Autor:  Edler [ 07 sty 2018, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

To masz juz zrobione 5h pauzy. Powiedzmy ze 6 zrobisz na promie. Ruszajac na promie mozesz juz wbijac kraj rozpoczecia i but. Jesli prom by plynal np. 3 h (ale na Skandy zaden tak krotko nie plynie) to zjezdza z promu i dokrecasz 3h. Wtedy wbijasz rozpoczecia i but. Ogolnie pilnuj tego zeby miec ciagly odpoczynek 9h lub dokrecane 11h i czasu pracy. Tak to na wiele rzeczy sluzby przymykaja oczy bo sami czesto nie kumaja. Czesto nawet jak bardzo bys chcial to i tak nie zmiescisz wszystkiego i zdazaja sie przegiecia. Ale coz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  ciucma102 [ 07 sty 2018, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Cytuj:
Dzięki kolego za zainteresowanie :-) Powiedzmy, że pierwszą część ogarniam :-) Jak nie przeżyje sam to się reszty nie dowiem.
Tylko teraz ta dalsza część :D
Jeśli zakończenie zrobię dopiero na promie to muszę zrobić tam 9H pauzy lub ile tam wyjdzie,a resztę do 11H dokrecic po zjechaniu z promu?
Odpoczynek i praca musi się mieścić w 24H w momencie gdy robimy nieprzerwany odpoczynek 9H?
No a pytanie co w momencie gdy dojeżdżamy na terminal robimy pauze i po 5H każą wjeżdżać?
Nie dziekuj pózna godzina prawdziwi vikingowie jeszcze spia odpisza rani.

Ad1 tak jak zrobisz 9 na promie to mozesz jechac i masz skrócony jesli mniej to dokrecasz i masz regularny

Ad2 z kazdym odpoczynkiem musisz sie zmiescic w 24h ale malo.kto tego przestrzega. Bo jesli idziesz na 15h pracy zeby zdazyc na ok to szef by cie zajeb... Gdybyś nie wjechal.na prom bo z pauza sie nie zmiescisz

Ad 3 jesli dojezdzasz na terminal i wiesz ze lajba jest za 5h a ty bedziesz plynal np 6h to wbijasz zakończenie robisz pauze potem wjezdzasz na prom tak zeby nie przekroczyc 60min i juz na promie dokrecasz pauze

Pamietaj o tym aby prom wbic faktycznie gdy juz bedziesz.na lajbie bo o ile w starszych tacho nic to nie zmienialo to nowe po wbiciu zalicza ci do pauzy promowej kazda wczesniejsza pauze w przeciagu 60min

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Autor:  ciucma102 [ 07 sty 2018, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Edler a z puttgarden do rodby to ile sie plynie.
To tez skandynawia

Taki zart

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Maateusz [ 07 sty 2018, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Pamiętaj, żeby po wjechaniu na prom nie wbić drugi raz zakończenia, bo wtedy pauzę będzie Ci liczyło od początku. Na terminalu zakończenie, po wjechaniu na prom wbijasz "prom/pociąg" i finito.
Pamiętaj też, że pauza wynosi 11h + minuty, które wykorzystujesz do wjazdu i zjazdu z promu. Czyli np. wjeżdżasz 5 minut, zjeżdżasz 7 to łącznie wszystko wynosi 11h12min. Zależy jeszcze jakie masz tacho. Niektóre mają problemy z liczeniem promówki. W aucie, którym jeżdżę zmieniano oprogramowanie i teraz liczy perfekcyjnie wszystko.

Autor:  Edler [ 07 sty 2018, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Jak pauza promowa jest krotsza niz 3h to sie jej nie liczy do promowej? Jakos tak. A na Rodby to szybkie 45 i ogien.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Maateusz [ 07 sty 2018, 22:29 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Edler, chodzi Ci o 3h odpoczynku na promie? Pływam regularnie do UK. Jak jeździłem w pojedynczej i czas gonił to zdarzyło się zrobić promówkę i przy kontroli angielskiej inspekcji problemu nie było. Co niektórzy też nagminnie tłuką promówki zarówno w pojedynczej jak i w podwójnej i jak dotąd jedyną służbą, która się do tego przyczepiła była polska inspekcja.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 07 sty 2018, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Cytuj:
Odpoczynek spędzony na promie lub w pociągu kierowca może zaliczyć do dobowego wyłącznie w przypadku, jeśli do dyspozycji miał koję lub kuszetkę z miejscem do spania.
Nie ma znaczenia długość pauzy a fakt powyższy.

Autor:  Maateusz [ 07 sty 2018, 22:39 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Dlatego w przypadku przepraw do UK wszystko tak naprawdę zależy od nadgorliwości kontrolującego. Jeżeli będzie Cię chciał za wszelką cenę udupić to będzie chciał dowodów na to, że miałeś kuszetkę (np. bilet z promu). Z mojego otoczenia jedyną taką służbą była wspomniana powyżej ITD, choć po roku sądzenia się, odwoływania każdej ze stron i tak chłopaki wygrali.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 07 sty 2018, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Ja się pod kręceniem pauzy promowej na kanale (Calais-Dover i podobne) nie podpisał, bo to robienie ze służb kontrolnych debili, jest to chyba najbardziej popularny prom jaki istnieje i każdy wie, że tam kuszetki nie ma. Poza tym weź się zmieść w 60 minutach ze zjazdem i wjazdem i przyparkuj normalnie (zwłaszcza w Anglii).

Najbardziej zdradziecki jest prom z i do Harwich, tam raz wyjdzie 9h na promie, raz nie i trzeba się mocno pilnowac.

Autor:  Maateusz [ 07 sty 2018, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Zależy jeszcze gdzie się staje. Na płatnych, np. w Dover na Motisie albo w Dunkierce jeszcze mi sie nie zdarzyło nie znaleźć miejsca (choć nieraz zaczynały się wątpliwości), no ale to już zależy od pory. Ale nie róbmy już OT, parkingi to osobny temat :)

Autor:  bibor80 [ 08 sty 2018, 0:27 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

A jak Ty chcesz robić pauze promową na trasie Calais-Dover, bo ja nie bardzo rozumiem. Pomijając fakt braku kajuty na promie.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Maateusz [ 08 sty 2018, 1:18 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Robiłem tak dwa razy płynąc do Dunkierki i dokręcając na parkingu w Dunkierce. Przy późniejszej kontroli problemu nie było. Nie wiem, może miałem farta i przymknęli oko. Wiem, że jest garstka osób, która robi to nagminnie i rzekomo też kłopotów nie mają. Nie twierdzę, że to jest w pełni legalne ze względu na brak kuszetki, dlatego nie będę się kłócił i mówił, że to jest zaje*iste i bez skrupułów tak można. Wg mnie po prostu zależy od kontrolującego.

Autor:  Długi [ 08 sty 2018, 6:11 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Na ciufci do Włoch trzeba sprawdzić... :D

Autor:  bartek4334 [ 08 sty 2018, 10:10 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Dobra panowie nie śmiecić mi tutaj. Powiedzmy, że mniej więcej już wiem co i jak, a reszte okaże się w praniu :)
Szerokości :) Pozdrawiam :)

Autor:  Kapi180 [ 14 mar 2022, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Pauza promowa Krok po Kroku

Cześć panowie,
Odświeżam temat.

Taka sytuacja:
Zajeżdżam na port i zostały mi 2 godziny czasu pracy, żeby rozpocząć pauzę promową.
Ale wjazd na terminal będę miał za 5 godzin. I tu się robi problem.

Czy można pauzę promową można zrobić w sposób, który opiszę niżej:
Zajeżdżam na parking promowy.
Kończę pracę
Czekam 5 godzin, aż będą wpuszczać mnie na terminal.
Wjeżdżam na terminal około 10 - 20 minut
Zatrzymuje się Włączam prom/kolej (bo na terminalu też czeka się 2 - 3 godziny)
Wjeżdżam na prom (to jest ta druga przerwa na zjeżdżanie z promu - którą wykorzystuje na wjechanie)
I na statku z kuszetką pauzuję kolejne kilka godzin, tak że spokojnie wyjdzie ponad 11 godzin odpoczynku i przerwa na dwa razy wjeżdżanie.

I w związku z tym pytanie, czy coś takiego jest poprawnie zaliczone? :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/