wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Star 244 ciągnik siodłowy http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10372 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | arkadiusz tasior [ 30 sie 2007, 21:18 ] |
Tytuł: | |
STAR 244 nigdy nie wszedł do produkcji jako ciągnik siodłowy a jedynie był przedstawiany jako prototyp, wyprodukowano kilka prototypów ale one nie ujrzały światła dziennego jako pojazdy seryjne i zostały zapewne zniszczone albo zmodyfikowane jako pojazdy skrzyniowe. |
Autor: | kraz [ 31 sie 2007, 10:41 ] |
Tytuł: | |
Z tego zdjęcia nie widać że to jest ciągnik siodłowy, moim zdaniem to będzie podwozie do przewozu drewna. |
Autor: | Kamil [ 31 sie 2007, 11:36 ] |
Tytuł: | |
A na moje oko jest to czyjaś przeróbka. |
Autor: | micho a [ 31 sie 2007, 18:06 ] |
Tytuł: | |
starów 244 do przewozu drewna było kiedyś dużo może nie tyle co 266 ale też sporo ich jeździło i jak wioększośc pojazdów do drewna mają specyficzną budowe (to nie jest ciągnik siodłowy zapewnie)np że jedna częsć jest zamontowana na pojeździe a pojazd do tego ciągnie przyczepe na której jest 2 część tej jakby nabudówki do transportu drewna (troche nie jasno tłumacze ale chyba każdy wie o co chodzi ).......266 i 244 do drewna z reguły(nie zawsze) nie miały dźwigów więc z daleka to wyglądało jak ciągnik siodłowy (kiedyś podobno do załadunku drewna wykorzystywało sie wyciągarke czy jakoś tak ............) 244 jako ciągnik siodłowy nie miałby logicznego sensu (no bo za mały uciąg na jakąkolwik naczepe w cięzki teren a na szosie napęd 4x4 to tylko większe spalanie ....) to tam samo jak 266 wywrotka komu potrzebna wywrotka terenowa o ładowności 5 ton ( w terenie chyba 3.5)i układzie 6x6 ?? dlatego takich pojazdów sie nie produkowało |
Autor: | SEBA-driver [ 31 sie 2007, 21:09 ] |
Tytuł: | |
Według mnie jest to poprostu zwykła wywrotka 244 ,na którą ktoś poprostu załozył siodło od 200C ,tak tez czesto sie robi z Kamazami |
Autor: | mati685 [ 01 wrz 2007, 11:16 ] |
Tytuł: | |
Nie nie... Istnieją stary -ciągniki siodłowe!! Są to prototypy. Star Jest dobrym samochodem. Taki ciągnik służy do przewozu w naczepach czegoś długiego ale lekkiego. I nie musi być to naczepa standardówka 3 osiowa może być 1 krótka. |
Autor: | Długi [ 01 wrz 2007, 11:28 ] |
Tytuł: | |
To wiemy...ale nie było 244 jako ciągnik siodłowy. |
Autor: | micho a [ 01 wrz 2007, 12:38 ] |
Tytuł: | |
kolego mati685 my to wszystko wiemy z jednym ale to wszystko co napisałes tyczy 200C a nie 244 !!!to po pierwsze po drugie nikt o zdrowych zmysłach nie zaczepi do 200C 3 osiowej naczepy !!! star 200C był przystosowany do 1 osiowej autosan plandeka albo kontener i tylko w takich konfiguracjach sie go używało wyobrażasz sobie żeby ciągnąl 3 osiową np wieltonke ?????????sama waga tej naczepy by to auto przeciązała a ładunek ?? i co na 3 osiową wanne wsypiesz 5ton piachu żeby nie przeciązyć ciągnika ????jako to ma sens ?? starów 200C i 1142C używały na masową skale browary i mleczarnie pozatym nie przyjąl sie nigdzie indziej no bo ładownośc 10 ton czy tam 7 dla zestawu to delikatnie mówiąc mało..........jeszcze przy tym spalaniu konieczności posiadania C+E a nie C to autko nie było dobrym wyborem....... i prosze nie dywagować zaraz a mój wuja wsypał 20 ton i też jechał to nie ksiega rekordów przeładowań ja mówie o udokumentowanej ładowności |
Autor: | ciezarowka [ 07 wrz 2007, 20:51 ] |
Tytuł: | |
Fabryka rozwiązywała specjalne zamówienia zawsze. |
Autor: | Cyryl [ 08 wrz 2007, 6:07 ] |
Tytuł: | |
jeżeli ja sięgnę pamięcią, to chyba było coś takiego, jednak częściej niż naczepa spotykało się pojazd do przeowzu dłużycy. było to coś w rodzaju ciągnika siodłowego z obrotowym U w miejscu siodła z doczepianym jednoosiowym wózkiem. pojazdy te były przeznaczone do przewozu stali. przewóz dłużycy drewna zmonopolizowany był przez pojazdy marki Praha. należy pamiętać, że Star miał max DMC 11T, czyli jeżeli odejmiemy masę własną nacisk na siodło powinien wynosić 5-6T, obecne naczepy to nacisk 12T. z tego mozna wyliczyć, że naczepa zaczepiana do Stara nie mogła być cięższa niż 12T brutto, czyli max 8-9T ładowności. z tego co pamiętam do Starów były naczepy o zabudowie kontenerowej o potocznej nazwie "szafy", naczepy plandekowe i specjalistyczne. naczepy te miały jedną oś bliźniaczą, lub dwie. |
Autor: | micho a [ 08 wrz 2007, 11:48 ] |
Tytuł: | |
zasław produkował naczepę skrzyniową do stara 1142C i 200C o ładowności 7 ton i 1 osi na pojedynczych kołach(nie bliźniakach )a kontenerową i plandeke produkował bodajrze autosan......były jeszcze naczepy mleczarki na bliźniakach ale nie wiem kto był producentem.........z tego co wiem to ta zasław pochodziła z 94 czy 96 roku (w którymś katalogu cięzarówki świata sie reklamują z tych lat)więc skoro takie coś produkowali to ktoś musiał to kupować :D jak pisałem najdłuższym użytkownikiem tych pojazdów były browary kiedyś widziałem 1142C turbo z naczepą w barwach okocima i mleczarnie z tym że w mleczarni częsciej jeździły solówki z przyczepą bo więcej mleka zabierały......jedyną zaletą takiego ciągnika z naczepą nad zwykła solówka była chyba możliwośc powolnego wyładunku zwróćmy uwage że solówka ma jakieś 5-6 ton ładowności a naczepa 7-8 więc w skali magazynu to groszowa różnica z tym że ciągnik podjeźdzał zostawiał naczepe na rozładunek brał pustą po załadunek i tak w kółko nie musiał jak solówka czekać na rozładunek i to chyba jedyna zaleta takiego 200C nad solówka |
Autor: | Kamil [ 08 wrz 2007, 12:02 ] |
Tytuł: | |
Ja właśnie posiadam zdjęcia 200 pod naczepami, moim zdanie star nie nadaje się na ciągnika siodłowego, 6,5l silnik to troche zamało. |
Autor: | adzio [ 17 wrz 2007, 21:03 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: wyobrażasz sobie żeby ciągnąl 3 osiową np wieltonke ?????????
Przepraszam bardzo wtedy nie było Wieltonek i jak na czasy w których je produkowano dorównywało innym markom a czasami nawet je przewyższało.
|
Autor: | arneusz206 [ 25 wrz 2007, 12:31 ] |
Tytuł: | |
byly ciagniki 244 uzywane do ciagania naczep do transportu drzewa |
Autor: | kraz [ 25 wrz 2007, 12:35 ] |
Tytuł: | |
Nie było naczep do transportu drewna tylko przyczepy jednoosiowe z regulowanym dyszlem. |
Autor: | arneusz206 [ 25 wrz 2007, 17:43 ] |
Tytuł: | |
no tak były naczepy do drzewa jedno osiowe i dwu osiowe jednak admin uważa inaczej i nie wolno pisać niczego co jest niezgodne z jego tokiem myślenia i z poziomem jego wiedzy na ten temat a więc były to naczepy polskie fabryki ZREMB jak i naczepy radzieckie jedno osiowe gdyz oni posiadali 3 osiowe ciągniki i tak było im wygodniej |
Autor: | Długi [ 25 wrz 2007, 19:38 ] |
Tytuł: | |
http://www.szczecin.lasy.gov.pl/uimages ... GA_V3S.jpg Jedyne co widziałem przy starach i służyło do przewozu drewna to taka przyczepa... nigdy ale to nigdy nie widziałem naczepy. |
Autor: | micho a [ 25 wrz 2007, 21:30 ] |
Tytuł: | |
kolego jakoś pół forum twierdzi innaczej daj fotke to uwierzymy ........... do drewna nie było naczep to była właśnie taka specyficzna konstrukcja że była przyczepa jedno lub 2 osiowa a ta druga część była zamontowana na stałe na samochodzie (nieodczepialna i nie była połaczona z przyczepą ) zobacz sobie w temat zestawy drogowe i pojazdy do transportu drewna nawet do dziś takie rozwiązanie dominuje (po rozładunku wózek ,,wrzuca'' sie na samochód i mamy krótszy pojazd i nie ciągniemy niepotrzebnie 2 nieobciązonych osi ) |
Autor: | Bodzi92 [ 25 mar 2008, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Star 244 ciągnik siodłowy |
Czy to nie jest czasami ten sam STAR,mi się wydaje że tak . http://moto.allegro.pl/item330323595_st ... html#photo |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |