Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lip 2007, 9:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cyfrowe tachografy już w Polsce!


Od 1 maja w Polsce funkcjonuje system tachografów cyfrowych. Ma poprawić skuteczność organów kontrolnych w walce o przestrzeganie przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdów w transporcie drogowym.
W pracach nad systemem tachografów cyfrowych w Polsce uczestniczyły: Ministerstwo Transportu i Budownictwa, Ministerstwo Gospodarki i Główny Urząd Miar oraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych stworzyła Krajowe Centrum Certyfikacji Elektronicznej, Centrum Personalizacji i Centrum Zarządzania systemem wydawania kart do tachografów cyfrowych. Od 1 maja 2006 r. przyjmuje wnioski oraz wydaje cztery rodzaje kart do tachografu cyfrowego: kierowcy, przedsiębiorstwa, warsztatową i kontrolną.



Karta kierowcy kosztuje 150 zł netto, przedsiębiorstwa i warsztatowa – 250 zł netto, a kontrolna – 210 zł netto.

Jeśli ktoś używa już tacho cyfrowego, prosze o własne doświadczenie w ich użytkowaniu. Zakładam ten temat bo z tego co widze na forum jest mało wiadomości na jego temat. Proszę się dzielić. Pozdrawiam :wink:

Proszę o podanie źródła pochodzenia tekstu. eRKaZet


Tytuł:
Post Wysłano: 13 lip 2007, 23:27

Wiesz, jeśli chodzi o tacho cyfrowe to proszę o konkretne pytania. Jest tego sporo i sam nie wiem od czego zacząć. Począwszy od samego wpisywania danych co się działo z kierowcą w czasie, gdy nie było karty w tacho, poprzez wydruki, skończywszy na zakańczaniu i rozpoczynaniu doby kierowcy.


Tytuł:
Post Wysłano: 14 lip 2007, 10:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Dokładnie tak jak napisał Jester trudno coś pisać,jeżeli nie postawisz konkretnego pytania.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 8:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

No dobra. To czy lepsze jest manualne wprowadzanie danych czy automatyczne przez tacho? Bo zauważyłem że atutomatyczne wprowadzanie danych często pokazuje błędy np. kierowca robi przerwe a automatczne dane pokazują np. prace. Jak temu zaradzić, czy lepiej przesawić na mamual.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lip 2007, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2007, 21:53
Posty: 9
Lokalizacja: Będzin

na tacho cyfrowym musisz sam zaznaczyc pauze bo inaczej bedzie ci krecil młotki(inna praca niz prowadzenie pojazdu)


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lip 2007, 13:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Ok dzieki serdeczne. Pozdrawiam


Post Wysłano: 30 lip 2007, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2007, 15:54
Posty: 18

Cytuj:
Cyfrowe tachografy już w Polsce!



Karta kierowcy kosztuje 150 zł netto, przedsiębiorstwa i warsztatowa – 250 zł netto, a kontrolna – 210 zł netto.

Proszę o podanie źródła pochodzenia tekstu. eRKaZet
Tutaj zobaczynie jak te cuda wyglądają: http://www.naukajazdy.pl/zawodowe_prawk ... rowcy.html


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sie 2007, 21:53

Cytuj:
No dobra. To czy lepsze jest manualne wprowadzanie danych czy automatyczne przez tacho? Bo zauważyłem że atutomatyczne wprowadzanie danych często pokazuje błędy np. kierowca robi przerwe a automatczne dane pokazują np. prace. Jak temu zaradzić, czy lepiej przesawić na mamual.
Zupełnie nie wiem, co Kolega przez to rozumie. Manualnego wpisu (ręczne wprowadzenie danych) jest dokonywane wówczas, gdy karta znajduje się poza pojazdem i nie wiadomo co działo się z Kierowcą. Taka operacja jest możliwa do dokonania z chwilą włożenia karty do tacho i ręczne wprowadzenie okresu "od-do" i wybraniu odpowiedniego rodzaju aktywności kierowcy. Należy przy tym zaznaczyć, iż z chwilą wprowadzenia "pauzy" należy mieć potwierdzony ów fakt żółtą tarczką lub w formie oświadczenia.
Ponadto, z chwilą zatrzymania pojazdu z tachografem cyfrowym, domyślnie tacho przestawia się w tryb "inna praca" i dopiero, ręcznie trzeba wybrać odpowiednią opcję "odpoczynek, gotowość" w zależności od wykonywanej czynności.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sie 2007, 18:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 19:05
Posty: 56
GG: 0
Lokalizacja: Pyrlandia

Cytuj:
Należy przy tym zaznaczyć, iż z chwilą wprowadzenia "pauzy" należy mieć potwierdzony ów fakt żółtą tarczką lub w formie oświadczenia.
W związku z tym mam pytanko co muszę mieć jeśli w piątek zostawiam samochód na parkingu i wracam do samochodu w poniedziałek rano. Dla bezpieczeństwa po wprowadzeniu na tacho odpoczynek, wyciągam karte aby przypadkiem nie zginęła razem z samochodem i ide do domu. Czy potrzebuję jakieśoświadczenie że miałem przerwę i przez kogo podpisane jeśli mieszkam 200 km od bazy?


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sie 2007, 14:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
Karta kierowcy kosztuje 150 zł netto, przedsiębiorstwa i warsztatowa – 250 zł netto, a kontrolna – 210 zł netto.

Proszę o podanie źródła pochodzenia tekstu. eRKaZet
żródło to WORD Wrocław-książka " Materiały pomocnicze"


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sie 2007, 17:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2007, 15:54
Posty: 18

Cytuj:
Cytuj:
Karta kierowcy kosztuje 150 zł netto, przedsiębiorstwa i warsztatowa – 250 zł netto, a kontrolna – 210 zł netto.

Proszę o podanie źródła pochodzenia tekstu. eRKaZet
żródło to WORD Wrocław-książka " Materiały pomocnicze"
Nie, źródło to strona producenta: http://www.tachograf.pwpw.pl/tach-cmsws/page/?D;1 :)


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sie 2007, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Pilus napisał:
Cytuj:
w piątek zostawiam samochód na parkingu i wracam do samochodu w poniedziałek rano. Dla bezpieczeństwa po wprowadzeniu na tacho odpoczynek, wyciągam karte aby przypadkiem nie zginęła razem z samochodem i ide do domu. Czy potrzebuję jakieśoświadczenie że miałem przerwę i przez kogo podpisane jeśli mieszkam 200 km od bazy?
Na mój stan wiedzy,powinieneś mieć oświadczenie,przy kontroli to nie będzie argument że mieszkasz daleko od bazy.Może pomyśl nad jekimś przesłaniem faxem na pobliską stacje benzynową,albo coś w tym rodzaju.Lepszy fax, niż nic.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sie 2007, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2007, 19:05
Posty: 56
GG: 0
Lokalizacja: Pyrlandia

"waldis" wielkie dzięki za odpowiedź. Teraz wiem czego pilnować i czego się domagać. Jeszcze raz wielkie dzięki


Tytuł:
Post Wysłano: 23 sie 2007, 6:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 241
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]

A to nie jest przypadkiem tak, że firma wystawia urlpówki z swoją pieczątką i tam jest napisane kiedy miałeś wolne.

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Tytuł:
Post Wysłano: 23 sie 2007, 7:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom

firma wystawia zaswiadczenia tylko nie takie jak kiedys tylko wg wzoru
http://bip.witd-wroclaw.pl/?app=aktualnosci&nid=94

a to co pisze kolega juz jest nie aktualne

ponoc były przypadni z BAG kwestionowało zaswiadczenia z pieczątką firmy i podpisem osoby uprawnionej dlatego wprowadzono taki wzor

_________________
Zakład Transportu i Spedycji Lasów Państwowych


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 10:13

Ostatnio miałem kontrolę BAG i nie myło żadnych problemów. Nie wymagali żadnego dokumentu poświadczającego odbycie pauzy. Zaznaczyć jednak muszę, że karta kierowcy przez cały weekend była w pojeździe i opcja "kraj zakończenia, kraj rozpoczęcia" była odpowiednio użyta. Padło tylko pytanie, czy karta była w tacho podczas odpoczynku.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 22:20
Posty: 88
GG: 6134783
Lokalizacja: Kraków

A co jeśli podczas kontroli wyjdzie, że jakiegoś dnia podczas wyciągania karty nie wpisało się kraju zakończenia :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 22:32

Przy wyjmowaniu karty z tacho zawsze pyta o kraj zakończenia. Ponadto po każdym zakończonym dniu pracy (pauza 9, 11 godzinna) należy zawsze wpisać kraj zakończenia, oraz z chwilą rozpoczęcia nowego "dnia" wpisać kraj rozpoczęcia. Jest to forma, która zastępuje w analogowym tacho wpisywanie miejsca rozpoczęcia i zakończenia tarczki.
Konsekwencje w przypadku stwierdzenia braku powyżej opisanych czynności przez organy kontrolne są nakładane z tytułu nieumiejętnego posługiwania się tachografem.


Post Wysłano: 09 cze 2008, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2008, 21:58
Posty: 3
GG: 0

Posiadam licencje transportowa i mam samochód z tacho cyfrowym. Jezdze nim w celach zarobkowych. Jestem kierowca i włascicelem jednoczesnie. Mam pare pytan.
1. Czy musze miec karte przedsiebiorcy czy wystarycz jak bede szczytywal dane z karty co 28 dni.
2. i jesli musze miec to jaki program bedzie dla mnie najlepszy, w miare tani i prosty w działaniu. Przypomne , ze mam jeden samochod i sam nim jezdze


Pozdrawiam Asobol


Post Wysłano: 11 cze 2008, 8:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
Posiadam licencje transportowa i mam samochód z tacho cyfrowym. Jezdze nim w celach zarobkowych. Jestem kierowca i włascicelem jednoczesnie. Mam pare pytan.
1. Czy musze miec karte przedsiebiorcy czy wystarycz jak bede szczytywal dane z karty co 28 dni.
2. i jesli musze miec to jaki program bedzie dla mnie najlepszy, w miare tani i prosty w działaniu. Przypomne , ze mam jeden samochod i sam nim jezdze


Pozdrawiam Asobol
założyłeś już posta, więc po co zadajesz to pytanie w kilku innych tematach, nie spamuj, proszę moderatora o usunięcie mojego posta i przeniesienie posta kolegi, lub go usunięcie ( pytanie zostało już zadane)
pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: