wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Renault Kerax
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=523
Strona 1 z 2

Autor:  ROTRANS [ 26 lut 2005, 23:39 ]
Tytuł:  Renault Kerax

Dzięki 30° kątowi natarcia i zejścia oraz dużemu prześwitowi i wysoko umieszczonym elementom zawieszonym, Kerax z wielką łatwością pokonuje wzniesienia i głębokie rowy. Manewry są ułatwione dzięki układowi wspomagania kierownicy o małym promieniu zawracania.
Jako wieloosiowa wywrotka, przy zastosowaniu odpowiednich opon i prostej przedniej osi, Kerax może wykazać się prześwitem 395 mm. Tylny most o podwójnej redukcji zapewnia.
Systemy dodatkowe:

* System czterokanałowy ABS (seryjnie) zapewnia kontrolę toru jazdy podczas hamowania, nawet na śliskiej nawierzchni i w sytuacji awaryjnej.
* Hamulec silnikowy J (opcja) i hamulec na wydechu pozwalają na bezpieczne pokonywanie długich i stromych zjazdów.
walniacz Intarder (opcja)
# UL>Zwalniacz hydrauliczny, o mocy hamowania 600 KM zintegrowany ze skrzynią biegów i połączony z systemem V-MAC, pozwala ograniczyć zużycie hamulców. Hamulec zasadniczy zachowuje swoje zalety niezależnie od warunków jazdy
# Bezpieczeństwo i trwałość: Zwalniacz pozwala na ograniczenie niebezpiecznego zużycia okładzin hamulcowych - zwłaszcza przy dłuższych zjazdach. Trwałość okładzin może być nawet trzykrotnie większa.
# Hamowanie jest pewniejsze. Intarder gwarantuje pewniejsze zachowanie pojazdu podczas zjazdów. W połączeniu z tempomatem (regulatorem prędkości montowanym seryjnie), pozwala pokonywać długie zjazdy dzięki automatycznie regulowanej mocy hamowania tak, aby utrzymać wymaganą prędkość.
Tempomat
Tempomat Cruise Control, inteligentny regulator prędkości, potrafi dobierać wykorzystanie silnika w zależności od rodzaju drogi. Kierowca może zdjąć nogę z pedału gazu zachowując jednocześnie stałą prędkość pojazdu.
Warm up - Keep warm
Funkcja KEEP WARM pozwala na automatyczne utrzymywanie optymalnej temperatury kabiny podczas dłuższego postoju pojazdu .
WARM UP ułatwia rozruch silnika i szybkie nagrzanie wnętrza kabiny. Silnik szybciej osiąga optymalną sprawność, zmniejszając jego zużycie


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  enriu [ 06 mar 2005, 23:20 ]
Tytuł: 

dobre autko w bardzo ciężki teren. Moge powiedzieć że sprawność terenowa wyższa niż volvo fm12.
posiadam oba auto oba o napedzie 6x4 i z podobnymi zabudowami (transport drewna).
Mogę się pochwalić (bynajmniej tak dealer Renault twierdzil) że byl to jeden z pierwszych keraxó-w w Polsce a pierwszy z długą kabiną. (auto odebrane w listopadzie 1998).

Autor:  arkadiusz tasior [ 17 cze 2005, 9:00 ]
Tytuł: 

kilka fotek KERAXA w różnych wersjach nadwoziowych
http://www.cmi.be/emi/images/kerax.jpg WOJSKOWY
http://firetrucks.uw.hu/kepek/repteri/r ... nix_05.jpg POŻARNICZY
http://membres.lycos.fr/HLG/SP/ACMAT/Im ... ier_01.jpg RATOWNICZY
http://www.ktech.cz/pic/vozy/semat/1.jpg ŚMIECIARKA
http://paridakarencolorale.free.fr/phot ... %20079.jpg RAJDOWY
http://www.armormobilesecurity.com/mili ... ax350w.jpg KERAX 350 WOJSKOWY OPANCERZONY
http://www.armyrecognition.com/europe/B ... ium_01.jpg WOJSKOWY EWAKUACYJNY RATOWNICZY

Autor:  kalym [ 17 cze 2005, 13:21 ]
Tytuł: 

Mi też te Keraxy wojskowe podobają, raz takiego widziałem u nas w jednostce wojskowej. :wink:
Tu na tej fotce też widać Keraxa wojskowego.
Obrazek
(c)panzerbaer.de

Autor:  Kaczor [ 17 cze 2005, 13:42 ]
Tytuł: 

Fajne rozwiązanie z tą platformą, może transportować dwa samochody na raz. HDS (chyba Palfinger) robi wrażenie, spójrzcie na siłownik, to jedna z wersji o największym udźwigu...

Autor:  kalym [ 17 cze 2005, 13:52 ]
Tytuł: 

Może nie on największym udźwigu, ale jednym z większych. Siłownik naprawde robi wrażenie. :wink: Tam z tyłu to chyba a raczej napewno Unimoge ciągnie.

Autor:  ciezarowka [ 20 kwie 2006, 18:39 ]
Tytuł: 

Miałem okazję pojeździć ciągnikiem siodłowym KERAX dwa dni i bardzo pieknie się prowadzi, a o wygodne Renault nieźle zadbało, najwygodniejsza ciężarówka budowlana i ładna stylistycznie.

Autor:  Sienki19 [ 03 lut 2007, 13:06 ]
Tytuł: 

Kerax którego uchwyciłem w Białymstoku :wink:
Obrazek

Autor:  MAGNUM-DXi12 [ 10 sie 2007, 20:17 ]
Tytuł: 

Nikt coś nie chce tutaj pisać;( temat jakoś podupałd, więc wklejam artykuł z (http://www.polskitraker.pl) Nowy KERAX :)
Obrazek
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
http://www.renault-trucks.pl/J46PAYS/we ... AYS&etat=1
(zdjęcia http://www.renault-trucks.com)
Cytuj:
Renault Kerax 450.32 8x4

Rozstaw przednich osi zwiększył się znacznie. W poprzedniku osie kierujące były ustawione blisko siebie i posiadały podobne resorowanie. W nowym Keraksie wszystkie osie podpierają ramę niemal w równych odstępach, dzięki czemu jest ona mniej narażona na przeciążenia.
Duże odległości między osiami kierującymi pogarszają kierowalność. Drążki kierownicze podłączone są do wspólnego serwa, dzięki czemu reakcje na kole kierownicy są naturalne (jakby pojazd posiadał tylko jedną oś kierującą).

Ze względu na SCR długość rury wydechowej jest ściśle określona, m.in. dlatego jej końcówka znajduje się po drugiej stronie podwozia, przechodząc blisko belki drugiej osi kierującej. Aby nie doszło do przypadkowego kontaktu, rurę nieco spłaszczono, co z pewnością nie będzie obojętne dla jej trwałości. Lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie pionowego katalizatora (tłumika).
Czytałem cały test w gazecie i powiwem wam że niezły jest ten KERAX.

Autor:  Toreba [ 19 sie 2007, 16:52 ]
Tytuł: 

Renault KERAX 450.32 8x4 R

DMC-32.000kg
Silnik- DXi11 Euro5
Moc Maksymalna-331 kW (450KM) przy 1.900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy- 2.140 Nm przy 1.100-1.300 obr/min
Skrzynia biegów- ZF 16 S 2229 TO (przełożenia:16+2)
Zawieszenie przód- dwupiórowe resory paraboliczne, stabilizator
Zawieszenie tył- dwupiórowe resory paraboliczne, stabilizator
Układ napędowy- 8x4
Kabina-Global
Zabudowa- wywrotka tylnozsypowa firmy Marrel

Taki pojazd był testowany w Trailer Magazine nr 7-8(40) lipiec-sierpień 2007.Ogólnie mówiąc chwalili Renault Kerax za jego niezawodnośś, dynamike i w tej wersji bardzo dobrą kabinę.Testy wiadomo zostały przeprowadzone w terenie.Jak chcecie się dowiedzieć więcej mogę przepisać cały artykuł z Trailera. :wink:

Autor:  gun20 [ 24 sie 2007, 19:58 ]
Tytuł: 

kerax jest dobrym i solidnym autem, gdyby ta nieszczęsna skrzynia biegów która dość często się sypie :/

Autor:  adam_plusnet [ 27 gru 2007, 2:30 ]
Tytuł: 

Z ciekawostek od września 2008 dostępne silniki w kerax zwiększają się o gamę DXi 13 czyli 460 i 500 KM

Autor:  krzychu22 [ 02 mar 2008, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Renault Kerax

Mam zdjęcie Renault Kerax Sosnowieckiej straży pozarnej.

Obrazek

Źródło:Sam robiłem

Autor:  DuDi [ 18 mar 2008, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Renault Kerax

Ma ktoś tu keraxa ? bo bym chciał pogadać na ten temat sam mam kerax 400 wywrotka 4 osiowa

Autor:  KUBO-SK [ 17 lut 2009, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Renault Kerax

Obrazek Obrazek

Autor:  Traker199 [ 20 lut 2009, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Renault Kerax

Z tego co wiem kolego DuDi to w keraksach wszystko szwankuje.Zaczynając od elektroniki aż do różnych podzespołów.Zaletami keraksa są:
-duża kabina chodzi mi o medele z silnikami DXi
-wygodne sterowanie wywrotem
-przeszklona kabina
-duży kąt zejścia podwozia

Autor:  skoczek69 [ 12 cze 2009, 0:40 ]
Tytuł:  Re: Renault Kerax

k**** i ja nic o tym nei wiedziałem :evil: mieszkam kilometr od kopalni

http://www.posbud.com.pl/start/index.ph ... &Itemid=68

http://renault-trucks.moto24.tv/kerax/v ... tacja.html

Autor:  Traker199 [ 12 cze 2009, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Renault Kerax

Na tvbrawo widziałem relacje z tego testu wywrotek.A ja zaś nie wiedziałem,że jest taka stronka :twisted: .

Autor:  martinfh [ 29 gru 2009, 23:20 ]
Tytuł:  Re: Renault Kerax

...

Autor:  joana091 [ 16 lip 2010, 1:02 ]
Tytuł:  wazne

potrzebuje schemat budowy i dane techniczne urzadzenia hakowego typu marrel do modelu ma2670 - Sl i to jest THM 20 U na stronie szukałam i jest do każdego innego tylko nie do tego ...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/