Rejestracja:20 maja 2007, 12:45 Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk
Mam proźbę może mi ktoś powiedzieć po co jest i o co chodzi z tym selektorem, oraz czy kierowca może ponieść jakieś konsekwencje jeśli w samochodzie nie ma tachografu bo nie zamontowała go fabryka np.: w jakimś starym Jelczu czy Zile ???
kierowca powinien (obowiązany jest) ustawiać tak selektor, jak zmienia się charakter jego pracy, chociaż jak pisałem nie słuszałem o przypadkach ukarania za takie coś (zwracano uwagę, ale bez konsekwencji).
co do braku tachografu.
w Jelczach z lat '80-tych były montowane tachografy firmy Mera takie na 7 tarczek, które chodziły przez cały tydzień automatycznie sie zmieniając. były takie przecięte. więc jeżeli chodzi o pojazdy bez tachografów, to chyba tylko w grę wchodzą egzemplarze kolekcjonerskie.
jdnak gdyby coś takiego się zdarzylo (brak tachografu) lub tachograf nie odpowiadłby obowiazującym dzisiaj normom, to kierowca musi kupić książkę i wpisywać w niej jazdę. książki takie można kiedyś było dostać w stowarzyszeniach przewoźników i na niektórych stacjach benzynowych w Niemczech.
Ja nie widziałem tachgrafu nigdy w Zile,Uralu czy Krazie (chociaż one już prawie po drogach publicznych nie jeżdżą). Jedyną kategorią samochodu która nie musi mieć tachografu jest wyspecjalizowany pojazd pomocy drogowej.
jest kilka typów tachografów, które mają selektory takie pokrętła oznaczające rodzaj pracy. w większości techografów selektor ma pozycje:
1 łóżko - długa pauza
2 kierownica - jazda
3 młoteczki - inne prace (np. wymiana koła)
4 przekreślony kwadrat - za i rozładunek
5 krzesełko - oczekiwanie, krótka przerwa (ta pozycja jest tylko w niektórych tachografach).
ogólnie jest przyjęte że jeżeli selektor jest ustawiony na łóżeczko to jest OK, bo w razie jazdy sam tachograf na tarczce zmiania tryb pracy i nie słyszałem o ukaraniu kierowcy mandatem za nie przłączanie selektora. zdarzały się uwagi, ale kary finansowe nie.
jest tylko jeden przypadek - gdy mamy awarię, pracujemy przy pojeździe na drodze (np. wymiana koła) i nie przełączymy na młoteczki. czas ten wlicza się do czasu jazdy i tu możemy spotkać się z karą, chociaż sprawdzanie tego jest sporadyczne.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 30 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę