wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Na jaki kolor ciezarowka powinna spalac paliwo?? http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5720 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Tempomat [ 28 gru 2006, 23:15 ] |
Tytuł: | Na jaki kolor ciezarowka powinna spalac paliwo?? |
Na jaki kolor ciezarowka powinna spalac paliwo?? (na niebiesko czy na czarno bo juz sie calkiem pogubilem:| |
Autor: | DIAKON10 [ 29 gru 2006, 0:20 ] |
Tytuł: | |
Przyznam ze specyficzne ptanie.Jak spaliny sa za jasne znaczy ze sie olej palia znowu za ciemne tez nie moga byc. Ja sie spotkalem z roznymi kolorami |
Autor: | HitmaN [ 29 gru 2006, 1:30 ] |
Tytuł: | |
Ciekawe pytanie naprawde moze lepiej powiesz jaki kolor mają spaliny Twojego pojazdu ? Bo zazwyczaj nie powinno być nic chyba że konretnie mu otworzysz to czarny dym niebieski to Olej się dostaje do cylidra a jak na biało to znowu może Ci woda z chłodzenia do cylindra sie dostawać. |
Autor: | huberto [ 29 gru 2006, 8:45 ] |
Tytuł: | |
Przy normalnym zuzyciu wcale nie powinien dymic. Na czarno bedzie kopcil jak bedzie złe dawkowanie lub kąt wtrysku na pompie, a jeżeli na niebiesko, to znaczy, że olejem z silnika sie częstuje. Na biało- dostaje sie do cylindrów płyn chłodniczy. Kamaz- kopci od zawsze i bez przyczyny |
Autor: | ARTURROTRUCKER [ 29 gru 2006, 12:43 ] |
Tytuł: | |
Na początku może też palić na siwo Jak jest samochód nowy, na dotarciu, np Euro5.... |
Autor: | micho a [ 29 gru 2006, 15:14 ] |
Tytuł: | |
przy normalniej pogodzie nie powinno być widać dymu w dobrym silniku na czarno też dymi jak jest ekstremalnie przeładowany(nie jestem kierowcą al jeżdziłem z kolegą starem 200 z węglem dosyć ogolnie w miare auto tylko że zawsze jak było duże zapotrzebowanie to strasznie je przeładowywał po 2 burty i nadstawki i 12 ton węgla to póki był pusty albo lekko załadowany to w normalna bezwietrzną w miare ciepła pogode nie było widać dymu natomiast jak już wiózł te 10-12ton węgla to czarna chmura przy ruszaniu ze skrzyżowania ) to wynika zapewnie z bardzo wysokich obrotów silnika ale wiąże se to z przeładowaniem bo gdyby normalnie ładował to nie musiałby go tak wysoko kręcić przy ruszaniu nowe silniki z turbo też dymią przy załadowaniu (ja widziałem scanie i volvo fh jak ruszały z 3 osiówka ze skrzyżowania i w szoku byłem od tej czarnej chmury :Di śmiem sdzić że były bardzo załadowane bo koła o naczepy w volvo były aż lekko spłaszczone opony i potwornie cięzko mu szło ruszanie co chwila zmieniał biegi w życiu nie widziałem żeby tak wolno sie ciągnik siodłowy z naczepą zbierał .......) owszem są takie pojazdy co mają w genach dymienie np star 28 i on zawsze kopci na niebiesko ale one już praktycznie nie jeżdzą i ich zapewne nie dotyczy pytanie natomiast kamaz no większośc dymi na niebiesko ale kurde tak co te auta dostają po 4 literach (20 ton opał albo jeszcze gorsze świństwa za paliwo częsta jazda w terenie na wysokich obrotach i zero remontów)to nie wiem jak by dymił przy takiej eksploatacji tatystyczny nowy turbo |
Autor: | Tempomat [ 29 gru 2006, 19:43 ] |
Tytuł: | |
Moj samochod kopci na niebiesko [ Dodano: Pią, 29.12.2006, 18:49 ] a ha czyli rozumiec z tego ze jezeli pali na niebiesko to dobrze bo sie olej spala tak?:> |
Autor: | micho a [ 29 gru 2006, 20:25 ] |
Tytuł: | |
nie ten olej :D:D:D spala sie olej do smarowania i jak tak dalej bedzie to pomijając że może cie policja udupić za pojazd nadmiernie uciążliwy dla środowiska to jeszcze braknie ci oleju i go zatrzesz ........ jakie to auto konkretnie ??silnik z turbo czy bez ??ile ma latek i w jakich warunkach jeżdzi ?? koledzy ci wszystko opisali może lekko dymić na niebiesko jak jest zimny jak sie nagrzeje nie powinno tego być ......... jeszcze zależy jaka intensywnośc dymienia ........czy na wysokich obrotach ledwo widać niebieską mgiełke czy na wysokich obrotach od strony tłumika jest gęsta niebieska mgła :D |
Autor: | Tempomat [ 29 gru 2006, 20:50 ] |
Tytuł: | |
Autko to Volvo FH16 i kopci na niebiesko tylko przy niskich obrotach, a jak jest zaladowany i to fest to ruszajac kopci na czarno:> |
Autor: | Edler [ 29 gru 2006, 20:58 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: niebieski to Olej się dostaje do cylidra
To chyba niezadobrze, jeśli łyka olej auto.A jak kopci na czarno przy dużej masie to znaczy ze jest zdrowy.
|
Autor: | Tempomat [ 29 gru 2006, 23:59 ] |
Tytuł: | |
Dzięki koledzy juz wszystko rozumiem [ Dodano: Pią, 29.12.2006, 23:01 ] Ale jakby ktos cos jeszcze wiecej na ten temat wiedzial to oczywiście niech napisze |
Autor: | HitmaN [ 30 gru 2006, 1:49 ] |
Tytuł: | |
Jak Ci kopci tylko na zimnym i śmiga bez problemu to bym sie specjalnie nie przejmował zerknij czasem na bagnet czy czasem oleju nie ubywa |
Autor: | użytkownik usunięty [ 30 gru 2006, 8:04 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Na początku może też palić na siwo Jak jest samochód nowy, na dotarciu, np Euro5....
Arturo, w Euro 5 silnik "kopci na siwo" jak jest zimny i przez pewien okres czasu (parę minut). Później sytuacja ztabilizuje się i nie ma żadnych oznak dymu.Tempomat Generalnie samochód nie ma prawa kopcić. Tak, jak koledzy wspomnieli, czarny dym jest skutkiem wadliwej pracy uładu zasilania. Na niebiesko daje znać o sobie uszczelnienie silnika tzn. t-p-c (tłok-pierścień-cylinder) i spalanie oleju. |
Autor: | MAN [ 30 gru 2006, 9:40 ] |
Tytuł: | |
Co do kopcenia na czarno przy ruszaniu jest to nie spalone paliwo, poniewarz w tym momencie pompa podaje wiekszą dawke paliwa niż silnik jest w danym momencie pod obciąrzeniem spalići tą żecz można przyjąć za normalną. Gorzej jak podczas jazdy pod obciąrzeniem gdy dodajemy gazu z rury cały czas leci czarny dym to są oznaki wadliwego układu wtryskowego gdzie może być pompa wtryskowa do rególacji lub lejace paliwo końcówki wtryskiwaczy |
Autor: | kraz [ 30 gru 2006, 13:27 ] |
Tytuł: | |
Jak dymi cały czas na niebiesko,to albo przez pierścienie,tzn.silnik już jest zajechany,albo olej dostaje się przez turbosprężarkę do cylindrów,turbo do regeneracji. |
Autor: | Tempomat [ 30 gru 2006, 13:36 ] |
Tytuł: | |
Dzieki serdeczne i widze ze temat sie troszke rozwinał oby tak dalej |
Autor: | patrykL [ 30 gru 2006, 18:43 ] |
Tytuł: | |
a jesli odpalam i idzie bialy dym, na zimnym przy przegazowaniu idzie tez bialy dymek i czuc specyficzny zapach to co moze byc? |
Autor: | MAN [ 30 gru 2006, 21:21 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: a jesli odpalam i idzie bialy dym, na zimnym przy przegazowaniu idzie tez bialy dymek i czuc specyficzny zapach to co moze byc?
jest to niespalone do końca paliwo zasłaba kompresja na cylindrach
|
Autor: | patrykL [ 30 gru 2006, 23:59 ] |
Tytuł: | |
a co to oznacza? mozesz przelozyc na polski? i ewentualnie jak temu zaradzic? dodam ze to man 26 343 |
Autor: | HitmaN [ 31 gru 2006, 1:22 ] |
Tytuł: | |
Specyficzny zapach ? Nie masz czasem szczelonej uszczelki pod głowica ? i sie dostaje płyn chłodzący do cylindrów. Kolego MAN jak by nie miał kompersji to by kopcił na biało ? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |